1
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 серпня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-1670/6558/11
Полтавський окружний а дміністративний суд у складі :
головуючого судді - Клоч ка К.І.,
при секретарі - Міщенко Р .В.,
за участю:
представника позивача - Л япоти І.М.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом По лтавського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Районної тел евізійної студії " Гребінка " про стягнення адміністратив но - господарських санкцій та пені, -
В С Т А Н О В И В:
03 серпня 2011 року Полтавсь ке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалід ів(надалі - позивач) зверну лось до Полтавського окружно го адміністративного суду з адміністративним позовом до Районної телевізійної студі ї Гребінка(надалі - відповіда ч) про стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій у розмірі 10500,00 грн та пені у розмі рі 346,50 грн, , посилаючись на пору шення вимог статей 19, 20 Закону України “Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 №875-ХІІ (надалі - Закон №875-ХІІ), що полягає у н езабезпеченні нормативу роб очих місць працевлаштування інвалідів у 2010 році.
Представник позивача в су довому засіданні позовні вим оги підтримав та просив їх за довольнити.
Відповідач явку свого упов новаженого представника у су дове засідання не забезпечив , хоча про дату, час та місце су дового розгляду справи повід омлявся належним чином, наді слав клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, розглянув ши матеріали справи, суд вста новив наступне.
25.02.2011 відповідач подав до Пол тавського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів звіт про зайняті сть населення та працевлашту вання інвалідів за 2010 рік (форм а № 10-ПІ).
Згідно відомостей, зазначе них у Звіті, середньообліков а кількість штатних працівни ків облікового складу підпри ємства у 2010 році становила 9 осі б. Згідно цього ж Звіту, на під приємстві протягом 2010 року ос оби, яким відповідно до чинно го законодавства встановлен о інвалідність, не працювали .
За недотримання нормативу робочих місць по кількості п рацюючих інвалідів позиваче м нараховано відповідачу адм іністративно-господарські с анкції у розмірі 10 500,00 грн.
Прострочення терміну опла ти адміністративно-господар ських санкцій відповідачем с кладає 110 днів (з 16.04.2011 по 03.08.2011), у зв' язку з чим відповідачу нарах овано пеню у розмірі 346,50 грн.
Згідно статті 92 Конституції України, виключно законами У країни визначаються, зокрема засади цивільно-правової ві дповідальності; діяння, які є злочинами, адміністративним и або дисциплінарними правоп орушеннями, та відповідальні сть за них.
Статтею 8 Закону №875-ХІІ встан овлено, що державне управлін ня в галузі забезпечення соц іальної захищеності інвалід ів здійснюється центральним органом виконавчої влади з п итань праці та соціальної по літики, Міністерством охорон и здоров'я України та органам и місцевого самоврядування У країни.
Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 26.09.2002 №1434, Фонд с оціального захисту інваліді в (далі - Фонд) є урядовим орган ом державного управління, як ий діє у складі Мінпраці та пі дпорядковується йому.
Пункт 9 цього ж Положення пе редбачає, що для реалізації п окладених на Фонд завдань за погодженням з Мінпраці утво рюються територіальні відді лення Фонду в межах гранично ї чисельності його працівник ів. Положення про територіал ьні відділення затверджує ди ректор Фонду.
За змістом статті 20 Закону № 875-ХІІ Фонд соціального захист у інвалідів, його відділення мають право захищати свої пр ава та законні інтереси, у том у числі в суді. Тобто, саме Фон ду соціального захисту інвал ідів надано право на стягнен ня адміністративно-господар ських санкції за недодержанн я законодавчо встановленого нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштува ння інвалідів.
Позивач у позовній заяві по силається на порушення відпо відачем частини першої статт і 19 Закону №875-ХІІ щодо недотрим ання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів.
Частиною першою статті 19 За кону №875-ХІІ визначено, що для підприємств, установ, органі зацій, у тому числі підприємс тв, організацій громадських організацій інвалідів, фізич них осіб, які використовують найману працю, установлюєть ся норматив робочих місць дл я працевлаштування інваліді в у розмірі чотирьох відсотк ів середньооблікової чисель ності штатних працівників об лікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кілько сті одного робочого місця.
Частиною четвертою статті 19 Господарського кодексу Ук раїни передбачено, що органи державної влади і посадові о соби, уповноважені здійснюва ти державний контроль і держ авний нагляд за господарсько ю діяльністю, їх статус та заг альні умови і порядок здійсн ення контролю і нагляду визн ачаються законами.
Згідно статей 216-218 Господарс ького кодексу України, учасн ики господарських відносин н есуть господарсько-правову в ідповідальність за правопор ушення у сфері господарюванн я шляхом застосування до пра вопорушників господарських санкцій на підставах і в поря дку, передбачених цим Кодекс ом, іншими законами та догово ром.
Застосування господарськи х санкцій повинно гарантуват и захист прав і законних інте ресів громадян, організацій та держави, в тому числі відшк одування збитків учасникам г осподарських відносин, завда них внаслідок правопорушенн я, та забезпечувати правопор ядок у сфері господарювання.
До суб'єктів господарюванн я за порушення ними правил зд ійснення господарської діял ьності застосовуються адмін істративно-господарські сан кції.
Господарські санкції заст осовуються у встановленому з аконом порядку за ініціативо ю учасників господарських ві дносин, а адміністративно-го сподарські санкції - уповнов аженими органами державної в лади або органами місцевого самоврядування.
Підставою господарсько-пр авової відповідальності уча сника господарських відноси н є вчинене ним правопорушен ня у сфері господарюва ння.
Учасник господарських від носин відповідає за невикона ння або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійсне ння господарської діяльност і, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього захо дів для недопущення господар ського правопорушення.
Статтею 614 Цивільного кодек су України встановлено, що ос оба, яка порушила зобов'язанн я, несе відповідальність за н аявності її вини (умислу або н еобережності), якщо інше не вс тановлено договором або зако ном. Особа є невинуватою, якщо вона доведе, що вжила всіх зал ежних від неї заходів щодо на лежного виконання зобов'язан ня.
Згідно зі статтею 238 Господа рського кодексу України за п орушення встановлених закон одавчими актами правил здійс нення господарської діяльно сті до суб'єктів господарюва ння можуть бути застосовані уповноваженими органами дер жавної влади або органами мі сцевого самоврядування адмі ністративно-господарські са нкції, тобто заходи організа ційно-правового або майновог о характеру, спрямовані на пр ипинення правопорушення суб 'єкта господарювання та лікв ідацію його наслідків.
Види адміністративно-госп одарських санкцій, умови та п орядок їх застосування визна чаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адмін істративно-господарські сан кції можуть бути встановлені виключно законами.
Види адміністративно-госп одарських санкцій передбаче ні статтею 239 Господарського к одексу України: органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування відповідн о до своїх повноважень та у по рядку, встановленому законом , можуть застосовувати до суб 'єктів господарювання такі а дміністративно-господарськ і санкції: вилучення прибутк у (доходу); адміністративно-го сподарський штраф; стягнення зборів (обов'язкових платежі в); застосування антидемпінг ових заходів; припинення екс портно-імпортних операцій; з астосування індивідуальног о режиму ліцензування; зупин ення дії ліцензії (патенту) на здійснення суб'єктом господ арювання певних видів господ арської діяльності; анулюван ня ліцензії (патенту) на здійс нення суб'єктом господарюван ня окремих видів господарськ ої діяльності; обмеження або зупинення діяльності суб'єк та господарювання; скасуванн я державної реєстрації та лі квідація суб'єкта господарюв ання; інші адміністративно-г осподарські санкції, встанов лені цим Кодексом та іншими з аконами.
Статтею 241 Господарського к одексу України встановлено, що адміністративно-господар ський штраф - це грошова сума, що сплачується суб'єктом гос подарювання до відповідного бюджету у разі порушення ним встановлених правил здійсне ння господарської діяльност і.
Перелік порушень, за які з с уб'єкта господарювання стягу ється штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють подат кові та інші відносини, в яких допущено правопорушення.
Частиною другою статті 20 За кону України "Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні" передбачено, що по рушення термінів сплати штра фних санкцій тягне за собою н арахування пені в розмірі 120 в ідсотків річних облікової ст авки Національного банку Укр аїни за кожний календарний д ень її прострочення, включаю чи день сплати.
У ході судового розгляду сп рави судом встановлено, що зг ідно листа Гребінківського районного центру зайнятості від 11.08.2011 № 364 Районна телевізій на студія Гребінкане подавал а до органів служби зайнятос ті інформацію про наявність вільних робочих місць (вакан тних посад) за формою №3-ПН з за повненням графи 15 (наявність в ільних робочих місць для інв алідів) для працевлаштування осіб з обмеженими фізичними можливостями впродовж 2010 рок у. Таким чином, відповідач не і нформував службу зайнятості про створення на підприємст ві робочих місць для працевл аштування інвалідів у 2010 році .
На підставі вищевикладено го, суд приходить до висновку , що відповідач не вжив заході в щодо працевлаштування інва лідів.
Оскільки вказані суми так і не були сплачені відповідач ем, то відповідно до частини п ' ятої статті 20 Закону №875-ХІІ д ані суми можуть бути стягнут і в примусовому порядку за ві дповідним рішенням суду.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги об ґрунтованими та такими, що пі длягають задоволенню.
Зважаючи на вищевикладене , керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 159-163 , 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Полтавського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до Районної т елевізійної студії " Гребінк а " про стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій т а пені - задовольнити.
Стягнути з Районної телеві зійної студії " Гребінка "(37400, По лтавська область, м. Гребінка , провулок Дмитрова, буд. 1, код Є ДРПОУ 30031347) на користь Полтавсь кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів (36014,вул. Зигіна,1, м. Полтав а, одержувач : УДК в Гребінків ському районі, код ЄДРПОУ 34698364, р /р 31219230700089 в ГУДК у Полтавській об ласті, МФО 831019) адміністративно -господарські санкції в розм ірі 10 500 (десять тисяч п'ятсот) гр ивень 00 (нуль) копійок та пеню у сумі 346 (триста сорок шість) гри вень 50 (п'ятдесят) копійок.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.
Повний текст постанови виг отовлено 19 серпня 2011 року.
Суддя К.І . Клочко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2011 |
Оприлюднено | 27.09.2011 |
Номер документу | 18244537 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Клочко К.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні