Постанова
від 08.09.2011 по справі 2а-6174/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 вересня 2011 р. № 2а-6174/11/1370

16 год. 29 хв.

Львівський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючого судді - Качу р Р.П.,

за участю секретаря судово го засідання - П одібки М. З.

представника позивача Мат як З. В., представника відповід ача Кельбас Р. А. розглянувши у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу за позовом приватного підприєм ства «Фірма «Істком»до Держа вної податкової інспекції у Франківському районі м. Льво ва про визнання протиправним податкового повідомлення - рішення, -

В С Т А Н О В И В:

30 травня 2011 року на розг ляд Львівського окружного ад міністративного суду надійш ла позовна заява приватного підприємства «Фірма «Істком »до Державної податкової інс пекції у Франківському район і м. Львова про визнання проти правним податкового повідом лення - рішення № 0000142330 від 14.03.2011 р оку.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що оскаржуване рішенн я прийнято з порушенням норм законодавства, оскільки пор ушення, що були встановлені в ході перевірки, не відповіда ють фактичним обставинам спр ави - у позивача наявні накл адні на товари, перелічені в д одатку № 3 до акта перевірки, а також книга обліку доходів і витрат на 2010/2011 рік. Позива ч стверджує, що відсутність о ригіналів накладних на місці реалізації товару не може бу ти віднесено до порушень вст ановленого порядку обліку то варних запасів за місцем їх р еалізації. Окрім того, в чинно му законодавстві відсутній н ормативний акт, який би врегу льовував порядок обліку това рних запасів на складах або з а місцем їх реалізації. Таким чином, визначена в акті перев ірки відсутність накладних н е передбачена як підстава дл я застосування штрафних санк цій за порушення законодавст ва у сфері застосування реєс траторів розрахункових опер ацій.

Представник позивача в суд овому засіданні позов підтри мав, просив задовольнити в по вному обсязі.

Позиція відповідача викла дена в запереченні на позовн у заяву від 14.07.2011 року, де вказан о, що під час проведення перев ірки накладні на товар за міс цем його реалізації на момен т перевірки були відсутні, то му просить суд відмовити в за доволенні позовних вимог пов ністю.

Представник відповідача п роти позову заперечив, надав пояснення, аналогічні викла деним в заперечення на позов , просив відмовити в задоволе нні позовних вимог повністю.

Дослідивши надані суду док ази в межах заявлених вимог, с уд встановив наступні факти та відповідні їм правовіднос ини.

Приватне підприємство «Фі рма «Істком»зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців 17.09.2007 року, що підтверджено Довідкою з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців № 10194858 від 09.06.2011 року . Позивач перебуває на спроще ній системі оподаткування, о бліку та звітності згідно Св ідоцтва № 1305989371 про право сплати єдиного податку суб' єктом малого підприємництва - юри дичною особою від 26.11.2010 року.

24.02.2011 року відповідачем прове дено перевірку суб' єкта гос подарської діяльності ПП «Фі рма «Істком», про що складено Акт перевірки за дотримання м суб' єктами господарюванн я порядку проведення розраху нків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки , наявності торгових патенті в і ліцензій № 000353 від 24.02.2011 року. П еревіркою встановлено поруш ення відповідачем п. 12, п. 13 ст. 3 З акону України «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг».

14.03.2011 року відповідачем на пі дставі акта перевірки № 000353 від 24.02.2011 року прийнято под аткове повідомлення - рішен ня форми «С»№0000142330, яким за пору шення п. 12, п. 13 ст. 3 Закону Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг» застосовано суму штрафних (ф інансових) санкцій в розмірі 709 грн.

24.03.2011 року позивачем подано с каргу на рішення №0000142330 від 14.03.2011 року, яка рішенням від повідача від 16.05.2011 року № 13234/10/25-005/1031 залишена без задоволення, а о скаржуване податкове пові домлення-рішення - без змі н.

Приймаючи рішення суд вихо див з наступного.

Згідно ст. 19 Конституції Укр аїни, органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.

Згідно ст. 2 КАС України, у спр авах щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважен ь адміністративні суди перев іряють, чи прийняті вони: на пі дставі, у межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и, обґрунтовано, тобто з ураху ванням усіх обставин, що мают ь значення для прийняття ріш ення, добросовісно.

Згідно ст. 16 Податкового код ексу України платник податкі в зобов'язаний вести в устано вленому порядку облік доході в і витрат, складати звітніст ь, що стосується обчислення і сплати податків та зборів.

Згідно п. п. 54.3.3. п. 54.3. ст. 54 ПК Укра їни Контролюючий орган зобов 'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зм еншення (збільшення) суми бюд жетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'єм ного значення об'єкта оподат кування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість п латника податків, передбачен их цим Кодексом або іншим зак онодавством, якщо згідно з по датковим та іншим законодав ством особою, відповідальною за нарахування сум податков их зобов'язань з окремого под атку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкці й та пені, у тому числі за пору шення у сфері зовнішньоеконо мічної діяльності, є контрол юючий орган.

Згідно п. 12, п. 13 ст. 3 Закону Укра їни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» в редакції, чинній на момент в иникнення спірних правовідн осин,суб'єкти господарювання , які здійснюють розрахунков і операції в готівковій та/аб о в безготівковій формі (із за стосуванням платіжних карто к, платіжних чеків, жетонів то що) при продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг зобов'язані вести у поряд ку, встановленому законодавс твом, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати про даж лише тих товарів, які відо бражені в такому обліку, за ви нятком продажу товарів особа ми, які відповідно до законод авства оподатковуються за пр авилами, що не передбачають в едення обліку обсягів реаліз ованих товарів (наданих посл уг), а також забезпечувати ві дповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті ре єстратора розрахункових опе рацій, а у випадку використан ня розрахункової книжки - за гальній сумі продажу за розр ахунковими квитанціями, вида ними з початку робочого дня.

Згідно ст. 20 цього ж Закону до суб'єктів господарювання, щ о здійснюють реалізацію тов арів, які не обліковані у вс тановленому порядку, застосо вується фінансова санкція у розмірі подвійної вартост і необлікованих товарів, як і не обліковані за місцем реа лізації та зберігання, за ц інами реалізації, але не менше десяти неоподатковув аних мінімумів доходів грома дян.

Згідно п. 2 ст. 3 Закону Україн и «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Укр аїні» в редакції, чинній на момент виникнення спірних п равовідносин, бухгалте рський облік є обов'язковим в идом обліку, який ведеться пі дприємством. Фінансова, пода ткова, статистична та інші ви ди звітності, що використову ють грошовий вимірник, ґрунт уються на даних бухгалтерськ ого обліку.

Згідно ст. 9 цього ж Закону пі дставою для бухгалтерського обліку господарських операц ій є первинні документи, які ф іксують факти здійснення гос подарських операцій. Первинн і документи повинні бути скл адені під час здійснення гос подарської операції, а якщо ц е неможливо - безпосередньо п ісля її закінчення. Для контр олю та впорядкування обробле ння даних на підставі первин них документів можуть склада тися зведені облікові докуме нти. Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первин них документах, систематизує ться на рахунках бухгалтерсь кого обліку в регістрах синт етичного та аналітичного обл іку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахун ках бухгалтерського обліку. Операції в іноземній валюті відображаються також у валют і розрахунків та платежів по кожній іноземній валюті окр емо. Господарські операції п овинні бути відображені в об лікових регістрах у тому зві тному періоді, в якому вони бу ли здійснені.

На підтвердження правильн ості ведення обліку товарних запасів позивачем надано ко пії службового чека ФН 2654007277 від 08.12.2010 року, фіскальних чеків ФН 2654007248 від 15.12.2010 року, ФН 2658010062 від 18.02.2011 р оку, ФН 1013006024 від 15.11.2010 року, ФН 2654007290 в ід 13.01.2011 року, Актів на закупку п родуктів № 282 від 08.12.2010 року, № 283 ві д 15.12.2010 року, № 51 від 18.02.2011 року, № 258 ві д 15.11.2010 року, № 06 від 13.01.2011 року, звіт ів про використання коштів, н аданих на відрядження або пі д звіт № 196 від 08.12.2010 року, № 199 від 15.12 .2010 року, № 33 від 18.02.2011 року, № 185 від 15.1 1.2010 року, № 04 від 13.01.2011 року, накладн их № 269 від 08.12.2010 року, № 273 від 15.12.2010 ро ку, № 43 від 18.02.2011 року, № 245 від 15.11.2010 ро ку, № 06 від 13.01.2011 року.

Судом не береться до уваги т вердження відповідача про по рушення позивачем встановле ного законом порядку ведення обліку товарних запасів за м ісцем реалізації, оскільки п озивачем подано суду усі нео бхідні документи, що підтвер джують придбання ним товару для подальшої реалізації.

Представником позивача до лучено до матеріалів справи копію Книги обліку доходів і витрат суб' єкта малого під приємництва - юридичної осо би, яка застосовує спрощену с истему оподаткування, обліку та звітності на 2010/2011 рік (а. с. 51-62), в якій містяться записи про з акупівлю продуктів згідно пе релічених вище документів. В казане додатково підтверджу є дотримання позивачем пор ядку ведення обліку товарних запасів за місцем реалізаці ї. Суд вважає твердження ві дповідача про не ведення поз ивачем обліку товарних зап асів за місцем реалізації та відсутність накладних на то вар безпідставними, що підт верджується наявними у справ і доказами.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 71 К АС України, у адміністративн их справах про протиправніст ь рішень, дій чи бездіяльност і суб'єкта владних повноваже нь обов'язок щодо доказуванн я правомірності свого рішенн я, дії чи бездіяльності покла дається на відповідача, якщо він заперечує проти адмініс тративного позову.

Частиною 3 ст. 2 КАС України пе редбачено, що у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони обґрунтован о, тобто з урахуванням усіх об ставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Таким чином, із врахуванням змісту ст. 162 КАС України, подат кове повідомлення - рішення № 0000142330 від 14.03.2011 року, прийняте Де ржавною податковою інспекці єю у Франківському районі м. Л ьвова, є протиправним і підля гає скасуванню, оскільки суд ом встановлено відсутність п орушень позивачем вимог п. п. 1 2, 13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг».

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги приватн ого підприємства «Фірма «Іст ком»до Державної податкової інспекції у Франківському р айоні м. Львова про визнання п ротиправним та скасування по даткового повідомлення - рі шення № 0000142330 від 14.03.2011 року слід за довольнити, а оскаржуване рі шення - скасувати.

Суд присуджує з Державного бюджету України, у відповідн ості до вимог ч. 1 ст. 94 КАС Украї ни, всі здійснені стороною, як а не є суб' єктом владних пов новажень, та документально п ідтверджені судові витрати, на користь якої ухвалене суд ове рішення.

Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 160-163, 167 КАС У країни, суд -

П О С Т А Н О В И В :

1. Позовні вимоги задово льнити повністю.

2. Визнати протиправним та с касувати податкове повідомл ення - рішення Державної под аткової інспекції у Франківс ькому районі м. Львова № 0000142330 ві д 14.03.2011 року.

3. Стягнути з Державного бюд жету України на користь прив атного підприємства «Фірма « Істком»(ЄДРПОУ 14316244, м. Львів, ву л. Наукова,7) 3 (три) грн. 40 коп. спла ченого судового збору.

Постанова суду набирає за конної сили у порядку, встано вленому ст. 254 КАС України.

Постанова може бути оскар жена в порядку і строки, встан овлені ст. 186 КАС України.

Повний текст постанови с кладено та підписано 13 вересн я 2011 року.

Суддя Качур Р.П.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.09.2011
Оприлюднено27.09.2011
Номер документу18250992
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6174/11/1370

Ухвала від 16.05.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Олендер І.Я.

Постанова від 08.09.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 01.06.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 31.05.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні