ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 вересня 2011 року < Текст > Справа № 2а-0870/3632/11
Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Калашник Ю.В.,
при секретарі судового засідання Корольові О.О.,
за участю представників:
позивача – не з’явився;
відповідача – не з’явився
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовною заявою Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до Фермерського господарства «Геліос» ОСОБА_1
про стягнення суми адміністративно – господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду звернулося Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі за текстом ЗОВФСЗІ або позивач) до Фермерського господарства «Геліос» ОСОБА_1 (ФГ «Геліос» ОСОБА_1 або відповідач) про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010р., в сумі 11 074рн.03 коп.
В позові вказано, що відповідно до Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів (форма 10 –ПІ), наданого ФГ «Геліос» ОСОБА_1 середньооблікова кількість штатних працівників, що працювали у відповідача, за звітний період склала 8 осіб. Таким чином, середньооблікова кількість інвалідів, відповідно до нормативу на ФГ «Геліос» ОСОБА_1 повинна складати 1 особу.
Згідно відомостей наданих відповідачем у звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів на підприємстві склала 0 осіб, що є меншим ніж установлено нормативом.
У зв’язку з тим, що відповідач у 2010 р. не виконав норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, позивач просить суд стягнути з відповідача 11 074рн.03 коп. адміністративно-господарських санкцій (1-0) х 21 937,50/2 = 11 074рн.03 коп. Окрім того, порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Враховуючи, що ставка Національного банку України з 10.08.2010р., становить 7,75% розрахунковий розмір пені дорівнює 0,03%.
Розрахунок суми пені за один день прострочення: 10 968грн.75коп. (сума адміністративно – господарських санкцій) х 0,03%(розрахунковий розмір пені) = 3 грн. 29коп., таким чином, сума пені, що необхідно сплатити ( сума пені за один день прострочення)х32 (кількість днів) = 105грн. 28 коп.
Представник позивача у судове засідання не з’явився, проте направив на адресу суду клопотання про підтримання позовних вимог в повному обсязі та про розгляд справи без його участі.
Представник відповідача в судове засідання не з’явився, проте надіслав на адресу суду клопотання про розгляд справи без його участі. Позовні вимоги не визнає.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу по суті без участі представників сторін.
У зв’язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, на підставі приписів ч.6 ст.12 та ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Розглянувши подані документи і матеріали судом встановлені наступні обставини.
Судом встановлено, що ФГ «Геліос» ОСОБА_1 є юридичною особою та відноситься до підприємств, яким, відповідно до ст. 19 Закону “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.91 № 875, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Відповідно до звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 р. (форма №10-ПІ), наданому відповідачем до Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, чисельність інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на підприємстві на робочих місцях, створених відповідно до чотирьохвідсоткового нормативу у 2010 р. складала 1 особу. Фактично у 2010 р. середньооблікова чисельність інвалідів, що працювали на підприємстві, склала 0 осіб.
Відповідно до ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів повинен складати 1 місце. Згідно із звітом в 2010 році на підприємстві відповідача працювало 0 інвалідів.
Статтею 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» встановлено, що «підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, середньооблікова чисельність працюючих інвалідів є менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративного-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом».
За правилами ч. 2 ст. 20 Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Відповідно до наданого позивачем розрахунку, сума адміністративно-господарських санкцій для підприємства відповідача складає 10968грн.75коп. та пені в сумі 105 грн. 28 коп., а всього 11 074рн.03 коп.
Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов’язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до абзацу другого пункту 2 статті 19 Закону України «Про зайнятість населення», державна служба зайнятості має право одержувати від підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, адміністративні дані про наявність вакантних робочих місць, у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, характер і умови праці на них, про всіх вивільнюваних, прийнятих і звільнених працівників та інформацію про передбачувані зміни в організації виробництва і праці, інші заходи, що можуть призвести до вивільнення працівників.
Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення», підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів .
Інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19 грудня 2005 року № 420 за погодженням з Держкомстатом.
Правила подання роботодавцями звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів відділенням Фонду та інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) передбачено Порядком подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженим постановою Кабінету міністрів України «Про реалізацію статей 19 і 20 закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 31.01.2007 р. № 70.
Нормами господарського законодавства встановлено, що «суб’єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання здійснюють свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства» (ч.3 ст.5 Господарського кодексу України). За порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб’єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб’єкта господарювання та ліквідацію його наслідків (ч.1 ст.238 ГК України).
Відповідно до ст. 218 ГК України, підставою господарської відповідальності учасника господарських відносин, у тому числі для застосування адміністративно-господарських санкцій, є вчинене таким суб’єктом господарське правопорушення. У частині другої зазначеної статті визначено, що учасник господарських відносин відповідає за порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним ужито всіх залежних від нього заходів для недопущення господарського порушення.
Враховуючи вищезазначене, та приймаючи до уваги, що Фермерським господарством «Геліос» ОСОБА_1 не ужито всіх залежних від нього заходів для недопущення господарського порушення, у зв’язку з чим вважає позовні вимоги про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій та пені обґрунтованими та такими, які підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до п.4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11, 17, 160, 163 КАС України, суд –
П О С Т А Н О В И В:
1.Адміністративний позов задовольнити повністю.
2.Стягнути з Фермерського господарства «Геліос» ОСОБА_1 (код ЄДРПОУ 25480337) адміністративно – господарські санкцій та пеню за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010р. у розмірі 11 074( одинадцять тисяч сімдесят чотири ) грн. 03 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України – з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 160 КАС України оформлена і підписана 16.09.2011р.
Суддя (підпис) Ю.В.Калашник
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2011 |
Оприлюднено | 27.09.2011 |
Номер документу | 18249968 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні