13391-2006А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95000, м.Сімферополь, вул. К.Маркса, 18, к. 304
ПОСТАНОВА
Іменем України
10.10.2006Справа №2-11/13391-2006А
За позовом – Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів, (95017, м. Сімферополь, пр. Кірова, 51-52/10а)
До відповідача – Комунального підприємства “Євпаторіяпроект”, (97412, м. Євпаторія, вул. Некрасова. 45)
Про стягнення 10 144,00 грн.
Суддя А.С. Цикуренко
ПРЕДСТАВНИКИ:
Від позивача – Свинобоєва О.С., дов. від 21.04.2006 р. №04-4/15.
Від відповідача – Щербак А.О., дов. у справі.
Циганов А.А., директор
Обставини справи:
Позивач звернувся з позовними вимогами до відповідача про стягнення заборгованості у сумі 10 144,00 грн., а також про стягнення судових витрат.
Ухвалою ГС АРК від 29.08.2006 р. закінчено підготовче провадження. Суд призначив судовий розгляд справи на 10.10.2006 р. в 09 г.05 хв.
Відповідач в своєму відзиві не визнає позовни вимоги у повному обсязі, просить в задоволенні позову відмовити.
Судове засідання слуханням відкладалося в порядку ст..150,160,165 КАС України.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, вислухавши представників сторін, суд
встановив:
Відповідно до звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2005 рік відповідач не виконав встановлений норматив по працевлаштуванню інвалідів і не створив 1 робоче місце для інваліда. Середньорічна зарплата штатного працівника в 2005 р. склала 20287 грн.
Позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав:
Згідно ч. 2 ст.19 Конституції України органи державної влади й органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов'язані діяти на підставах, у межах повноважень і способом, передбаченим Конституцією й законами України.
Відповідно до п.п.1 й 2 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1434 від 26.09.02р. Фонд соціального захисту інвалідів є урядовим органом державного керування, що діє в складі Мінпраці й підпорядковується йому.
Фонд у своїй діяльності керується Конституцією й законами України, актами Президента України й Кабінету Міністрів України, наказами Мінпраці та цим Положенням.
У чинність п.3 цього Положення однієї із завдань Фонду є здійснення контролю за дотриманням підприємствами, установами й організаціями всіх форм власності й господарювання нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.
Згідно ч. 1 ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні обґрунтовується на принципах, згідно яким ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
У чинність ч.1 ст.68 Конституції України кожний зобов'язаний неухильно дотримуватися Конституції України й законів України.
Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств, установ й організацій незалежно від форм власності й господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі 4% від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 15 до 25 у кількості 1 робочого місця, якщо інше не передбачено законом. Керівники підприємств у випадку не забезпечення зазначених нормативів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.
Частиною 1 статті 20 зазначеного Закону передбачено, що підприємства, де кількість працюючих інвалідів менше, чим установлено нормативом, щорічно сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається в розмірі середньорічної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.
Відповідач не виконав норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, що підтверджується його розрахунком (а.с.6).
Відповідно до статистичної звітності відповідача за 2005 р. фонд оплати праці склав 162,3 тис.грн. (а.с. 4), кількість робочих місць - 8, середньорічна заробітна плата - 20287 грн.
Норматив робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів 1, фактично інвалід не був працевлаштований.
Крім того, зі змісту статей 19 й 20 Закону вбачається, що штраф має компенсаційну форму за невиконання нормативу, оскільки в згідно з ч.5 ст.20 Закону суми штрафних санкцій використаються Фондом для фінансування соціальних витрат на професійне навчання непрацюючих інвалідів, видачу підприємствам цільових кредитів на створення робочих місць для інвалідів, надання фінансової допомоги на здійснення мер по соціальній, трудовій, фізкультурно-оздоровчій і професійній реабілітації інвалідів і т.п., і у суб'єкта підприємницької діяльності є альтернативний обов'язок або виконання нормативу шляхом працевлаштування інвалідів або оплата штрафних санкцій.
Також необхідно відзначити, згідно з п.п. 1 п.1 ст.29 Бюджетного кодексу України, до складу доходів Державного бюджету України включаються доходи, що надходять відповідно до Закону України «Про основи соціального захисту інвалідів».
За кількість робочих місць, незайнятих інвалідами, згідно представленого розрахунка, штраф становить 10144 грн.
Таким чином, сума боргу підтверджена матеріалами справи і складає 10144 грн., вона підлягає стягненню з відповідача.
Судові витрати підлягають стягненню з відповідача в дохід державного бюджету у розмірі 3 грн. 40 коп. на підставі ч.2 ст.94 КАС України.
На підставі вищевикладеного, керуючись ч.2 ст.94, ст.ст. 150, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
Постановив:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Комунального підприємства “Євпаторіяпроект”, (97412, м. Євпаторія, вул. Некрасова. 45), (п/р 26005485310251 КРФ АКБ УСБ м.Сімферополь, МФО 324010, ЄДРПОУ 31364672) на користь Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів, (95017, м. Сімферополь, пр.Кірова, 51-52/10а), (р/р 31216230600015 банк одержувача : Управління Держказначейства в АРК м.Сімферополь, одержувач : Держбюджет м.Євпаторія 50070000, призначення платежу : *; ЄДРПОУ 31364672; 50070000; 01; 4% за незайняті інвалідами робочі місця за 2005 рік) 10144 грн. штрафних санкцій.
3. Стягнути з Комунального підприємства “Євпаторіяпроект”, (97412, м. Євпаторія, вул. Некрасова. 45), (п/р 26005485310251 КРФ АКБ УСБ м.Сімферополь, МФО 324010, ЄДРПОУ 31364672) в дохід державного бюджету України (п/р 31118095600002 в банке отримувача Управління Держказначейства в АРК, МФО 824026 отримувач : Держбюджет м.Сімферополь, код ОКПО 22301854) держмито в сумі 3,40 грн.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення (у разі складання постанови у повному обсязі, відповідно до ст..160 КАСУ – з дня складення у повному обсязі).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, постанова вступає в законну силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст..186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Цикуренко А.С.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2006 |
Оприлюднено | 20.08.2007 |
Номер документу | 182629 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Цикуренко А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні