ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 квітня 2011 р.
Справа №2а-2452/11/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі судді Александрова О.Ю., при секретарі Сидельової М.В.,
Представники сторін:
представник позивача – ОСОБА_1, довіреність № 65 від 17.08.2010р., посвідчення № 079625;
представник відповідача – не з’явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Джанкойської об’єднаної державної податкової інспекції в АР Крим
до Колективного сільськогосподарського підприємства «Альтернатива»
про стягнення
Суть спору: Джанкойська об’єднана державна податкова інспекція в АР Крим звернулася до суду з позовом до Колективного сільськогосподарського підприємства «Альтернатива» ЄДРПОУ 30389350 про стягнення податкової заборгованості у розмірі 493,56гривень.
Адміністративний позов мотивований тим, що Джанкойською ОДПІ в АРК складено акт невиїзної документальної перевірки щодо своєчасності сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності по податковій декларації на 2010 рік, на підставі якого встановлено несвоєчасна сплата орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
У зв’язку з чим, позивач зазначає, що у відповідача існує податкова заборгованість перед державним бюджетом України в розмірі 493,56грн. за штрафними санкціями.
Позивач у судовому засіданні підтримав позовні вимоги у повному обсязі.
Відповідач у судове засідання не з’явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином (а.с. 32). Про поважність причин неприбуття у судове засідання суд не повідомив, заперечень на позов не надав.
Відповідно до ч.2 ст.40 КАС України, особи, які беруть участь у справі, свідки, експерти, спеціалісти, перекладачі, які не можуть з поважних причин прибути до суду, зобов’язані своєчасно повідомити про це суд.
Згідно ч.6 ст.71 КАС України, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Враховуючи вищезазначені обставини, приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з’ясування обставин по справі, керуючись ст. 128 КАС України, суд вирішив за можливе розглянути справу за відсутності відповідача, на підставі наявних у справі доказів.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача, оцінивши докази по справі в їх сукупності за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Згідно ч. 1 ст. 2, ч. 3 ст. 6, п. 7 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, відповідно до яких визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.
Джанкойська ОДПІ АР Крим входить в систему органів податкової служби в Україні, є суб’єктом владних повноважень та контролюючим органом в розумінні ч. 1 ст. 1, ст. 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” № 509 від 04.12.1990 р. із змінами і доповненнями, п.2.1.4. ст. 2 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” № 2181-ІІІ від 21,12,2000р. (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин), якa виконує в тому числі функції щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); проведення перевірок фактів приховування і заниження сум податків та зборів (обов'язкових платежів) у порядку, встановленому цим Законом та іншими законами України, а отже має право на звернення до суду з позовною заявою щодо вирішення спорів у сфері податкових правовідносин, що передбачено п.п.41.1.1 п. 41.1 ст. 41, п.п.20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України.
Судом встановлено, що Колективне сільськогосподарське підприємство «Альтернатива» є юридичною особою, державну реєстрацію якого проведено 26.05.1999року Красногвардійською державною адміністрацією, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи, довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 17.01.2011р. (а.с. 5-9).
КСП «Альтернатива» знаходиться на податковому обліку в органах державної податкової служби з 23.04.1999р. за № 581, що підтверджується довідкою від 14.01.2011 року № 05 (а.с. 16).
Також, відповідно до довідки Джанкойської ОДПІ № 73/4/29-0 від 14.01.2011 року КСП «Альтернатива» перебуває на обліку в Джанкойській ОДПІ.
Відповідно до ст. 2 Закону України “Про плату за землю” від 03.07.1992 року № 2535 –ХІІ (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності від грошової оцінки земель. Власники земельних ділянок (паїв) і землекористувачі згідно з ч.2 ст. 2 Закону України “Про плату за землю” сплачують земельний податок та орендну плату.
Відповідно до п. 4.1.1. статті 4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.
Згідно зі ст. 14 Закону України “Про плату за землю” (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Відповідно до п. 5.1. статті 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Відповідно до п. п. 5.3.1 п.5.3 статті 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”(що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Судом встановлено, що КСП «Альтернатива» подало до Джанкойської ОДПІ в АРК податкову декларацію з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на 2010 рік. вихід. № 1880 від 01.02.2010 року із зазначенням суми орендної плати.
Таким чином, відповідач був зобов’язаний кожного місяця сплачувати земельний податок у розмірах визначених у податкових розрахунках орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Посадовими особами Джанкойської ОДПІ в АРК проведено невиїзну документальну перевірку КСП «Альтернатива» своєчасності сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності по податковій декларації на 2010 рік
За результатом перевірки складено акт № 561/15-03/30389350 від 22.10.2010 року, згідно з яким встановлено порушення Закону України «Про плату за землю» від 03.07.1992 року № 2535-ХІІ, а саме несвоєчасна сплата орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності у сумі 987,12. Термін сплати 30.03.2010 року, фактична сплата 20.10.2010 року, таким чином прострочено сплату на 204 дні.
Судом встановлено, що на підставі акта перевірки Джанкойської ОДПІ в АРК № 561/15-03/30389350 від 22.10.2010 було складено податкове повідомлення-рішення від 22.10.2010 року № 0001291503/0 року, згідно з яким на відповідача накладено штрафні санкції у розмірі 493,56грн.
Зазначене податкове повідомлення-рішення відповідачем було отримано КСП «Альтернатива» 22.10.2010 року, про що свідчить відмітка про отримання на корінці податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п.2,3 ч.1 ст.9 Закону України “Про систему оподаткування” від 25 червня 1991 року N 1251-XII (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов’язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до абз. 2, 3 та абз. 4 п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України 2181-ІІІ, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов’язаний сплатити штраф у таких розмірах:
- при затримці, що є більшою 90 днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов’язання – у розмірі п’ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
Таким чином, судом встановлено правомірність застосування податковим органом штрафних санкцій к платнику податків за не сплату узгодженої суми податкового зобов'язання протягом граничних строків.
Відповідно до пункту 1.2 статті 1 Закону України № 2181-ІІІ податкове зобов’язання, це зобов’язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та в строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону № 2181-ІІІ податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Згідно з пп.5.2.1 п.5.2. ст.5 Закону № 2181-ІІІ податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту (апеляційного або судового оскарження).
Відповідно до пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону № 2181-ІІІ узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
На день вирішення спору відповідачем податкова заборгованість не сплачена, за відповідачем числиться податковий борг зі штрафних санкцій у розмірі 493,56грн.
Відповідно до п. 20.1.28. Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 р. органи державної податкової служби мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, для чого можуть звертатися до суду (п.п.20.1.18), що передбачено також п.11 ст.10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" (зі змінами та доповненнями згідно Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України" № 2756 від 02.12.2010 р.).
Примусове стягнення податкової заборгованості – передбачена законодавством України процедура погашення податкової заборгованості платника податків шляхом звернення стягнення на активи відповідного платника податків.
Як вказано у пункті 1.7 статті 1 Закону України № 2181-ІІІ активами платника податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.
Таким чином, приймаючи до уваги, що сума боргу у розмірі 493,56гривень не погашена відповідачем станом на момент розгляду справи, позовні вимоги Джанкойської ОДПІ в АР Крим підлягають задоволенню.
Оскільки, згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються, тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163, Кодексу адмін істративного судочинства України, суд-
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Колективного сільськогосподарського підприємства «Альтернатива» (ЄДРПОУ 30389350, адреса: 97045, АРК, Красногвардійський район, с. П’ятихатка, вул. Комарова, б. 55) заборгованість зі штрафних санкцій у розмірі 493,56грн. з рахунків у банках, обслуговуючих Колективного сільськогосподарського підприємства «Альтернатива» на рахунок № 33216812700148 місцевого бюджету Красногвардійського району П’ятихатська міська рада, ОКПО 34740494, ГУ ДК в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, код платежу 13050200.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Александров О.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2011 |
Оприлюднено | 07.10.2011 |
Номер документу | 18450357 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Александров О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні