Справа № 2а/1570/3702/2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 червня 2011 року м.Одеса
Суддя Одеського окружно го адміністративного суду Цх овребова М.Г., розглянувши в по рядку скороченого проваджен ня у місті Одесі адміністрат ивну справу за позовом Держа вного підприємства «Націона льна енергетична компанія «У кренерго»до Зеленогірської селищної ради про стягнення штрафних санкцій, -
встановив:
Державне підприємств о «Національна енергетична к омпанія «Укренерго»звернул ось до Одеського окружного а дміністративного суду з позо вом до Зеленогірської селищн ої ради про стягнення з відпо відача 11050 грн. штрафу на р/р 31113106700 329, банк ГУДКУ в Одеській облас ті, МФО 828011, отримувач УДК у Люба шівському районі ГУДКУ в Оде ській області, ЄДРПОУ 23214991.
Ухвалою суду від 24.05.2011 року ві дкрито скорочене провадженн я в адміністративній справі та запропоновано відповідач у у 10-денний строк з дня одержа ння ухвали та копій документ ів подати заперечення проти позову та необхідні документ и або заяву про визнання позо ву.
Зазначену ухвалу суду отри мано позивачем та відповідач ем 15.06.2011 року, про що свідчать по відомлення Укрпошти про вруч ення поштових відправлень. (а .с.36, 37)
Станом на 29.06.2011 року заперече ння проти позову та необхідн і документи або заява про виз нання позову від відповідача до суду не надійшли.
Дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, суд дійшо в до висновку, що адміністрат ивний позов підлягає задовол енню повністю, з наступних пі дстав.
Судом встановлено, що 19.06.2007 ро ку Зеленогірська селищна рад а зареєстрована Любашівсько ю районною державною адмініс трацією Одеської області, як юридична особа, ідентифікац ійний код 04527135, місцезнаходжен ня: 66513, Одеська область, Любаші вський район, смт. Зеленогірс ьке, пр-т Миру, 12. (а.с.33)
02.06.2010 року державним інспекто ром з енергетичного нагляду Лунгулом Олександром Олек сандровичем відповідно до ст. 4 Закону України «Про осно вні засади державного нагляд у (контролю) у сфері господарс ької діяльності», ст. 9 Закону України «Про електроенергет ику», ст. 14 Закону України «Про теплопостачання»та Положен ня про державний енергетични й нагляд за режимами спожива ння електричної і теплової е нергії, затвердженого постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 07.08.1996 року № 929 (із змінами і доповненнями) у присутност і голови Зеленогірської сели щної ради, Бевзенка Анатолі я Федоровича, у період з 01.06.2010 року по 02.06.2010 року проведено зах ід - позапланову перевірку з державного енергетичного на гляду (контролю) на енергетич ному об' єкті: Зеленогірська селищна рада, предмет держав ного нагляду: перевірка вико нання розпорядження від 05.02.2010 р . № 05/12-0057.
За результатами проведено го заходу складено акт № 05/12-0177 в ід 02.06.2010 року. (а.с.29-30)
Відповідно до зазначеного акта, встановлено ухилення в ід виконання вимог розпорядж ення від 5 лютого 2010 р. № 05/12-0057 в час тині пунктів 1-125, що є порушення м згідно ст. 27 Закону України « Про електроенергетику»та ст . 11 Закону України «Про основн і засади державного нагляду (контролю) у сфері господарсь кої діяльності».
Від підпису зазначеного ак ту голова Зеленогірської сел ищної ради, Бевзенко А.Ф., в ідмовився. (а.с.30)
У зв' язку з відмовою голов и Зеленогірської селищної ра ди від підписання та отриман ня документів, складених за р езультатами перевірки, акт т а акт перевірки (протокол), скл адені за результатами здійсн еної перевірки, надіслані на адресу відповідача поштою 04.0 6.2010 року. (а.с.31, 32)
Зазначений акт отримано ві дповідачем 08.06.2010 року, про що св ідчить повідомлення «Укрпош ти»про вручення поштового ві дправлення. (а.с.32)
Приписом Північно-Західно го відділення Державної інсп екції з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної і теплової енергії в Одеській області № 05/12-0177/1 від 21 .06.2010 року, на підставі ст. 4 Закон у України «Про основні засад и державного нагляду (контро лю) у сфері господарської дія льності», ст. 9 Закону України «Про електроенергетику»та а кта від 02.06.2010 року № 05/12-0177, голові З еленогірської селищної ради приписано у термін до 23.07.2010 рок у усунути виявлені порушення чинного законодавства шляхо м вжиття заходів, визначених у пунктах 1, 2 цього припису. (а.с .13-14)
Приписом Північно-Західно го відділення Державної інсп екції з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної і теплової енергії в Одеській області № 05/12-0177/2 від 21 .06.2010 року, на підставі ст. 4 Закон у України «Про основні засад и державного нагляду (контро лю) у сфері господарської дія льності», ст. 9 Закону України «Про електроенергетику»та а кта від 02.06.2010 року № 05/12-0177, голові З еленогірської селищної ради приписано у термін до 02.08.2010 рок у усунути виявлені порушення чинного законодавства шляхо м вжиття заходів, визначених у пунктах 1-10, 36, 50-117 цього припису , до 01.09.2010 року - у пунктах 11-35, 37-49, 118-1 23 цього припису. (а.с.15-26)
Зазначені приписи надісла ні на адресу відповідача пош тою 24.06.2010 року (а.с.27, 28)
та отримані відповідачем 29.06.2010 року, про що свідчить пові домлення «Укрпошти»про вруч ення поштового відправлення . (а.с.28)
27 вересня 2010 року державним інспектором з енергетичного нагляду Захаровим Юрієм Іг оровичем відповідно до ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (к онтролю) у сфері господарськ ої діяльності», ст. 9 Закону Ук раїни «Про електроенергетик у», ст. 14 Закону України «Про те плопостачання»у присутност і голови Зеленогірської сели щної ради, Бевзенка Анатолі я Федоровича, вжито позапла новий захід з державного ене ргетичного нагляду (контролю ) на енергетичному об' єкті: З еленогірська селищна рада, п редмет державного енергетич ного нагляду (контролю): перев ірка виконання припису від 21.0 6.10 № 05/12-0177/1 та припису від 21.06.10 № 05/12-0177/2 .
За результатами вжиття поз апланового заходу складено а кт перевірки (протокол) № 05 /12-0046 від 27 вересня 2010 року. (а.с.9-10)
Відповідно до зазначеного акта перевірки (протоколу), ус тановлено ухилення від викон ання вимог приписів від 21.06.2010 ро ку:
- № 05/12-0177/1 в частині - н е виконані пункти 1, 2;
- № 05/12-0177/2 в частині - не в иконані пункти 1-123.
Від підпису та отримання зазначеного акту перевірки (протоколу) голова Зеленогір ської селищної ради, Бевзен ко А.Ф., відмовився. (а.с.10)
У зв' язку з відмовою голов и Зеленогірської селищної ра ди від підписання та отриман ня матеріалів перевірки, акт , акт перевірки (протокол) та п рипис, що складені за результ атами здійсненої перевірки, надіслані на адресу відповід ача поштою 30.09.2010 року. (а.с.11, 12)
Зазначене поштове відправ лення отримано відповідачем 05.10.2010 року, про що свідчить пові домлення «Укрпошти»про вруч ення поштового відправлення . (а.с.12)
Доказів щодо оскарження відповідачем вищезазначени х приписів від 21.06.2010 року сторон ами не надано.
Постановою Північно-Захід ного відділення Державної ін спекції з енергетичного нагл яду за режимами споживання е лектричної і теплової енергі ї в Одеській області від 25 жов тня 2010 року № 05/12-0046, за результата ми розгляду акта перевірки (п ротоколу) Північно-Західного відділення інспекції Держен ергонагляду в Одеській облас ті № 05/12-0046 від 27 вересня 2010 року, на Зеленогірську селищну раду накладено штраф у розмірі 11050 г рн. У постанові зазначено, що з азначена сума штрафу має бут и протягом 30 днів з дня прийня ття постанови сплачена до Де ржавного бюджету України. (а.с .6)
Зазначену постанову отрим ано відповідачем 02.11.2010 року, про що свідчить повідомлення «У крпошти»про вручення поштов ого відправлення. (а.с.8)
Станом на момент вирішенн я справи постанову Північно- Західного відділення Держав ної інспекції з енергетичног о нагляду за режимами спожив ання електричної і теплової енергії в Одеській області в ід 25 жовтня 2010 року № 05/12-0046 відпові дачем не оскаржено та не вико нано.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Ук раїни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.
Спірні правовідносини вр егульовано законодавством (ч инним та у редакції станом на момент виникнення відповідн их правовідносин): Законами У країни «Про електроенергети ку» від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР (д алі - ЗУ № 575/97-ВР), «Про основні з асади державного нагляду (ко нтролю) у сфері господарсько ї діяльності»від 5 квітня 2007 ро ку № 877-V (далі - ЗУ № 877-V), «Про тепл опостачання»від 2 червня 2005 ро ку № 2633-IV (далі - ЗУ № 2633-IV), Указом П резидента України «Про зміни у структурі центральних орг анів виконавчої влади»від 15 г рудня 1999 року № 1573/99 (далі - Указ П резидента України), Положенн ям про Міністерство палива т а енергетики України, затвер дженим Указом Президента Укр аїни від 14 квітня 2000 року № 598/2000 (да лі - Положення № 598/2000), Положенн ям про порядок накладення на суб'єктів господарювання шт рафів за порушення законодав ства в галузі електроенергет ики та сфері теплопостачання , затвердженим постановою Ка бінету Міністрів України від 21 липня 1999 року № 1312 (далі - Полож ення № 1312), Положенням про держа вний енергетичний нагляд за режимами споживання електри чної і теплової енергії, затв ердженим постановою Кабінет у Міністрів України від 7 серп ня 1996 року № 929 (далі - Положення № 929), Наказом Міністерства пал ива та енергетики «Про держа вний енергетичний нагляд»ві д 03.11.2006 року № 422 (далі - Наказ № 422).
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 3 КАС У країни суб'єкт владних повно важень - орган державної вла ди, орган місцевого самовряд ування, їхня посадова чи служ бова особа, інший суб'єкт при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.
Згідно із Указом Президент а України, з метою вдосконале ння структури органів викона вчої влади та підвищення ефе ктивності державного управл іння внесені зміни до структ ури центральних органів вико навчої влади та затверджена схема організації та взаємод ії центральних органів викон авчої влади, якою визначено, щ о до складу органів виконавч ої влади України входить Мін істерство палива та енергети ки України.
Відповідно до п.п. 1, 2 Положе ння № 598/2000 Міністерство палива та енергетики України (Мінпа ливенерго України) є централ ьним органом виконавчої влад и та головним (провідним) орга ном у системі центральних ор ганів виконавчої влади з пит ань забезпечення реалізації державної політики в електр оенергетичному, ядерно-проми словому та нафтогазовому ком плексах (далі - паливно-енерге тичний комплекс), діяльність якого спрямовується і коорд инується Кабінетом Міністрі в України
Відповідно до п. 1 Наказу № 422 Д ержавна інспекція з енергети чного нагляду за режимами сп оживання електричної і тепло вої енергії (Держенергонагля д) безпосередньо підпорядков ана Мінпаливенерго щодо вико нання функцій, покладених на Держенергонагляд Положення м про державний енергетичний нагляд за режимами споживан ня електричної і теплової ен ергії, затвердженим постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 07.08.96 N 929, здійснює допоміжні заходи із забезпечення наді йного і сталого функціонуван ня об'єднаної енергетичної с истеми України та діє у склад і державного підприємства "Н аціональна енергетична комп анія «Укренерго»(НЕК «Укрене рго»).
Державне підприємство «На ціональна енергетична компа нія «Укренерго»відповідно С татуту, затвердженого наказо м Міністерства палива та ене ргетики України від 27.02.2007 № 121, є д ержавним унітарним підприєм ством електроенергетичної г алузі та входить до сфери упр авління Міністерства палива та енергетики, створене відп овідно до наказу Міністерств а енергетики України від 16.04.1998 № 54 на базі державних підприємс тв «Національний диспетчерс ький центр електроенергетик и «України»та «Державна елек трична компанія «Укрелектро передача».
Відповідно до Статуту Держ авного підприємства «Націон альна енергетична компанія « Укренерго», до напрямків йог о діяльності відноситься зді йснення державного нагляду з а режимами споживання електр ичної та теплової енергії ві дповідно до Закону України « Про електроенергетику»та По ложення, затвердженого Кабін етом Міністрів України.
Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 9 ЗУ № 57 5/97-ВР, державний нагляд в елект роенергетиці здійснюють Дер жавна інспекція з експлуатац ії електричних станцій і мер еж та Державна інспекція з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної т а теплової енергії у порядку , встановленому Кабінетом Мі ністрів України, та інші орга ни, визначені законодавством України. Нагляд за електричн ими та тепловикористовуючим и установками та тепловими м ережами споживачів та суб' є ктів електроенергетики здій снює Державна інспекція з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної т а теплової енергії.
Державний енергетичний на гляд за технічним станом та о рганізацією експлуатації ел ектричних, теплових, теплови користовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової ене ргії суб'єктів електроенерге тики, суб'єктів відносин у сфе рі теплопостачання і спожива чів електричної енергії здій снює Державна інспекція з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної і теплової енергії (Держенерг онагляд). (абз. 1 п. 1 Положення № 92 9)
Споживачами енергії, відп овідно до абз. 17 ст. 1 ЗУ № 575/97-ВР, є с уб'єкти господарської діяльн ості та фізичні особи, що вико ристовують енергію для власн их потреб на підставі догово ру про її продаж та купівлю.
Згідно із ч. 5 ст. 9 ЗУ № 575/97-ВР, дер жавні інспектори з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії мають право:
- безперешкодного д оступу до електричних і тепл овикористовуючих установок та теплових мереж споживачі в та суб'єктів електроенерге тики;
- отримувати від сп оживачів та суб'єктів електр оенергетики інформацію, необ хідну для виконання покладен их на них завдань відповідно до нормативно-правових акті в;
- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання пр иписи про усунення порушень нормативно-правових актів;
- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засо бів обліку, контролю та регул ювання споживання електричн ої і теплової енергії у відпо відність з нормами, правилам и і стандартами в електроене ргетиці;
- надсилати власникам об'єктів споживача подання п ро невідповідність займаній посаді працівника електроте хнічного профілю, який своєч асно не пройшов перевірку зн ань з електробезпеки та експ луатації струмоприймачів;
- вимагати від спожива чів та суб'єктів електроенер гетики додержання встановле них нормативно-правовими акт ами режимів споживання елект ричної і теплової енергії;
- надавати приписи щод о неприпустимості продовжен ня експлуатації електричних і тепловикористовуючих уста новок споживачів, якщо це ств орює загрозу життю обслугову ючого персоналу, здоров'ю нас елення;
- застосовувати в уста новленому законодавством Ук раїни порядку санкції до суб 'єктів господарської діяльно сті за порушення нормативно- правових актів та складати п ротоколи про адміністративн і правопорушення.
Державний нагляд у сфері теплопостачання здійснюють державні інспекції та інші о ргани у порядку, встановлено му законом. Державні інспект ори мають право:
- безперешкодно у бу дь-який час відвідувати об'єк ти теплопостачання для перев ірки додержання нормативно-п равових актів у сфері теплоп остачання з питань, що належа ть до їх компетенції, отримув ати від посадових осіб інфор мацію щодо виконання цих акт ів;
- надавати в межах свої х повноважень приписи про ус унення порушень нормативно-п равових актів;
- отримувати інформац ію, необхідну для виконання п окладених на них завдань;
- надсилати приписи ке рівникам теплогенеруючих аб о теплопостачальних організ ацій про приведення засобів контролю, обліку та регулюва ння теплової енергії і тепло носія на об'єктах теплопоста чання у відповідність із нор мами та стандартами у сфері т еплопостачання;
- надавати приписи щод о неприпустимості продовжен ня експлуатації об'єктів у сф ері теплопостачання, якщо це створює загрозу життю та здо ров'ю обслуговуючого персона лу та здоров'ю населення;
- застосовувати в уста новленому законом порядку са нкції до суб'єктів відносин у сфері теплопостачання за по рушення нормативно-правових актів з питань, що належать до їх компетенції. (ст. 14 ЗУ № 2633-IV)
Частиною 4 статті 26 ЗУ № 575/97-В Р передбачено, що споживач ен ергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та пра вил користування електрично ю і тепловою енергією та вико нання приписів державних інс пекцій з енергетичного нагля ду за режимами споживання ел ектричної та теплової енергі ї згідно із законодавством У країни.
Відповідно до положень ч.ч. 3-7 ст. 27 ЗУ № 575/97-ВР, суб'єкти господ арської діяльності несуть ві дповідальність за правопору шення в електроенергетиці, з окрема за ухилення від викон ання або несвоєчасне виконан ня рішень чи приписів, в тому ч ислі Державної інспекції з е нергетичного нагляду за режи мами споживання електричної та теплової енергії та поруш ення умов ліцензій - штраф у ро змірі до п'яти тисяч неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян.
Державні інспектори з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за н аявності порушень, передбаче них цією статтею, видають у ме жах своєї компетенції суб'єк там господарської діяльност і постанови про накладення ш трафів за встановленою формо ю. Оскарження дій щодо наклад ення штрафів провадиться у с удовому порядку. Суми стягне них штрафів зараховуються до Державного бюджету України. Санкції, передбачені частин ою восьмою статті 24, частинами третьою, четвертою і п'ятою ст атті 26 та частиною третьою ціє ї статті, застосовуються в по рядку, встановленому Кабінет ом Міністрів України.
Суб'єкт господарювання під час здійснення державного н агляду (контролю) зобов'язани й:
- допускати посадов их осіб органу державного на гляду (контролю) до здійсненн я заходів державного нагляду (контролю) за умови дотриманн я порядку здійснення державн ого нагляду (контролю), передб аченого цим Законом;
- виконувати вимоги ор гану державного нагляду (кон тролю) щодо усунення виявлен их порушень вимог законодавс тва;
- надавати документи, з разки продукції, пояснення, д овідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час державного нагляду (контрол ю), відповідно до закону;
- одержувати примірни к припису або акта органу дер жавного нагляду (контролю) за результатами проведеного пл анового чи позапланового зах оду. (ст. 11 ЗУ № 877-V)
Невиконання приписів, ро зпоряджень або інших розпоря дчих документів щодо усуненн я порушень вимог законодавст ва, виявлених під час здійсне ння заходу державного нагляд у (контролю), тягне за собою за стосування до суб'єкта госпо дарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому зако ном. (ч. 1 ст. 12 ЗУ № 877-V)
Згідно із п.п. 7, 8 Положення № 13 12 рішення про накладення штра фу приймається на підставі а кта перевірки суб'єкта госп одарювання, складеного поса довими особами НКРЕ, та акта п еревірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державно ї інспекції з експлуатації е лектричних станцій і мереж а бо Держенергонагляду. Рішенн я про накладення штрафу офор мляється постановою НКРЕ, Де ржавної інспекції з експлуат ації електричних станцій та мереж і постановою (розпоряд женням) Держенергонагляду.
Пунктом 10 Положення № 1312 пере дбачено, що суб'єкт господарю вання сплачує штраф за поруш ення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постан ови (розпорядження) про його н акладення, а за порушення зак онодавства у сфері теплопост ачання - у 15-денний строк з дня п рийняття постанови (розпоряд ження) про його накладення. У р азі несплати штрафу у зазнач ений термін він стягується в судовому порядку.
На підставі встановлених судом обставин та аналізу ви щенаведених вимог законодав ства, які регулюють спірні пр авовідносини, суд вважає под ання даного позову правомірн им, обставини, на яких ґрунтую ться позовні вимоги, - довед еними, позовні вимоги - обґр унтованими.
Керуючись ст.ст. 6, 7, 71, 86, 94, 158-162, 167, 183-2, 184-186 КАС України, суд -
постановив:
Адміністративний поз ов Державного підприємства « Національна енергетична ком панія «Укренерго»- задовол ьнити повністю.
Стягнути з Зеленогірської селищної ради 11050 грн. штрафу н а р/р 31113106700329, банк ГУДКУ в Одеські й області, МФО 828011, отримувач УД К у Любашівському районі ГУД КУ в Одеській області, ЄДРПОУ 23214991.
Постанова може бути оскар жена до Одеського апеляційно го адміністративного суду че рез Одеський окружний адміні стративний суд шляхом поданн я апеляційної скарги на пост анову суду протягом десяти д нів з дня отримання копії пос танови.
Суддя М.Г. Цховребова
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2011 |
Оприлюднено | 27.09.2011 |
Номер документу | 18251687 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Цховребова М. Г
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні