ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
29 вересня 2011 р. (16:10) Справа №2а-8232/11/0170/22
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючог о судді Радчука А.А., при секре тарі судового засідання Щепа нській А.В., без участі сторін, розглянув у відкритому судо вому засіданні адміністрати вну справу за позовом
Державної податкової інсп екції в Ленінському районі А Р Крим
до Комунального підприємс тва «Войківське комунальне п ідприємство»
про стягнення.
Обставини справи. Державна податкова інспекція в Ленін ському районі АР Крим зверну лась до Окружного адміністра тивного суду АР Крим із адмін істративним позовом до Комун ального підприємства Войків ське комунальне підприємств о про стягнення 2431,25 грн.. Позовн і вимоги мотивовані тим, що ві дповідачем, в порушення вимо г податкового законодавства , не сплачується сума податко вого боргу по збору на геолог орозвідувальні роботи, який ним був самостійно узгоджени й.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду від 14.07.11р. від крито провадження у справі, п ісля закінчення підготовчог о провадження справу признач ено до судового розгляду.
Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, п ро день та час розгляду справ и повідомлений належним чино м, надав заяву про розгляд спр ави за його відсутності, в які й позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про день та час розгляду сп рави повідомлявся неоднораз ово належним чином, про причи ни неявки суд не повідомив.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатн ьо доказів з' ясування обста вин по справі, керуючись ст.ст .33,128 КАС України, суд вважає мож ливим розглядати справу у ві дсутності представників сто рін, на підставі наявних дока зів.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази в їх сук упності, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до п.4 ч. 1 ст. 17 КАС У країни до компетенції адміні стративного суду віднесено с пори за зверненням суб'єкта в ладних повноважень у випадка х, встановлених законом.
Пунктом 7 ч.1 ст.3 КАС України в изначено поняття суб' єктів владних повноважень, до яких належать орган державної вл ади, орган місцевого самовря дування, їхня посадова чи слу жбова особа, інший суб' єкт, я кий здійснює владні управлін ські функції на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь.
Відповідно до ст. ст. 1, 4 Закон у України від 04.12.1990 №509-ХІІ “Про д ержавну податкову службу в У країні” в редакції на час вин икнення спірних правовіднос ин (далі - Закон №509) держа вні податкові інспекції в ра йонах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у міс тах входять до складу органі в державної податкової служб и і є органами виконавчої вла ди.
Відповідно до ст.2 Закону №509 завданнями органів державно ї податкової служби є здійсн ення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, пов нотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільо вих фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а так ож неподаткових доходів, уст ановлених законодавством.
Згідно із п.11 ст.10 Закону №509 де ржавні податкові інспекції в районах, містах без районног о поділу, районах у містах, між районні та об'єднані державн і податкові інспекції подают ь до судів позови до підприєм ств, установ, організацій та г ромадян про стягнення заборг ованості перед бюджетом і де ржавними цільовими фондами з а рахунок їх майна.
Враховуючи викладене , позивач у справі є суб'єктом владних повноважень, законом передбачено право звернення позивача до суду із позовом п ро стягнення заборгованості , справу належить розглядати за правилами адміністративн ого судочинства.
Принципи побудови си стеми оподаткування в Україн і, податки і збори (обов' язко ві платежі) до бюджетів та до д ержавних цільових фондів, а т акож права, обов' язки і відп овідальність платників на ча с виникнення між сторонами п равовідносин встановлювали сь Законом України “Про сист ему оподаткування” від 25.06.1991р. № 1251-ХХІІ (Далі Закон № 1251).
Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлював порядок погашення зо бов'язань юридичних або фізи чних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондам и з податків і зборів (обов'язк ових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санк цій, що застосовуються до пла тників податків контролюючи ми органами, у тому числі за по рушення у сфері зовнішньоеко номічної діяльності, та визн ачав процедуру оскарження ді й органів стягнення був Зак он України “Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и” від 21.12.2000р. №2181 - ІІІ в редакці ї на час виникнення спірних п равовідносин (Далі Закон №2181).
Пунктом 3 частиною 1 статті 9 Закону України №1251 встановле но, що платники податків і збо рів (обов' язкових платежів) зобов' язані сплачувати нал ежні суми податків і зборів (о бов' язкових платежів) у вст ановлені законом строки.
Згідно до п. 5.3.1. ст. 5 Закону Ук раїни №2181 платник податків зо бов'язаний самостійно сплати ти суму податкового зобов'яз ання, зазначену у поданій ним податковій декларації, прот ягом десяти календарних днів , наступних за останнім днем в ідповідного граничного стро ку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Зако ну для подання податкової де кларації.
Комунальне підприємс тво «Войківське комунальне п ідприємство» 29.08.2007 року Ленінс ькою районною державною адмі ністрацією зареєстроване у я кості юридичної особи ЄДРПОУ 35110570.
Відповідач є платник ом податків та зборів, передб ачених Законом України “Про систему оподаткування” та ві дповідно до ст.9 цього Закону з обов' язаний сплачувати нал ежні суми податків і зборів (о бов'язкових платежів) у встан овлені законами терміни.
Відповідно до ст.17 Зак ону України “Про плату за зем лю” (в редакції на час виникне ння спірних правовідносин0 п одаткове зобов'язання по зем ельному податку, а також по ор ендній платі за землі держав ної та комунальної власності , визначене у новій звітній по датковій декларації, у тому ч ислі і за нововідведені земе льні ділянки, сплачується вл асниками та землекористувач ами земельних ділянок за міс цезнаходженням земельної ді лянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівню є календарному місяцю, щоміс ячно протягом 30 календарних д нів, наступних за останнім ка лендарним днем звітного (под аткового) місяця.
Відповідачем до ДПІ в Ленін ському районі АР Крим були на дані розрахунки заборговано сті по збору на геологорозві дувальні роботи за 3 та 4 кварт али 2010 року.
Проведеними невиїзни ми документальними перевірк ами встановленні порушення в ідповідачем граничних строк ів сплати узгодженого податк ового зобов' язання та на пі дставі п.п. 17.1.7. п. 17.1 ст. 17 Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” по зивачем були винесені податк ові повідомлення-рішення №00038 41403/0 від 11.11.10р. та №0003851503/0 від 11.11.2010 року , які своєчасно отримані відп овідачем.
Відповідно до розрахунку п одаткового боргу за відповід ачем склалась заборгованіст ь у сумі 2431,25 грн.
Відповідно до п. 5.1. ст. 5 Закону України “Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами” від 21.12.2000р. №2181 - ІІІ в редакції н а час виникнення спірних пра вовідносин (далі - Закон №2181-ІІІ), податкове зобов' яза ння, самостійно визначене пл атником податків у податкові й декларації, вважається узг одженим з дня подання такої п одаткової декларації.
Таким чином, відповідачем с амостійно узгоджена сума под аткового зобов' язання.
На підставі п. 6.2 ст. 6 Закон №2181-ІІІ, відповідачу були напр авлені податкові вимоги за п опередні податкові борги: №1/22 0 від 02.09.08р., яка була отримана ві дповідачем 09.10.2008 року, та другу податкову вимогу №2/282 від 12.11.08р., яка була отримана відповідач ем 13.12.2008 року.
Вимоги, податкові повідомл ення-рішення у судовому поря дку не оскаржені та не скасов ані.
На час розгляду справи набр ав чинності Податковий кодек с України, Згідно з п.п. 20.1.29 п. 20.1 ст . 20 Податкового кодексу Україн и органи державної податково ї служби мають право здійсню вати контроль за додержанням порядку проведення готівков их розрахунків за товари (пос луги), за наявності свідоцтв п ро державну реєстрацію суб'є ктів підприємницької діяльн ості, ліцензій на провадженн я видів господарської діяльн ості, що підлягають ліцензув анню відповідно до законів, з наступною передачею матеріа лів про виявлені порушення о рганам, які видали ці докумен ти, торгових патентів.
Відповідно до п.п.20.1.18 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право звертатися до суду щодо стягнення кошті в платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих таког о платника, на суму податково го боргу або його частини.
Статтею 95 Податкового кодек су України встановлено, що ор ган державної податкової слу жби здійснює за платника под атків і на користь держави за ходи щодо погашення податков ого боргу такого платника по датків шляхом стягнення кошт ів, які перебувають у його вла сності, а в разі їх недостатно сті - шляхом продажу майна так ого платника податків, яке пе ребуває у податковій заставі . Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, о бслуговуючих такого платник а податків, здійснюється за р ішенням суду, яке направляєт ься до виконання органам дер жавної податкової служби, у р озмірі суми податкового борг у або його частини.
Таким чином, оскільки стано м на день розгляду справи под атковий борг складає 2431,25 грн., в имоги позивача є обґрунтован ими, підтверджуються матеріа лами справи й підлягають зад оволенню.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична ч и юридична особа, судові витр ати, здійснені позивачем, з ві дповідача не стягуються.
На підставі викладен ого, керуючись ст.ст.94, 158- 163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний по зов задовольнити повністю.
2. Стягнути з приватног о підприємства Комунальног о підприємства «Войківське к омунальне підприємство» (ЄДР ПОУ 35110570) за рахунок коштів на ра хунках у банках, обслуговуюч их такого платника податків податковий борг у розмірі 2431,25 гривень на користь державног о бюджету Ленінського району (р/р31110080700164 ГУ ДКУ України в АР Кри м, МФО 824026, ЄДРПОУ 32722426).
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення.
Якщо проголошено вступну т а резолютивну частину постан ови або справу розглянуто у п орядку письмового проваджен ня, постанова набирає законн ої сили через 10 днів з дня її от римання у разі неподання апе ляційної скарги. У разі подан ня апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля повернення апеляційної ск арги, відмови у відкритті апе ляційного провадження або на брання законної сили рішення м за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної ск арги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севас топольського апеляційного а дміністративного суду.
Суддя Радчук А.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2011 |
Оприлюднено | 14.10.2011 |
Номер документу | 18509726 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні