Ухвала
від 13.09.2011 по справі 15/379-на
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"13" вересня 2011 р. м. Київ К-13983/07

Колегія суддів Вищ ого адміністративного суду У країни у складі:

Головуючого - Шипуліної Т .М.,

суддів: Карася О.В., Рибчен ка А.О., Усенко Є.А., Федорова М.О .

розглянула у відкритому судовому засіданні касаційн у скаргу Державної податково ї інспекції у м. Хмельницьком у на постанову Господарськог о суду Хмельницької області від 15.03.2007 року та ухвалу Львівсь кого апеляційного адміністр ативного суду від 29.05.2007 року у с праві №15/379-НА (22-а-128/07) за позовом П риватного підприємця - ОС ОБА_1 до Державної податков ої інспекції у м. Хмельницько му про визнання протиправни ми та скасування рішень

Заслухавши доповід ь судді Шипуліної Т.М., перевір ивши доводи касаційної скарг и щодо дотримання правильнос ті застосування судами перш ої та апеляційної інстанції норм матеріального та проце суального права, колегія:

В С Т А Н О В И Л А :

На розгляд суду пер едано вимоги Приватного підп риємця - ОСОБА_1 (далі-ПП ОСОБА_1, позивач) до Державн ої податкової інспекції Держ авної податкової інспекції у м. Хмельницькому (далі-ДПІ у м . Хмельницькому, відповідач) п ро визнання протиправним та скасування рішень про заст осування штрафних (фінансови х) санкцій від 04.10.2006 №00079152303/0/4251; №000797230 3/0/4245; №0007892303/0/4241; №0007862303/0/4244; №0007852303/0/4255.

Постановою Господарсько го суду Хмельницької області від 15.03.2007 року, залишеною без зм ін ухвалою Львівського апеля ційного адміністративного с уду від 29.05.2007 року, позовні вимо ги- задоволено.

Не погоджуючись із зазначе ними судовими рішеннями, від повідач 27.06.2007 року звернувся з к асаційною скаргою до Вищого адміністративного суду Укра їни, який своєю ухвалою від 30.09. 2008 року прийняв її до свого про вадження.

В касаційній скарзі відпов ідач просить скасувати пос танову Господарського суду Х мельницької області від 15.03.2007 р оку та ухвалу Львівського ап еляційного адміністративно го суду від 29.05.2007 року, в задовол енні позову відмовити.

В обґрунтування своїх вимо г, відповідач посилається н а порушення судом норм матер іального та процесуальног о права, зокрема, ст. ст.1,3,5,7 За кону України «Про патентува ння деяких видів підприємни цької діяльності».

З урахуванням неприбуття у судове засідання жодної з ос іб, які беруть участь у справі , та які були належним чином по відомлені про дату, час і місц е судового засідання, колегі я суддів дійшла висновку про можливість розгляду справи за наявними у справі матеріа лами за відсутності сторін.

Перевіривши матеріалами с прави, наведені у скарзі дово ди, колегія суддів, дійшла вис новку, що касаційна скарга п ідлягає частковому задовол енню з наступних підстав.

На підставі належних та доп устимих доказів, досліджених з дотриманням норм процесуа льного права, судами поперед ніх інстанцій було встановле но, що за результатами провед ення перевірки у період 20-22 ве ресня 2006 року, щодо контролю з а здійсненням розрахункови х операцій у сфері готівково го та безготівкового обігу г осподарської одиниці позив ача - гральних автоматів, ро зташованих по АДРЕСА_1, по АДРЕСА_2, по АДРЕСА_3, по АДРЕСА_4, по АДРЕСА_5, по датковим органом було складе но акти №003446 від 20.09.2006, №003456/590/4202/232 від 2 2.09.2009, №003451 від 21.09.2006, №003448 від 21.09.2006, №003444 ві д 21.09.2006, на підставі яких ДПІ у м . Хмельницькому було прийнят о рішення від 04.10.2006 №00079152303/0/4251 про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій у розмірі 93,36грн.; №0007972303/0/4245 про застосування штра фних (фінансових) санкцій у ро змірі 93,36грн; №0007892303/0/4241 про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій у розмірі 2604,52грн; №0007862303/0/4 244 про застосування штрафних ( фінансових) санкцій у розмір і 5389,68грн; №0007852303/0/4255 про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій у розмірі 4111,76грн. Підставо ю для застосування зазначени х санкцій стало порушення по зивачем ст. ст.1,3, 5, 7 Закону Укра їни «Про патентування деяких видів підприємницької діяль ності», зокрема порушення по рядку використання торговог о патенту.

У вищезазначених актах пер евірки зазначено про наявні сть одного торгового патенту на гральний автомат з п' ять ма гральними місцями не пов' язаних між собою спільною гр ою, п' ятьма окремими жолоба ми для вкидання монет та п' я тьма окремими жолобами для отримання грошового виграш у.

За результатом розгляду сп рави, суди попередніх інстан цій дійшли висновку про обґр унтованість позовних вимог. Рішення суду першої інстанці ї мотивовано безпідставніс тю висновків податкового ор гану про обов' язок позивач а придбати торговий патент н а кожне гральне місце, оскіл ьки за приписами ст. 4 Закону У країни «Про патентування дея ких видів підприємницької ді яльності»під гральним місце м розуміється гральний автом ат, без врахування його техні чних характеристик та можлив остей. Крім того, судом першої інстанції зазначено про пор ушення порядку проведення пе ревірки.

Погоджуючись з висновком с уду першої інстанції щодо об ґрунтованості позовних вимо г, суд апеляційної інстанції мотивував своє рішення лиш е відсутністю належних доку ментів для проведення перев ірки.

Проте, суд касаційної інста нції вважає такий висновок с уду помилковим з наступних п ідстав.

До матеріалів справи зал учено план проведення пере вірок суб' єктів підприємн ицької діяльності у сфері го тівкового обігу на вересень 2006 року та направлення на пере вірку №005219 від 20.09.2006 року, у відпов ідності до яких дана перевір ка визначена як планова.

Статтею 112 Закону України «П ро державну податкову службу в Україні»передбачено, що по садові особи органу державно ї податкової служби вправі п риступити до проведення план ової або позапланової виїзно ї перевірки за наявності під став для їх проведення, визна чених цим та іншими законами України, та за умови надання платнику податків під розпи ску: направлення на перевірк у, в якому зазначаються дата й ого видачі, назва органу держ авної податкової служби, мет а, вид (планова або позапланов а), підстави, дата початку та д ата закінчення перевірки, по сади, звання та прізвища поса дових осіб органу державної податкової служби, які прово дитимуть перевірку. Направле ння на перевірку є дійсним за умови наявності підпису кер івника органу державної по даткової служби, скріпленого печаткою органу державної п одаткової служби; копії нака зу керівника податкового орг ану про проведення позаплано вої виїзної перевірки, в яком у зазначаються підстави пров едення позапланової виїзної перевірки, дата її початку та дата закінчення.

Як вбачається з установлен их судовими інстанціями факт ичних даних, податковими орг аном не було дотримано вищез азначених вимог Закону, зокр ема в матеріалах справи відс утній наказ керівника пода ткового органу на проведенн я перевірки.

В силу вимог частини другої статті 112 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»ненадання передбач ених законом документів плат нику податків або їх надання з порушенням вимог, встановл ених частиною першою цієї ст атті, є підставою для недопущ ення посадових осіб органу д ержавної податкової служби д о проведення планової або по запланової виїзної перевірк и.

Таким чином, у разі не виконання працівником подат кового органу зазначених вим ог Закону платник податків м ає право не допустити праців ника до проведення цієї пере вірки. Проте, у будь-якому разі власне недотримання податко вим органом вимог законодавс тва під час проведення перев ірки суб' єкта господарюван ня не звільняє останнього ві д передбаченої чинним законо давством відповідальності з а допущені ним правопорушенн я за умови встановлення факт у такого правопорушення.

Порядок придбання то ргового патенту на здійсненн я операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу виз начено Законом України «Про патентування деяких видів пі дприємницької діяльності».

Відповідно до статті 2 вказаного Закону торговий п атент - це державне свідоцтво , яке засвідчує право суб'єкта підприємницької діяльності чи його структурного (відокр емленого) підрозділу займати ся зазначеними у цьому Закон і видами підприємницької дія льності. Пунктом 4 статт і 5 цього ж Закону визначено, щ о торговий патент на здійсне ння операцій з надання послу г у сфері грального бізнесу м ає бути видано на кожне окрем е гральне місце (гральний авт омат, гральний стіл).

Домінантою такого за конодавчого припису є гральн е місце, а не гральний автомат . У контексті вказаної статті гральне місце (гральний авто мат) - це місце, на якому провод иться одночасно лише одна аз артна гра. Відповідно гральн ий автомат - це автомат з одним гральним полем для проведен ня одночасно однієї азартної гри.

Ліцензійними умовами провадження організації дія льності з проведення азартни х ігор і Порядку контролю за д одержанням ліцензійних умов провадження організації дія льності з проведення азартни х ігор, затверджених наказом Міністерства фінансів Украї ни від 18.04.2006 року №40/374, визначено п оняття «грального автомата» як механічного, електричного , електронного обладнання аб о пристрою, що використовуєт ься для проведення азартних ігор, результат яких визнача ється без участі працівника ліцензіата програмою роботи цього обладнання (пристрою) з використання генератора вип адкових чисел, який міститьс я всередині корпусу такого о бладнання (пристрою), і сума ви грашу нараховується обладна нням (пристроєм) автоматично .

Місцевий суд, дійшовш и висновку про те, що під граль ним місцем розуміється грал ьний автомат, без врахування його технічних характеристи к та можливостей не врахував , що якщо обладнання кожного із двох і більше гральних міс ць грального автомату підпад ає під визначення поняття ав томата, то такий гральний авт омат буде гральним комплексо м, що складається з двох і біль ше гральних автоматів, об'єдн аних в одному комплексі, а ви значальним для ідентифікац ії кожного окремого гральног о місця автомату як автономн ого грального автомату буде залежність результатів гри о дного гравця від результатів гри інших гравців.

Як вбачається зі зміс ту актів перевірки, податков им органом було зафіксовано наявність одного гральний а втомату з п' ятьма гральним и місцями не пов' язаних між собою спільною грою, п' ятьм а окремими жолобами для вкид ання монет та п' ятьма окре мими жолобами для отримання грошового виграшу.

Проте, всупереч закріпле ному в статті 11 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни принципу офіційного з' ясування обставин справи суд и не вжили належних заходів д ля встановлення фактичних о бставин справи, зокрема щодо зазначених в актах перевір ки фактів, з якими податковий орган пов' язує вчинення по зивачем правопорушення.

Відповідно до частини друг ої статті 227 Кодексу адміністр ативного суду України підста вою для скасування судових р ішень судів першої та (або) апе ляційної інстанцій і направл ення справи на новий судовий розгляд є порушення норм мат еріального чи процесуальног о права, які призвели або могл и призвести до неправильного вирішення справи і не можуть бути усунені судом касаційн ої інстанції.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів касаційної і нстанції вважає за необхідне скасувати постанову Господа рського суду Хмельницької об ласті від 15.03.2007 року та ухвалу Л ьвівського апеляційного адм іністративного суду від 29.05.2007 р оку скасувати, а справу напра вити на новий розгляд до суду першої інстанції.

Під час нового розгляду спр ави суду необхідно врахувати викладене, всебічно і повно з ' ясувати і перевірити всі ф актичні обставини справи, об ' єктивно оцінити докази, що мають юридичне значення для її розгляду та вирішення спо ру по суті, і в залежності від встановленого правильно виз начити норми матеріального п рава, що підлягають застосув анню до спірних правовідноси н, та прийняти обґрунтоване і законне судове рішення.

Керуючись ст. ст. 210, 221, 223, 227, 2 30, 231, ч.5 ст. 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія -

У Х В А Л И Л А :

Касаційну скаргу Д ержавної податкової інспекц ії у м. Хмельницькому задовол ьнити частково.

Постанову Господар ського суду Хмельницької обл асті від 15.03.2007 року та ухвалу Ль вівського апеляційного адмі ністративного суду від 29.05.2007 ро ку скасувати, а справу напра вити на новий судовий розгля д до суду першої інстанції.

Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення і може бути переглянута Верхо вним Судом України в порядку , на підставі та у строки, пере дбачені статтями 235 - 238, 240 Кодек су адміністративного судочи нства України.

Гол овуючий:


Т.М. Шипуліна

Судді:


О.В. Карась


А.О. Рибченко


Є.А. Усенко


М.О. Федоров

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення13.09.2011
Оприлюднено07.10.2011
Номер документу18454164
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —15/379-на

Ухвала від 13.09.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Постанова від 15.03.2007

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Постанова від 15.03.2007

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні