Постанова
від 23.09.2011 по справі 2а/2370/6435/2011
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 вересня 2011 року Справа № 2а/2370/6435/2011

23.09.11

Черкаський окружний а дміністративний суд у складі :

головуючого-судді Трофім ової Л.В.,

при секретарі - Левчуку А.С .,

за участю представників: по зивача - ОСОБА_1 за довіре ністю; відповідача - не з' я вився, розглянувши у відкрит ому судовому засіданні в м. Че ркаси адміністративну справ у за позовом Черкаського обл асного відділення Фонду соці ального страхування з тимчас ової втрати працездатності д о комунального підприємства «Водо-канал»про стягнення з аборгованості зі сплати стра хових внесків,

ВСТАНОВИВ:

Черкаське обласне від ділення Фонду соціального ст рахування з тимчасової втрат и працездатності звернулося до суду з адміністративним п озовом до КП «Водо-канал»про стягнення 5 683 грн. 11коп., посилаю чись на наявність у відповід ача заборгованості зі сплати страхових внесків.

Обґрунтовуючи позовні вим оги, позивач зазначає, що відп овідач, відповідно до Закону України «Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування у зв' язку з тимча совою втратою працездатност і та витратами, зумовленими п охованням» від 18.01.2001р. № 2240-ІІІ зо бов' язаний вчасно та в повн ому обсязі здійснювати сплат у страхових внесків. Відпові дач свій обов' язок не викон ував належним чином, внаслід ок чого утворилася заборгова ність у сумі 5 683 грн. 11 коп., із яки х 4 319 грн. це - штраф та пеня та 1 364 грн. 11 коп. прострочена заборг ованість. Дану суму заборгов аності позивач просить стягн ути у судовому порядку.

Представник позивача позо вні вимоги у судовому засіда нні підтримала у повному обс язі.

Відповідач письмових зап еречень проти адміністратив ного позову не подав, у судове засідання свого представник а не направив.

Заслухавши пояснення пре дставника позивача, розгляну вши подані документи і матер іали, оцінивши належність, до пустимість, достовірність ко жного доказу окремо, а також д остатність і взаємний зв' яз ок доказів у їх сукупності, су д приходить до наступного.

Правові, організаційні та фінансові основи загальнооб ов'язкового державного соціа льного страхування громадян на випадок тимчасової втрат и працездатності, у зв'язку з в агітністю та пологами, у разі смерті, а також надання послу г із санаторно-курортного лі кування та оздоровлення заст рахованим особам та членам ї х сімей визначає Закон Украї ни «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння у зв'язку з тимчасовою втр атою працездатності та витра тами, зумовленими похованням »від 18 січня 2001 року № 2240-III (надалі за текстом - «Закон № 2240-III»), що набрав чинності з 01.01.2001р.

Відповідно до статті 1 Закон у № 2240-III загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я у зв'язку з тимчасовою втрат ою працездатності та витрата ми, зумовленими похованням, п ередбачає матеріальне забез печення громадян у зв'язку з в тратою заробітної плати (дох оду) внаслідок тимчасової вт рати працездатності (включаю чи догляд за хворою дитиною, д итиною-інвалідом, хворим чле ном сім'ї), вагітності та полог ів, часткову компенсацію вит рат, пов'язаних із смертю заст рахованої особи або членів ї ї сім'ї, а також надання соціал ьних послуг за рахунок надхо джень до бюджету Фонду соціа льного страхування з тимчасо вої втрати працездатності, щ о формується шляхом сплати с трахових внесків власником а бо уповноваженим ним органом , громадянами, а також за рахун ок інших джерел, передбачени х цим Законом.

Статтею 5 цього Закону визна чено, що загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння у зв'язку з тимчасовою втр атою працездатності та витра тами, зумовленими похованням , здійснюється, зокрема, за при нципами обов'язковості страх ування осіб, які працюють на у мовах трудового договору кон тракту, та відповідальності роботодавців і Фонду за реал ізацію права застрахованої о соби на матеріальне забезпеч ення та соціальні послуги за цим Законом.

Згідно статті 22 Закону № 2240-III (щ о діяла на момент виникнення спірних правовідносин) плат никами страхових внесків на загальнообов'язкове державн е соціальне страхування у зв 'язку з тимчасовою втратою пр ацездатності та витратами, з умовленими похованням, є стр ахувальники та застраховані особи. Взяття на облік у викон авчих дирекціях відділень Фо нду юридичних осіб (відокрем лених підрозділів юридичних осіб) та фізичних осіб - підпр иємців здійснюється на підст аві відомостей з реєстраційн ої картки, наданих державним реєстратором відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємці в», не пізніше наступного роб очого дня з дня отримання заз начених відомостей робочими органами відділень Фонду.

Юридичні особи, фізичні осо би, в тому числі підприємці, як і використовують найману пра цю, набувають статусу страху вальника в такі строки: юриди чні особи - з дня взяття їх на о блік у робочому органі відді лення Фонду; відокремлені пі дрозділи юридичних осіб - з дн я взяття їх на облік у робочом у органі відділення Фонду, за умови самостійного здійснен ня розрахунків по оплаті пра ці; фізичні особи - підприємці , які використовують найману працю, - в день одержання робо чим органом відділення Фонду в установленому порядку від органу державної служби зай нятості повідомлення про реє страцію трудового договору ( контракту) між фізичною особ ою - підприємцем та найманим п рацівником; фізичні особи - пі дприємці, які не використову ють найману працю, - з дня взят тя їх на облік в робочому орга ні відділення Фонду, за умови виявлення бажання брати уча сть у загальнообов'язковому державному соціальному стра хуванні з тимчасової втрати працездатності на добровіль них засадах; фізичні особи, як і не мають статусу підприємц ів та використовують найману працю, - з дня отримання від ни х робочим органом відділення Фонду відповідної заяви. Пов ідомлення про взяття на облі к надсилається страхувальни ку наступного робочого дня з дня набуття ним статусу стра хувальника.

Комунальне підприємство «Водо-канал»зареєстроване в Звенигородській міжрайонні й виконавчій дирекції Черкас ького обласного відділення Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності, як страхувальник - юридична особа, який викорис товує найману працю.

Звітом щодо коштів загальн ообов' язкового державного соціального страхуванням у зв' язку з тимчасовою втрато ю працездатності за І кварта л 2011 року визначено суму не при йнятих до зарахування витрат у сумі 1 364 грн. 11 коп.

З огляду на викладені вище н орми Закону № 2240-III відповідач є страхувальником в розумінні цього Закону та платником ст рахових внесків.

Відповідно до статті 27 Зак ону № 2240-III (що діяла на момент ви никнення спірних правовідно син) страхувальник зобов' яз аний, зокрема, нараховувати і сплачувати в установлені ст роки та в повному обсязі стра хові внески.

Розміри внесків на загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування визначено За коном України «Про розмір вн есків на деякі види загально обов' язкового державного с оціального страхування»від 11 січня 2001 року № 2213-III (надалі за т екстом - «Закон № 2213-III», що діяв на момент виникнення спірни х правовідносин), що спрямова ний на реалізацію Закону Укр аїни «Про загальнообов'язков е державне соціальне страхув ання у зв'язку з тимчасовою вт ратою працездатності та витр атами, зумовленими поховання м»та Закону України «Про заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття»шляхом визнач ення розмірів внесків до фон дів з даних видів страхуванн я та внесення змін до окремих законодавчих актів з метою п риведення їх у відповідність до норм вищезазначених зако нів.

Згідно статті 1 Закону № 2213-ІІ І розмір внесків на загально обов'язкове державне соціаль не страхування становить для роботодавців - 1,4 відсотка су ми фактичних витрат на оплат у праці найманих працівників , що включають витрати на випл ату основної та додаткової з аробітної плати, інші заохоч увальні і компенсаційні випл ати, у тому числі в натуральні й формі, що визначаються згід но з нормативно-правовими ак тами, прийнятими відповідно до Закону України «Про оплат у праці», та підлягають опода ткуванню податком з доходів фізичних осіб.

Відповідно до підпункту 4.1 п ункту 4 Інструкції про порядо к надходження, обліку та витр ачання коштів Фонду соціальн ого страхування з тимчасової втрати працездатності затве рдженої постановою прав ління Фонду соціального стра хування з тимчасової втрати працездатності від 26 червня 20 01 р. № 16, страхувальники щоміся чно нараховують страхові вне ски у розмірах, встановлених чинним законодавством. Нара хування здійснюються без зме ншення заробітної плати на с уму податків та обов'язкових платежів.

Підпунктом 4.4. цієї Інструкц ії визначено, що перерахуван ня коштів на рахунки Фонду ст рахувальниками-роботодавця ми здійснюється одночасно з одержанням коштів на оплату праці в установах банків.

Відповідно до статті 9 Закон у № 2240-III Фонд соціального страх ування з тимчасової втрати п рацездатності є органом, яки й здійснює керівництво та уп равління загальнообов'язков им державним соціальним стра хуванням у зв'язку з тимчасов ою втратою працездатності та витратами, зумовленими похо ванням, провадить збір і акум уляцію страхових внесків та інших коштів, призначених дл я фінансування матеріальног о забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачен і статтею 34 цього Закону, та за безпечує їх надання, а також з дійснює контроль за використ анням цих коштів. Фонд належи ть до цільових позабюджетних страхових фондів.

За змістом статті 28 Закону № 2240-III страховик (Фонд соціально го страхування з тимчасової втрати працездатності) має п раво: здійснювати перевірку обґрунтованості видачі та пр одовження листків непрацезд атності застрахованим особа м; одержувати безоплатно від державних органів, підприєм ств, установ, організацій (у то му числі від державних подат кових органів, банківських, і нших фінансово-кредитних уст анов) та громадян - суб'єктів п ідприємницької діяльності в ідомості щодо використання с трахових коштів; проводити п еревірку правильності викор истання страхових коштів на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, виду діяльн ості та господарювання, у фіз ичних осіб, які використовую ть працю найманих працівникі в; накладати фінансової санк ції та адміністративні штраф и, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства .

Порядок проведення переві рок страхувальників щодо кош тів Фонду соціального страху вання з тимчасової втрати пр ацездатності, порядок прийня ття рішень за результатами п еревірок та процедуру оскарж ення рішень за результатами перевірок визначено Інструк цією Про порядок проведення перевірок страхувальників п о коштах Фонду соціального с трахування з тимчасової втра ти працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження (надал і за текстом - Інструкція), за твердженою постановою № 29 від 22.12.2010р. правління Фонду соціал ьного страхування з тимчасов ої втрати працездатності.

Згідно пункту 3.12 Інструкції під час перевірок страхувал ьників перевіряються: здійсн ення заходів щодо усунення п орушень, виявлених попередні ми перевірками; стан заборго ваності по страхових коштах; повнота та своєчасність спл ати та повернення страхових коштів страхувальниками; пра вомірність призначення та ви плати матеріального забезпе чення застрахованим особам; правильність обчислення сер едньоденної заробітної плат и, з якої обраховуються суми м атеріального забезпечення з астрахованим особам; правомі рність заявлення і використа ння страхових коштів, які над ійшли від органів Фонду; прав омірність видачі та використ ання путівок на санаторно-ку рортне лікування працівника ми та членами їх сімей та прав ильність ведення їх обліку, с воєчасність сплати їх частко вої вартості; дотримання вим ог нормативно-правових актів Фонду щодо оздоровлення та п озашкільного обслуговуванн я дітей; правильність склада ння звітності по коштах Фонд у та своєчасність її надання до органів Фонду; робота комі сії (уповноваженого) із соціа льного страхування підприєм ства, установи, організації; в ідповідність даних бухгалте рського обліку даним звітнос ті по коштах Фонду та даним ст атистичної звітності.

Відповідно до пункту 3.13.1 Інс трукції за результатами пере вірки складається акт, у яком у зазначаються: найменування , поштова адреса органу Фонду , дата складання акта (останні й день перевірки), номер і дата направлення та наказу орган у Фонду, які є підставою для пр оведення перевірки, вид пере вірки (планова або позаплано ва), посада, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи ор гану Фонду, яка здійснила пер евірку, період, за який провед ено перевірку, повне наймену вання страхувальника, строк проведення перевірки; довідк ові дані, а саме: номер реєстра ції та дата взяття страхувал ьника на облік в органі Фонду , спосіб оподаткування, місце знаходження страхувальника , код за Єдиним державним реєс тром юридичних осіб та фізич них осіб або реєстраційний н омер облікової картки платни ка податків з Державного реє стру фізичних осіб - платникі в податків, номер та серія пас порта (для фізичних осіб, які ч ерез свої релігійні або інші переконання відмовляються в ід прийняття реєстраційного номера облікової картки пла тника податків, офіційно пов ідомили про це відповідні ор гани державної влади та мают ь відмітку у паспорті), дані пр о наявність рахунків у банка х та інших фінансових устано вах, середньооблікова кількі сть працівників на дату пров едення перевірки; інформація про результати попередньої перевірки по коштах Фонду та заходи щодо усунення поруше нь (за їх наявності); інформаці я про наявність заборгованос ті за коштами Фонду, причини в иникнення та правомірність ї ї відображення; інформація п ро надходження страхових кош тів, у тому числі від органу Фо нду та від сплати часткової в артості за путівки, повноту т а своєчасність перерахувань страхових коштів до Фонду; ст ан виконання вимог законодав ства страхувальником у нарах уванні і виплаті матеріально го забезпечення, використанн і коштів Фонду, а також з інших питань, які перевірялися; пор ядок ведення бухгалтерськог о обліку та звітності по кошт ах Фонду; інформація про стан роботи комісії (уповноважен ого) із соціального страхува ння; результати перевірки.

Судом встановлено, що Звени городською МРВД 11.03.2011р. було про ведено планову перевірку КП «Водо-канал»щодо повноти нар ахування, своєчасного і повн ого перерахування страхових внесків до Фонду соціальног о страхування з тимчасової в трати працездатності та вико ристання коштів за період з 01. 01.2008р. по 01.01.2011р.

Перевіркою встановлено, що відповідач несвоєчасно спла чував страхові внески до Фон ду соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності з 2008р. по 2010р. внаслідок чо го виникла заборгованість в сумі 4 059 грн. та нараховано пен ю у розмірі 260 грн. Крім того, вс тановлено факт неправомірно го використання коштів Фонду соціального страхування з т имчасової втрати працездатн ості у сумі 1364 грн. 11 коп., внаслі док чого у відповідача не при йнято до зарахування у рахун ок страхових внесків зазначе ну суму. Результати перевірк и оформлено актом №3/21 від 11.03.2011р.

Постановою Черкаського ок ружного адміністративного с уду від 07.09.2010 року у адміністрат ивній справі № 2а-4068/10/2370 стягнуто з відповідача на користь Чер каського обласного відділен ня Фонду соціального страхув ання з тимчасової втрати пра цездатності 1781 грн. 98 коп. забо ргованості по сплаті страхов их внесків за І півріччя 2010 рок у, постановою Черкаського ок ружного адміністративного с уду від 24.12.2010 року у адміністрат ивній справі № 2а-6017/10/2370 стягнуто з відповідача на користь Чер каського обласного відділен ня Фонду соціального страхув ання з тимчасової втрати пра цездатності 26 грн. 60 коп. забор гованості по сплаті страхови х внесків за ІІІ квартал 2010 рок у та постановою Черкаського окружного адміністративног о суду від 07.07.2011 року у адмініст ративній справі № 2а/4658/2370/2011 стяг нуто з відповідача на корист ь Черкаського обласного відд ілення Фонду соціального стр ахування з тимчасової втрати працездатності 307 грн. 88 коп. за боргованості по сплаті страх ових внесків за І квартал 2011 ро ку.

Статтею 30 Закону № 2240-III визна чено, що страхувальники та ін ші отримувачі страхових кошт ів у разі порушення порядку в икористання страхових кошті в відшкодовують Фонду в повн ому обсязі неправомірно витр ачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соці альних послуг і сплачують шт раф у розмірі 50 відсотків тако ї суми. За несвоєчасне поверн ення або повернення не в повн ому обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Зако ну на страхувальників та інш их отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно пове рнутих або повернутих не в по вному обсязі страхових кошті в. Одночасно на суми несвоєча сно повернутих або повернути х не в повному обсязі страхов их коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмір і 0,1 відсотка зазначених сум к оштів, розрахована за кожний день прострочення платежу. З а порушення порядку використ ання страхових коштів, несво єчасне або не в повному обсяз і повернення страхових кошті в відповідно до частини перш ої статті 21 та статті 22 цього За кону, несвоєчасне подання аб о неподання звітності про ви користання коштів Фонду, інш их відомостей, передбачених цим Законом, страхувальник, і нший отримувач страхових кош тів несе відповідальність ві дповідно до закону. Своєчасн о не сплачені та не відшкодов ані страхові кошти відповідн о до частини першої статті 21 т а статті 22 цього Закону і фіна нсові санкції, передбачені ч астиною першою цієї статті, с тягуються із страхувальника , іншого отримувача коштів Фо нду у дохід Фонду в порядку, вс тановленому законом.

З огляду на викладені вище п оложення Закону № 2240-III та на під ставі даних акту перевірки п озивачем прийнято рішення № 21/282 від 18.03.2011р. про стягнення у виг ляді донарахованих внесків, пені, неправомірних витрат н а допомогу та штрафних (фінан сових) санкцій із відповідач а:

- штраф за порушення порядку витрачання коштів Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності у сумі 682 грн.;

- штраф за несвоєча сну сплату страхових внесків у сумі 3 377 грн.;

- пеню у сумі 260 грн.;

- не прийнято до зараху вання витрати у сумі 1 364 грн. 11 ко п.

Таким чином, заборговані сть КП «Водо-канал»перед Фон дом соціального страхування з тимчасової втрати працезд атності становить 5 683 грн. 11 коп .

Відповідно до статті 8 Зак ону № 2240-III спори, що виникають з правовідносин за цим Законом , вирішуються органами Фонду соціального страхування з т имчасової втрати працездатн ості в порядку, встановленом у статутом Фонду соціального страхування з тимчасової вт рати працездатності та у суд овому порядку.

Приймаючи до уваги, що від повідач не виконав покладени й на нього обов'язок та не спла тив у добровільному порядку страхові внески, суд вважає в имоги позивача обґрунтовани ми та такими, що підлягають за доволенню.

Відповідно до частини четв ертої статті 94 КАС України суд ові витрати, здійснені позив ачем - суб' єктом владних по вноважень, з відповідача не с тягуються.

Керуючись ст.ст. 11, 86, 89, 94 , 159, 162 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний по зов задовольнити повністю.

Стягнути з комунального підприємства «Водо-канал»(1930 0, Черкаська область, смт. Лися нка, вул. Ватутіна, 1, ідентифік аційний код 32089853) на користь Чер каського обласного відділен ня Фонду соціального страхув ання з тимчасової втрати пра цездатності (18016, м. Черкаси, вул . Б. Вишневецького, 18, к. 29, іденти фікаційний код 21355026) заборгова ність зі сплати страхових вн есків у сумі 5 683 (п' ять тисяч ш істсот вісімдесят три) грн. 11 к оп.

Постанова набирає з аконної сили після закінченн я строку подання апеляційної скарги, що може бути подана до Київського апеляційного адм іністративного суду через Че ркаський окружний адміністр ативний суд протягом десяти днів з дня складання постано ви в повному обсязі. Якщо пост анову було проголошено у від сутності особи, яка бере учас ть у справі, то строк подання а пеляційної скарги обчислюєт ься з дня отримання нею копії постанови.

Повний текст постано ви виготовлено 28 вересня 2011р.

Суддя Л.В.Трофі мова

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2011
Оприлюднено04.10.2011
Номер документу18394084
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/6435/2011

Ухвала від 15.09.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Ухвала від 07.09.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Ухвала від 03.08.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Постанова від 23.09.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні