9/361-АП-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м. Херсон, вул. Горького, 18
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"18" липня 2008 р. Справа № 9/361-АП-08
Господарський суд Херсонської області у складі судді Губіної І.В. при секретарі О.С.Бєловій, розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Управління Пенсійного фонду України у Суворовському районі м.Херсона
до Відкритого акціонерного товариства "Проектно-конструкторський технологічний інститут "Аметист", м. Херсон
про стягнення 2645грн. 02коп.
за участю представників сторін:
від позивача: Оберемська А.М. - ю/к, дор. № 2646/07 від 24 червня 2008 р.
від відповідача не прибули
Управління Пенсійного фонду України в Суворовському районі м. Херсона звернулося до суду з позовом про відшкодування шляхом стягнення з Відкритого акціонерного товариства "Проектно-конструкторський технологічний інститут "Аметист" 2645,02 грн. різниці між сумою пенсії за віком та сумою пенсії, обчислених та сплачених колишнім науковим працівникам товариства за травень 2008 року відповідно до інших законодавчих актів.
Відповідач проти позову заперечує. Але, у відзиві на позов він зазначив, що ці витрати не відносяться до зборів, які передбачені Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування". Він вважає, що жодним нормативно-правовим документом не передбачено віднесення визначених в позові витрат на витрати підприємства. Ним пояснено, що сплатити ці витрати можливо тільки за рахунок чистого прибутку, а підприємство є збитковим. Тому, на думку відповідача, в нього немає ні правової ні фактичної можливості здійснити виплату зазначених в позові сум.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд
в с т а н о в и в:
Відповідно до ст.6 Закону України "Про пенсійне забезпечення" №1778-XII від 05.11.1991р. із змінами і доповненнями особам, які мають одночасне право на різні державні пенсії, за їх вибором, призначається будь-яка з цих пенсій.
Відповідно до ст.24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" (в редакції Закону України №1316-IV від 20.11.2003р.) держава встановлює для наукових (науково-педагогічних) працівників, які мають необхідний стаж наукової роботи, пенсії на рівні, що забезпечує престижність наукової праці та стимулює систематичне оновлення наукових кадрів. Цим законом надано право на призначення наукової пенсії особам, які працюють (працювали) в наукових установах усіх форм власності і зазначено, що дія ст.24 поширюється на наукових та науково-педагогічних працівників наукових установ та організацій недержавної форми власності, які пройшли державну атестацію згідно з цим Законом.
Пенсія науковому (науково-педагогічному) працівнику призначається при досягненні пенсійного віку: чоловікам за наявності стажу роботи не менше 25 років, в тому числі стажу наукової роботи не менше 20 років; жінкам - за наявності стажу роботи не менше 20 років, в тому числі наукової - не менше 15 років.
Пенсія науковим (науково-педагогічним) працівникам призначається в розмірі 80% від сум заробітної плати наукового (науково-педагогічного) працівника, яка визначається відповідно до ч.2 ст.23 цього Закону та ст.40 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та на яку відповідно до законодавства нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування (внески). За кожний повний рік роботи понад стаж наукової роботи визначений ч.2 цієї статті Закону №1316-IV пенсія збільшується на 1% заробітної плати, але не може бути більшою 90% середньомісячної заробітної плати.
Перелік посад наукових (науково-педагогічних) працівників підприємств, установ, організацій, вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації, перебування на яких дає право на призначення пенсії та виплати грошової допомоги в разі виходу на пенсію відповідно до цієї статті, затверджується постановою Кабінету Міністрів України з врахуванням положень статей 22-1, 22-2 цього Закону.
Різниця між сумою призначеної пенсії за Законом "Про наукову і науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, в силу ст.24 цього Закону фінансується:
для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організації та вищих навчальних закладів III- IV рівнів акредитації –за рахунок коштів державного бюджету;
для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III- IV рівнів акредитації –за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій, закладів, а також коштів держбюджету у порядку, визначеному КМУ. При цьому за рахунок коштів держбюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачуються з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом.
Право на призначення пенсії відповідно до цього Закону поширюється на всіх осіб, які вийшли на пенсію до набрання чинності цим Законом та мають стаж наукової роботи, передбаченою ч.2 цієї статті. Призначення пенсій таким працівникам здійснюється відповідно до ч.3 цієї статті за умови звернення за призначенням пенсії відповідно до цього Закону та звільнення з посади наукового (науково-педагогічного) працівника.
Згідно з п.13 Прикінцевих положень Закону «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»у разі, якщо особа має право на отримання пенсії відповідно до Закону «Про наукову і науково-технічну діяльність" та цього Закону, призначається пенсія за вибором. При цьому різниця між розміром пенсії, на який має право особа відповідно зазначеного Закону, та розміром пенсії із солідарної системи відповідно до цього Закону, фінансується за рахунок коштів, отриманих із джерел, визначених Законом.
З матеріалів справи випливає, що на обліку у УПФУ рахується 18 наукових працівників товариства, яким призначені та сплачуються наукові пенсії. Всі вони у відповідний час зверталися до пенсійного фонду із заявами про призначення їм пенсії відповідно до Закону "Про наукову і науково-технічну діяльність" . На вказаних наукових працівників відповідачем по справі надавалися до УПФУ довідки, які підтверджували необхідний для призначення пенсії науковий стаж. Копії цих довідок на кожного окремого наукового працівника є у матеріалах справи. Ці довідки з врахуванням інших необхідних документів, є підставою для призначення пенсії науковому працівнику, яка обчислюється відповідно до Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність".
Постановою КМУ від 13.12.2000 р. №1826 затверджено Порядок фінансування т виплати різниці між сумою пенсій, призначених науковим (науково-педагогічним) працівникам державних бюджетних установі організацій науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств і організацій згідно із Законом "Про наукову та науково-технічну діяльність", та сум пенсій, обчислених відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи.
Постановою Кабміну України від 24.03.2004р. №372 затверджено Порядок фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим науково-педагогічним працівникам підприємств, установ, організацій, вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом №1977 та сумою пенсії обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи.
Згідно з п.5 вказаного Порядку розмір витрат на виплату різниці в розмірі пенсій, що підлягають фінансуванню за рахунок державних не бюджетних підприємств і організацій, визначаються з розрахунку на рік органами ПФУ до 20 січня поточного року та протягом 10-ти днів після призначення пенсії згідно із Законом №1977, при цьому надсилається повідомлення відповідному підприємству, організації.
Позивач надсилав відповідачеві на кожного пенсіонера-науковця повідомлення про суми витрат на виплату пенсії, що становить різницю між сумою пенсій, призначених згідно зазначеного вище Закону, і сумою пенсій, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів. Як свідчать матеріали справи, загальна сума різниці між пенсіями, призначеними 18 працівникам відповідача, як науковим працівникам, та пенсій обчислених відповідно до інших законодавчих актів за травень місяць 2008 року складають 2645,02 грн.
Стаття 6 Інструкції «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України», яка затверджена Постановою правління ПФУ 19.12.2003р. за №21-1 та зареєстрована в Мінюсті України 16.01.2004р. за №64/8663, передбачає відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій. Крім того, п.6.10 цієї Інструкції передбачено, що у разі призначення пенсії орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії ( у даному випадку Суворовське УПФУ) надсилає повідомлення згідно з додатками, зазначеними у п.6.4 Інструкції для зазначених підприємств у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцем знаходження цього підприємства, у даному випадку –ВАТ «Пректно-конструкторський технологічний інститут «Аметист».
З'ясувавши обставини справи, дослідивши докази на їх підтвердження, суд визнав позов обґрунтованим як з вищевикладеного, так і з наступних підстав.
Позивачем зроблений розрахунок суми позову, в якому визначено, що за травень 2008 року різниця між розміром пенсії за віком згідно Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та розміром пенсії згідно з Законом України "Про наукову та науково-технічну діяльність" становить для вказаних вище 18 науковців, становить 2645,02 грн.
Відповідачу УПФУ були надіслані відповідні повідомлення з визначенням різниці між сумою пенсії, призначених науковим працівникам за наукову діяльність окремо на кожного працівника, і сумою пенсій за віком. Жодне повідомлення відповідачем не було оспорено.
З врахуванням викладеного, суд приходить до висновку, що позов підлягає повному задоволенню. Доводи відповідача спростовуються вищевикладеним. Відсутність прибутку не звільняє ПКТІ "Аметист" від обов'язку виплати позивачу різниці між сумою пенсії за віком та сумами пенсій, обчислених вказаним вище громадянам, відповідно до інших законодавчих актів.
З врахуванням викладеного, керуючись ст.ст. 160-163 КАС України, суд
постановив:
1. Позов задовольнити.
2.Стягнути з ВАТ "Проектно-конструкторський технологічний інститут "Аметист" м. Херсон, вул. Червонофлотська, 17, код ЄДРПОУ 14311689 (р.рахунок №2 26004131 у ВАТ "Райффайзен Банк Аваль", МФО 352093) на користь Управління Пенсійного фонду України в Суворовському районі м. Херсона, м. Херсон, вул. Кременчуцька, 69 на р.рахунок № 256033011202 в ОПЕРВ в ХОУ "Державний ощадний банк України», МФО 352457, код 21294856 - основного боргу в сумі 2645 грн. 02 коп.
3.Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя І.В. Губіна
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2008 |
Оприлюднено | 30.07.2008 |
Номер документу | 1848787 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Губіна І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні