Постанова
від 27.09.2011 по справі 2а/0570/11047/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 27 вересня 2011 р.                                                             справа № 2а/0570/11047/2011

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:  11-40

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді  Толстолуцької М.М.

при секретарі          Перовій В.В.

розглянув у  відкритому судовому засіданні  адміністративну справу за позовом:

Прокурора Артемівського району в інтересах держави в особі Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту населення  (м. Донецьк)

до      

Дочірнього підприємства «Ізосев-1» Закритого акціонерного товариства «Ізосев»                (м. Сіверськ)

про

стягнення адміністративно – господарських санкції в розмірі 26 782, 92 грн. та пені в сумі 602,25 грн.

за участю

прокурора – Вартонова О.М.

представників сторін:

від позивача:           ОСОБА_1 – за довіреністю

від відповідача: не з`явився

Прокурор Артемівського району в інтересах держави в особі Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту населення  звернулась до суду з позовною заявою до Дочірнього підприємства «Ізосев-1» Закритого акціонерного товариства «Ізосев» по стягнення суми адміністративно-господарських санкції за нестворені робочі місця для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2010 році в розмірі 26 782, 92 грн. та пені в сумі 497,86 грн.

Прокурор та представник позивача у судовому засіданні підтримали адміністративний позов, просили задовольнити його у повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з’явилася, про дату, час і місце судового розгляду повідомлялася належним чином, про що в матеріалах справи є відомості. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності позивач суду не надав. За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу за її відсутності на підставі наявних у справі доказів.

Заслухавши доводи прокурора та представника позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи  докази, суд –

ВСТАНОВИВ:

4 липня 2011 року Прокурор Артемівського району в інтересах держави в особі Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту населення  звернулась до суду з позовною заявою до Дочірнього підприємства «Ізосев-1» Закритого акціонерного товариства «Ізосев» по стягнення суми адміністративно-господарських санкції за нестворені робочі місця для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2010 році в розмірі 26 782, 92 грн. та пені в сумі 497,86 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що Дочірнє підприємство «Ізосев-1» Закритого акціонерного товариства «Ізосев» надано звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2010 рік, відповідно до якого середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу відповідача становила 164 особи, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 5 осіб. Відповідно до вимог ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для відповідача норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 7 робочих місць. Отже, відповідач не виконав норматив по створенню 2 робочих місць по працевлаштуванню інвалідів. У зв’язку з чим, просили стягнути з відповідача адміністративно-господарську санкцію та пеню. За проведеними позивачем підрахунками сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів становить            26 782, 92 грн.

На суму заборгованості за період з 16.04.11р. по 16.06.11р. року нарахована пеня в розмірі 497,86 грн. Загальна сума заборгованості, яку позивач намагається стягнути з відповідача становить 27 280,78 грн.

Під час судового розгляду справи позивач неодноразово уточнював свої позовні вимоги. У судовому засіданні, яке відбулось 23.08.2011р., позивачем надано заяву про збільшення розміру позовних вимог, з урахуванням якої позивач просить стягнути з відповідача  адміністративно-господарські санкції за нестворені робочі місця для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2010 році в розмірі 26 782, 92 грн. та пеню в сумі 602,25 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 137 КАС України, позивач може протягом всього часу судового розгляду збільшити або зменшити розмір позовних вимог, подавши письмову заяву, яка приєднується до справи. До початку судового розгляду справи по суті позивач може змінити підставу або предмет адміністративного позову, подавши письмову заяву, яка приєднується до справи. Заява про зміну позовних вимог повинна відповідати вимогам, які встановлені цим Кодексом для позовних заяв. У разі невідповідності такої заяви вимогам статті 106 цього Кодексу суд своєю ухвалою повертає її позивачу. Ухвала суду, прийнята за результатами розгляду питання про прийняття заяви про зміну позовних вимог, окремо не оскаржується. Таким чином, суд приймає уточнення позивачем своїх вимог та розглядає адміністративну справу за позовною заявою, враховуючи заяву позивача  про уточнення позовних вимог.

Відповідно до підпункту третього пункту четвертого Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затверджене постановою Кабінету Міністрів України   № 1434 від 26 вересня 2002 року, Фонд соціального захисту інвалідів як урядовий орган державного управління (та його територіальні відділення) відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за своєчасним перерахуванням сум штрафних санкцій, що надходять від підприємств, установ і організацій за недодержання ними нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.

За змістом статті 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (далі Закон України № 875) саме Фонду соціального страхування захисту інвалідів надано право на стягнення санкцій за недодержання законодавчо встановленого нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.

У судовому засіданні позивач пояснив, що на підприємстві впродовж 2010 року повинно бути працевлаштоване 7 інвалідів, а фактично працювало 5 інвалідів. Отже відповідач не виконав нормативу по створенню 5 робочих місць по працевлаштуванню інвалідів, за що його й притягнуто до відповідальності у вигляді адміністративно-господарських санкцій.

Відповідач, Дочірнє підприємство «Ізосев-1» Закритого акціонерного товариства «Ізосев», зареєстровано у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Артемівської районної державної адміністрації Донецької області 26.06.2000р., включене до ЄДРПОУ за номером 31727135.

Відповідно до ст. 7 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів", законодавство про соціальну захищеність інвалідів в Україні складається з цього Закону та інших актів законодавства, що видаються відповідно до нього.

Статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів" для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

У відповідності з ч. 1,3 ст. 18 Закону № 875 забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій   чи  до державної  служби зайнятості.

Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Пунктами 5,10-14 "Положення про робоче місце інвалідів і про порядок працевлаштування інвалідів", затвердженого Постановою КМУ від 03.05.1995р. № 314 (далі - Положення), передбачено, що підприємства розробляють заходи по створенню робочих місць для інвалідів, вносять їх в колективний договір, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів, а працевлаштування інвалідів здійснюється державною службою зайнятості, органами Мінсоцзахисту, місцевими радами народних депутатів, громадськими організаціями інвалідів з урахуванням побажань, стану здоров'я інвалідів, їхніх здібностей і професійних навичок відповідно до висновків МСЕК.

Як вбачаться зі звіту що поданий відповідачем позивачу у відповідності до зазначеного Закону і Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70, середньооблікова численність штатних працівників облікового складу становить 164 осіб, кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів 7, а фактично на підприємстві було працевлаштоване 5 інвалідів.

Також, зі звіту про зайнятість та працевлаштування інвалід за 2010 рік за формою №10-ПІ вбачається, що відповідачем самостійно нараховані адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2010 році на суму 26 782,92 грн.

Таким чином, оскільки на підприємстві середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", воно згідно вимог ст. 20 цього Закону має сплатити позивачу адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на підприємстві за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Згідно Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70, обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Донецьким обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів відповідно до розрахунку було обчислено суму адміністративно-господарських санкції у 2010 році в розмірі 26 782, 92 грн.

Ця сума адміністративно-господарських санкцій відповідачем у встановлений ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" строк (до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу) сплачена не була, що дає підстави для нарахування пені відповідно до ст. 20 цього Закону і п.4 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70, що обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

 Згідно поданих позивачем розрахунків, сума пені, яку має сплатити відповідач, становить 602,25 грн.

Таким чином, суд приходить до висновку, що з Дочірнього підприємства «Ізосев-1» Закритого акціонерного товариства «Ізосев» на користь Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів підлягає стягненню адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2010 році у розмірі 26 782, 92 грн. та пеню в сумі 602,25 грн.

Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не  підлягають стягненню.

На підставі вищевикладеного, керуючись Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», Господарським кодексом України, Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затверджене постановою Кабінету Міністрів України   № 1434 від 26 вересня 2002 року, Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007р. № 70, ст.ст. 17 - 20, 51, 69 - 72, 86, 94, 158 - 164, 167 КАС України, суд, –

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Дочірнього підприємства «Ізосев-1» Закритого акціонерного товариства «Ізосев» про стягнення адміністративно-господарських санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2010 році у розмірі 26 782, 92 грн. та пеню в сумі 602,25 грн. – задовольнити.

Стягнути з Дочірнього підприємства «Ізосев-1» Закритого акціонерного товариства «Ізосев» (84522, Донецька область, м.Сіверськ, вул.Пушкіна,6, ід.код 31727135 п/р 256023122010 в ДОУ ВАТ Державний «Ощадбанк» м. Донецьк, МФО 335106) на користь Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (83073, м. Донецьк, вул. Університетська, 91, р/р 31216230700001 в ГУДКУ у Донецькій області, МФО 834016, ід.код  13492430) адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2010 році у розмірі 26 782, 92 грн. та пеню в сумі 602,25 грн.

Постанову ухвалено у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини  27 вересня 2011 року.

Повний текст постанови  складений 29 вересня 2011 року.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб’єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.   

  

Суддя                                                                                      Толстолуцька М.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.09.2011
Оприлюднено07.10.2011
Номер документу18450541
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/11047/2011

Постанова від 27.09.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні