Постанова
від 23.08.2011 по справі 2а-2345/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"23" серпня 2011 р. Справа № 2a-2345/11/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:

Головуючого судді Бобров а Ю.О.,

за участю секретаря судово го засідання Дмитрашко О.М.,

прокурора: не з' явився,

представника позивача: С тасіва В.С.,

представника відповідача: Савчук І.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу

за позовом: заступника п рокурора Івано-Франківської області в інтересах держави в особі Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів

до відповідача: торгов о-виробничого малого підприє мства «Явір»

про стягнення адмініст ративно-господарських санкц ій та пені в сумі 23117,22 грн., -

ВСТАНОВИВ:

21.07.2011 року заступник про курора Івано-Франківської об ласті звернувся з адміністра тивним позовом в інтересах д ержави в особі Івано-Франків ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів (надалі - позивач) д о торгово-виробничого малого підприємства «Явір»(надалі - відповідач) про стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій та пені в сумі 23117,22 г рн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач, в порушенн я вимог статей 19, 20 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і», в редакції від 06.10.2005 року №2960-І V (надалі - Закон №2960-ІV) не викон ав нормативу по працевлаштув анню 2-х інвалідів та в строк д о 16 квітня 20011 року самостійно н е сплатив адміністративно-го сподарські санкції за робочі місця, призначені для працев лаштування інвалідів і не за йняті інвалідами, в розмірі с ередньої річної заробітної п лати на підприємстві на зага льну суму 22748,94 грн. Внаслідок чо го, позивачем за порушення те рмінів сплати адміністратив но-господарських санкцій, у в ідповідності до частини 2 ста тті 20 Закону №2960-ІV відповідачу нарахована пеня в розмірі 368,28 грн. Загальна сума адміністр ативно-господарських санкці й складає 23117,22 гривень.

Представник позивача в суд овому засіданні позов підтри мав в повному обсязі з підста в, викладених у позовній заяв і. Просив позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача п роти позову заперечила з під став, вказаних у письмовому з апереченні. Просила в задово ленні позову відмовити.

Розглянувши позовну заяву , заслухавши пояснення предс тавників позивача та відпові дача, показання свідка, дослі дивши матеріали справи, суд д ійшов висновку про обґрунтов аність позовних вимог та зад оволення позову з наступних підстав.

Допитаний в судовому засід анні в якості свідка директо р ТВМП «Явір»ОСОБА_3 суду показав, що 22.11.2009 року ним була з атверджена «Програма покращ ення умов праці та створення додаткових робочих місць дл я працевлаштування інваліді в на 2010 рік».

Вказаною програмою передб ачені заходи по створенню до даткових робочих місць для і нвалідів, а саме: оприлюдненн я професій, сумісних з діяльн істю підприємства, які можут ь виконувати люди з обмежено ю дієздатністю, підготовка п риміщень для облаштування ро бочих місць працівників з об меженою дієздатністю, зверне ння до фонду соціального зах исту інвалідів для обговорен ня можливості їхньої участі в комплектації спеціальних р обочих місць у відповідності до положень Фонду тощо. Згідн о колективного договору між адміністрацією та трудовим к олективом ТВМП «Явір»передб ачено підготовку персональ них контрактів, посадових ін струкцій для кожного інвалід а та інформування Снятинсько го районного центру зайнятос ті та фонду соціального захи сту інвалідів про створені р обочі місця для інвалідів. За 2010 рік ТВМП «Явір»подавалась звітність у Державний центр зайнятості в Снятинському р айоні, в зв'язку з чим він вваж ає, що були створені всі умови для працевлаштування інвалі дів.

Норматив щодо працевлашту вання для інвалідів на підпр иємстві - 6 осіб, а фактично пра цюють - 4 особи. Звіт про зайнят ість та працевлаштування інв алідів за 2010 рік, який поданий д о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів районі підписаний ним осо бисто.

Судом установлено, що протя гом 2010 року середньооблікова кількість штатних працівник ів облікового складу відпові дача складала 141 особу, середн я річна заробітна плата штат ного працівника 11374,47 грн. За вка заний період відповідачем, в розумінні вимог частини 1 ста тті 19 Закону №2960-ІV, Інструкції щ одо заповнення форми №10-ПІ (рі чна) «Звіту про зайнятість і п рацевлаштування інвалідів» , затвердженої наказом Мініс терства праці та соціальної політики України від 10.02.2007 року за №42 та Інструкції зі статис тики кількості працівників, затвердженої наказом Держав ного комітету статистики Укр аїни за №286 від 28.09.2005 року, працев лаштування інвалідів не здій снювалось.

Основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні і га рантування їм рівних з усіма іншими громадянами можливос тей для участі в економічній , політичній і соціальній сфе рах життя суспільства, створ ення необхідних умов, які даю ть можливість інвалідам вест и повноцінний спосіб життя з гідно з індивідуальними здіб ностями та інтересами визнач ені Законом України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні».

Відповідно до частини перш ої статті 17 Закону №2960-ІV з метою реалізації творчих і виробн ичих здібностей інвалідів та з урахуванням індивідуальни х програм реабілітації їм за безпечується право працюват и на підприємствах, в установ ах, організаціях, а також займ атися підприємницькою та інш ою трудовою діяльністю, не за бороненою законом.

Право інвалідів на працю, їх працевлаштування реалізуєт ься шляхом створення спеціал ьного робочого місця, адапта цією основного й додаткового обладнання, технічного осна щення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можли востей інваліда.

Частина 3 статті 18 Закону №2960-І V встановлює обов' язок підп риємств, установ, організаці й, фізичних осіб, які використ овують найману працю, виділя ти та створювати робочі місц я для працевлаштування інвал ідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахування м індивідуальних програм реа білітації та забезпечувати і нші соціально-економічні гар антії, передбачені чинним за конодавством; надавати держа вній службі зайнятості інфор мацію, необхідну для організ ації працевлаштування інвал ідів, і звітувати Фонду соціа льного захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів у порядку, вста новленому Кабінетом Міністр ів України.

Частиною 1 статті 19 Закону №29 60-ІV для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівни ків облікового складу за рік , а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого мі сця. Роботодавці, які викорис товують найману працю, самос тійно розраховують кількіст ь робочих місць для працевла штування інвалідів і відпові дно до нормативу забезпечуют ь працевлаштування інваліді в.

Разом з тим, у судовому засі данні встановлено, що відпов ідач не виконав належним чин ом норматив, встановлений ст аттею 19 Закону №2960-ІV, що підтвер джується звітом про зайнятіс ть та працевлаштування інвал ідів за 2010 рік і даними розраху нку суми позову пред' явлено го щодо стягнення заборгован ості зі сплати адміністратив но-господарських санкцій за незайняті робочі місця для п рацевлаштування інвалідів в сумі 23117,22 г рн. (а.с. 11,12).

Відповідно до частини 9 стат ті 19 Закону №2960-ІV обов' язок ро ботодавців, в яких за основни м місцем роботи працює 8 і біль ше осіб, реєстрації у відпові дних відділеннях Фонду соціа льного захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і що річного подання цим відділен ням звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів .

Постановою Кабінету Мініс трів України за №70 від 31.01.2007 року "Про реалізацію статей 19 і 20 За кону України «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні»(надалі - Поста нова №70) затверджено Порядок р еєстрації підприємств, устан ов, організацій та фізичних о сіб, що використовують найма ну працю. Згідно вказаного по рядку роботодавці реєструют ься у відділеннях Фонду соці ального захисту інвалідів за місцем їх державної реєстра ції як юридичних осіб або фіз ичних осіб-підприємців. Для р еєстрації пунктом 3 вказаног о Порядку встановлено обов' язок роботодавців подати (на діслати рекомендованим лист ом) відділенню Фонду відпові дну заяву за формою, що затвер джується Мінпраці та копію с відоцтва про державну реєстр ацію юридичної особи або фіз ичної особи-підприємця.

Крім того, Постановою №70 зат верджено Порядок подання під приємствами, установами, орг анізаціями та фізичними особ ами, що використовують найма ну працю, звітів про зайнятіс ть і працевлаштування інвалі дів та інформації, необхідно ї для організації їх працевл аштування. Згідно нього, звіт про зайнятість і працевлашт ування інвалідів роботодавц і подають (надсилають рекоме ндованим листом) щороку до 1 бе резня відділенням Фонду соці ального захисту інвалідів, в яких вони зареєстровані, за ф ормою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомста том. Форма вказаного звіту за тверджена наказом Міністерс тва праці та соціальної полі тики України за №42 від 10.02.2007 року .

Також, вказаний вище Порядо к подання підприємствами, ус тановами, організаціями та ф ізичними особами, що викорис товують найману працю, звіті в про зайнятість і працевлаш тування інвалідів та інформа ції, необхідної для організа ції їх працевлаштування пере дбачає обов' язок роботодав ців подання до центру зайнят ості за місцем їх реєстрації як платників страхових внес ків на загальнообов' язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття ін формації про наявність вільн их робочих місць (вакантних п осад) для працевлаштування і нвалідів. Наказом Міністерст ва праці та соціальної політ ики України за №420 від 19.12.2005 року затверджено форму подання та кої звітності та інструкцій щодо її заповнення.

Таким чином, суд дійшов до в исновку, що обов' язки робот одавців стосовно забезпечен ня прав інвалідів на працевл аштування передбачають собо ю: працевлаштування інваліді в; виділення та створення роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів, в тому числі сп еціальних робочих місць; ств орення для інвалідів умов пр аці з урахуванням індивідуал ьних програм реабілітації; н адання державній службі зайн ятості інформації, необхідно ї для працевлаштування інвал ідів; звітування Фонду соціа льного захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів; забезпечення інших соціально-економічних гарантій, передбачених чинн им законодавством.

Частиною 1 статті 20 Закону №29 60-ІV передбачена відповідальн ість роботодавців за нездійс нення працевлаштування інва лідів. А саме, підприємства, ус танови, організації, у тому чи слі, підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , де середньооблікова чисель ність працюючих інвалідів ме нша, ніж установлено нормати вом, передбаченим статтею 19 За кону №2960-ІV, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом .

Згідно вимог частини 4 статт і 20 Закону №2960-ІV адміністратив но-господарські санкції розр аховуються та сплачуються пі дприємствами, установами, ор ганізаціями самостійно в стр ок до 15 квітня поточного року, наступного за роком, в якому в ідбулося порушення норматив у, встановленого частиною пе ршою статті 19 Закону №2960-ІV.

Частиною 2 статті 20 вказаног о Закону передбачено, що пору шення термінів сплати адміні стративно-господарських сан кцій тягне за собою нарахува ння пені. Пеня обчислюється в иходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національн ого банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої н а повну суму недоїмки за весь її строк.

Крім того, суд зазначає, що в ідповідно до пункту 3.1, 3.2 Інстр укції щодо заповнення форми №10-ПІ (річна) «Звіту про зайнят ість і працевлаштування інва лідів», затвердженої наказом Міністерства праці та соціа льної політики України №42 від 10.02.2007 року, у рядку 01 звіту відоб ражається середньооблікова кількість штатних працівник ів облікового складу за рік, я ка визначається відповідно д о пункту 3.2 Інструкції зі стат истики кількості працівникі в, затвердженої наказом Держ авного комітету статистики У країни за №286 від 28.09.2005 року. У ряд ку 02 звіту відображається сер едньооблікова кількість шта тних працівників за рік, яким відповідно до чинного закон одавства встановлена інвалі дність.

Згідно підпунктів 3.2.1, 3.2.5 пунк ту 3.2 Інструкції середньооблі кова кількість штатних праці вників розраховується на під ставі щоденних даних про обл ікову кількість штатних прац івників, які повинні уточнюв атись відповідно до наказів про прийом, переведення прац івника на іншу роботу та прип инення трудового договору.

Середньооблікова кількіст ь штатних працівників за міс яць обчислюється шляхом підс умовування кількості штатни х працівників облікового скл аду за кожний календарний де нь звітного місяця, тобто з 1 п о 30 або 31 число (для лютого - по 28 а бо 29), включаючи вихідні, святк ові та неробочі дні, і ділення одержаної суми на число кале ндарних днів звітного місяця .

Відповідно до п. 3.4. Інструкці ї щодо заповнення форми № 10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів »дані щодо середньообліково ї кількості штатних працівни ків облікового складу (рядок 01), середньооблікової кількос ті штатних працівників, яким відповідно до чинного закон одавства встановлена інвалі дність (рядок 02 ), та кількості і нвалідів, які повинні працюв ати на робочих місцях (рядок 03 ), відображаються в цілих один ицях. Якщо при обчисленні вин икає дробове число, його необ хідно округлити до цілого (як що після коми число 5 і більше, то воно округлюється в бік зб ільшення).

Згідно п.2.3 наказу Міністерс тва праці та соціальної полі тики України адміністративн о- господарська санкція - це грошове зобов'язання, альте рнативне зобов'язанню самос тійно здійснити працевлашту вання інвалідів відповідно до Закону, сплачується у поря дку і розмірах, передбачених Законом та постановою Кабі нету Міністрів України від 31.01.2007 року №70 (70-2007-п) «Про реалізаці ю статей 19 і 20 Закону України « Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні».

Відповідно до перевіреног о судом розрахунку суми кошт ів адміністративно-господар ських санкцій за незайняті р обочі місця для працевлаштув ання інвалідів та пені за нес воєчасну сплату цих санкцій, складеного відповідно до ви мог статей 19 і 20 Закону №2960-ІV, поз ивачем правомірно застосова на до відповідача адміністра тивно-господарська санкція з а невиконання нормативу щодо кількості працевлаштованих інвалідів в сумі 22748,94 грн. та на рахована пеня в розмірі 368,28 грн .

Враховуючи вищевказане, су д дійшов висновку про правом ірність стягнення з відповід ача адміністративно-господа рських санкцій та пені в сумі 23117,22 грн., а тому позовні вимог и підлягають задоволенню.

На підставі статті 124 Ко нституції України, керуючись статтями 158 - 163, 167 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повн істю.

Стягнути з торгово-виробн ичого малого підприємства «Я вір»(ідентифікаційний код ЄД РПОУ 23926042) на користь Івано-Фран ківського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів адміністративно -господарські санкції та пен ю на загальну суму 23117 (двадцять три тисячі сто сімнадцять) гр ивень 22 копійки.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку. В ідповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинс тва України, апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.

Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого Кодексом ад міністративного судочинств а України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя: /підпис/ Бобров Ю.О.

Постанова в повному обся зі складена 26.08.2011 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.08.2011
Оприлюднено23.09.2011
Номер документу18201750
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2345/11/0970

Ухвала від 25.07.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Постанова від 23.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 17.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Постанова від 03.06.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ніколін В.В.

Постанова від 23.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні