27.08.2011
< копія >
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 серпня 2011 р. Справа № 2а/0470/3833/11
Дніпропетровський о кружний адміністративний су д у складі:
головуючого судді Луніна О.С. < Текст >
при секретарі Грунт Ю.В.
представники сторін в су дове засідання не з' явилися , про дату, час та місце судово го засідання повідомлені нал ежним чином
розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу №2а/0470/3833/11 за поз овом Новомосковської об`єдна ної державної податкової інс пекції до Науково-виробничог о підприємства «Юникс»про ст ягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ:
У квітні 2011 року Ново московська ОДПІ звернулась з адміністративним позовом до НВП «Юникс», в якому просит ь стягнути з відповідача сум у податкового боргу з податк у на прибуток у розмірі 1189 грн. 09 коп. та комунального податк у у розмірі 679 грн. 43 коп.
В обґрунтування своїх вимо г позивач зазначає, що на НВП « Юникс» були накладені штрафн і санкції за несвоєчасне под ання податкової звітності, я кі підприємство не сплатило у встановлені законом строки , у зв`язку з чим, утворився под атковий борг, який підлягає с тягненню у судовому порядку.
Представник позивача у суд ове засідання не з`явився, про дату, час та місце проведенн я судового засідання повідом лений належним чином. До суду надав клопотання, в якому про сив адміністративний позов з адовольнити та розглянути сп раву без його участі.
Відповідач заперечень на п озовну заяву та повноважного представника у судове засід ання не направив. Про час і міс це розгляду справи відповіда ч повідомлявся належним чино м. Однак на адресу суду поверн увся конверт з поштовою відм іткою «закінчено термін збер ігання». Частиною 11 ст. 35 КАС Ук раїни вважається, що у разі по вернення поштового відправл ення із повісткою, яка не вруч ена адресату з незалежних ві д суду причин, вважається, що т ака повістка вручена належни м чином.
Тому у відповідності до ст.. 41 КАС України у разі неявки у с удове засідання всіх осіб, як і беруть участь у справі, чи як що відповідно до положень ць ого Кодексу розгляд справи з дійснюється за відсутності о сіб, які беруть участь у справ і, фіксування судового засід ання за допомогою звукозапис увального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали спра ви, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позо вні вимоги такими, що підляга ють задоволенню в повному об сязі, виходячи з наступних пі дстав.
Так, з 01 січня 2011 року набув чи нності Податковий Кодекс Укр аїни, який встановлює перелі к податків та зборів, що справ ляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платник ів податків та зборів, їх прав а та обов'язки, компетенцію ко нтролюючих органів, повноваж ення і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення пода ткового контролю, а також від повідальність за порушення п одаткового законодавства. Ві дповідно до п. 2 Прикінцевих по ложень Податкового кодексу У країни, з 01.01.2011 року Закон Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» та З акон України «Про систему оп одаткування»втрачають чинн ість.
Проте, у зв' язку з тим, що пр авовідносини виникли до набр ання чинності Податкового Ко дексу України, суд приходить до висновку, що в даному випад ку слід застосовувати саме н орми Закону України «Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами».
Судом встановлено та матер іалами справи підтверджено, що НВП «Юникс»зареєстроване Новомосковською районною де ржавною адміністрацією Дніп ропетровської області 26.08.1995 р. т а перебуває на податковому о бліку в Новомосковській ОДПІ , що підтверджується витягом з ЄДР та довідкою про взяття н а облік від 22.12.1999 р. №906.
Податковий борг у НВП «Юник с»виник внаслідок наступног о.
31.12.2010 актом про результати не виїзної документальної пере вірки своєчасності подання п одаткової звітності №540/10/15-324 вс тановлено, що відповідачем н е було подано до Новомосковс ької ОДПІ податковий розраху нок комунального податку за 4 квартал 2009 року та 1,2,3 квартали 2010 року.
На підставі зазначеного ак ту Новомосковською ОДПІ було винесено податкове повідом лення-рішення від 31.12.10 №0005801530/0 про застосування до підприємств а штрафних санкцій у розмірі 680 грн..00коп. Податкове повідом лення-рішення було направлен о на адресу відповідача та бу ло вручено працівнику підпри ємства, про що свідчить підпи с на поштовому повідомлені.
31.12.2010 актом про результати не виїзної документальної пере вірки своєчасності подання п одаткової звітності №292/1510 вста новлено, що відповідачем не б уло подано до Новомосковсько ї ОДПІ податкову декларацію податку на прибуток за 1 кварт ал 2009 року, 1 півріччя 2009 року, 9 мі с.2009року, за 2009 рік, 1 квартал 2010 рок у,1 півріччя 2010 року та за 9 міс.2010 року.
На підставі акту перевірки Новомосковською ОДПІ було в инесено податкове повідомл ення-рішення від 31.12.10 №0002841510/0 про з астосування до підприємства штрафних санкцій у розмірі 119 0 грн.00коп. Податкове повідомл ення-рішення було направлено на адресу відповідача, та не б уло ним отримане, у зв'язку з ч им Новомосковською ОДПІ було складено Акт№49/151 від 22.02.11 «про р озміщення даного податковог о повідомлення-рішення на до шці податкових оголошень».
Вищезазначені податкові п овідомлення-рішення в адміні стративному та судовому поря дку не оскаржувались, а тому п одаткові зобов'язання визнач ені в даних податкових повід омленнях-рішеннях є узгоджен ими.
Відповідно до зворотнього боку облікової картки платн ика податку, станом на 20.06.2011 р. НВ П «Юникс»податкові зобов`яза ння у вигляді застосованих д о нього штрафних санкцій не с платило та має податковий бо рг з податку на прибуток у роз мірі 1189 грн. 09 коп. та комунальн ого податку у розмірі 679 грн. 43 к оп.
Відповідно до ст.4 ЗУ «Про си стему оподаткування»платни ками податків і зборів (обов'я зкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладен о обов'язок сплачувати подат ки і збори (обов'язкові платеж і).
Відповідно до ст. 9 Закону пл атники податків і зборів (обо в'язкових платежів) зобов'яза ні сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни, у зв'язку з чим повинні подавати до державни х податкових органів та інши х державних органів відповід но до законів декларації, бух галтерську звітність та інші документи і відомості, пов'яз ані з обчисленням і сплатою п одатків і зборів (обов'язкови х платежів).
Згідно п.1.3 ст. 1 ЗУ «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами», податковий борг (не доїмка) - податкове зобов'язан ня (з урахуванням штрафних са нкцій за їх наявності), самост ійно узгоджене платником под атків або узгоджене в адміні стративному чи судовому поря дку, але не сплачене у встанов лений строк, а також пеня, нара хована на суму такого податк ового зобов'язання.
Положення п. 1.11 цього ж закон у встановлюють, що податкова декларація, розрахунок - док умент, що подається платнико м податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахува ння та/або сплата податку, збо ру (обов'язкового платежу).
Приписи п.п. 4.2.2. та 4.2.1 п.4.2 ст. 4 ЗУ « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами»закріплюю ть, що контролюючий орган зоб ов'язаний самостійно визначи ти суму податкового зобов'яз ання платника податків у раз і якщо платник податків не по дає у встановлені строки под аткову декларацію. Якщо згід но з нормами цього пункту сум а податкового зобов'язання р озраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за св оєчасність, достовірність та повноту нарахування такої с уми, проте несе відповідальн ість за своєчасне і повне пог ашення нарахованого податко вого зобов'язання та має прав о на оскарження цієї суми у по рядку, встановленому цим Зак оном.
Відповідно до п.6.1 ст. 6 цьго ж з акону, у разі коли сума податк ового зобов'язання розрахову ється контролюючим органом в ідповідно до статті 4 цього За кону, такий контролюючий орг ан надсилає платнику податкі в податкове повідомлення, в я кому зазначаються підстава д ля такого нарахування, посил ання на норму податкового за кону, відповідно до якої був з роблений розрахунок або пере рахунок податкових зобов'яза нь, сума податку чи збору (обов 'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкці й за їх наявності, граничні ст роки їх погашення, а також поп ередження про наслідки їх не сплати в установлений строк та граничні строки, передбач ені законом для оскарження н арахованого податкового зоб ов'язання (штрафних санкцій з а їх наявності).
Згідно з п.п. 5.2.1 п.5.2 ст. 5 ЗУ «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами», податкове з обов'язання платника податкі в, нараховане контролюючим о рганом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вв ажається узгодженим у день о тримання платником податків податкового повідомлення, з а винятком випадків, визначе них підпунктом 5.2.2 цього пункт у.
Норми п.п. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 цього ж за кону декларують, що у разі кол и податковий орган або пошта не може вручити платнику под атків податкове повідомленн я або податкові вимоги у зв'яз ку з незнаходженням посадови х осіб, їх відмовою прийняти п одаткове повідомлення або по даткову вимогу, незнаходженн ям фактичного місця розташув ання (місцезнаходження) плат ника податків, податковий ор ган розміщує податкове повід омлення або податкові вимоги на дошці податкових оголоше нь, встановленій на вільному для огляду місці біля входу д о приміщення податкового орг ану. При цьому день розміщенн я такої податкової вимоги вв ажається днем її вручення.
Відповідно до п.п. 17.1.1. п. 17.1 ст. 17 З У «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами», плат ник податків, що не подає пода ткову декларацію у строки, ви значені законодавством, спла чує штраф у розмірі десяти не оподатковуваних мінімумів д оходів громадян за кожне так е неподання або її затримку.
Полодення п. 11 ст. 10 ЗУ «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні» зазначають, що державн і податкові інспекції в райо нах, містах без районного под ілу, районах у містах, міжрайо нні та об'єднані державні под аткові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та гром адян про визнання угод недій сними і стягнення в доход дер жави коштів, одержаних ними з а такими угодами, а в інших вип адках - коштів, одержаних без у становлених законом підстав , а також про стягнення заборг ованості перед бюджетом і де ржавними цільовими фондами з а рахунок їх майна; звертають ся до суду в інших випадках пе редбачених законом.
Згідно зі ст. 69 КАС України доказами в адміністративном у судочинстві є будь-які факт ичні дані, на підставі яких су д встановлює наявність або в ідсутність обставин, що обґр унтовують вимоги і заперечен ня осіб, які беруть участь у сп раві, та інші обставини, що маю ть значення для правильного вирішення справи. Ці дані вст ановлюються судом на підстав і пояснень сторін, третіх осі б та їхніх представників, пок азань свідків, письмових і ре чових доказів, висновків екс пертів.
Відповідно до ст. 71 КАС Украї ни, кожна сторона повинна, дов ести ті обставини, на яких ґру нтуються її вимоги та запере чення, крім випадків, встанов лених статтею 72 цього Кодексу .
За таких обставин, суд дох одить висновку, що факт існув ання у відповідача податково го боргу з податку на прибуто к у розмірі 1189 грн. 09 коп. та кому нального податку у розмірі 679 грн. 43 коп. позивачем довед ений, а тому позовні вимоги пі длягають задоволенню у повно му обсязі.
Керуючись ст.ст. 158-163, 254 Кодек су адміністративного судочи нства України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов Новомосковської об`єднано ї державної податкової інспе кції до Науково-виробничого підприємства «Юникс» про стя гнення заборгованості - зад овольнити.
Стягнути з Науково-виробни чого підприємства «Юникс»(ЄД РПОУ 23364443, р/р 2603730195150 в ПАТ ПІБ м. Нов омосковськ, МФО 305545) на користь держави суму податкового бо ргу з податку на прибуток у ро змірі 1189 грн. 09 коп. (р/р 31113009700030, код б юджетної класифікації 11021000, УД К у м. Новомоскьвську, МФО 805012) та комунального податку у розм ірі 679 грн. 43 коп. (р/р 33217828700030, код бюд жетної класифікації 16010200, УДК у м. Новомоскьвську, МФО 805012).
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КА С України. Відповідно до ст. 186 К АС України, апеляційна скарг а на постанову суду першої ін станції подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння. У разі застосування судо м частини третьої статті 160 ць ого Кодексу, а також прийнятт я постанови у письмовому про вадженні апеляційна скарга п одається протягом десяти дні в з дня отримання копії поста нови. Якщо суб'єкта владних по вноважень у випадках та поря дку, передбачених частиною ч етвертою статті 167 цього Кодек су, було повідомлено про можл ивість отримання копії поста нови суду безпосередньо в су ді, то десятиденний строк на а пеляційне оскарження постан ови суду обчислюється з наст упного дня після закінчення п'ятиденного строку з момент у отримання суб'єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.
Суддя < (підпис) >
< Текст >
< Список >
< Список >
< Список > О.С. Луніна
< Текст >
< ПІБ Судді >
< ПІБ Судді >
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.08.2011 |
Оприлюднено | 27.09.2011 |
Номер документу | 18248615 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні