Постанова
від 20.09.2011 по справі 2а-9811/11/0170/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

20 вересня 2011 р. Справа №2а-9811/11/0170/20

Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі:

головуючого судді - Кисельової О.М.,

при секретарі Яковл єві І.А.,

за участю: представників по зивача - Бахаревої Н.Ю.,

відповідача- Овсеюк В.І.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом К римського республіканськог о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів до Ма лого комунального підприємс тва "Кормовський комунальник " про стягнення заборгован ості в сумі 5318,00 гривень,

ВСТАНОВИВ:

Кримське республіканськ е відділення Фонду соціально го захисту інвалідів звернул ось до суду з адміністративн им позовом про стягнення з Ма лого комунального підприємс тва "Кормовський комунальник " адміністративно - господа рських санкцій за робочі міс ця, не зайняті інвалідами у 2010 р оці в розмірі 5318,00 гривень.

Представник позивача у суд овому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог. Представник відповідача у с удовому засіданні проти позо вних вимог заперечував та по яснив, що на наявне вакантне робоче місце для працевлашту вання інвалідів ніхто не хот ів йти працювати. Також у підп риємства відсутні кошти на о плату господарських санкцій .

Вислухавши представників позивача та відповідача, дос лідивши матеріали справи та оцінивши надані докази в їх с укупності, суд вважає, що позо вні вимоги підлягають задов оленню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Мале к омунальне підприємство "Корм овський комунальник" зареєст ровано у якості юридичної ос оби Первомайською районною д ержавною адміністрацією АР К рим 06.06.2000 року.

Порядок, підстави та умови участі суб' єктів господарю вання в реалізації державни й гарантій для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами регулюєт ься Законом України “Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні” від 21.03.1991 № 875.

Відповідно до статті 19 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 № 875 для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, які використовують найм ану працю, установлюється но рматив робочих місць для пра цевлаштування інвалідів у ро змірі чотирьох відсотків сер едньооблікової чисельності штатних працівників обліков ого складу за рік, а якщо працю є від 8 до 25 осіб, - у кількості од ного робочого місця.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у.

Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Відповідно до частини 7 ста тті 19 Закону порядок реєстрац ії у Фонді соціального захис ту інвалідів, його відділенн ях, строки подання йому звіті в про зайнятість та працевла штування інвалідів, зарахува ння кількості робочих місць для працевлаштування інвалі дів, контролю за виконанням н ормативів робочих місць та п еревірки підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, які використ овують найману працю, щодо їх реєстрації у Фонді соціальн ого захисту інвалідів, його в ідділеннях, подачі щорічного звіту та сплати ними адмініс тративно-господарських санк цій, а також надання державні й службі зайнятості інформац ії, необхідної для організац ії працевлаштування інвалід ів, визначаються Кабінетом М іністрів України.

Згідно з ч.1 ст.20 Закону підпр иємства, установи, організац ії, у тому числі підприємства , організації громадських ор ганізацій інвалідів, фізичні особи, які використовують на йману працю, де середньооблі кова чисельність працюючих і нвалідів менша, ніж установл ено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щорок у сплачують відповідним відд іленням Фонду соціального за хисту інвалідів адміністрат ивно-господарські санкції, с ума яких визначається в розм ірі середньої річної заробіт ної плати на відповідному пі дприємстві, установі, органі зації, у тому числі підприємс тві, організації громадських організацій інвалідів, фізи чної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоч е місце, призначене для праце влаштування інваліда і не за йняте інвалідом. Для підприє мств, установ, організацій, у т ому числі підприємств, орган ізацій громадських організа цій інвалідів, фізичних осіб , на яких працює від 8 до 15 осіб, р озмір адміністративно-госпо дарських санкцій за робоче м ісце, призначене для працевл аштування інваліда і не зайн яте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, у фізичної особи , яка використовує найману пр ацю. Положення цієї частини н е поширюється на підприємств а, установи і організації, що п овністю утримуються за рахун ок коштів державного або міс цевих бюджетів.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону адміністративно-господарсь кі санкції розраховуються та сплачуються підприємствами , установами, організаціями, у тому числі підприємствами, о рганізаціями громадських ор ганізацій інвалідів, фізични ми особами, зазначеними в час тині першій цієї статті, само стійно в строк до 15 квітня рок у, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормати ву, встановленого частиною п ершою статті 19 цього Закону. П ри цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-г осподарських санкцій, передб ачених цим Законом, не застос овуються строки, визначені с таттею 250 Господарського коде ксу України.

Відповідно до п. 1, 3, 5, 14 Положен ня “Про робочі місце інвалід а та порядок працевлаштуванн я інвалідів”, затвердженого Постановою Кабінету Мініст рів України № 314 (далі Положенн я № 314) робоче місце інваліда - ц е окреме робоче місце або діл янка виробничої площі на пі дприємстві (об'єднанні), в ус танові та організації незале жно від форм власності та гос подарювання, де створені нео бхідні умови для праці інвал іда. Робоче місце інваліда в важається створеним, якщо в оно відповідає встановлени м вимогам робочого місця д ля інвалідів відповідної но зології, атестоване спеціаль ною комісією підприємства за участю представників МСЕК, о рганів Держнаглядохоронпра ці, громадських організацій інвалідів, і введеним в дію шл яхом працевлаштування на ньо му інваліда. Підприємства ро зроблюють заходи щодо створе ння робочих місць для інвалі дів, включають їх до колект ивного договору, інформують центри зайнятості, місцеві о ргани соціального захисту на селення та відділення Фонду соціального захисту інвалід ів про створення (пристосува ння) робочих місць для працев лаштування інвалідів. Підпри ємства у межах доведеного но рмативу створюють за власні кошти робочі місця для праце влаштування інвалідів; щоріч но до 1 лютого року, що наста є за звітним, подають відділ енням Фонду соціального захи сту інвалідів відомості про середню річну заробітну плат у на підприємстві, середньоо блікову чисельність штатних працівників облікового скла ду та про кількість працюючи х інвалідів; визначають види виробництв, цехи та дільниці , де доцільно використовуват и працю інвалідів; інформуют ь державну службу зайнятост і та місцеві органи соціальн ого захисту населення про ві льні робочі місця та вакантн і посади, на яких може викорис товуватися праця інвалідів; створюють для інвалідів умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії, забезпечують соціально-е кономічні гарантії, передбач ені чинним законодавством.

В силу викладеного суд дійш ов висновку, що відповідно до норм, визначених у Положенні № 314, робоче місце для інваліда вважається створеним саме з моменту працевлаштування на ньому інваліда. В силу чого ст ає очевидним, що підприємств у необхідно не тільки спрямо вувати у відповідні фонди та установи (організації) інфор мацію про наявність вільних місць для працевлаштування і нвалідів, атестувати робоче місце спеціальною комісією, виконати інші вимоги, виклад ені у Положенні № 314, але і праце влаштувати на ньому інваліда , інакше місце вважається нес твореним.

Згідно даного звіту за форм ою № 10-ПI поштова-річна " Звіт пр о зайнятість та працевлаштув ання інвалідів за 2010 рік", затве рдженого наказом Міністерст ва праці і соціальної політи ки України від 10.02.2007 №42, відповід ач повинен був забезпечити у 2010 працевлаштування інвалід ів у кількості одного робочо го місця, фактично у 2010 працюва ло 0 інвалідів. Відповідач пов инен був самостійно сплатити адміністративно - господарс ькі санкції у розмірі 5318,00 грн.

Таким чином, відповідач від повідно до частини 19 Закону по винен сплатити Фонду адмініс тративно-господарські санкц ії, сума яких визначається в р озмірі середньої річної заро бітної плати на відповідном у підприємстві за кожне не ст ворене робоче місце.

Судом встановлено, що в 2010 ро ці середньорічна заробітна п лата штатного працівника на підприємстві становила 10636,00 г рн.

Матеріали справи свідчать про те, що відповідач не викон ав встановлений норматив пра цевлаштування інвалідів на 2 010 в кількості 1 особи у зв' язк у з чим, приймаючи до уваги, що середньорічна заробітна пла та штатного працівника на пі дприємстві в 2010 становила 10636,00 г рн., враховуючи, що середньооб лікова кількість штатних пра цівників становить 11 осіб, суд дійшов висновку, що вимоги по зивача про стягнення 5318,00 гриве нь адміністративно-господар ських санкцій, тобто середню річну заробітну плату на заз наченому підприємстві, є обґ рунтованими.

У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів працевлаштування у 2010 році од нієї особи, якій відповідно ч инного законодавства встано влена інвалідність, та сплат и адміністративно - господа рських санкцій у розмірі 5318,00 г ривень. Навпаки директор під приємства пояснив, що наявне вакантне робоче місце для пр ацевлаштування інвалідів ні хто не хотів йти працювати.

При цьому, суд вважає необхі дним визначити, що здійснюва ти функції контролю за своєч асним і повним отриманням ко штів бюджетом неможливо без вживання і стягнення Фондом адміністративно-господарсь ких санкцій підприємств, уст анов, організацій, які не забе зпечують встановлених норма тивів робочих місць, признач ених для працевлаштування ін валідів, якщо ними добровіль но не сплачуються у відповід не відділення Фонду санкції за кожне робоче місце, не зайн яте інвалідом.

Пунктом 11 Порядку встановле но, що у разі несплати адмініс тративно-господарських санк цій у встановлений термін ві дділення Фонду вживають захо дів щодо їх стягнення у судо вому порядку.

За таких обставин, позовні в имоги обґрунтовані та підляг ають задоволенню.

На підставі викладен ого, керуючись ст. 11, 71 ст.ст. 160-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Малого комуналь ного підприємства "Кормовськ ий комунальник" (ЄДРПОУ 30951050, МФ О 324805, КРУ ВАТ «Ощадбанк», р/р 260013018 01616) на користь Державного бюдж ету Первомайського району, Б анк одержувач - УДК в АРК, МФО 824 026, ЄДРПОУ 34740583, р/р 31210230700212, ОКПО платн ика 50070000; 01 заборгованість зі сп лати адміністративно - госп одарських санкцій в розмірі 5318,00 грн.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Кисельова О.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення20.09.2011
Оприлюднено07.10.2011
Номер документу18450351
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9811/11/0170/20

Постанова від 20.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кисельова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні