Ухвала
від 13.09.2011 по справі 2-а-7/11/2470
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-7/11/2470

Головуючий у 1-й інстанції : Левицький В.К.

Суддя-доповідач: Боровиц ький О. А.

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 вересня 2011 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний ад міністративний суд у складі колегії:

головуючого-судді: Боровиц ького О. А.

суддів: Гонтарука В. М., Драч ук Т. О.

при секретарі: Подолян Н. В.

за участю представника апе лянта: Меренчука Н.В.< Те кст > < Текст >

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляцій ну скаргу Державної податков ої інспекції у м.Чернівці на п останову Чернівецького окру жного адміністративного суд у від 07 червня 2011 року у справі з а адміністративним позовом Д ержавної податкової інспекц ії у м.Чернівці до Відділ держ авної реєстрації Чернівецьк ої міської ради, треті особи н а стороні відповідача - Прива тне підприємство "Комлайн", ві дділ державної реєстрації Де ржавної адміністрації Дарни цького району м.Києва про виз нання неправомірним запису , -

В С Т А Н О В И В :

Державна податкова ін спекція у м. Чернівці звернул ася до Чернівецького окружно го адміністративного суду з позовом, в якому просить визн ати неправомірним запис в Єд иному державному реєстрі юри дичних осіб та фізичних осіб підприємців стосовно місцез находження приватного підпр иємства “Комлайн”(код ЄДРПОУ 31413588) за адресою: м. Чернівці, вул . Гайдара, буд. 1Д); зобов' язати відділ державної реєстрації Чернівецької міської ради с касувати реєстраційні дії ві д 12.08.2010 р.; зобов' язати відділ д ержавної реєстрації Черніве цької міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб підприємців запис про мі сцезнаходження приватного п ідприємства “Комлайн”(код ЄД РПОУ 31413588) за адресою: 02091, м. Київ, в ул. Ревуцького, буд. 5-А та повер нути реєстраційну справу при ватного підприємства “Комла йн”(код ЄДРПОУ 31413588) до державно го реєстратора Дарницького р айону у м. Києві державної адм іністрації за місцезнаходже нням.

Позовні вимоги обґрунтова но тим, що внесення державним реєстратором даних до Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб під приємців щодо зміни місцезна ходження приватного підприє мства “Комлайн” здійснені не законно, з порушенням вимог Ц ивільного кодексу України та Закону України “Про державн у реєстрацію юридичних та фі зичних осіб-підприємців”, ос кільки не була заповнена зас новником підприємства реєст раційна картка на проведення державної реєстрації змін д о установчих документів юрид ичної особи. Також позивач вк азує, що згідно з актом обстеж ення місцезнаходження суб' єкта підприємницької діяльн ості за юридичною адресою м. Ч ернівці вул. Гайдара, буд. 1Д пр иватне підприємство “Комлай н”не знаходиться. За даною ад ресою знаходяться ВАТ “Черні вціоблагробуд”.

Постановою Чернівецького окружного адміністративно го суду від 07 червня 2011 року в задоволенні вищевказано го адміністратиного позову відмовлено повністю. Відмо вляючи в задоволенні позов них вимог, суд першої інста нції виходив з того, що звер таючись до суду із позовними вимоги про визнання неправо мірним запису в Єдиному держ авному реєстрі юридичних і ф ізичних осіб та зобов' язанн я відділу державної реєстрац ії вчинити певні дії, позивач вийшов за межі своєї компете нції та обрав невірний спосі б захисту права, яке не порушу валося.

Не погоджуючись із судовим рішенням, позивач подав апе ляційну скаргу, в якій посила ючись на порушення судом пе ршої інстанції норм матері ального права, просить скас увати постанову Чернівецько го окружного адміністратив ного суду від 07 червня 2011 ро ку та винести нове рішення , яким повністю задовольнит и позовні вимоги Державної податкової інспекції у м. Ч ернівці. Зокрема, апелянт вк азує на те, що з аналізу пун кту 5 частини 1 статті 17, пункт у 8 частини 1 статті 3, пункту 3 статті 6 та пункту 5 частин и 4 статті 50 КАС України, випл иває, що до адміністративно ї юрисдикції також відносят ься спори, позивачем у яких є суб'єкт владних повноваж ень, на виконання повноваже нь якого подана позовна зая ва. Апелянт стверджує, що зі змісту статті 4, підпункту 2 частини 1 статті 10 Закону У країни "Про державну пода ткову службу в Україні", Зак ону України "Про державну ре єстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців ", Порядку обліку платників п одатків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого на казом ДПА України від 19.02.1998 рок у №80 та зареєстрованого в Мі ністерстві юстиції Україн и 16.03.1998 року за №172/2612, із змінами та доповненнями, держава на ділила органи державної по даткової служби правом на звернення до суду із позов ом про визнання неправомірн им запису в Єдиному держав ному реєстрі стосовно місц езнаходження підприємства, тому в даному випадку позив ач як суб'єкт владних повнов ажень, звертаючись до суду і з позовною заявою, виконува в владні повноваження. Тоді як, реєстраційні зміни щод о місцезнаходження ПП "Комл айн" не відповідають вимог ам Цивільного кодексу Укра їни та Закону України "Про державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - пі дприємців".

15 серпня 2011 року та 12 вересн я 2011 року на адресу суду від відділу державної реєстрац ії Чернівецької міської ра ди надійшли заперечення на апеляційну скаргу (вх. №5596 та вх. № 6492) в яких відповідач вва жає висновки позивача безпід ставними, оскільки дії відп овідача відповідають чинно му законодавству і не пору шують будь-чиї права та інте реси та просить відмовити в задоволенні апеляційної скарги, залишивши постанов у Чернівецького окружного адміністративного суду в с илі. При цьому, просить розг лянути справу за відсутност і представника відповідача .

Крім того, від Відділу де ржавної реєстрації Дарниць кої районної в місті Києві державної адміністрації н адійшло клопотання (вх. № 5602 ві д 15.08.2011 року) про розгляд справи за відсутності їх представ ника.

13 вересня 2011 року до суду ап еляційної інстанції з'явивс я представник апелянта, як ий в свою чергу, позовні ви моги підтримав в повному о бсязі просив її задовольни ти.

Інші учасники процесу в су дове засідання не з' явилис я, будучи належним чином пові домленими, що не перешкоджає слуханню спірного питання в ідповідно до вимог частини 4 с татті 196 КАС України.

Заслухавши суддю-доповіда ча, пояснення представника апелянта, перевіривши право ву оцінку обставин у справі т а повноту їх встановлення, до слідивши правильність засто сування судом першої інстанц ії норм матеріального та про цесуального права, колегія с уддів вважає, що апеляційна с карга не підлягає задоволенн ю з наступних підстав.

Як встановлено судом першо ї інстанції, вбачається з м атеріалів справи та знайшл о своє підтвердження при а пеляційному розгляді справ и, державний реєстратор Дарн ицької районної в м. Києві дер жавної адміністрації на підс таві реєстраційної картки, п оданої уповноваженою особою приватного підприємства “Ко млайн”, зробив в Єдиному держ авному реєстрі запис 9 № 1 065 107 0008 0 10626 про “Внесення змін до відом остей про юридичну особу, що н е пов' язані зі змінами в уст ановчих документах”щодо міс цезнаходження юридичної осо би - Чернівецька область, м. Че рнівці, Першотравневий район , вул. Гайдара, 1-Д.

21.07.2010 р. державним реєстратор ом Дарницької районної у м. Ки єві державної адміністрації до Єдиного державного реєст ру юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців внесено з апис 10 “Зняття з обліку” прив атне підприємство “Комлайн” у зв' язку із зміною місцезн аходження - м. Чернівці, вул. Г айдара, 1 Д. Запис 11 в Єдиног о державного реєстру юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців про місцезнаходженн я приватного підприємства “ Комлайн” за адресою м. Чернів ці, вул. Гайдара, 1 Д здійснено в ідповідачем 12.08.2010 р. на підставі отриманої реєстраційної спр ави.

Державною податковою інсп екцією у м. Чернівці було п роведено обстеження за ад ресою м. Чернівці, вул. Гайда ра 1Д, в ході якого було вста новлено, що за зазначеною адресою приватне підприємс тво "Комлайн" не знаходиться, за даною адресою знаходить ся ВАТ "Чернівціоблагробуд".

Відповідно до частини 2 стат ті 19 Конституції України орга ни державної влади, органи мі сцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.

Відносини, що виникають у сф ері державної реєстрації юри дичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України "Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємц ів".

Відповідно до частини 1 стат ті 29 Закону України "Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців" для проведення державн ої реєстрації змін до устано вчих документів юридична осо ба повинна подати (надіслати рекомендованим листом з опи сом вкладення) такі документ и: заповнену реєстраційну ка ртку на проведення державної реєстрації змін до установч их документів юридичної особ и; примірник оригіналу або но таріально засвідчену копію р ішення про внесення змін до у становчих документів. Докуме нт, що підтверджує правомочн ість прийняття рішення про в несення змін до установчих д окументів; оригінали установ чих документів юридичної осо би з відміткою про їх державн у реєстрацію з усіма змінами , чинними на дату подачі докум ентів, або копія опублікован ого в спеціалізованому друко ваному засобі масової інформ ації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих докум ентів; два примірники змін до установчих документів юриди чної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у нов ій редакції; документ, що підт верджує внесення реєстрацій ного збору за проведення дер жавної реєстрації змін до ус тановчих документів.

Згідно частини 7 статті 29 Зак ону України "Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців" д ержавному реєстратору забор оняється вимагати документи для проведення державної ре єстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені час тинами першою - шостою цієї ст атті.

Відповідно до статті 30 Зако ну України "Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців" де ржавний реєстратор відмовля є у проведенні державної реє страції змін до установчих д окументів юридичної особи за наявності підстав, встановл ених частиною першою статті 27 цього Закону.

Частиною 1 статті 27 Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців" передб ачено, що підставами для відм ови у проведенні державної р еєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей , які вказані в реєстраційній картці на проведення держав ної реєстрації юридичної осо би, відомостям, які зазначені в документах, що подані для пр оведення державної реєстрац ії юридичної особи; невідпов ідність установчих документ ів вимогам частини третьої с татті 8 цього Закону; порушенн я порядку створення юридично ї особи, який встановлено зак оном, зокрема: наявність обме жень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як по садові особи органу управлін ня юридичної особи; невідпов ідність відомостей про засно вників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, як і містяться в Єдиному держав ному реєстрі; наявність обме жень щодо вчинення засновник ами (учасниками) юридичної ос оби або уповноваженою ними о собою юридичних дій, які вста новлені абзацом четвертим ча стини другої статті 35 цього За кону; наявність в Єдиному дер жавному реєстрі найменуванн я, яке тотожне найменуванню ю ридичної особи, яка має намір зареєструватися; використан ня у найменуванні юридичної особи приватного права повно го чи скороченого найменуван ня органу державної влади аб о органу місцевого самовряду вання, або похідних від цих на йменувань, або історичного д ержавного найменування, пере лік яких встановлюється Кабі нетом Міністрів України; вст ановлена іншими законами заб орона використання у наймену ванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідн их термінів. Відмова у провед енні державної реєстрації юр идичної особи з інших підста в не допускається.

Відповідно до статті 14 Зако ну Укрвїни "Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців " в разі зміни місцезнаходжен ня юридичної особи, зміни міс ця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцез находження юридичної особи а бо місце проживання фізичної особи - підприємця розташова не на території іншої адміні стративно-територіальної од иниці здійснюється передача реєстраційних справ.

Передача реєстраційних сп рав у випадку, який передбаче но абзацом другим частини пе ршої цієї статті, здійснюєть ся на підставі державної реє страції відповідних змін до установчих документів юриди чної особи або державної реє страції зміни місця проживан ня фізичної особи - підприєм ця (частина 2 статті 14 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців").

Згідно частини 6 статті 14 Зак ону України "Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців" д ержавний реєстратор, який от римав реєстраційну справу, з обов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийом у повідомити рекомендованим листом юридичну особу або фі зичну особу - підприємця про з міну місцезнаходження реєст раційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходж ення реєстраційної справи.

Статтею 19 Закону України "П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців" закріплений пор ядок внесення змін до відомо стей про юридичну особу, які м істяться в Єдиному державном у реєстрі.

Згідно пункту 12 статті 19 Зако ну України "Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців", у р азі надходження державному р еєстратору від органу держав ної податкової служби повідо млення встановленого зразка про відсутність юридичної о соби за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов' язаний надіслати рекомендов аним листом протягом п'яти ро бочих днів з дати надходженн я зазначеного повідомлення ю ридичній особі повідомлення щодо необхідності подання д ержавному реєстратору реєст раційної картки.

Відповідно до пункту 13 стат ті 19 Закону України "Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців", державний реєстратор з алишає реєстраційну картку п ро підтвердження відомостей про юридичну особу без розгл яду, про що повідомляє заявни ка у випадках, передбачених ч астиною шостою цієї статті, т а у порядку, встановленому ча стиною сьомою цієї статті. Зг ідно з пунктом 14 статті 19 Закон у України "Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців", у ра зі неподання юридичною особо ю протягом місяця з дати надх одження їй відповідного пові домлення реєстраційної карт ки про підтвердження відомос тей про юридичну особу держа вний реєстратор повинен внес ти до Єдиного державного реє стру запис про відсутність п ідтвердження зазначених від омостей датою, яка встановле на для чергового подання реє страційної картки про підтве рдження відомостей про юриди чну особу. Якщо державному ре єстратору повернуто рекомен дованого листа, державний ре єстратор повинен внести до Є диного державного реєстру за пис про відсутність юридично ї особи за її місцезнаходжен ням.

Відповідно до частини 2 стат ті 38 Закону України "Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців"наявність в Єдиному дер жавному реєстрі запису про в ідсутність юридичної особи з а вказаним її місцезнаходжен ням є підставою для постанов лення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутство м юридичної особи.

Пунктом 17 статті 11 Закону Укр аїни "Про державну податкову службу в Україні" передбачен о, що органи державної податк ової служби у випадках, в межа х компетенції та у порядку, вс тановлених законами України , мають право звертатися у пер едбачених законом випадках д о судових органів із заявою (п озовною заявою) про скасуван ня державної реєстрації суб' єкта підприємницької діяльн ості.

Отже, відсутність юридично ї особи приватного підприєм ства "Комлайн" за місцезнаход женням не може мати наслідко м скасування або визнання не правомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження юридичної особи. Відсутність юридично ї особи за місцезнаходженням є підставою для внесення так их відомостей до Єдиного дер жавного реєстру та постановл ення судового рішення про пр ипинення юридичної особи.

З огляду на викладене, колег ія суддів погоджується з вис новком суду першої інстанції , та вважає, що позивач не наві в жодної норми діючого закон одавства, яка б свідчила, що де ржавний реєстратор повинен б ув відмовити у проведенні де ржавної реєстрації змін щодо адреси юридичної особи, пору шили порядок передачі реєстр аційної справи, повинні були не прийняти до обліку реєстр аційну справу та повернути ї ї у зв'язку із встановленням п одатковим органом фактичної відсутності підприємства за юридичною адресою, а також ви знати неправомірним запис що до місцезнаходження підприє мства. Кожен суб'єкт владних п овноважень повинен діяти сув оро дотримуючись норм діючог о законодавства в межах свої х повноважень та у спосіб, вст ановлений законом. Закон Ук рвїни "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців" не п ередбачає такого повноважен ня державного реєстратора як перевірка фактичного місцез находження юридичної особи з а її юридичною адресою, так са мо Закон не передбачає пр ава чи обов'язку державного р еєстратора при встановленні податковим органом факту не знаходження підприємства за юридичною адресою, відповід но при зміні ним адреси, скасо вувати попередні реєстрацій ні дії та повертати реєстрац ійну справу до державного ре єстратора за попередньою адр есою.

Враховуючи вищенаведене, к олегія суддів вважає, що суд п ершої інстанції правильно вс тановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дод ержанням норм матеріального і процесуального права, тому підстав для задоволення апе ляційної скарги та скасуванн я постанови суду не вбачаєть ся.

Доводи апеляційної скарг и не спростовують вказаних висновків суду.

Відповідно до частини 1 стат ті 71 КАС України - кожна сторон а повинна довести ті обстави ни, на яких ґрунтуються її вим оги та заперечення, крім випа дків, встановлених статтею 72 ц ього Кодексу.

Відповідно до статті 159 КАС У країни, обґрунтованим є ріше ння, ухвалене судом на підста ві повно і всебічно з' ясова них обставин у адміністратив ній справі, підтверджених та кими доказами, які були дослі джені в судовому засіданні.

Оскільки, судом першої інст анції правильно встановлено обставини справи та ухвален о рішення з додержанням норм матеріального та процесуаль ного права, то у відповідност і до статті 200 КАС України, суд а пеляційної інстанції залиша є апеляційну скаргу без задо волення, а постанову суду - б ез змін.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206 , 212, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Де ржавної податкової інспекці ї у м.Чернівці, - залишити без задоволення, а постанову Чер нівецького окружного адміні стративного суду від 07 червня 2011 року , - без змін.

Ухвала суду набирає законн ої сили з моменту проголошен ня та може бути оскаржена в к асаційному порядку згідно ст 212 КАС України.

Ухвала суду складена в п овному обсязі 19 вересня 2011 рок у .

Головуючий с уддя /п ідпис/ Боровицький О. А.

Судді /підпис/ Гонтарук В. М.

/підпис/ Драчук Т. О.

З оригіналом згідно:

секретар

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.09.2011
Оприлюднено27.09.2011
Номер документу18255615
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-7/11/2470

Ухвала від 21.03.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 21.03.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 29.07.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 29.07.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 13.09.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 05.04.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні