Копія< >
Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"01" серпня 2011 р. Справа № 2а-7218/11/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді - Сагайдак В.В.,
за участю:
секретаря судового засідання - Ульященко Л.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Зміївському районі Харківської області до Селянського (фермерського) господарства "Беспалівка" про стягнення заборгованості ,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Державна податкова інспекція у Зміївському районі Харківської області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Селянського (фермерського) господарства "Беспалівка", в якому просить суд стягнути з Селянського (фермерського) господарства "Беспалівка", код 30039571, на користь бюджету заборгованість у загальній сумі 4028, 57 грн.
Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідач є платником податків і зборів, передбачених Законом України “Про систему оподаткування”. Відповідач не виконував обов’язок сплачувати податки і збори в розмірах, у строки та в порядку, що визначені законодавством. За вказані порушення законами встановлена відповідальність у вигляді штрафу. Відповідач самостійно не сплатив суми податків, а також суми штрафів, накладених на нього Державною податковою інспекцією у Зміївському районі Харківської області. Внаслідок цього у відповідача виник податковий борг, який станом на дату звернення до суду з позовом складає : податок на додану вартість -2341,85грн., в тому числі пеня - 1,35грн. ; земельний податок з юр.осіб - 1174,35 грн., в тому числі пеня - 679,80грн. ; фіксований сільськогосподарський податок (Таранівка), пеня в сумі -2,37грн. ; інші збори за забруднення навколишнього природного середовища до фонду охорони навколишнього середовища -510,00грн. Загальна сума заборгованості складає 4028, 57 грн. У зв’язку з тим, що вказана податкова заборгованість погашена не була, дану суму позивач просить стягнути з відповідача у судовому порядку.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, надав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності.
Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення, у судові засідання не прибув, про причини неявки, всупереч вимогам ч.2 ст.40 КАС України, суд не повідомив, заперечень проти позову не надсилав.
Згідно з ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача - суб'єкта владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Ці ж наслідки застосовуються у разі повторного неприбуття за таких самих умов відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень.
Враховуючи зазначене, суд вважає можливим розглянути справу за відсутності сторін на підставі наявних у ній доказів.
Суд, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідач –Селянське (фермерське) господарство "Беспалівка" - зареєстрований як юридична особа 24.11.1995 р. Зміївською районною державною адміністрацією Харківської області. Згідно зі ст.ст.4, 5 Закону України “Про систему оподаткування” відповідач є платником податків і зборів та відповідно до довідки від 27.05.2011 року №96 перебуває на податковому обліку в ДПІ у Зміївському районі Харківської області.
Відповідно до ст. 20 Закону України “Про систему оподаткування” контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів здійснюється державними податковими органами та іншими державними органами в межах повноважень, визначених законами.
Згідно з п.2, 3 ч.1 ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування” платники податків і зборів (обов‘язкових платежів) зобов‘язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов‘язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до п.1, 3, 8 ч.1 ст.14 Закону України “Про систему оподаткування” до загальнодержавних належать такі податки і збори (обов’язкові платежі), як плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності), податок на додану вартість та податок на прибуток підприємств.
Відповідно до ст.10 Закону України “Про державну податкову службу в України” державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції, як здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); здійснення контролю за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечення застосування та своєчасного стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами; подання до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Відповідно до п.п.1, 2 ч.1 ст.11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990 року за №509-ХІІ зі змінами та доповненнями, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов’язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов’язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов’язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділення та іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб’єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов’язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов’язкові платежі), крім Національного банку України та його установ, а також мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб’єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензування відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлення порушення органам, які видали ці документи, торгових патентів.
Судом встановлено, що Державною податковою інспекцією у Зміївському районі проводились перевірки С(Ф)Г Беспалівка», за результатами яких складені наступні акти, на підставі чого винесено відповідні податкові повідомлення-рішення:
1) Акт № 247/15-039 від 22.12.2005 р., яким встановлено порушення п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення від 10.01.06р. № 0000081500/0 на суму 340,00грн. ДПІ у Зміївському районі складено Акт № 5 від 20.02.2006р. про неможливість вручення зазначеного податкового повідомлення - рішення.
2) Акт № 16/15-039 від 02.02.2006 р., яким встановлено порушення п.п. 17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення від 09.02.06р. № 0000341500/0 на суму 1530,00грн., яке отримано відповідачем 16.02.06р.
3) Акт № 81/15-039 від 10.03.2006 р., яким встановлено порушення п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення від 21.03.06р. № 0001631500/0 на суму 170,00грн., яке отримано відповідачем 23.03.06р.
4) Акт № 535/15-039 від 01.12.2006 р., яким встановлено порушення п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення від 07.12.06р. № 0004141501/0 на суму 510,00грн., яке отримано відповідачем 11.12.06р.
5) Акт № 595/15-039 від 24.04.2007 р., яким встановлено порушення п.п. 17.1.1 п.17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», на підставі якого винесено податкове повідомлення - рішення від 25.04.07 р. № 0003611501/0 на суму 170,00 грн., яке отримано відповідачем 25.04.07 р.
6) Акт№ 777/15-039 від 11.06.2007 р., яким встановлено порушення п.п. 17.1.1 п.17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», на підставі якого винесено податкове повідомлення - рішення від 11.06.07 р. № 0004301501/0 на суму 170,00грн., яке отримано відповідачем 11.06.07р.
7) Акт № 195/15-040 від 18.03.2011 р., яким встановлено порушення п. п. 17.1.1 п.17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», на підставі якого винесено податкове повідомлення - рішення від 18.03.11 р. № 000181501/0 на суму 170,00грн., яке отримано відповідачем 18.03.11р.
До суду не було подано доказів на підтвердження того, що податкові повідомлення –рішення були оскаржені в установленому порядку, тому відповідно до п.5.2 ст.5 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податкові зобов’язання відповідача вважаються узгодженими.
Згідно з п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження, а відповідно до п. 17.3 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум.
Оскільки перелічені вище податкові повідомлення - рішення були винесені податковим органом з посиланням на ст.ст.4 і ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", то їх оплата має здійснювались за правилами абз.З 3.1 пп.5.3 ст.5 цього закону, де вказано, що у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Наявність заборгованості підтверджена відомостями карток особових рахунків відповідача.
Згідно п.п. 5.4.1. п.5.4. ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-III вiд 21.12.2000 року, узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Згідно п.п. 17.1.1. п.17.1. ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-III вiд 21.12.2000 року, платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Таким чином, судом встановлено, що відповідач не сплатив суми фінансової санкції у повному обсязі, станом на дату розгляду справи податковий борг відповідача становить: податок на додану вартість -2341,85грн., в тому числі пеня - 1,35грн. ; земельний податок з юр.осіб - 1174,35 грн., в тому числі пеня - 679,80грн. ; фіксований сільськогосподарський податок (Таранівка) пеня в сумі -2,37грн.; інші збори за забруднення навколишнього природного середовища до фонду охорони навколишнього середовища -510,00грн. Загальна сума заборгованості складає 4028, 57 грн. Вказане підтверджується актами про результати невиїзних документальних перевірок своєчасності подання податкової звітності, податковими повідомленнями - рішеннями та податковими вимогами.
Враховуючи зазначене та те, що на момент розгляду справи відповідачем сума податкового боргу не була сплачена у повному обсязі, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення вказаної суми боргу є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.4, 5, 17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», ст.9, 14 Закону України «Про систему оподаткування», ст.ст. 4, 7, 69-71, 86, ч.1 ст.158, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Зміївському районі Харківської області до Селянського (фермерського) господарства "Беспалівка" про стягнення заборгованості –задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Селянського (фермерського) господарства «Беспалівка», код 30039571, на користь бюджету заборгованість у загальній сумі 4028,57 грн. (чотири тисячі двадцять вісім грн. 57 коп.), в тому числі пеня - 683,52грн., а саме податок на додану вартість -2341,85грн., в тому числі пеня - 1,35грн. на р/р 31110029700227, код платежу 14010100; земельний податок з юр.осіб - 1174,35 грн., в тому числі пеня - 679,80грн. на р/р 33217811700240, код платежу 13050113; фіксований сільськогосподарський податок (Таранівка) пеня в сумі -2,37грн. на р/р 34212376700240, код платежу 19040240; інші збори за забруднення навколишнього природного середовища до фонду охорони навколишнього середовища -510,00грн. на р/р 33118329700240, код платежу 19050240. Одержувач всіх платежів - УДК у Зміївському районі, код одержувача 24134337, банк одержувача ГУДКУ в Харківській області, МФО 851012.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
У повному обсязі постанову складено 05 серпня 2011 року.
Суддя (підпис)< > В.В.Сагайдак
З оригіналом згідно. Постанова не набрала законної сили. Оригінал постанови знаходиться в матеріалах справи.< >
Суддя< > В.В.Сагайдак< >
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2011 |
Оприлюднено | 27.09.2011 |
Номер документу | 18251939 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Сагайдак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні