ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 квітня 2011 р. Справа №2а-14987/10/16/0170
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі :
Головуючого судді Алексан дрова О.Ю.
при секретарі судового зас ідання Cидельовій М.В.,
розглянувши адміністратив ну справу
за позовом Товаритства з об меженою відповідальністю «Ф ірма «ХЕЛС»
до Державної податкової і нспекції у м. Євпаторії АР Кр им
про скасування рішення,
за участю:
представника позивача - Киященко Т.М., паспорт НОМ ЕР_1;
представника відповідача - ОСОБА_2, довіреність № 1 1387/10/10-0 від 20.10.10р.,
свідок - ОСОБА_3, паспор т НОМЕР_2,
свідок - ОСОБА_4, посвід чення № НОМЕР_3.
Суть спору: Позивач - Това ритство з обмеженою відповід альністю «Фірма «ХЕЛС» зверн улося до Окружного адміністр ативного суду АР Крим з позов ом до Державної податкової і нспекції у м. Євпаторії АР Кр им, в якому просить суд: скасув ати рішення ДПІ в м. Євпаторії АР Крим від 26.10.2010р. №0011032303, відпові дно до якого до позивача заст осовані штрафні (фінансові) с анкціх у сумі 3400,00грн. за поруше ння вимог статті 15-2 Закону Укр аїни «Про державне регулюван ня виробництва і обігу спирт у етилового, коньячного і пло дового, алкогольних напоїв т а тютюнових виробів», а саме н е обладнання спеціально відв едених для куріння місць та н ерозміщення наочної інформа ції, передбаченою вказаною с таттею.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду Автономної Республіки Крим від 20.12.10р. відк рито провадження по справі, з акінчено підготовче провадж ення та призначено справу до судового розгляду.
Представник позивача у суд овому засіданні позов підтри мав в повному обсязі, надав по яснення по суті спору. Вимоги мотивовані тим, що висновки Д ПІ в м. Євпаторії АР Крим, викл адені в акті перевірки та пок ладені в основу спірного ріш ення суперечать фактичним об ставинам справи та не ґрунту ються на податковому законод австві України. При цьому, пре дставником позивача зазначе но, що на момент перевірки у за лі кафе-бару «Біла Акація» ку ріння було заборонено, про що відповідачів сповіщали табл ички «У нас не курять» та "Курі ння шкодить вашому здоров' ю », що знаходилися на стінах та біля барної стійки бару. Попі льнички у залі були відсутні , а місце для куріння було обла днане в тамбурі біля входу, ал е відвідувачам не забороняли курити в залі, якщо вони бажал и цього. В підтвердження пояс нень представник позивача на дала фотознімки приміщення б ару.
Представником відповідача надано заперечення на позов , в яких відповідач з позовним и вимогами не погодився, вказ ав, що рішення, прийняте ДПІ в м. Євпаторії АР Крим є законни м та обґрунтованим, прийняти м за результатами встановлен их під час перевірки порушен ь.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши представникі в сторін, суд -
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Згідно з п. 5 частини 2 статті 17 КАС України компетенція адм іністративних судів поширює ться на спори за зверненням с уб' єкта владних повноважен ь у випадках, встановлених за коном.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС У країни справа адміністратив ної юрисдикції (адміністрати вна справа) - переданий на вирі шення адміністративного суд у публічно-правовий спір, у як ому хоча б однією зі сторін є о рган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, ї хня посадова чи службова осо ба або інший суб'єкт, який здій снює владні управлінські фун кції на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень.
Частиною 1,3 статті 4 Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні” від 04.12.1990 р оку № 509-ХІІ Державна податков а адміністрація України є це нтральним органом виконавчо ї влади. Державні податкові і нспекції у районах, містах (кр ім міст Києва та Севастополя ), районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податк ові інспекції підпорядковую ться відповідним державним п одатковим адміністраціям в А втономній Республіці Крим, о бластях, містах Києві та Сева стополі.
Згідно п.2 ч.1 ст. 11 Закону Украї ни “Про державну податкову с лужбу в Україні” від 04.12.1990 року № 509-ХІІ органи державної пода ткової служби мають право зд ійснювати контроль за додер жанням порядку проведення го тівкових розрахунків за това ри (послуги) у встановленому з аконом порядку, наявністю св ідоцтв про державну реєстрац ію суб' єктів підприємницьк ої діяльності, ліцензій на пр овадження видів господарськ ої діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передаче ю матеріалів про виявлені по рушення органам, які видали ц і документи, торгових патент ів.
Відповідно до ст.ст.15,16 Закон у України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг” № 265/95-ВР від 06.07.1995 року (що дія в на момент проведення перев ірки та застосування штрафни х санкцій) контроль за додерж анням суб'єктами підприємниц ької діяльності порядку пров едення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього З акону здійснюють органи держ авної податкової служби Укра їни шляхом проведення планов их або позапланових перевіро к згідно із законодавством У країни.
Отже, враховуючи вищезазна чене, Державна податкова інс пекція у м. Євпаторії АР Крим у відносинах з ТОВ «Фірма «ХЕЛ С», під час реалізації своїх з авдань та функцій, встановле них законодавством України, є суб' єктом владних повнова жень.
Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано вленому законом порядку визн аються суб' єктами господар ювання.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Фірма «ХЕЛС» (код ЄДРПОУ 22294769, юридична адрес а: 97407, АР Крим, м. Євпаторія, вул. Р адянська,3) 28.06.1996 року зареєстро вано Виконавчим комітетом Єв паторійської міської ради АР Крим як юридична особа, дані в несені до Єдиного державного реєстру підприємств і орган ізацій України (номер запису 11401200000000260), що підтверджується Сві доцтвом про державну реєстра цію (а.с. 16), Довідкою з ЄДРПОУ (а.с . 14) .
ТОВ «Фірма «ХЕЛС» взяте на о блік в ДПІ в м. Євпаторії АР Кр им як платник податків та збо рів (обов'язкових платежів) 06.08. 1996 року за № 05-503, що підтверджено довідкою №223/29-0 від 14.05.2008 року (а.с. 15).
Таким чином, судом встановл ено, що ТОВ «Фірма «ХЕЛС» зобо в' язана виконувати обов' язки, покладені на неї закона ми у зв' язку зі здійсненням господарської діяльності.
Зазначений спір має ознаки публічно-правового спору та підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинс тва.
Судом встановлено, що 15.10.2010р. п осадовими особами ДПІ у м. Євп аторії АР Крим на підставі на правлення № 1336 від 13.10.2010р., провед ена перевірка бара-кафе «Біл а Акація», яке є об' єктом гос подарської діяльності ТОВ «Ф ірма «ХЕЛС» за адресою: м. Євп аторія, вул. Фрунзе, 37, в результ аті чого було складено акт пе ревірки за дотриманням суб' єктами господарювання поряд ку проведення розрахунків за товари (послуг), вимог з регул ювання обігу готівки, наявно сті торгових патентів і ліце нзій № 002256 від 15.10.2010р. (надалі - Ак т-а.с. 6-7).
У ході перевірки було встан овлено порушення вимог статт і 15-2 Закону України «Про держа вне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, кон ьячного і плодового, алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів» № 481/95-ВР від 19.12.1995р. (далі - З акон № 481) а саме не обладнання с пеціально відведених для кур іння місць та нерозміщення н аочної інформації, передбаче ною вказаною статтею.
На підставі акту перевірки № 002256 від 15.10.2010р. ДПІ в м. Євпаторі ї АР Крим прийнято рішення пр о застосування фінансових са нкцій від 26.10.2010р. №0011032303, відповідн о до якого, до позивача застос овані штрафні (фінансові) сан кції у сумі 3400,00грн.
Заслухавши пояснення учасників процесу, дослідив ши матеріали справи та надан і сторонами документи, всебі чно і повно з'ясувавши всі фак тичні обставини, на яких ґрун туються позовні вимоги, об'єк тивно оцінивши докази, які ма ють юридичне значення для ро згляду справи і вирішення сп ору по суті, суд дійшов виснов ку, що позовні вимоги не підля гають задоволенню з наступни х підстав:
Перевіряючи законність та обґрунтованість рішення Дер жавної податкової інспекції в м. Євпаторії АРК про застос ування фінансових санкцій ві д 26.10.2010р. №0011032303, суд зазначає наст упне.
Спірні правовідносини між сторонами стосуються правом ірності застосування відпов ідачем фінансових санкцій до позивача за порушення статт і 15-2 Закону України «Про держа вне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, кон ьячного і плодового, алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів».
Відповідно до ст.15-2 Закону Ук раїни “Про державне регулюва ння виробництва і обігу спир ту етилового, коньячного і пл одового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” від 19 гр удня 1995 року № 481/95-BP забороняєтьс я, крім спеціально відведени х для цього місць, куріння тют юнових виробів, у т.ч. у заклад ах громадського харчування.
У місцях та закладах, де кур іння заборонено, має бути роз міщена наочна інформація, як а складається із графічного знака про заборону куріння т а тексту такого змісту: "Курін ня заборонено!".
У спеціально відведених дл я куріння місцях має бути роз міщено прямокутний графічни й знак із текстом такого зміс ту: "Місце для куріння" та інфо рмація про шкоду, яку завдає з доров'ю людини куріння тютюн ових виробів, із текстом тако го змісту: "Куріння шкодить Ва шому здоров'ю!".
В закладах громадського ха рчування відводиться не менш е 50 відсотків площі торгових з алів таких закладів для обсл уговування осіб, які не курят ь.
Власник або уповноважені н им особи чи орендарі відпові дних споруд, окремих приміще нь зобов'язані відвести спец іальні місця для куріння, обл аднані витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видал ення тютюнового диму, а також розмістити наочну інформаці ю про розташування таких міс ць та про шкоду, яку завдає здо ров'ю людини куріння тютюнов их виробів.
Судом встановлено, що відпо відно до Наказу Республіканс ького комітету з торгівлі, гр омадського харчування та поб утовому обслуговуванню АР Кр им № 250 від 14.06.2002 року (а.с. 27), бар «Бі ла Акація», у якому проведено перевірку належить до підпр иємств громадського харчува ння.
Суд зазначає, що перевіркою встановлено факт не обладна ння спеціально відведених мі сць для куріння тютюнових ви робів в місцях громадського харчування, відсутність граф ічних знаків, відсутність по передження «Куріння шкодит ь вашому здоров' ю», що підтв ерджується актом перевірки, а також встановлений факт ку ріння у приміщенні кафе-бару .
Суд зазначає, що відповідно до п.1.3. Порядку оформлення рез ультатів невиїзних документ альних, виїзних планових та п озапланових перевірок з пита нь дотримання податкового, в алютного та іншого законодав ства, затвердженого наказом Державної податкової адміні страції України від 10 серпня 2 005 року N 327, зареєстрованого в Мі ністерстві юстиції України 2 5 серпня 2005 року за N 925/11205 (далі - Пор ядок) за результатами провед ення невиїзних документальн их, виїзних планових та позап ланових перевірок фінансово -господарської діяльності су б'єктів господарювання оформ ляється акт, а в разі відсутно сті порушень податкового, ва лютного та іншого законодавс тва - довідка. Такий акт є служ бовим документом, який ствер джує факт проведення невиїзн ої документальної або виїзно ї планової чи позапланової п еревірки фінансово-господар ської діяльності суб'єкта го сподарювання і є носієм дока зової інформації про виявлен і порушення вимог податковог о, валютного та іншого законо давства суб'єктами господарю вання.
Отже, суд зазначає, що акт пе ревірки є носієм доказової і нформації про виявлені поруш ення вимог податкового закон одавства суб'єктами господар ювання та є належним доказом по справі.
Суд не приймає до уваги долу чені до матеріалів справи пи сьмові пояснення позивача та усні пояснення у судовому за сіданні, з яких вбачається, що у зв' язку з тим, що в барі пло щею 19,6 кв.м. неможливо зробити в ідокремлені зони для куріння , що місця для куріння передба чені у тамбурі кафе, а на барн ій стійці є вивіска "Куріння шкодить вашому здоров' ю» та «У нас не курять», бо наявніст ь цих попереджень та обладна ного місця для куріння на час перевірки не підтверджено у судовому засіданні, а зміст п опереджень не відповідає вим огам ст.. 15-2 Закону № 481.
Суд також не приймає до уваг и долучені до матеріалів спр ави фотографії з яких вибача ється, що у барі-кафе були розм іщені вівескі про заборону к уріння в приміщенні, у зв' яз ку з тим, що неможливо за зазна ченими зображеннями встанов ити наявність вказаних вивіс ок саме у момент перевірки.
В судовому засіданні були д опитані свідки - головний дер жавний податковий ревізор - інспектор податкової служб и ІI рангу ДПІ в м. Євпаторії АР Крим ОСОБА_4 та адміністр атор бара-кафе «Біла Акація» - ОСОБА_5
Зі свідчень ОСОБА_4 судо м встановлено, що в кафе-барі позивача, який був об' єктом перевірки, на час перевірки г рафічних знаків: попередженн я та табличок "Куріння заборо нено!" не було. Спеціально обла днаного місця для куріння та кож не було, попільнички знах одилися безпосередньо на сто лах в приміщенні бару Більш т ого, як зазначив свідок, відві дувач бару і він особисто кур или у приміщенні, заборони ку рити від персоналу кафе не бу ло.
Також, свідок зазначив, що у випадку, якщо в барі позивача дозволено куріння, то відпов ідно до вимог закону у спеціа льно відведених для куріння місцях має бути розміщений г рафічний знак та текст: "Місце для куріння. Куріння шкодить Вашому здоров'ю!", яких у кафе- б арі позивача не було.
Крім того, податковий реві зор - інспектор, який провод ив перевірку пояснив, що у вип адку, якщо у кафе-барі позивач а куріння дозволено, то закон ом встановлені певні вимоги до приміщень, в яких таке курі ння відбувається, які позива чем не дотримані.
В підтвердження пояснень с відком надано запис відеозйо мки, який він особисто зробив на камеру свого мобільного т елефону під час проведення п еревірки у барі-кафе «Біла Ак ація», зі змісту якої вбачаєт ься відсутність будь-яких та бличок про попередження про заборону куріння як на стіна х приміщення так і біля барно ї стійки та наявність попіль ничок на столах для обслугов ування відвідувачів (діск до лучено до матеріалів справи) .
Суд зазначає, що після перег ляду відеозапису представни к позивача пояснила, що на мом ент перевірки таблички відкл еїлися та відпали.
Зі свідчень адміністратор а бара-кафе «Біла Акація» - О СОБА_5 слідує, що на барній ст ійці у кафе-бару є вивіска "Мі нздрав попереджує: куріння ш кодить вашому здоров' ю», як а була і на час проведення пер евірок. На виході з бару є спец іально обладнане місце для к уріння, стоїть табурет та поп ільничка, вивіска "Місце для к уріння». Табличка з написом « У нас не курять» була в залі, а ле на момент перевірки, вона б ула не вивішена (упала!). Також свідок пояснила, що куріння в залі бару заборонене, але якщ о відвідувач закурить, йому н е перешкоджають.
Крім того, свідок ОСОБА_5 пояснила, що акт перевірки пі дписала без заперечень, так я к була засмучена у зв' язку з тім, що не могла знайти касову книгу під час перевірки.
Пояснення свідка ОСОБА_5 та представника позивача су д оцінює критично, оскільки в они не знайшли підтвердження у судовому засіданні, та спро стовуються, зокрема, Актом перевірки, поясненнями сві дка ОСОБА_4
Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що у судовому за сіданні встановлено відсутн ість у кафе-бару, в якому прове дено перевірку, будь - яких г рафічних знаків, які дозволя ють чи забороняють куріння у ньому, про що прямо зазначено в акті перевірки та не спрост овано поясненнями свідків, д опитаних в судовому засіданн і.
Отже, факт порушення позива чем вимог ст. 15-2 Закону України “Про державне регулювання в иробництва і обігу спирту ет илового, коньячного і плодов ого, алкогольних напоїв та тю тюнових виробів” від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP у зв' язку з нероз міщенням наочної інформації , передбаченої статтею 15-2 цьог о Закону, щодо дозволу або заб орони куріння та необладнан ням спеціально відведених дл я куріння місць у випадку, як що куріння в барі є дозволени м, знайшов повне підтверджен ня у судовому засіданні.
Відповідно до ч.2 ст.17 Закону України “Про державне регулю вання виробництва і обігу сп ирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напо їв та тютюнових виробів”від 19 грудня 1995 року481/95-BP до суб'єктів господарювання застосовуют ься фінансові санкції у вигл яді штрафів у разі необладна ння спеціально відведених дл я куріння місць та нерозміще ння наочної інформації, пере дбаченої статтею 15-2 цього Зак ону в розмірі 3400 гривень.
При цьому помилкове зазнач ення у оскаржуваному рішенні від 26.10.2010р. №0011032303 змісту порушен ня, суд вважає таким, що не спр ияє на обґрунтованість цього рішення з врахуванням того, щ о порушена норма закону № 481 вк азана правильно, підставою п рийняття рішення зазначено а кт перевірки № 002256 від 15.10.2010р., яки м зафіксовано порушення пози вачем законодавства в частин и необладнання спеціально ві дведених для куріння місць т а нерозміщення наочної інфор мації, передбаченої статтею 15-2 цього Закону № 481.
Пунктом 6 Порядку застосува ння фінансових санкцій, пере дбачених статтею 17 Закону Укр аїни "Про державне регулюван ня виробництва і обігу спирт у етилового, коньячного і пло дового, алкогольних напоїв т а тютюнових виробів", затверд женого Постановою Кабінету М іністрів України №790 від 02.06.2003 ро ку, передбачено, що рішення пр о застосування фінансових са нкцій, передбачених пунктом 2 цього Порядку, приймаються к ерівником, а у разі його відсу тності - заступником керівни ка органу, який видав ліцензі ю на право виробництва і торг івлі спиртом етиловим, конья чним і плодовим, спиртом етил овим ректифікованим виногра дним, спиртом етиловим ректи фікованим плодовим, спиртом- сирцем виноградним, спиртом- сирцем плодовим, алкогольним и напоями і тютюновими вироб ами (Департамент контролю за виробництвом та обігом спир ту, алкогольних напоїв і тютю нових виробів Державної пода ткової адміністрації, його р егіональні управління та їх територіальні підрозділи, Мі некономіки), чи керівником (йо го заступником) органів МВС, М ОЗ, Державної податкової адм іністрації, Держкомстату, Де ржспоживстандарту у межах їх компетенції, визначеної зак онодавством.
Отже, суд встановив, що фіна нсові санкції у розмірі 3400,00 гр ивень рішенням Державної под аткової інспекції в м. Євпато рії АРК про застосування фін ансових санкцій від 26.10.2010р. №001103230 3 застосовані до ТОВ «Фірма «Х ЕЛС» законно та обґрунтован о, підстав для визнання проти правним та скасування зазнач еного рішення немає.
Таким чином, позовні вимоги задоволенню не підлягають.
У зв' язку зі складністю сп рави судом 13.04.2011 року проголоше на вступна та резолютивна ча стина постанови, постанова с кладена у повному обсязі 18.04. 2011 року
Керуючись ст.ст.158-163, 167 КАС Укра їни, суд -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністрат ивного позову відмовити повн істю.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Александров О.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.04.2011 |
Оприлюднено | 07.10.2011 |
Номер документу | 18450333 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Александров О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні