Постанова
від 28.09.2011 по справі 2а/0570/16056/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 вересня 2011 р. справа № 2а/0570/16056/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: < година >

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді < Довідн ик >

при секретарі Хлопов і А.А.

за участю:

представника позивача - 2 Ковальова С.В.,

представника відповідача Рищенка Є.В.

представника 3-ї особи Рищенка Є.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у в місті Донецьку адміністр ативну справу за позовом фіз ичної особи-підприємця ОСО БА_3, товариства з обмеженою відповідальністю «Укрщебпо стач» до Управління державно ї автомобільної інспекції Го ловного управління Міністер ства внутрішніх справ Україн и в Донецькій області, третя о соба, яка не заявляє самостій ні вимоги на предмет спору на стороні відповідача: 3-є відді лення реєстраційно-екзамена ційної роботи м. Донецька при Управлінні державної автомо більної інспекції Головного управління Міністерства вну трішніх справ України в Доне цькій області про зобов' яза ння вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

У вересні 2011 року фізична ос оба-підприємець ОСОБА_3 (д алі - позивач-1), товариства з обмеженою відповідальністю «Укрщебпостач» (далі - пози вач-2) звернулися до Донецьког о окружного адміністративно го суду з позовом до Управлін ня державної автомобільної і нспекції Головного управлін ня Міністерства внутрішніх с прав України в Донецькій обл асті, третя особа, яка не заявл яє самостійні вимоги на пред мет спору на стороні відпові дача: 3-є відділення реєстраці йно-екзаменаційної роботи м. Донецька при Управлінні дер жавної автомобільної інспек ції Головного управління Мін істерства внутрішніх справ У країни в Донецькій області, в якому просили зобов' язати відповідача в особі 3-го відді лення реєстраційно-екзамена ційної роботи м. Донецька при Управлінні державної автомо більної інспекції Головного управління Міністерства вну трішніх справ України в Доне цькій області зняти з обліку транспортні засоби: SCANIA P124, 2007 рок у випуску, білого кольору, реє страційний номер НОМЕР_1; BODEX KIS 3W, 2008 року випуску, червоного кольору, реєстраційний номе р НОМЕР_2; SCANIA R124LA, 2002 року випус ку, жовтого кольору, реєстрац ійний номер НОМЕР_3; SCANIA R114LA, 2001 року випуску, білого кольору , реєстраційний номер НОМЕР _4; SCANIA PI24, 2007 року випуску, білого кольору, реєстраційний номе р НОМЕР_5; WIELTON NW33SB, 2007 року випус ку, сірого кольору, реєстраці йний номер НОМЕР_6; SCANIA P340, 2005 ро ку випуску, синього кольору, р еєстраційний номер НОМЕР_7 , погрузчик марки ZL50F, 2007 року ви пуску, реєстраційний номер Т 3480ДО.

В обґрунтування позовних в имог позивачі зазначали, що 13 вересня 2011 року вони звернули сь до третьої особи з проханн ям зняти з обліку транспортн і засоби. Проте в знятті з реєс трації автотранспортних за собів позивачам було відмовл ено. Третя особа своїм листом від 13.09.2011 р. № 9/3-3754 повідомила, що д ля проведення зняття з облік у транспортних засобів необх ідно надати до третьої особи постанови про зняття арешту або скасування постанов про його накладання.

Позивачі вважають відмову в знятті з обліку транспортн их засобів незаконною та нео бґрунтованою в зв' язку з ві дсутністю стосовно вищенаве дених транспортних засобів п останов державного виконавц я про накладання на них арешт у та за наявності листа ВДВС в ід 07.09.2011 року, в якому про це прям о зазначено, а також відсутні стю інших передбачених Поряд ком підстав для заборони зня ття з реєстрації транспортни х засобів (у листі третьої осо би від 13.09.2011 р. № 9/3-3754 про інші підст ави для відмови в знятті авто транспортних засобів з реєст рації не зазначено). У зв' язк у із зазначеним позивачі вва жають, що транспортні засоби повинні бути зняті з обліку з гідно Порядку.

У зв' язку із зазначеним по зивачі звернулися до суду із даним позовом за захистом св ої порушених прав.

В судовому засіданні предс тавник позивача відмовився в ід позовних вимог в частині з обов' язання відповідача зн яти з обліку погрузчик марки ZL50F, 2007 року випуску, р.н. Т3480ДО, у зв ' язку з тим, що останній не за реєстрований у відповідача, просив закрити провадження у справі, в інший частині позов ні вимоги підтримав та проси в їх задовольнити, про що нада в письмову заяву.

Ухвалою суду від 28.09.2011 року бу ло закрито провадження у спр аві № 2а/0570/16056/2011 в частині позовни х вимог про зобов' язання ві дповідача зняти з обліку пог рузчик марки ZL50F, 2007 року випуску , р.н. Т3480ДО.

Представник відповідача т а третьої особи в судовому за сіданні заперечували проти п озову, оскільки у період часу з 31.08.2010 р. по 16.02.2011р. на адресу 3-го ВР ЕР м. Донецька з відділу держа вної виконавчої служби надій шло п' ять постанов про накл адення арешту на все майно бо ржника (ТОВ «Укрщебпостач»). У зв' язку із зазначеним прос ив відмовити у задоволенні п озову.

Позивач-1 до суду за виклико м не прибув, надав заяву про ро згляд справи за його відсутн ості.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, з' ясувавш и фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши наявні в матеріа лах справи докази, суд встано вив наступне.

Позивач-1 - фізична особа-п ідприємець ОСОБА_3, іденти фікаційний номер НОМЕР_8, свідоцтво про державну реєст рацію НОМЕР_9, зареєстрова но виконавчим комітетом Доне цької міської ради 30.07.2007 року.

Позивач-2 товариство з обмеж еною відповідальністю «Укрщ ебпостач», ідентифікаційний код юридичної особи 33904574, свідо цтво про державну реєстрацію А00 № 313373 від 03.11.2005 року, зареєстров ано державним реєстратором в иконавчого комітету Донецьк ої міської ради.

Відповідач - управління Дер жавної автомобільної інспек ції Головного управління Мін істерства внутрішніх справ У країни в Донецькій області у відповідності до положення «Про Державну автомобільну і нспекцію Міністерства внутр ішніх справ», затвердженого постановою Кабінету Міністр ів України від 14 квітня 1997 р. № 341 ( далі - Положення № 341) є головн им органом, на який покладаєт ься забезпечення безпеки дор ожнього руху в Україні, що вхо дить до системи органів Міні стерства внутрішніх справ Ук раїни.

До складу Державтоінспекц ії входять департамент Держа втоінспекції МВС, управління (відділи) Державтоінспекції головних управлінь, управлі нь МВС України в Автономній Р еспубліці Крим, областях, міс тах Києві та Севастополі, Цен тр безпеки дорожнього руху т а автоматизованих систем, сп еціальний підрозділ дорожнь о-патрульної служби особливо го призначення при департаме нті Державтоінспекції МВС, в ідділи (відділення) Державто інспекції міських і районних органів внутрішніх справ, пі дрозділи дорожньо-патрульно ї служби та реєстраційно-екз аменаційної роботи.

У відповідності до п. 3 Поряд ку державної реєстрації (пер ереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а так ож самохідних машин, сконстр уйованих на шасі автомобілів , мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпри чепів, мотоколясок, інших при рівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердж еного постановою Кабінету Мі ністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388 (у редакції постанови К абінету Міністрів України ві д 23 грудня 2009 р. № 1371) державна реє страція транспортних засобі в проводиться підрозділами Д ержавтоінспекції з метою зді йснення контролю за відповід ністю конструкції та технічн ого стану транспортних засоб ів установленим вимогам стан дартів, правил і нормативів, д отриманням законодавства, що визначає порядок сплати под атків і зборів (обов'язкових п латежів), використанням тран спортних засобів в умовах во єнного і надзвичайного стану , а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щод о них протиправних дій.

Так, 13.09.2011 року позивачі зверн увся до 3-го ВРЕР м. Донецька пр и УДАІ ГУМВС України в Донець кій області із завою про знят тя з обліку транспортних зас обів: SCANIA P124, 2007 року випуску, білог о кольору, реєстраційний ном ер НОМЕР_1; BODEX KIS 3W, 2008 року випус ку, червоного кольору, реєстр аційний номер НОМЕР_2; SCANIA R124L A, 2002 року випуску, жовтого коль ору, реєстраційний номер НО МЕР_3; SCANIA R114LA, 2001 року випуску, біл ого кольору, реєстраційний н омер НОМЕР_4; SCANIA PI24, 2007 року вип уску, білого кольору, реєстра ційний номер НОМЕР_5; WIELTON NW33SB, 2007 року випуску, сірого кольор у, реєстраційний номер НОМЕ Р_6; SCANIA P340, 2005 року випуску, синьо го кольору, реєстраційний но мер НОМЕР_7 (а.с. 6, 8), які належ ать позивачу-2 на праві власно сті, що підтверджується відп овідними свідоцтвами про дер жавну реєстрацію, що наявні в матеріалах справи.

13.09.2011 року, листом № 9/3-3754, відпові дач відмовив позивачу у знят ті вищезазначених транспорт них засобів з обліку, у зв' яж у з тим, що на все майно ТОВ «Ук рщебпостач» накладено забор ону на зняття з обліку згідно з постановами ВДВС Ленінськ ого РУЮ м. Донецька. (а.с. 9).

Суд, вважає таку відмову від повідача щодо знятті з облік у транспортних засобів необґ рунтованою з огляду на насту пне.

Згідно з частиною 2 статті 19 К онституції України органи де ржавної влади й органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією і законам и України.

У відповідності до п. 2 Полож ення № 341, Державтоінспекція у своїй діяльності керується Конституцією України, закона ми України, постановами Верх овної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, постанов ами і розпорядженнями Кабіне ту Міністрів України, цим Пол оженням, нормативними актами МВС.

У п. 1 Порядку державної реєс трації (перереєстрації), знят тя з обліку автомобілів, авто бусів, а також самохідних маш ин, сконструйованих на шасі а втомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причеп ів, напівпричепів, мотоколяс ок, інших прирівняних до них т ранспортних засобів та мопед ів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388 (у редакції постанови Кабінету Міністрі в України від 23 грудня 2009 р. № 1371) (д алі - Порядок № 1388) визначено, що цим Порядком встановлюєть ся єдина на території Україн и процедура державної реєстр ації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобу сів, а також самохідних машин , сконструйованих на шасі авт омобілів, мотоциклів усіх ти пів, марок і моделей, причепів , напівпричепів, мотоколясок , інших прирівняних до них тра нспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оф ормлення та видачі реєстраці йних документів і номерних з наків.

Згідно п. 40 Порядку № 1388 зняття з обліку транспортних засоб ів проводиться після їх огля ду в підрозділах Державтоінс пекції на підставі заяви вла сника, документа, що посвідчу є особу, виконавчого напису н отаріуса, постанови державно го виконавця або рішення суд у.

У відповідності до п. 41 Поряд ку № 1388 забороняється зняття з обліку транспортних засобів , стосовно яких є ухвала суду п ро накладення арешту або заб орону зняття з обліку чи пост анова слідчого або державног о виконавця про накладення а решту, а також транспортних з асобів, що є речовими доказам и у кримінальній справі і при єднані до неї постановою осо би, яка проводить дізнання, сл ідчого, прокурора або ухвало ю суду.

Забороняється зняття з обл іку транспортних засобів, що :

- зареєстровані за неповнол ітніми особами відповідно до вимог пункту 23 цього Порядку, без письмової нотаріально з асвідченої згоди батьків (ус иновлювачів) або піклувальни ка і дозволу органу опіки та п іклування;

- одержані через органи соці ального захисту населення аб о управління виконавчої дире кції Фонду соціального страх ування від нещасних випадків на виробництві та професійн их захворювань України, без п исьмового розпорядження заз начених органів;

- придбані у розстрочку без надання відповідних докумен тів про остаточний розрахуно к.

Забороняється зняття з обліку для подальшого відч уження переданих безоплатно транспортних засобів, які за реєстровані відповідно до ви мог пункту 11 цього Порядку без сплати мита та інших податкі в і зборів (обов'язкових плате жів), передбачених законодав ством під час імпорту автомо білів, без подання документі в про внесення зазначених пл атежів. Не вважається відчуж енням передача транспортног о засобу іншому структурному підрозділу (територіальному органу) в межах одного органу державної влади.

У відповідності до ч. 1 ч. 54 Зак ону України «Про виконавче п ровадження» № 606-XIV від 21.04.1999 (із зм інами та доповненнями) зверн ення стягнення на заставлене майно в порядку примусового виконання допускається за в иконавчими документами для з адоволення вимог стягувача-з аставодержателя.

Так, у відповідності до витя гу з Державного реєстру обтя жень рухомого майна від 07.09.2011 р. за № 32862953 (а.с. 10-18) і договорів заст ави, укладених між АБ «Україн ський Бізнес Банк» та ТО В «Укрщебпостач» предметом, яких є зазначені транспортні засоби, останні з 2007 року по 2011 р ік перебували у заставі АБ «У країнський Бізнес Банк» . Впродовж 2011 року заставодерж ателя по всіх транспортних з асобах було замінено на пози вача-1, що також підтверджуєть ся зазначеним витягом та дог оворами про відступлення пра ва за договором застави укла деними між ПАТ «Український Бізнес Банк» та ФОП ОСО БА_3, що маються в матеріалах справи.

Згідно листа відділу держа вної виконавчої служби Ленін ського районного управління юстиції м. Донецька (далі - В ДВС Ленінського РУЮ м. Донець ка) від 07.09.2011 року за № 1395/08-31, останн ій повідомляє позивачів та т ретю особу про те, що згідно із ч. 1 ч. 54 Закону України «Про вик онавче провадження» звернен ня стягнення на заставлене м айно в порядку примусового в иконання допускається за вик онавчими документами для зад оволення вимог стягувача-зас таводержателя. Виконавчі док ументи, які перебувають на ви конанні в рамках зведеного в иконавчого провадження та пр и примусового виконанні яких накладався арешт на рухоме м айно ТОВ «Укрщебпостач» до о значеної категорії не віднос яться. Тому у ВДВС Ленінськог о РУЮ м. Донецька відсутні під стави для звернення стягненн я на вищезазначені транспорт ні засоби, окрім як для задово лення вимог заставодержател я. Крім того, ВДВС Ленінського РУЮ м. Донецька зазначило, що арешти на майно ТОВ «Укрщебп остач», які накладалися відп овідними постанови і направл ялися для виконання до 3-го ВРЕ Р м. Донецька при УДАІ ГУМВС в Донецькій області, накладали ся не на все майно боржника (ТО В «Укрщебпостач») без виключ ення, а лише на майно у межах с уми стягнення за виконавчими документами. Акти опису й аре шту майна у відношенні вищез азначених транспортних засо бів ВДВС Ленінського РУЮ м. До нецька не складалися.

Отже, приймаючи до уваги вик ладене, суд приходить до висн овку про відсутність постано в ВДВС Ленінського РУЮ м. Доне цька про арешт вищезазначени х транспортних засобів.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України (далі за текстом - КАС України) у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: 1) на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; 2) з ви користанням повноваження з м етою, з якою це повноваження н адано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, щ о мають значення для прийнят тя рішення (вчинення дії); 4) без сторонньо (неупереджено); 5) до бросовісно; 6) розсудливо; 7) з до триманням принципу рівності перед законом, запобігаючи н есправедливій дискримінаці ї; 8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія); 9) з урахува нням права особи на участь у п роцесі прийняття рішення; 10) с воєчасно, тобто протягом роз умного строку.

Стаття 71 КАС України передб ачає, що кожна сторона повинн а довести ті обставини, на яки х ґрунтуються її вимоги та за перечення. В адміністративни х справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважен ь обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення , дії чи бездіяльності поклад ається на відповідача, якщо в ін заперечує проти адміністр ативного позову.

Доказів, які б спростували д оводи позивача, відповідачем суду не надані, а отже суд при ходить до висновку, що відмов а у знятті з обліку вищезазна чених транспортних засобів, на підставі того, що у відноше нні цього майна є постанови В ДВС Ленінського РУЮ м. Донець ка про арешт останніх є необґ рунтованою.

Таким чином, приймаючи до ув аги наведене, а саме відсутні сть постанов ВДВС Ленінськог о РУЮ м. Донецька про арешт вищ езазначених транспортних за собів, суд приходить до висно вку, що позовні вимоги фізичн ої особи-підприємця ОСОБА_3 , ТОВ «Укрщебпостач» до Упра вління державної автомобіль ної інспекції Головного упра вління Міністерства внутріш ніх справ України в Донецькі й області про зобов' язання вчинити певні дії є обґрунто ваними і такими, що підлягают ь задоволенню.

З урахуванням вимог ст. 94 КАС України, суд вважає необхідн им стягнути з Державного бюд жету України на користь пози вача сплачений ним судовий з бір у розмірі 3,40 грн.

Приймаючи до уваги викладе не, керуючись ст.ст. 2-15, 17-18, 69-71, 79, 86, 94, 15 9, 160, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов фізичної особи-підпр иємця ОСОБА_3, товариства з обмеженою відповідальніст ю «Укрщебпостач» до Управлін ня державної автомобільної і нспекції Головного управлін ня Міністерства внутрішніх с прав України в Донецькій обл асті, третя особа, яка не заявл яє самостійні вимоги на пред мет спору на стороні відпові дача: 3-є відділення реєстраці йно-екзаменаційної роботи м. Донецька при Управлінні дер жавної автомобільної інспек ції Головного управління Мін істерства внутрішніх справ У країни в Донецькій області п ро зобов' язання вчинити пев ні дії - задовольнити у повн ому обсязі.

Зобов' язати Управління д ержавної автомобільної інсп екції Головного управління М іністерства внутрішніх спра в України в Донецькій област і в особі 3-го відділення реєст раційно-екзаменаційної робо ти м. Донецька при Управлінні державної автомобільної інс пекції Головного управління Міністерства внутрішніх спр ав України в Донецькій облас ті зняти з обліку транспортн і засоби: SCANIA P124, 2007 року випуску, б ілого кольору, реєстраційний номер НОМЕР_1; BODEX KIS 3W, 2008 року в ипуску, червоного кольору, ре єстраційний номер НОМЕР_2 ; SCANIA R124LA, 2002 року випуску, жовтого к ольору, реєстраційний номер НОМЕР_3; SCANIA R114LA, 2001 року випуску , білого кольору, реєстраційн ий номер НОМЕР_4; SCANIA PI24, 2007 року випуску, білого кольору, реєс траційний номер НОМЕР_5; WIEL TON NW33SB, 2007 року випуску, сірого кол ьору, реєстраційний номер Н ОМЕР_6; SCANIA P340, 2005 року випуску, си нього кольору, реєстраційний номер НОМЕР_7.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Укрщебпостач» суму с плаченого судового збору у р озмірі 3 (три) грн. 40 коп.

Постанова прийнята у нарад чій кімнаті та проголошено ї ї вступну та резолютивну час тину 28 вересня 2011 року.

Постанова виготовлена у по вному обсязі 03 жовтня 2011 року.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання апеляційної скар ги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.

Постанова набирає законно ї сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 КАС Укра їни, і може бути оскаржена до Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через Дон ецькій окружний адміністрат ивний суд у порядку, визначен ому статтею 186 КАС України, шля хом подачі апеляційної скарг и протягом десяти днів з дня ї ї проголошення. У разі застос ування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу апеля ційна скарга подається протя гом десяти днів з дня отриман ня копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Лазарєв В.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.09.2011
Оприлюднено07.10.2011
Номер документу18450619
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/16056/2011

Постанова від 28.09.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Постанова від 28.09.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні