07/1894а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Справа № 07/1894а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"27" червня 2008 р.
10год., м. Черкаси
За адміністративним позовом Тальнівського районного відділу управління Міністерства внутрішніх справ України в Черкаській області
до контрольно-ревізійного управління у Черкаській області
про визнання протиправною та скасування вимоги
Суддя Дорошенко М.В.
Секретар судового засідання Сиволовська О.І.
Представники сторін:
від позивача: Руденко Л.І. –за довіреністю від 23.04.2008р., Коваленко В.Б. –за довіреністю від 19.06.2008р.;
від відповідача: Чепурний О.П. –за довіреністю від 08.05.2008р.
Заявлено адміністративний позов про визнання протиправним та скасування абзацу 2 пункту 3 вимог контрольно-ревізійного відділу у Маньківському районі, пред'явлених останнім позивачу листом від 29.03.2007р. №14-50/284, щодо вжиття заходів з відшкодування збитків, завданих незаконним списанням з обліку 3965 літрів бензину вартістю 12485грн. 53коп. на автомобілі, які не обліковуються на балансі позивача.
В обґрунтування позову позивач вказав на протиправність спірної вимоги контрольно-ревізійного відділу у Маньківському районі з огляду на те, що списаний з обліку бензин був витрачений позивачем для заправки автомобілів відокремленого підрозділу ДАІ УМВС в Черкаській області, які залучалися начальником Тальнівського районного відділу управління Міністерства внутрішніх справ України в Черкаській області для виконання завдань міліції по охороні громадського порядку, громадської безпеки і боротьбі зі злочинністю бензин у відповідності до вимог ст. 9 Закону України „Про міліцію” та п. 6.4 Положення про районний відділ управління Міністерства внутрішніх справ України в Черкаській області.
У засіданні суду представники позивача підтримали адміністративний позов з викладених у ньому підстав.
Відповідач проти адміністративного позову заперечив, зазначивши при цьому, що списання позивачем з обліку 3965 літрів бензину вартістю 12485грн. 53коп. на автомобілі, які не обліковуються на балансі позивача, було проведено за відсутності дорожніх листів, які б підтверджували експлуатацію цих автомобілів, що є порушенням вимог п. 4.5.9. Настанов з автомобільної служби в органах внутрішніх справ України, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 25.11.1996р. №818, та п. 57 Інструкції з обліку запасів бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України від 08.12.2000р. №125.
У засіданні суду представник відповідача підтримав заперечення проти позову.
Дослідивши наявні у справі письмові докази, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд встановив наступне.
У лютому, березні 2007р. на виконання плану контрольно-ревізійної роботи відповідача на перший квартал 2007р. контрольно-ревізійним відділом у Маньківському районі була проведена ревізія фінансово-господарської діяльності Тальнівського районного відділу управління Міністерства внутрішніх справ України в Черкаській області за період діяльності з 01.01.2005р. по 31.01.2007р. За результатами цієї ревізії був складений акт від 16.03.2007р. №14-22/8.
Ревізією було встановлено, що у період з 01.01.2005р. по 30.06.2006р. Тальнівський районний відділ управління Міністерства внутрішніх справ України в Черкаській області списав з обліку 3965 літрів бензину вартістю 12385грн. 53коп., витраченого на заправку автомобілів (державні номери 02-26, 02-27 і 02-28), які не обліковувалися на його балансі, а належали відокремленому підрозділу ДАІ і згідно з поясненнями начальника цього районного відділу залучалися для оперативних відпрацювань. Первинні документи (дорожні листи) на списання бензину відсутні. Витрати на утримання зазначених автомобілів у кошторисах Тальнівського районного відділу управління Міністерства внутрішніх справ України в Черкаській області не передбачені.
На підставі акту ревізії від 16.03.2007р. №14-22/8 контрольно-ревізійний відділ у Маньківському районі, посилаючись на п. 7 ст. 10 Закону України „Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні” надіслав позивачу лист від 29.03.2007р. №14-50/284 з вимогами про усунення встановлених ревізією правопорушень. Абзац 2 пункту 3 цього листа містить спірну вимогу про вжиття заходів з відшкодування збитків, завданих незаконним списанням з обліку 3965 літрів бензину вартістю 12485грн. 53коп. на автомобілі, які не обліковуються на балансі позивача.
Тальнівський районний відділ управління Міністерства внутрішніх справ України в Черкаській області факт списання ним з обліку у період з 01.01.2005р. по 30.06.2006р. 3965 літрів бензину вартістю 12385грн. 53коп., витраченого на заправку автомобілів (державні номери 02-26, 02-27 і 02-28), які належали відокремленому підрозділу ДАІ, визнав повністю.
Оглядом у засіданні суду книг добових нарядів Тальнівського районного відділу управління Міністерства внутрішніх справ України в Черкаській області за період з 01.01.2005р. по 30.06.2006р. встановлено, що за наказами начальника цього районного відділу на кожний день для виконання завдань міліції по охороні громадського порядку, громадської безпеки і боротьбі зі злочинністю залучалися і працівники відокремленого підрозділу ДАІ.
При цьому для виконання вказаних завдань працівниками відокремленого підрозділу ДАІ використовувалися належні цьому підрозділу три автомобілі (державні номери 02-26, 02-27 і 02-28). Заправка цих автомобілів здійснювалась товариством з обмеженою відповідальністю „Добробут”, у якого на зберіганні знаходився бензин Тальнівського районного відділу управління Міністерства внутрішніх справ України в Черкаській області, згідно з відомостями на відпуск бензину.
Експлуатація автомобілів відокремленого підрозділу ДАІ (державні номери 02-26, 02-27 і 02-28) у дні несення його особовим складом служби по охороні громадського порядку, громадської безпеки і боротьбі зі злочинністю підтверджується дорожніми листами, наданими позивачем суду на його вимогу. Ці дорожні листи оформлені в установленому порядку. На час проведення ревізії вони знаходилися у відокремленого підрозділу ДАЇ і контрольно-ревізійним відділом у Маньківському районі дійсно не перевірялися.
Кошторис Тальнівського районного відділу управління Міністерства внутрішніх справ України в Черкаській області не передбачає витрат на утримання конкретних автомобілів.
Статтею 9 Закону України від 20.12.1990р. №565-ХІІ „Про міліцію” встановлено, що до виконання завдань по охороні громадського порядку, громадської безпеки і боротьбі із злочинністю в порядку, встановленому чинним законодавством, можуть залучатись інші працівники органів внутрішніх справ, військовослужбовці внутрішніх військ, особи рядового і начальницького складу кримінально-виконавчої системи. На них (осіб рядового і начальницького складу кримінально-виконавчої системи, а також курсантів, слухачів, ад'юнктів, інших атестованих працівників, в тому числі й викладацького складу навчальних закладів Міністерства внутрішніх справ України, Державного департаменту України з питань виконання покарань), поширюються права і обов'язки, гарантії правового і соціального захисту та відповідальність працівників міліції.
Положення про Тальнівський районний відділ управління Міністерства внутрішніх справ України в Черкаській області дозволяло начальнику цього відділу залучати до виконання завдань по охороні громадського порядку, громадської безпеки і боротьбі із злочинністю інших працівників органів внутрішніх справ, у тому числі і працівників відповідних підрозділів ДАІ.
Отже, позивачем правомірно залучалися до виконання завдань по охороні громадського порядку, громадської безпеки і боротьбі із злочинністю працівники відокремленого підрозділу ДАІ з належними йому автомобілями, що передбачає заправку останніх бензином за рахунок органу внутрішніх справ, який організовує виконання таких завдань, у даному випадку за рахунок Тальнівського районного відділу управління Міністерства внутрішніх справ України в Черкаській області.
Надані позивачем суду дорожні листи на експлуатацію автомобілів відокремленого підрозділу ДАІ (державні номери 02-26, 02-27 і 02-28) у дні несення його працівниками служби по охороні громадського порядку, громадської безпеки і боротьбі зі злочинністю спростовують доводи відповідача про порушення Тальнівським районним відділом управління Міністерства внутрішніх справ України в Черкаській області при списанні бензину вимог п. 4.5.9. Настанов з автомобільної служби в органах внутрішніх справ України, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 25.11.1996р. №818, та п. 57 Інструкції з обліку запасів бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України від 08.12.2000р. №125.
Відтак спірна вимога відповідача є протиправною, тому підлягає скасуванню судом.
Відповідно до п. 7 та п. 10 ст. 10 Закону України „Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні” контрольно-ревізійні управління в областях мають право пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Таким чином, пред'явлені відповідачем до позивача вимоги у формі листа від 29.03.2007р. №14-50/284 є правовим актом індивідуальної дії, за скасуванням якого позивач має право звертатися до адміністративного суду з відповідним позовом.
Згідно з п. 6 розділу VІІ „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України до початку діяльності окружного адміністративного суду адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішуються відповідним господарським судом за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
З огляду на викладене адміністративний позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України позивачу підлягають відшкодуванню із Державного бюджету України витрати на сплату судового збору в сумі 3грн. 40коп.
Керуючись ст.ст. 160 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати абзац 2 пункту 3 вимог контрольно-ревізійного відділу у Маньківському районі, пред'явлених останнім Тальнівському районному відділу управління Міністерства внутрішніх справ України в Черкаській області листом від 29.03.2007р. №14-50/284, щодо вжиття заходів з відшкодування збитків, завданих незаконним списанням з обліку 3965 літрів бензину вартістю 12485грн. 53коп. на автомобілі, які не обліковуються на балансі позивача.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Тальнівського районного відділу управління Міністерства внутрішніх справ України в Черкаській (вул. Леніна, буд. 19, м. Тальне, Черкаська область,20400, ідентифікаційний код 08676582), –3грн. 40коп. витрат на сплату судового збору.
Ця постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подання через господарський суд Черкаської області заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня оголошення постанови і апеляційної скарги - протягом двадцяти днів після подання такої заяви.
Ця постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.
У разі своєчасного подання заяви про апеляційне оскарження і неподання апеляційної скарги у встановлений строк, ця постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
СУДДЯ Дорошенко М.В.
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 27.06.2008 |
Оприлюднено | 30.07.2008 |
Номер документу | 1847289 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Дорошенко М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні