13/2550а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"10" червня 2008 р. Справа № 13/2550а
Господарський суд Черкаської області в складі: головуючого судді Скиби
Г.М., секретаря судового засідання Бордунос Л.І. в приміщенні господарського суду у відкритому судовому засіданні розглянув адміністративну справу за позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області, м. Черкаси, вул.Смілянська,131
до товариства з обмеженою відповідальністю “Венея”, Черкаська обл., м. Умань, вул. Тищика, 1
про стягнення 16 767 грн. економічних санкцій
за участю представників сторін:
від позивача: Косточка Т.В. –довіреність від 4 лютого 2008 р.,
від відповідача: участі не брали. Причини неприбуття невідомі.
Державною інспекцією з контролю за цінами в Черкаській області на виконання п. 11 плану роботи інспекції на ІI півріччя 2006 року в серпні 2006 року проведена перевірка філії “Продовольчий ринок «Венея-1»” ТОВ “Венея” з питання дотримання порядку встановлення та застосування плати за послуги, що надаються ринком.
Частина 1 статті 8 Закону України «Про ціни та ціноутворення»від 03.12.1990 року № 507-XI визначає, що державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення:
- державних фіксованих цін (тарифів);
- граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих цін і тарифів;
Стаття 4 Закону України «Про ціни та ціноутворення»від 03.12.1990 року № 507-XI визначає повноваження Кабінету Міністрів України в галузі ціноутворення :
- забезпечує здійснення в республіці державної політики цін;
- визначає перелік продукції, товарів і послуг, державні фіксовані та регульовані ціни і –тарифи на які затверджуються відповідними органами державного управління;
- визначає повноваження органів державного управління в галузі встановлення і застосування (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами).
Відповідно до ст. 13 Закону України «Про ціни та ціноутворення» від 03.12.1990 року № 507-ХІІ визначено, що державний контроль за цінами здійснюється при встановлені і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів.
Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 року № 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" затверджено повноваження центральних органів виконавчої влади, обласних державних адміністрацій щодо регулювання (встановлення фіксованих та граничних рівнів цін (тарифів), торговельних надбавок, нормативів рентабельності.
Розпорядженням голови Черкаської облдержадміністрації від 18.12.2003 року № 663 «Про порядок регулювання граничних розмірів плати за послуги, що надаються ринками з продажу продовольчих та непродовольчих товарів», встановлено, що регулювання граничного розміру плати за послуги ринків здійснюється шляхом запровадження обов‘язкового декларування зміни її розміру. Суб‘єкти господарювання –ринки з продажу продовольчих та непродовольчих товарів у разі необхідності зміни розміру плати за послуги, що надаються, подають Головному управлінню економіки Черкаської облдержадміністрації, за встановленою формою. Рішення щодо нового розміру плати приймається Головним управлінням не пізніше, ніж у місячний термін після одержання матеріалів щодо обґрунтування зміни плати. Зміна розміру плати запроваджується з моменту її реєстрації.
Перевіркою встановлено, що відповідачем з 01.01.2006 року розраховано та введено в дію нові тарифи на послуги ринку. В порушення вимог вищевказаного розпорядження зміну вартості послуг ринку ТОВ “Венея” не задекларувало в Головному управлінні економіки облдержадміністрації.
В результаті чого відповідачем унаслідок порушень порядку встановлення і застосування цін за період з 01.01.2006 року по 15.09.2006 року сума необґрунтовано одержаної суми виручки склала 5 589 грн.
Факт порушення зафіксовано в акті Державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області від 31.08.2006 року № 1509 та довідці від 21.09.2006 року.
Основним завданням Державної інспекції з контролю за цінами у відповідності до п. 3 Положення про державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 року №1819 є організація та здійснення контрольно-наглядових функцій з питань додержання центральними та місцевими органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями вимог що до формування; встановлення та застосування цін і тарифів.
Тому збільшення розмірів граничного рівня торговельних надбавок, встановлених зазначеним розпорядженням, відповідно до ст. ст. 13, 14 Закону України "Про ціни і ціноутворення" є порушенням державної дисципліни цін.
У відповідності до пункту 1.4 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої спільним наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України і Міністерства фінансів України 03.12.2001 року № 298/519 (зареєстровано в Міністерстві юстиції 18.12.2001 року № 1047/6238), підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необгрунтованої виручки в результаті, зокрема:
- застосування торговельних і постачальницько-збутових надбавок (націнок) понад встановлений граничний розмір.
За матеріалами перевірки, керуючись пунктами 1.3, 1.4, 2.1 вказаної Інструкції позивачем винесено рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 27.09.2006 року № 124 на загальну суму 16 767 грн., в т.ч. штраф 11 278 грн. Лист-вимога що до усунення виявлених порушень від 15.11.2006 року №1212 та претензію від 15.11.2006 року №1213 надіслано відповідачу.
Станом на 22.05.2008 року рішення позивача відповідачем не виконано і у встановленому законом порядку не оскаржено, а тому підлягає виконанню.
Відповідач повідомив суд, що на виконання застосованих санкцій ним оплачено15200 грн. (платіжне доручення №133 від 5 червня 2008 року). Платіж підтверджений позивачем. В цій частині позивач відмовився від вимог. Залишок заборгованості складає 1567 коп.
Оцінюючи зібрані документи та докази, пояснення представника позивача, господарський суд дійшов висновку, що вимоги підлягають до часткового задоволення:
- Сторони перебувають в абсолютних відносинах –на підставі закону, оскільки відносини мають врегульовуватись нормами Конституції України, Закону України «Про ціни та ціноутворення», постановами КМУ, та галузевими наказами;
- Інспекція по цінах обґрунтовано та підставно провела перевірку застосування цін та тарифів на ринку послуг;
- рішення позивача не оскаржено в установленому порядку, тобто відповідач погодився з підставами та доводами позивача;
- згода відповідача з прийнятим рішенням опосередковано підтверджена і частковою оплатою санкцій на виконання рішення позивача;
- відсутність коштів у позивача не є підставою невиконання рішення інспекції та рішення суду, ухваленого від імені держави.
Провадження в частині стягнення 15200 грн. належить закрити.
Позовні вимоги належить задовольнити частково в сумі 1567 грн.
З відповідача підлягає також стягненню судовий збір в сумі 167 грн. 67 коп. на підставі ст. 94 КАС України.
Керуючись ст.ст. 160, 163, 157 п.2 КАС України, господарський суд –
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити частково.
Стягнути з відповідача –Товариства з обмеженою відповідальністю “Венея”, Черкаська обл., м. Умань, вул. Тищика,1, ідентифікаційний код 14190702
у дохід державного бюджету через Уманську ОДПІ на код 21081100, р/р 31117106700010 ГУДКУ в Черкаській області, МФО 854018, КОД 22809216
1567 грн. економічних санкцій.
Стягнути з відповідача –Товариства з обмеженою відповідальністю “Венея”, Черкаська обл., м. Умань, вул. Тищика,1, ідентифікаційний код 14190702
в дохід державного бюджету через Уманську ОДПІ на користь УДК України в Черкаській області, МФО 854018 код 22809222, рахунок №31117095700002
167 грн. 67 коп. судового збору.
Провадження в справі в частині стягнення 15200 грн. санкцій закрити.
Постанова (судове рішення) набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання постанови, оформленої відповідно до вимог ст. 167 КАС України. Сторони у справі протягом 10 днів мають право подати заяву про намір оскарження та в 20 денний строк подати апеляційну скаргу до апеляційного суду на вказану постанову через господарський суд Черкаської області.
Суддя Г.М. Скиба
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2008 |
Оприлюднено | 30.07.2008 |
Номер документу | 1848366 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Скиба Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні