ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 вересня 2011 р. № 2а-6443/11/1370
Львівський окружний адміністративний суд в склад і:
головуючого - судді Хоми О.П.,
з участю секретаря судово го засідання Куч Ю.М.,
з участю представників: поз ивача ОСОБА_1, відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за п озовом Приватного підприємс тва «Т.Н.Д.»до Державної подат кової інспекції у Франківськ ому районі м. Львова про визна ння протиправним та скасуван ня податкового повідомлення - рішення,
в с т а н о в и в :
Приватне підприємств о «Т.Н.Д.»звернулося до суду з позовом до Державної податко вої інспекції у Франківськом у районі м. Львова, в якому про сить визнати протиправним та скасувати податкове повідом лення-рішення від 26 квітня 2011 р оку № 0000462330, яким до п ідприємства застосовано штр афні санкції в сумі 9383,04 грн. за п орушення пунктів 3.1, 7.39, 7.41 Положе ння про ведення касових опер ацій у національній валюті в Україні, затвердженого Пост ановою Правління НБУ № 637 від 15. 12.2004 року. В обґрунтування позо вних вимог посилається на те , що первинними документами н е підтверджено використання лише 304,20 грн., а не 9 340,20 грн., як вка зано в акті перевірки від 18.03.2011 року №43/23-2/32894288. Вважає помилкови ми висновки податкового орга ну про те, що до звіту про вико ристання коштів, наданих на в ідрядження або під звіт №АО-000 0079 від 30.07.2009 року не приймається до уваги як доказ здійснення розрахунків підзвітною особ ою готівки на суму 9000 грн. датов ана 01.08.2009 року квитанція до приб уткового касового ордеру, а т акож те, що згідно авансового звіту №3 від 14.06.2010 р. відшкодован о вартість послуг в розмірі 79, 84 грн. без підтвердження відпо відними розрахунковими або п латіжними документами. Зазна чив, що висновки про порушенн я підприємством вимог Полож ення про ведення касових опе рацій у національній валюті в Україні суперечать чинному законодавству, а застосуван ня фінансових (штрафних) санк цій на підставі підпункту 54.3.3. пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України і ст. 1 Указу П резидента України «Про засто сування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки»№436/95 від 12.06.1995 рок у є неправомірним.
Представник позивача ОС ОБА_1 в судовому засіданні п озовні вимоги підтримав з пі дстав, викладених у позовній заяві, просив позов задоволь нити.
Представник відповідача ОСОБА_2 в судовому засіданн і позову не визнав з підстав, в икладених у письмовому запер еченні, які тотожні висновка м акту перевірки від 18.03.2011 року №43/23-2/32894288, складеного ДПІ у Франк івському районі м. Львова за н аслідками виїзної планової д окументальної перевірки ПП « Т.Н.Д.»з питань дотримання вим ог податкового та валютного законодавства за період з 01.01.20 08 року по 31.12.2010 року. Вважає оскар жуване податкове повідомлен ня - рішення правомірним. Пр осив в задоволенні позову ві дмовити.
Суд, заслухавши пояснення п редставників сторін, з' ясув авши обставини, на які сторон и посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, до слідивши докази, якими вони о бґрунтовуються, дійшов висно вку, що позов підлягає до задо волення, мотивуючи це наступ ним.
Позивач - Приватне підпри ємство «Т.Н.Д.», 06.04.2004 року зареєс трований як суб' єкт підприє мницької діяльності виконав чим комітетом Львівської міс ької ради за №19792 (код ЄДРПОУ 32894288 ) та перебуває на податковому обліку в ДПІ у Франківському районі м. Львова за № 696.
ДПІ у Франківському районі м. Львова проведено виїзну пл анову документальну перевір ку ПП «Т.Н.Д.»з питань дотриман ня вимог податкового та валю тного законодавства за періо д з 01.01.2008 року по 31.12.2010 року.
Результати перевірки офор млені актом від 18.03.2011 року №43/23-2/32894 288.
Як вбачається з акту, податк овим органом зроблено виснов ок про порушення ПП «Т.Н.Д.», зо крема, пунктів 3.1, 7.39, 7.41 Положення про ведення касових операці й у національній валюті в Укр аїні, затвердженого Постанов ою Правління НБУ № 637 від 15.12.2004 ро ку. яке полягає в тому, що в ава нсових звітах відсутні оформ лені належним чином розрахун кові документи відповідно до Закону (касовий чек, розрахун кова квитанція), які б підтвер джували факт продажу товарів , надання послуг за готівкові кошти на суму 9383,04 грн.
На підставі вказаних висно вків акту від 18.03.2011 року №43/23-2/32894288 т а підпункту 54.3.3. пункту 54.3 статт і 54 Податкового кодексу Украї ни, ст. 1 Указу Президента Укра їни «Про застосування штрафн их санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки »№436/95 від 12.06.1995 року ДПІ у Франків ському районі м. Львова прийн ято податкове повідомлення-р ішення від 26 квітня 2011 року № 0000462330 про застосування до ПП « Т.Н.Д.»штрафних (фінансових) са нкцій на суму 9383 грн.04 коп.
Порядок ведення касових оп ерацій у національній валюті України підприємствами (під приємцями), а також окремі пит ання організації банками роб оти з готівкою визначає Поло ження про ведення касових оп ерацій у національній валюті в Україні, затверджене Поста новою Правління Національно го банку України № 637 від 15.12.2004 ро ку та зареєстроване в Мініст ерстві юстиції України 13 січн я 2005 р. за № 40/10320 (далі - Положення № 637).
Порядок оформлення касови х операцій встановлений розд ілом 3 Положення № 637, відповідн о до п.3.1. якого касові операції оформляються касовими орде рами, видатковими відомостя ми, розрахунковими документ ами, документами за операція ми із застосуванням спеціа льних платіжних засобів, інш ими касовими документами, як і згідно із законодавством У країни підтверджували б факт продажу (повернення) товарі в, надання послуг, отримання (повернення) готівкових кошт ів.
Відповідно до п. 3.4 цього Поло ження видача готівки з кас пр оводиться за видатковими кас овими ордерами або видаткови ми відомостями. Документи на видачу готівки мають підпис увати керівник і головний бу хгалтер або працівник підпр иємства, який на це уповнова жений керівником. До видатко вих ордерів можуть додават ися заява на видачу готівки , розрахунки тощо.
У разі видачі окремим фізич ним особам готівки (у тому чис лі працівникам підприємства ) за видатковим касовим ордер ом або видатковою відомістю касир вимагає пред' явити па спорт чи документ, що його зам інює, записує його найменува ння і номер, ким і коли він вид аний. Фізична особа розписує ться у видатковому касовому ордері або видатковій відом ості про одержання готівки із зазначенням одержаної су ми (п.3.5 Положення № 637).
Згідно п.3.6. видачу готівки ка сир проводить тільки особі, з азначеній у видатковому касо вому ордері або видатковій в ідомості.
Порядок здійснення контро лю за дотриманням порядку ве дення операцій з готівкою вр егульовано розділом 3 Положе ння № 637, відповідно до п.7.4. якого якщо перевіркою підприємств а (підприємця) було виявлено п орушення, то за її результата ми складається акт про пере вірку дотримання порядку ве дення операцій з готівкою (д алі - акт про перевірку) (додат ок 9) у трьох примірниках, у яко му викладається зміст поруше ння з відповідним обґрунтува нням.
Згідно п. 7.36. Положення № 637 мет ою перевірки щодо порядку ви дачі готівки під звіт та її ви користання є здійснення конт ролю за дотриманням підприєм ствами встановленого порядк у видачі готівкових коштів п ід звіт (у тому числі на відря дження) та їх використання ві дповідно до вимог цього Поло ження та інших нормативно-пр авових актів.
Під час проведення переві рок аналізується порядок в идачі підприємствами сум під звіт, виявляються факти н еправомірної видачі готівки під звіт працівникам, які пов ністю не розрахувалися за по передньо видані їм кошти, фак ти несвоєчасного звітування , а також випадки передавання підзвітних коштів одним пр ацівником іншому тощо ( п.7.37.).
При цьому дані про виявлені під час перевірки порушення щодо дотримання порядку вид ачі готівки під звіт зазнача ються в розділі VI акта про пер евірку ( п.7.45.).
Аналіз наведених норм Поло ження № 637 свідчить про те, що пе ревірці правильності викори стання підприємствами готів ки, виданої під звіт, передує п еревірка правильності видач і такої готівки під звіт.
Судом встановлено, що праці вниками податкового органу в загалі не здійснювалась пере вірка видачі готівки під зві т.
Такі відомості не містятьс я ні в розділі 3.7.2. «Дотримання норм з регулювання обігу гот івки та законодавства про РР О»ні в розділ VI «Дотримання по рядку видачі готівки під зві т та її використання»акту пе ревірки від 18.03.2011 року №43/23-2/32894288 (а. с . 61).
Крім цього, розділ VI «Дотрим ання порядку видачі готівки під звіт та її використання» не відповідає за формою і змі стом формі для цієї частини а кту, встановленому п.7.45. Положе ння № 637, зокрема, у ньому відсут ні відомості щодо видачі гот івки під звіт.
Оскільки контролюючим орг аном не було перевірено вида чу готівки під звіт, висновки про порушення використання таких коштів є безпідставним и, а застосування штрафних (фі нансових) санкцій на підстав і підпункту 54.3.3. пункту 54.3 статт і 54 Податкового кодексу Украї ни і статті 1 Указу Президента України «Про застосування ш трафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу гот івки»№436/95 від 12.06.1995 року - неправо мірним.
За правилами, встановленим и статтею 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідачем не подано док азів правомірності прийнятт я податкового повідомлення - рішення від 26 квітня 2011 року № 0000462330.
Відповідно до частини трет ьої статті 2 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб' єктів владних повноваж ень адміністративні суди пер евіряють, чи прийняті ( вчинен і ) вони:
1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваж ення з метою, з якою це повно в аження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджен о);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;
8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Перевіривши оскаржуване позивачем податкове повідом лення - рішення ДПІ у Франкі вському районі м. Львова від 26 квітня 2011 року № 0000462330, суд пр ийшов до висновку, що воно при йняте відповідачем без ураху вання вимог Положення про ве дення касових операцій у нац іональній валюті в Україні, з атвердженого Постановою Пра вління НБУ № 637 від 15.12.2004 року, Ука зу Президента України «Про з астосування штрафних санкці й за порушення норм з регулюв ання обігу готівки» №436/95 від 12.06 .1995 року, Податкового кодексу У країни і з порушенням передб ачених статтею 2 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни принципів.
Згідно зі статтею 162 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд вправі пост ановою визнати протиправним рішення суб' єкта владних п овноважень чи окремі його по ложення, дії чи бездіяльніст ь і скасувати або визнати неч инним рішення чи окремі його положення.
У разі визнання протиправн им індивідуальний акт є таки м, що не діє з моменту його при йняття, відтак скасування не потребує.
З урахуванням викладеного , способом захисту при оскарж енні податкового повідомлен ня - рішення є визнання його судом протиправним.
Враховуючи вищенаведене , суд вважає, що податкове пові домлення - рішення ДПІ у Фран ківському районі м. Львова ві д 26 квітня 2011 року № 0000462330 підл ягає визнанню протиправним.
Відповідно до частини пер шої статті 94 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни підлягають відшкодуванню з Державного бюджету Україн и понесені позивачем судові витрати у вигляді судового з бору в розмірі 3 грн.40 коп., спла ченого за квитанцією №ПН2375 ві д 03 червня 2011 року.
Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160 -163, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд
п о с т а н о в и в :
Позов задовольнити.
Визнати протиправним пода ткове-повідомлення рішення Д ПІ у Франківському районі м. Л ьвова від 26 квітня 2011 року № 0000 462330.
Стягнути з Державного бюдж ету України в користь Приват ного підприємства «Т.Н.Д.»3 (тр и) грн. 40 коп. судового збору.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Львівський окружний адмі ністративний суд з одночасни м надсиланням копії апеляцій ної скарги особою, яка її пода є, до суду апеляційної інстан ції.
Апеляційна скарга на поста нову суду подається протягом десяти днів з дня її проголош ення.
У разі застосування судом ч .3 ст.160 Кодексу адміністративн ого судочинства України апел яційна скарга подається прот ягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили в строк та в порядку, пе редбаченому ст.254 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни.
Повний текст постанови виг отовлений 26 вересня 2011 року.
Суддя Хома О.П.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2011 |
Оприлюднено | 03.10.2011 |
Номер документу | 18343047 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Хома Олена Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні