ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 вересня 2011 р. (17:10)
Справа №2а-7012/11/0170/22
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Радчука А.А., при секретарі судового засідання Щепанській А.В., без участі сторін, розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Управління Пенсійного фонду України в Красногвардійському районі АР Крим
до Октябрського виробничого управління житлово-комунального господарства
про стягнення заборгованості.
Обставини справи. Управління Пенсійного фонду України в Красногвардійському районі АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Октябрського виробничого управління житлово-комунального господарства про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за березень-квітень 2011 року у сумі 47 456,47 грн.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.06.2011 року відкрито провадження в адміністративній справі та після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем вимог п.2 ч. 1 ст. 6, п. 12 ст. 9 Закону України № 2464 від 08.07.2010 р. "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином, надав заяву про розгляд справи за його відсутності, в якій позовні вимоги підтримав, просив задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином, клопотань про розгляд справи за його відсутності не надіслав.
Враховуючи вищезазначені обставини, керуючись ст. 128 КАС України, суд вирішив за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін на підставі наявних доказів.
Вивчивши матеріали справи, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно частини 3 статті 6 КАС України суб’єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб’єктів владних повноважень, до яких належить орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі, на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до пунктів 1, 3, 4 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, основними завданнями якого є, зокрема, керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, забезпечення збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою; забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами актів законодавства про пенсійне забезпечення і законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не нарахованих та/або не сплачених сум єдиного внеску, страхових внесків та інших платежів; застосовування фінансових санкцій, передбачених законом.
Відповідно до підпункту 3 пункту 2.2 Положення про Управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань, здійснює реєстрацію та веде облік платників єдиного внеску та збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, забезпечує надходження єдиного внеску, сум фінансових санкцій страхових внесків та інших платежів до Фонду.
Отже, контроль за правильним нарахуванням, своєчасним та повним перерахуванням та надходженням сум єдиного внеску, інших платежів, здійснюється органами Пенсійного фонду.
Відповідно до п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України № 2464 у період до перетворення Пенсійного фонду на неприбуткову самоврядну організацію відповідно до пункту 12 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" завдання та функції Пенсійного фонду та його територіальних органів щодо збору та ведення обліку єдиного внеску виконують відповідно Пенсійний фонд та головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах.
Таким чином, Управління Пенсійного фонду в Красногвардійському районі АР Крим, реалізуючи свої завдання та функції в правовідносинах з фізичними та юридичними особами, виступає як суб’єкт владних повноважень, який здійснює владну компетенцію.
Октябрське виробниче управління житлово-комунального господарства (ЄДРПОУ 03360845) зареєстровано Красногвардійською райдержадміністрацією 28.11.2007 р. за адресою місцезнаходження: АР Крим, с. Октябрське, вул. Кондрашина, 22.
17.04.2011 р. та 19.05.2011року відповідачем до Управління Пенсійного фонду України в Красногвардійському районі АР Крим подано звіти про нарахування єдиного внеску за березень та квітень 2011 року, в яких відповідачем самостійно задекларовано єдиний внесок, що підлягає сплаті, у загальній сумі 47 456,47 грн.
Зазначена заборгованість станом на дату розгляду справи не сплачена у повному обсязі.
Спеціальним законом, який регулює спірні правовідносини, є Закон України № 2464 від 07.08.2010 р. "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 12 Закону України № 2464 Пенсійний фонд відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 13 Пенсійний фонд та його територіальні органи мають право стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску.
З зазначених підстав, спір, що виникає між фізичними, юридичними особами та органами Пенсійного фонду України, у тому числі, щодо стягнення єдиного внеску, є публічно правовим та має розглядатися в порядку адміністративного судочинства.
Згідно пунтку 1 ч. 2 ст. 6 Закону України № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України № 2464 платниками єдиного внеску є роботодавці, а саме підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі, філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до ч. 8 ст. 9 Закону України № 2464 платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом, яким в даному випадку є календарний місяць.
Відповідно до ч. 12 Закону України № 2464 єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені Законом, вважається недоїмкою (пункт 6 ч. 1 статті 1 Закону України № 2464), строк давності щодо стягнення якої не застосовується відповідно до ч. 16 ст. 25 Закону України № 2464.
Сума боргу зі сплати єдиного внеску за березень-квітень 2011 року у сумі 47 456,47 грн. відповідачем станом на момент розгляду справи не погашена, відповідних доказів в порядку ст. 71 КАС України не надано.
Таким чином, позовні вимоги УПФУ в Красногвардійському районі АР Крим підлягають задоволенню у повному обсязі.
Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 94, 158, 159, 160-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Октябрського виробничого управління житлово-комунального господарства (ЄДРПОУ 03360845) на користь Управління Пенсійного фонду України в Красногвардійському районі АР Крим (ЄДРПОУ 22300381 р/р37195022000119, 37190083000119 МФО 824026 в ГУ ДКУ в АР Крим м.Сімферополь) суму заборгованості зі сплати єдиного внеску за березень-квітень 2011 року у розмірі 47 456 (сорок сім тисяч чотириста п’ятдесят шість) гривень 47 коп.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.
Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Радчук А.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2011 |
Оприлюднено | 26.09.2011 |
Номер документу | 18247494 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні