1
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 серпня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-1670/5916/11
Полтавський окружний а дміністративний суд у складі :
головуючого судді - Алєк сєєвої Н.Ю.,
за участю секретаря - Гор бач Д.О.,
представника відповідача - Божинського А.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом То вариства з обмеженою відпові дальністю "Олтан" до Кременчу цької об'єднаної державної п одаткової інспекції в Полтав ській області про визнання п ротиправним та скасування по даткового повідомлення-ріше ння, -
В С Т А Н О В И В:
08 липня 2011 року Товариств о з обмеженою відповідальніс тю" Олтан" звернувся до Полтав ського окружного адміністра тивного суду з адміністратив ним позовом до Кременчуцької об'єднаної державної податк ової інспекції в Полтавській області про визнання протип равним та скасування податко вого повідомлення-рішення Кр еменчуцької ОДПІ від 24 червня 2011 року №0000762302/100 про зменшення су ми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за березень 2011 року. В обґрунту вання позовних вимог зазначи в про свою незгоду із висновк ами податкового органу щодо завищення заявленої суми бюд жетного відшкодування подат ку на додану вартість за бере зень 2011 року на 18941,00 грн, адже за т вердженням позивача, ним до К ременчуцької ОДПІ надані всі документи, що підтверджують право ТОВ "Олтан" на формуванн я бюджетного відшкодування. Так, позивачем зазначено про відсутність зауважень Креме нчуцької ОДПІ щодо порядку т а підстав формування ним под аткових зобов'язань за лютий - березень 2001 року, а заперече ння відповідача стосовно пра вомірності формування ТОВ "О лтан" складу податкового кре диту за лютий - березень 2001 ро ку не ґрунтуються на положен нях Податкового кодексу Укра їни, адже фактично висловлен і до підприємств, які не є пост ачальниками ТОВ "Олтан". Крім т ого, зауваження до таких підп риємств взагалі не стосуютьс я поставок товарів (робіт, пос луг) позивачеві.
В ході судового розгляду сп рави представники позивача п озовні вимоги підтримали, пр осили визнати протиправним т а скасувати податкове повідо млення-рішення Кременчуцько ї ОДПІ від 24 червня 2011 року №0000762302/ 100. В судове засідання 17 серпня 2011 року не з'явилися, надіслали клопотання про розгляд спра ви за їх відсутності.
Представник відповідача п роти задоволення позовних ви мог заперечував, вказавши, що Кременчуцькою ОДПІ зменшено суми бюджетного відшкодуван ня з податку на додану вартіс ть у зв'язку із встановленням в ході проведення документа льної позапланової виїзної п еревірки ТОВ "Олтан" про форму вання позивачем складу подат кового кредиту за лютий - бе резень 2011 року за рахунок відн есення сум податку на додану вартість, сплачених в ціні то варів (робіт, послуг), отримани х від підприємств - постачал ьників, постачальниками яких , в свою чергу, є підприємства, що перебувають в стані лікві дації, встановлення місцезна ходження, порушення справи п ро банкрутство, переходу до і ншої ДПІ. З посиланням на вказ ане, Кременчуцька ОДПІ ствер джує про відсутність в ланцю гах постачання ТОВ "Олтан" фак тичних товаровиробників, а т акож про наявність в ланцюга х підприємств, що мають ознак и фіктивності, що на думку від повідача ставить під сумнів факт належного декларування ними податків по здійснених операціях. Просив в задоволе нні позовних вимог відмовити повністю.
Суд, заслухавши пояснення п редставників сторін, вивчивш и та дослідивши матеріали сп рави, всебічно і повно з'ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтуються позовні в имоги, об'єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, встано вив наступне.
ТОВ "Олтан" зареєстроване 10 г рудня 1999 року виконавчим комі тетом Кременчуцької міської ради Полтавської області. Ос таннє свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №126025 видане 03 серпня 2004 р оку. ТОВ "Олтан" є правонаступн иком приватного малого підпр иємства "Олтан", що було зареєс троване розпорядженням вико навчого комітету Кременчуць кої міської ради народних де путатів 06 січня 1994 року. Код суб 'єкта господарювання за ЄДРП ОУ 21056692. ТОВ "Олтан" взято на пода тковий облік в органах держа вної податкової служби 16 січн я 1994 року за №870, станом на червен ь 2011 року перебувало на обліку в Кременчуцькій ОДПІ. Відпов ідно до свідоцтва по реєстра цію платника податку на дода ну вартість від 21 грудня 2001 рок у №23551983, виданого Кременчуцько ю ОДПІ, зареєстроване платни ком податку на додану вартіс ть. Індивідуальний податкови й номер 210566916031.
Статтею 75 Податкового кодек су України встановлено, що ор гани державної податкової сл ужби мають право проводити к амеральні, документальні (пл анові або позапланові; виїзн і або невиїзні) та фактичні пе ревірки.
Пунктом 75.1.2 статті 75 Податков ого кодексу України встановл ено, що документальною перев іркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасніст ь, достовірність, повнота нар ахування та сплати усіх пере дбачених цим Кодексом податк ів та зборів, а також дотриман ня валютного та іншого закон одавства, контроль за дотрим анням якого покладено на кон тролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового до говору, оформлення трудових відносин з працівниками (най маними особами) та яка провод иться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фін ансової, статистичної та інш ої звітності, регістрів пода ткового та бухгалтерського о бліку, ведення яких передбач ено законом, первинних докум ентів, які використовуються в бухгалтерському та податко вому обліку і пов'язані з нара хуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог і ншого законодавства, контрол ь за дотриманням якого покла дено на органи державної под аткової служби, а також отрим аних в установленому законод авством порядку органом держ авної податкової служби доку ментів та податкової інформа ції, у тому числі за результат ами перевірок інших платникі в податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу держав ної податкової служби і пров одиться за наявності хоча б о днієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною виїзною пе ревіркою вважається перевір ка, яка проводиться за місцез находженням платника податк ів чи місцем розташування об 'єкта права власності, стосов но якого проводиться така пе ревірка.
Відповідно до положень під пункту 78.1.4. пункту 78.1 статті 78 Под аткового кодексу України, до кументальна позапланова виї зна перевірка здійснюється в разі якщо, зокрема, виявлено н едостовірність даних, що міс тяться у податкових декларац іях, поданих платником подат ків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх доку ментальні підтвердження на п исьмовий запит органу держав ної податкової служби протяг ом десяти робочих днів з дня о тримання запиту.
Із посиланням на вказану но рму Податкового кодексу Укра їни, Кременчуцькою ОДПІ в пер іод з 25 травня 2011 року по 06 червн я 2011 року було проведено докум ентальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Олтан" з питань достовірності нарахування с ум бюджетного відшкодування податку на додану вартість з бюджету на рахунок платника у банку за березень 2011 року.
За результатами даної пере вірки, відповідачем складени й акт від 08 червня 2011 року №3753/23-308/210 56692, за висновками якого, на пор ушення пункту 200.4 статті 200 Пода ткового кодексу України, ТОВ "Олтан" завищено заявлену сум у бюджетного відшкодування п одатку на додану вартість за березень 2011 року на 18941,00 грн.
У зв'язку із встановленням, в ході проведення документал ьної позапланової виїзної пе ревірки, порушення вимог под аткового законодавства, Крем енчуцькою ОДПІ було винесене податкове повідомлення-ріше ння від 24 червня 2011 року №0000762302/100 як им визначене до зменшення су ми бюджетного відшкодування податку на додану вартість в розмірі 18941,00 грн, застосовано ш трафні (фінансові) санкції в р озмірі 1,00 грн.
ТОВ "Олтан", не погодившись і з зазначеним податковим пові домленням-рішенням, звернуло сь із позовною заявою про виз нання його протиправним та с касування.
Відповідно до частини 3 ста тті 2 Кодексу адміністративн ого судочинства України у сп равах щодо оскарження рішень , дій чи бездіяльності суб'єкт ів владних повноважень адмін істративні суди перевіряють , чи прийняті (вчинені) вони: 1) н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни; 2) з використанням повно важення з метою, з якою це повн оваження надано; 3) обґрунтова но, тобто з урахуванням усіх о бставин, що мають значення дл я прийняття рішення (вчиненн я дії); 4) безсторонньо (неупере джено); 5)добросовісно; 6) розсуд ливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запо бігаючи несправедливій диск римінації; 8) пропорційно, зокр ема з дотриманням необхідног о балансу між будь-якими несп риятливими наслідками для пр ав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких с прямоване це рішення (дія); 9) з у рахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; 10) своєчасно, тобто протя гом розумного строку.
Надаючи оцінку податковом у повідомленню-рішенню Креме нчуцької ОДПІ від 24 червня 2011 р оку №0000762302/100, суд виходить з наст упного.
В ході судового розгляду сп рави встановлено про подання ТОВ "Олтан" до Кременчуцької О ДПІ податкової декларації з податку на додану вартість з а березень 2011 року (вхідний ном ер від 14 квітня 2011 року №9001906406), под аткового розрахунку суми бюд жетного відшкодування подат ку на додану вартість, що підл ягає бюджетному відшкодуван ню на рахунок платника в банк у в розмірі 18941,00 грн.
Відповідно до положень пун ктів 200.1 - 200.4 статті 200 Податково го кодексу України, сума пода тку, що підлягає сплаті (перер ахуванню) до Державного бюдж ету України або бюджетному в ідшкодуванню, визначається я к різниця між сумою податков ого зобов'язання звітного (по даткового) періоду та сумою п одаткового кредиту такого зв ітного (податкового) періоду .
При позитивному значенні с уми, розрахованої згідно з пу нктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахува нню) до бюджету у строки, встан овлені цим розділом.
При від'ємному значенні сум и, розрахованої згідно з пунк том 200.1 цієї статті, така сума в раховується у зменшення суми податкового боргу з податку , що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому чи слі розстроченого або відстр оченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зарахову ється до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Якщо в наступному податков ому періоді сума, розрахован а згідно з пунктом 200.1 цієї стат ті, має від'ємне значення, то б юджетному відшкодуванню під лягає частина такого від'ємн ого значення, яка дорівнює су мі податку, фактично сплачен ій отримувачем товарів/послу г у попередніх податкових пе ріодах постачальникам таких товарів/послуг або до Держав ного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента п ослуг на митній території Ук раїни - сумі податкового зобо в'язання, включеного до подат кової декларації за попередн ій період за отримані від нер езидента послуги отримуваче м послуг; залишок від'ємного з начення попередніх податков их періодів після бюджетного відшкодування включається д о складу сум, що відносяться д о податкового кредиту наступ ного податкового періоду.
Згідно з поданою ТОВ "Олтан" до Кременчуцької ОДПІ подат ковою декларацією з податку на додану вартість за лютий 201 1 року (вхідний від 17 березня 2011 р оку №25507) від'ємне значення різн иці між сумою податкового зо бов'язання та сумою податков ого кредиту становить 18941,00 грн .
Згідно з поданою позивачем до Кременчуцької ОДПІ подат ковою декларацією з податку на додану вартість за березе нь 2011 року (вхідний від 14 квітня 2011 року №9001906406) від'ємне значення м різниці між сумою податков ого зобов'язання та сумою под аткового кредиту становить 4 6975,00 грн.
Згідно акту перевірки від 08 червня 2011 року, у періоді, що пе ревірявся, позивач застосову вав ставки оподаткування под атком на додану вартість:
- в розмірі 0 відсотків, на під ставі підпункту 195.1.3 пункту 195.1 с татті 195 Податкового кодексу У країни, згідно якого за нульо вою ставкою оподатковуються операції, зокрема, по постача нню послуг з міжнародних пер евезень пасажирів і багажу т а вантажів залізничним, авто мобільним, морським і річков им та авіаційним транспортом .
- в розмірі 20 відсотків, на пі дставі пункту 10 підрозділу 2 р озділу 20 "Перехідні положення " Податкового кодексу Україн и, яким встановлено, що за пода тковими зобов'язаннями з под атку на додану вартість, що ви никли: з 1 січня 2011 року до 31 груд ня 2013 року включно ставка пода тку становить 20 відсотків.
Кременчуцькою ОДПІ в ході п роведення перевірки встанов лено, що причиною виникнення від'ємного значення суми под атку, що підлягає бюджетному відшкодуванню є: за лютий 2011 ро ку - надання позивачем послуг по перевезенню вантажів, авт омобільним транспортом, за м ежами митної території Украї ни. Частка від загальної суми податкового кредиту складає 87%; за березень 2011 року - надання послуг по перевезенню ванта жів, автомобільним транспорт ом, за межами митної територі ї України. Частка від загальн ої суми податкового кредиту складає 87,4%. Крім того, ТОВ "Олта н" придбавалися товарно-мате ріальні цінності і послуги, я кі за змістом акту перевірки від 08 червня 2011 року (стор. 7 акту ) в подальшому використовува лися позивачем при веденні ф інансово-господарської діял ьності.
В ході судового розгляду справи встановлено, що показ ники, відображені в рядках 1-9 д еклараціях з податку на дода ну вартість за лютий 2011 року, бе резень 2011 року сформовані за р ахунок провадження операцій на митній території України , що оподатковуються заставк ою 20 відсотків, крім імпорту т оварів, інших операцій, що опо датковуються за нульовою ста вкою.
Згідно пункту 187.1 статті 187 Под аткового кодексу України, да тою виникнення податкових зо бов'язань з постачання товар ів/послуг вважається дата, як а припадає на податковий пер іод, протягом якого відбуває ться будь-яка з подій, що стала ся раніше:
а) дата зарахування коштів в ід покупця/замовника на банк івський рахунок платника под атку як оплата товарів/послу г, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/по слуг за готівку - дата оприбут кування коштів у касі платни ка податку, а в разі відсутнос ті такої - дата інкасації готі вки у банківській установі, щ о обслуговує платника податк у;
б) дата відвантаження товар ів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декл арації, що засвідчує факт пер етинання митного кордону Укр аїни, оформлена відповідно д о вимог митного законодавств а, а для послуг - дата оформлен ня документа, що засвідчує фа кт постачання послуг платник ом податку.
Кременчуцькою ОДПІ при пер евірці податкового зобов'яза ння використані документи за всіма банківськими рахункам и, реєстри виданих податкови х накладних, перевірено обор отний баланс обороти по раху нках: 703, 361, 362, 23, 791 які звірені з дан ими аналітичного обліку підп риємства.
Сума податкового зобов'яза ння (К-т 643) відображена по Д-ту р ахунків (включаючи першу з по дії, що відбулася раніше, або п ередоплата, або відвантаженн я товару (робіт, послуг). До скл аду податкового зобов'язання ТОВ "Олтан" належать суми пода тку на додану вартість з реал ізації послуг по автоперевез енню. Доходи від реалізації в ідображаються на рахунку 703.
Позивачем до матеріалів н адано в повному обсязі докум енти первинного бухгалтерсь кого обліку щодо відображено го показника декларації з по датку на додану вартість за л ютий 2011 року в рядку 1 (А) 13792,00 грн. д екларації та в рядку 1 (Б) в сумі 2758,00 грн.
Надання послуг по перевез енню вантажів за межами митн ої території України підтвер джується міжнародними товар но-транспортними накладними (СМR) та надходженням валютних коштів на банківські рахунк и підприємства в оплату нада них послуг.
ТОВ "Олтан" надано до матері алів справи копії первинних бухгалтерських документів щ одо відображеного показника декларації з податку на дода ну вартість за березень 2011 рок у в рядку 1 (А) 33750 грн. та в рядку 1 (Б ) в сумі 6750 грн.
В рядку 2.2 декларації від ображено "інші операції", що оп одатковуються за нульовою ст авкою (надання послуг по пере везенню вантажів за межами м итної території України) 728901 гр н.
Надання послуг по перевез енню вантажів за межами митн ої території України підтвер джується міжнародними товар но-транспортними накладними (СМR) та надходженням валютних коштів на банківські рахунк и підприємства в оплату дано го договору.
За наслідками проведеної п еревірки відповідачем не вст ановлено про порушення ТОВ "О лтан" порядку формування под аткових зобов'язань з податк у на додану вартість позивач ем за лютий, березень 2011 року.
Відповідно положень пункт ів 198.1 198.3 статті 198 Податкового ко дексу України право на відне сення сум податку до податко вого кредиту виникає у разі з дійснення операцій з придбан ня або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезенн я на митну територію України ) та послуг; придбання (будівни цтво, спорудження, створення ) необоротних активів, у тому ч ислі при їх ввезенні на митну територію України (у тому чис лі у зв'язку з придбанням та/аб о ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду т а/або при передачі таких акти вів на баланс платника подат ку, уповноваженого вести обл ік результатів спільної діял ьності); отримання послуг, над аних нерезидентом на митній території України, та в разі о тримання послуг, місцем пост ачання яких є митна територі я України; ввезення необорот них активів на митну територ ію України за договорами опе ративного або фінансового лі зингу.
Датою виникнення права пла тника податку на віднесення сум податку до податкового к редиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: да та списання коштів з банківс ького рахунка платника подат ку на оплату товарів/послуг; д ата отримання платником пода тку товарів/послуг, що підтве рджено податковою накладною .
Податковий кредит звітног о періоду визначається виход ячи з договірної (контрактно ї) вартості товарів/послуг, ал е не вище рівня звичайних цін , визначених відповідно до ст атті 39 цього Кодексу, та склад ається з сум податків, нарахо ваних (сплачених) платником п одатку за ставкою, встановле ною пунктом 193.1 статті 193 цього К одексу, протягом такого звіт ного періоду у зв'язку з: придб анням або виготовленням това рів (у тому числі при їх імпорт і) та послуг з метою їх подальш ого використання в оподатков уваних операціях у межах гос подарської діяльності платн ика податку.
В ході судового розгляду сп рави встановлено, що на форму вання цих показників відобра жених в рядках 10 - 17 декларацій з податку на додану вартість за лютий, березень 2011 року, впл инуло здійснення операцій з придбання на митній територі ї України товарів (послуг) та о сновних фондів, за змістом ак ту перевірки від 08 червня 2011 ро ку (стор. 9 акту) з метою їх викор истання у межах господарсько ї діяльності платника податк у для здійснення операцій, як і підлягають оподаткуванню з а ставкою 20 відсотків та нульо вою ставкою.
Кременчуцькою ОДПІ при пе ревірці правильності віднес ення сум податку на додану ва ртість до податкового кредит у (р.10.1.) декларації з податку на додану вартість за лютий 2011 ро ку сума податку на додану вар тість - 21699 грн., перевірені взає морозрахунки між постачальн иками наявність податкових н акладних, які занесені до реє стру отриманих податкових на кладних.
Кременчуцькою ОДПІ поруше ння ТОВ "Олтан" законодавства при формуванні складу подат кового кредиту за лютий 2011 рок у обґрунтовано відсутністю в ланцюгах постачання ТОВ "Олт ан" фактичних товаровиробник ів, а також наявністю в ланцюг ах підприємств, що мають озна ки фіктивності, що на думку ві дповідача ставить під сумнів факт належного декларування ними податків по здійснених операціях.
Судом встановлено, що в а кті перевірки Кременчуцькою ОДПІ вказується на неправом ірність формування складу по даткового кредиту за лютий 2011 року в зв'язку із наявністю пр авовідносин позивача із ТОВ "Яшіна" (код 32388097, м. Дніпропетров ськ), ПП "Макс-Авто" (код 32802705, м. Кре менчук), ТОВ "Арис-Юг" (код 31745725, м. К иїв), ТОВ "Кременчукнафтопрод укт груп" (код 37074083, м. Кременчук), ПП "Шина-Плюс" (код 30367798, м. Київ).
Так, Кременчуцькою ОДПІ в обґрунтування своїх доводів вказано про:
- щодо контрагента ТОВ "Яш іна" - в період здійснення опе рацій з ТОВ "Олтан" основним и постачальниками є ТОВ "Слай . К" (код 33906110, м. Дніпропетровськ), ТОВ "Євроекспрес" (код 32552771, м. Киї в), стосовно яких прийнято ріш ення про припинення юридично ї особи (розпочато ліквідаці йну процедуру).
- щодо контрагента ПП "Макс -Авто" - в період здійснення о перацій з ТОВ "Олтан" основн им постачальником є ТОВ "Спец торг Трак" (код 36701368, м. Черкаси), к онтрагентом якого є ТОВ "Євро експрес" (код 32552771, м. Київ), стосов но яких прийнято рішення про припинення юридичної особи (розпочато ліквідаційну проц едуру), також контрагентом ТО В "Спецторг Трак" є ТОВ "Трак-А вторитет-Донецьк" (код 34150721, м. М акіївка), щодо якого зроблени й запит на встановлення місц езнаходження.
- щодо контрагента ТОВ "Арис -юг" - в період здійснення опе рацій з ТОВ "Олтан" основним и постачальниками є ТОВ "Тнк-т ранс" (код 32489155, м. Київ) контраген том якого є ТОВ "Он-лайн карт д ата центр" (код 33262675, м. Київ) відно сно якого направлено повідом лення про відсутність за міс цезнаходженням, також контра гентом ТОВ "Тнк-транс" є ПП "Пор то 2004" (код 33110337, м. Харцизьк), стосо вно якого направлений запит про встановлення місцезнахо дження.
- щодо ТОВ "Кременчукнафтопр одукт груп" (код 37074083, м. Кременч ук) - в період здійснення опер ацій з ТОВ "Олтан" основним п остачальником є ПАТ "Дніпрон афтопродукт" (код 3481879, м Дніпроп етровськ), контрагентом яког о ПАТ "Дніпропетровськгаз" (к од 3340920 .м. Дніпропетровськ), стос овно порушено провадження у справі про банкрутство, тако ж контрагентом ПАТ "Дніпрона фтопродукт" є ТОВ "Дніпроолія " (код 36726560, м. Дніпропетровськ) мі сцезнаходження якого не вста новлено.
- щодо ПП "Шина-Плюс" (код 30367798, м. Київ) - в період здійснення оп ерацій з ТОВ "Олтан" основни м постачальником є ПП "Терекс " (код 32855500, м. Київ), контрагентом якого є ТОВ "Октагон-Аутдор" (к од 34729203, м. Київ), яке переходить д о іншої ДПІ, також контрагент ом ПП "Терекс" є ЗАТ "Автек-Інве ст" (код 32491054, м. Київ), стосовно як ого прийнято рішення про при пинення (розпочато ліквідаці йну процедуру).
Жодна з наведених обставин - початок ліквідаційної про цедури, направлення запиту п ро встановлення місцезнаход ження, порушення справи про б анкрутство, перехід до іншої ДПІ не можуть свідчити про не проведення господарських оп ерацій, відсутність фактично го їх здійснення, чи неможлив ість провадження суб'єктами господарювання фінансово-го сподарської діяльності.
Крім того, судом наголо шується на тому, що Кременчуц ькою ОДПІ в акті перевірки вк азано про сумнівність операц ій із контрагентами, із якими ТОВ "Олтан" взагалі не мало пр авовідносин на протязі лютог о 2011 року - ТОВ "Яшіна", ТОВ "Арис -юг", ПП "Шина-Плюс".
В акті перевірки Кременч уцькою ОДПІ вказано, що на мом ент перевірки не встановлено наявність правових відносин з платниками, установчі доку менти, свідоцтва про державн у реєстрацію фізичної особи - підприємця, первинні та ін ші документи яких у судовому порядку визнані недійсними.
В ході дослідження поси лань відповідача, судом вста новлено, що відносно безпосе редніх контрагентів позивач а ТОВ "Кременчукнафтопродукт груп", ПП "Макс-Авто", Кременчуц ькою ОДПІ не встановлено фак тів, які б ставили під сумнів н аявність господарських опер ацій між ними та ТОВ "Олтан", не виявлено обставин, які б спро стовували фактичне здійснен ня, чи товарність таких госпо дарських операцій. Кременчуц ькою ОДПІ не надано жодного д оказу, який би спростовував п равильність документальног о оформлення операцій, за про ведення яких ТОВ "Олтан" сформ ований податковий кредит, не доведено про відсутність то варів (робіт, послуг) чи відсут ність об'єктивних можливосте й поставки товарів (робіт, пос луг) постачальниками на кори сть позивача.
Відповідно до положень ст атті 61 Конституції України юр идична відповідальність осо би має індивідуальний характ ер.
Обставини сплати контраге нтом ТОВ "Олтан" податку на дод ану вартість до бюджету не є, в ідповідно до вимог законодав ства, підставою для зменшенн я суми бюджетного відшкодува ння з податку на додану варті сть сумлінному платнику пода тків, а можуть зволікати нега тивні наслідки виключно для таких осіб - постачальників.
В акті перевірки Кременчу цькою ОДПІ зазначено, що за ре зультатами опрацювання пода ткових періодів, починаючи з період виникнення від'ємног о значення, не встановлено пр о наявність розбіжностей у п одаткові звітності.
З наведеного вбачається по фактичну сплату підприємств ами постачальниками ТОВ "Олт ан" до бюджету сум податкових зобов'язань з податку на дода ну вартість по господарських операціях за якими позиваче м в ціні отриманих товарів (ро біт, послуг) сплачені постача льникам суми податку на дода ну вартість.
Позивачем до матеріалів с прави в повному обсязі надан і документи первинного бухга лтерського обліку, на підста ві яких сформований склад по даткового кредиту ТОВ "Олтан " за лютий, березень 2011 року. Заз начені документи повністю ві дповідають вимогам Закону Ук раїни "Про бухгалтерський об лік та фінансову звітність в Україні" відповідно до полож ень статей 1-3, 9 якого дія Закону поширюється на всіх юридичн их осіб створених відповідно до законодавства України, не залежно від їх організаційно -правових форм і форм власнос ті, які зобов'язані вести бухг алтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.
Бухгалтерський облік є обо в'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фін ансова, податкова, статистич на та інші види звітності, що в икористовують грошовий вимі рник, ґрунтуються на даних бу хгалтерського обліку.
Господарські операції - це ф акти підприємницької та іншо ї діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'яз ань і фінансових результатів . Фіксують і підтверджують го сподарські операції, включаю чи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на ї х проведення документи, ство рені у письмовій або електро нній формі які відповідно до положень підпункту 1.2 пункту 1 Положення про документальн е забезпечення записів в бух галтерському обліку, затверд женого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року №88 є первинними докуме нтами.
Первинний документ - докуме нт, який містить відомості пр о господарську операцію та п ідтверджує її здійснення.
Первинні документи, які фік сують факти здійснення госпо дарських операцій є, підстав ою для бухгалтерського облік у господарських операцій. Пе рвинні документи повинні бут и складені під час здійсненн я господарської операції, а я кщо це неможливо - безпосеред ньо після її закінчення. Для к онтролю та впорядкування обр облення даних на підставі пе рвинних документів можуть ск ладатися зведені облікові до кументи.
Первинні та зведені обліко ві документи можуть бути скл адені на паперових або машин них носіях і повинні мати так і обов'язкові реквізити: назв у документа (форми); дату і міс це складання; назву підприєм ства, від імені якого складен о документ; зміст та обсяг гос подарської операції, одиницю виміру господарської операц ії; посади осіб, відповідальн их за здійснення господарськ ої операції і правильність ї ї оформлення; особистий підп ис або інші дані, що дають змог у ідентифікувати особу, яка б рала участь у здійсненні гос подарської операції.
Підпунктами 2.4, 2.16 пункту 2 По ложення про документальне за безпечення записів в бухгалт ерському обліку, затверджено го наказом Міністерства фіна нсів України від 24 травня 1995 ро ку №88 передбачено, що первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найме нування підприємства, устано ви, від імені яких складений д окумент, назва документа (фор ми), дата і місце складання, зм іст та обсяг господарської о перації, одиниця виміру госп одарської операції (у натура льному та/або вартісному вир азі), посади і прізвища осіб, в ідповідальних за здійснення господарської операції і пр авильність її оформлення, ос обистий чи електронний підпи с або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка бр ала участь у здійсненні госп одарської операції. Забороня ється приймати до виконання первинні документи на операц ії, що суперечать законодавч им і нормативним актам, встан овленому порядку приймання, зберігання і витрачання грош ових коштів, товарно-матеріа льних цінностей та іншого ма йна, порушують договірну і фі нансову дисципліну, завдають шкоди державі, власникам, інш им юридичним і фізичним особ ам. Такі документи повинні бу ти передані керівнику підпри ємства, установи для прийнят тя рішення.
До матеріалів справи ТОВ "О лтан" надане документальне п ідтвердження у вигляді випис ок установ банку про фактичн у сплату позивачем та надход ження на рахунки ТОВ "Олтан" гр ошових коштів в оплату надан их та отриманих товарів (робі т, послуг), про що не заперечує ться Кременчуцькою ОДПІ.
З усього наведеного вбачає ться про відсутність порушен ь ТОВ "Олтан" вимог пункту 200.4 ст атті 200 Податкового кодексу Ук раїни за яким бюджетному від шкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, я ка дорівнює сумі податку, фак тично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постача льникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету Ук раїни, а в разі отримання від н ерезидента послуг на митній території України - сумі пода ткового зобов'язання, включе ного до податкової деклараці ї за попередній період за отр имані від нерезидента послуг и отримувачем послуг; залишо к від'ємного значення попере дніх податкових періодів піс ля бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податков ого періоду, якщо в наступном у податковому періоді сума, р озрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне зн ачення.
Відповідно, висновок Креме нчуцької ОДПІ про завищення ТОВ "Олтан" суми бюджетного ві дшкодування податку на додан у вартість за березень 2011 року на 18941,00 грн є неправомірним, а п одаткове повідомлення-рішен ня від 24 червня 2011 року №0000762302/100 - пр отиправним та таким, що підля гає скасуванню.
Відповідно до положень ча стини 1 статті 94 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни якщо судове рішення ух валене на користь сторони, як а не є суб'єктом владних повно важень, суд присуджує всі зді йснені нею документально під тверджені судові витрати з Д ержавного бюджету України.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відп овідальністю "Олтан" до Креме нчуцької об'єднаної державно ї податкової інспекції в Пол тавській області про визнанн я протиправним та скасування податкового повідомлення-рі шення задовольнити.
Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння-рішення Кременчуцької об 'єднаної державної податково ї інспекції в Полтавській об ласті від 24 червня 2011 року №0000762302/1 00.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Олтан" судові витрати в розмірі 3,40 грн.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 18 серпня 2011 року.
Суддя Н.Ю . Алєксєєва
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2011 |
Оприлюднено | 26.09.2011 |
Номер документу | 18244301 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Алєксєєва Н.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні