Постанова
від 23.09.2011 по справі 11253/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



     

Харківський окружний адміністративний суд

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

 Харків  

          23 вересня 2011 р.                                                                                 № 2-а- 11253/11/2070  

          Суддя Харківського окружного адміністративного суду Волошин Д.А., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним  позовом    Лозівської об'єднаної державної податкової інспекції у Харківській області  до  Приватного підприємства "Мономакс"    про надання дозволу на погашення суми податкового боргу,-

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Лозівська об'єднана державна податкова інспекція у Харківській області , з адміністративним позовом до  Приватного підприємства "Мономакс" , в якому просить суд, надати дозвіл Лозівській об'єднаній державній податковій інспекції у Харківській області на погашення суми податкового боргу ПП "Мономакс" у розмірі 53562,08 грн. за рахунок його майна, що перебуває у податковій заставі.       

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Приватне підприємство "Мономакс"  зареєстрований   Виконкомом Лозівської міської ради  09.12.2003 року, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію. Як платника податків ПП "Мономакс"  перебуває на обліку в Лозівській  ОДПІ Харківської області. ПП "Мономакс" має заборгованість перед бюджетом в розмірі 53562,08 грн. яка складається з сум: по податку на прибуток підприємств у сум 27645,19 грн. ; орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності в сумі 19140,82 грн.; по податку на додану вартість у сумі 4548,93 грн. ; податку з власників транспортних засобів  та  інших  самохідних машин у сумі 3412,02 грн. ; з комунального податку у сумі 45,90 грн., що виникла внаслідок несплати в установлений строк  зобов'язань, самостійно визначених платником податку у деклараціях.  Позивачем були  направлені ПП "Мономакс"  податкові повідомлення-рішення  та податкові вимоги  які в адміністративному порядку не були оскаржені. Станом на день подання позовної заяви відповідач має несплачений  податковий борг перед бюджетом  у розмірі  53562,08 грн.

Представник позивача в судове засідання не з'явився про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином,  надав заяву про розгляд справи за його відсутності.

Відповідач в судове засідання не з'явився про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином,  надав заяву  з якої вбачається, що позов визнає, просить суд розглянути справу за його відсутності.

Розглянувши відомості про належне повідомлення сторін про час, дату та місце розгляду справи, заяву позивача та відповідача про розгляд справи без їх участі , враховуючи положення ч. 6 ст. 128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін за наявними в ній матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, суд вважає, що  позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Головним завданням державної податкової інспекції згідно ст.2 Закону України “Про державну податкову службу України” від  4 грудня 1990 року № 509-XII є забезпечення додержання законодавства про податки, повний облік всіх платників податків та інших обов'язкових платежів у бюджет, здійснення контролю і забезпечення правильності обчислення та сплати цих платежів.

Згідно ст. 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” до функцій органів державної податкової служби входить здійснення контролю за своєчасністю подання платниками бухгалтерських звітів і балансів, податкових розрахунків, звітів, декларацій та інших документів, пов'язаних з обчисленням платежів у бюджет, а також перевірка достовірності цих документів щодо правильності визначення прибутку, доходу, інших об'єктів оподаткування і обчислення податків та інших платежів у бюджет.

Як вбачається з матеріалів справи, юридична особа, ПП "Мономакс"  зареєстроване  виконавчим комітетом Лозівської  міської ради. Державна реєстрація  проведена за юридичною адресою:64600 Харківська обл., м. Лозова, вул. Свободи буд. 49,  що   підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію  (перереєстрацію)  суб’єкта підприємницької  діяльності-юридичної особи.

Юридична особа, ПП "Мономакс", перебуває на обліку як платник податків в Лозівській об'єднаній державній податковій інспекції у Харківській області  з 11.12.2003 року за №581, відповідно до довідки про взяття на облік платника податків.

Судом встановлено, що ПП "Мономакс" має заборгованість перед бюджетом в розмірі 53562,08 грн. яка складається з сум:  податку на прибуток підприємств у сумі 27645,19 грн. з яких 781,00 грн. –  основний платіж, що підтверджується податковими деклараціями  з податку на прибуток  підприємств, самостійно поданих ПП «Мономакс» до Лозівської ОДПІ, 9277,35 грн.- за основним платіжем та штрафні санкції  в розмірі  16518,59 грн. (податкове повідомлення - рішення Лозівської ОДПІ №0000422310 від 03.06.2009 р., яке отримане платником податків),  1068,25 грн. - пеня; орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності в сумі 19140,82 грн. з яких 18845,54 грн. - основний платіж, що підтверджується податковими деклараціями орендної плати за земельні ділянки комунальної та державної власності, самостійно поданих ПП «Мономакс» до Лозівської ОДПІ, 273,02 грн.- штрафні санкції, (податкові повідомлення - рішення Лозівської ОДПІ №0002311500 від 23.07.2009 р; №0002321500 від23.07.2009 року, які отримані платником податків), 22,26 грн. складає пеня, яка застосована контролюючим органом за несвоєчасну сплату платежів по орендній платі за землю; податку на додану вартість у сумі 4548,93 грн. з яких 3525,34 - основний платіж, що підтверджується податковими деклараціями з податку на додану вартість, самостійно поданих платником податків до Лозівської ОДПІ, 1023,56 грн. - штрафні санкції, (податкові повідомлення - рішення Лозівської ОДПІ №0000521502 від 21.05.2010 р., №0000531502 від 21.05.2010 р., №0001401502 від 05.10.2010 р., №0001601502 від 02.12.2010 року, №0000061502 від 03.03.2011 р., які отримані платником податків), 0,03 грн. складає пеня;  податку з власників транспортних засобів  та  інших  самохідних машин у сумі 3412,02 грн. з яких  3110,25- основний платіж, що підтверджується розрахунком сум податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин, самостійно поданим платником податків до Лозівської ОДПІ, 301,77 грн. - складають штрафні санкції (податкове повідомлення - рішення Лозівської ОДПІ №0020801702 від 14.05.10, яке отримане платником податків); комунального податку у сумі 45,90 грн., - основний платіж, що підтверджується податковими розрахунками комунального податку, самостійно поданих платником податків до податкової інспекції .

Суд зазначає, що 01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” та Закон України “Про систему оподаткування” втратили чинність.   

Проте, у зв’язку з тим, що правовідносини щодо наслідків несплати податку виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, в даному випадку слід застосовувати норми Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” та Закону України “Про систему оподаткування”, які були чинні на момент виникнення даних правовідносин.

Згідно з п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податку перед бюджетами та державними цільовими фондами”№2181 (чинного на момент виникнення спірних правовідносин)  податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим у день отримання податкового повідомлення.

Відповідно до п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-III від 21.12.2000 року платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.

Пунктом 5.1 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником  податків в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації,  протягом десяти календарних днів, наступних за останнім  днем відповідного  граничного  строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Відповідно до абз. 1 ст. 17 Закону № 2535-XII, податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно п.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки,  визначені цією  статтею,  визнається сумою податкового боргу платника податків. У разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги  у відповідності до п.п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6  вказаного Закону.

Таким чином відповідно до ст.6 ЗУ „Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” №2181 була винесена перша податкова вимога № 1/99 від 06.05.2009  року  яка була вручена особисто під підпис 06.05.2009р. посадовій особі ПП «Мономакс» та №2/132 від 05.06.2009р. яка була вручена особисто під підпис 05.06.2009р. посадовій особі ПП «Мономакс».

Сторонами доказів  щодо оскарження зазначених податкових повідомлень - рішень та податкових вимог до суду не подано.

06.07.2009р. начальником Лозівської ОДПІ у Харківській області прийнято рішення №19/24-047 про стягнення коштів та продаж інших активів відповідача в рахунок погашення його податкового боргу.

Податковим керуючим 27.10.2009р. за №  18/24-021  складено акт опису активів ПП Мономакс», на які поширюється право податкової застави, усього на загальну суму 112306,64 грн.

Відповідно до п.8.1 ст. 8 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” активи платника податків, що має податковий борг, передаються в податкову заставу. Пунктом  8.2.2. ст. 8 зазначеного Закону передбачено, що право податкової застави поширюється на будь-які види активів платника податків, які перебували в його власності (повному господарському віданні) у день виникнення такого права, а також на будь-які інші активи, на які платник податків набуде прав власності у майбутньому, до моменту погашення його податкових зобов'язань або податкового боргу.

Відповідно до п. 88.1. ст. 88 Податкового Кодексу України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.

З урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому. (п. 89.2. ст. 89 Податкового Кодексу України).

Судом встановлено, що всі активи  платника податків знаходяться в податковій заставі, згідно витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна № 25144855.

Відповідно до п. 95.1 та п. 95.2 ст. 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Згідно п.п. 95.3., 95.4. ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.  Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби. Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п. п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України  органи державної податкової служби  мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом

Відповідно до облікової картки платника станом на 22.09.2011 року за ПП «Мономакс», рахується  сума несплачених податкових  зобов'язань в розмірі 53562,08 грн. яка складається з сум: по податку на прибуток підприємств у сум 27645,19 грн. ; орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності в сумі 19140,82 грн.; по податку на додану вартість у сумі 4548,93 грн. ; податку з власників транспортних засобів  та  інших  самохідних машин у сумі 3412,02 грн.; з комунального податку у сумі 45,90 грн., а отже, позивач правомірно звернувся до суду про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі.

Суд зазначає, що представником відповідача  подана заява  про визнання позовних вимог в повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 136 КАС України передбачено, що позивач може відмовитись від адміністративного позову, а відповідач визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.

З наданої до суду заяви відповідача про визнання позову вбачається, що визнання позову не суперечить закону чи порушує чиї-небудь права, свободи або інтереси, сума боргу підтверджується матеріалами справи.   

Таким чином, із врахуванням вищевикладених обставин, суд вважає вимоги позивача про надання дозволу на погашення суми податкового боргу Приватного підприємства "Мономакс" у розмірі 53562,08 грн. за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повному обсязі.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Керуючись ст. 19 Конституції України, ст. ст. 8-14, 35, 71, 94,  128, 159, 160-164, 167, 186 КАС України, суд, –

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Лозівської об'єднаної державної податкової інспекції у Харківській області  до  Приватного підприємства "Мономакс"  про надання дозволу на погашення суми податкового боргу-задовольнити.

Надати дозвіл Лозівській об'єднаній державній податковій інспекції у Харківській області на погашення суми податкового боргу Приватного підприємства "Мономакс" (64600, Харківська область, м. Лозова, вул. Свободи,  будинок 49, Код ЄДРПОУ 32759084) у розмірі 53562.08 грн. ( п’ятдесят три тисячі п’ятсот шістдесят дві грн.. 08 коп. )за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі.   

          Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом  десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

          Суддя                                                                                      Волошин Д.А.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2011
Оприлюднено03.10.2011
Номер документу18345756
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11253/11/2070

Ухвала від 25.08.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Постанова від 23.09.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні