Постанова
від 14.09.2011 по справі 2а/0470/4758/11
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

14.09.2011

< копія >

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 серпня 2011 р. Справа № 2а/0470/4758/11

Дніпропетровський окружний адміністративний с уд у складі:

головуючого судді Конєвої С.О.

при секретарі судового зас ідання Троценко О.О.

за участю представників ст орін:

Від позивача: Агафонов Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Дніпр опетровську адміністративн у справу за позовом Державн ої податкової інспекції у Ам ур-Нижньодніпровському райо ні м. Дніпропетровська до Ком унального підприємства «Дні пропетровська ремонтно-рест авраційна майстерня»про стя гнення 9421 грн. 03 коп., -

ВСТАНОВИВ:

22.04.2011 року Державна под аткова інспекція у Амур-Нижн ьодніпровському районі м. Дн іпропетровська звернулася з позовом до Комунального під приємства «Дніпропетровськ а ремонтно-реставраційна май стерня»та, з урахуванням зая ви про уточнення позовних ви мог від 26.08.2011р., просить стягнут и з відповідача податковий б орг по орендній платі за земе льні ділянки державної і ком унальної власності в сумі 9421 грн. 03 коп.

В обґрунтування позову поз ивач зазначає, що у відповіда ча виникли самостійно задекл аровані зобов'язання відпо відно до декларації з орендн ої плати за земельні ділянки державної і комунальної вла сності за 2010 рік №732 від 22.01.2010р. на загальну суму 9421 грн. 03 коп., а са ме: за жовтень 2010р. у розмірі 3140 г рн. 34 коп., за листопад 2010р. у розм ірі 3140 грн. 34 коп. та за грудень 2010 р. у розмірі 3140 грн. 34 коп. Позива ч зазначає у позові, що відпов ідач станом на 11.04.2011р. має подат ковий борг по орендній платі з юридичних осіб в сумі 37684,09 грн . Податковою інспекцією вжив алися заходи щодо погашення податкового боргу та у відпо відності до ст. 6 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язання платників податк ів перед бюджетом та державн ими цільовими фондами»№2181-ІІІ , були направлені на адресу ві дповідача дві податкові вимо ги, однак зобов'язання ним н е було виконано повністю, а по датковий борг лише збільшивс я. Вказаний новостворений по датковий борг у сумі 9421,03 грн. по орендній платі виник за пері од з жовтня по грудень 2010р., що є порушенням ст..67 Конституції України.

Представник позивача в суд овому засіданні вищезазначе ні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Відповідач в судове засіда ння не з'явився 15.06.2011р., 06.07.2011р. та 26.08.2011р., витребуваних судом док ументів не надав, причину нея вки не повідомив, з клопотанн ям про відкладення розгляду справи або розгляд справи за відсутності його представни ка не звернувся, про час і місц е розгляду справи повідомлен ий належним чином відповідно до вимог ч. 11 ст. 35 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни (а.с.45-47).

Отже, суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача на лежним чином про час і місце с лухання судової справи за йо го участі та реалізації ним п рава на судовий захист своїх прав та інтересів.

Відповідно до ч. 4 ст. 128 Кодекс у адміністративного судочин ства України у разі повторно го неприбуття відповідача, я кий не є суб'єктом владних п овноважень, належним чином п овідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без пові домлення ним про причини неп рибуття розгляд справи не ві дкладається і справу може бу ти вирішено на підставі наяв них у ній доказів.

З огляду на викладене, врах овуючи строки розгляду і вир ішення справи, встановлені с т. 122 КАС України, суд вважає за можливе розглядати справу за відсутності представника ві дповідача за наявними у спра ві доказами, з урахуванням ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України.

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі факт ичні обставини, на яких ґрунт ується позов, об'єктивно оц інивши докази в їх сукупност і, які мають юридичне значенн я для розгляду справи і виріш ення спору, суд находить підс тави достатніми для задоволе ння позову, виходячи з наступ ного.

Статтею 17 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и визначено, що до юрисдикції адміністративних судів відн осяться спори за зверненнями суб'єкта владних повноваже нь у випадках, встановлених К онституцією та законами Укра їни.

Згідно зі ст.19 Конституції У країни встановлено, що орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

З 01.01.2011р. набрав чинності Пода тковий кодекс України від 02.12.20 10р. № 2755-УІ, який встановлює пере лік податків та зборів, що спр авляються в Україні та поряд ок їх адміністрування, платн иків податків та зборів, їх пр ава та обов'язки, компетенц ію контролюючих органів, пов новаження і обов'язки їх по садових осіб під час здійсне ння податкового контролю, а т акож відповідальність за пор ушення податкового законода вства.

Проте, оскільки правовідно сини щодо наслідків несплати платником податків - відпов ідачем у даній адміністрати вній справі - податкового бо ргу по орендній платі з юриди чних осіб, який виник до набр ання чинності, а частина пода ткового боргу, яка виникла пі сля набрання чинності Податк овим кодексом України від 02.12.20 10р. № 2755-УІ, суд приходить до висн овку, що, в даному випадку, при розгляді справи слід застос овувати норми раніше діючого законодавства та норми Пода ткового кодексу України, вих одячи з того, що строк сплати боргу по орендній платі за гр удень 2010р. настав з 01.01.2011р. по 31.01.2011 р.

Спеціальними законами, які визначають статус державної податкової служби в Україні , її функції, а також обов'яз ки платників податків щодо с плати податків і зборів (обов 'язкових платежів) є Закон У країни «Про державну податко ву службу в Україні», чинного як на момент виникнення спір них правовідносин, так і на мо мент розгляду справи, Закон У країни «Про систему оподатку вання», Закон України «Про по рядок погашення зобов'язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами», які були чинни ми та діяли на момент виникне ння спірних правовідносин.

Відповідно до п.11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні»держав ні податкові інспекції в рай онах, містах без районного по ділу, районах у містах, міжрай онні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємс тв, установ, організацій про с тягнення заборгованості пер ед бюджетом і державними ціл ьовими фондами за рахунок їх майна.

Також, пунктом 20.1.18 ст. 20 Податк ового кодексу України (який н абрав чинності з 01.01.2011р.) передб ачено, що органи державної по даткової служби мають право звертатися до суду щодо стяг нення коштів платників подат ків, який має податковий борг , з рахунків у банках, обслугов уючих такого платника, на сум у податкового боргу або його частини.

Судом встановлено, що Кому нальне підприємство «Дніпро петровська ремонтно-реставр аційна майстерня»зареєстро вано виконавчим комітетом Д ніпропетровської міської ра ди 25.08.1999р. за адресою: Дніпропет ровська область, м. Дніпропет ровськ, Амур-Нижньодніпровсь кий район, вул. Каруни, буд. 22, як суб'єкт підприємницької ді яльності - юридична особа та перебуває на обліку як платн ик податків та обов'язкових платежів у Державній податк овій інспекції у Амур-Нижньо дніпровському районі м. Дніп ропетровська, що підтверджує ться свідоцтвом про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької д іяльності - юридичної особи , довідкою від 05.11.2010р. №1 про взятт я на облік платника податків , витягом з ЄДРПОУ станом на 25.08 .2011р. Серія АЄ №771583 (а.с.8-9,51,52).

Відповідачем 22.01.2010р. подано д о податкової інспекції пода ткову декларацію з орендної плати за земельні ділянки де ржавної і комунальної власно сті за 2010р. №732, в якій самостійно визначив до сплати відповід но до умов договору оренди за гальну суму орендної плати н а 2010 рік - 37684 грн. 09 коп. із встанов леною щомісячною платою з сі чня по грудень 2010р. щомісячно п о 3140 грн. 34 коп. (а.с.14).

Пунктом 5.1 статті 5 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»№21 81-ІІІ (чинного на момент виник нення податкового боргу) пер едбачено, що податкове зобов 'язання, самостійно визначе не платником податків у пода тковій декларації, вважаєтьс я узгодженим з дня подання та кої податкової декларації. З азначене податкове зобов'я зання не може бути оскаржене платником податку в адмініс тративному або судовому поря дку.

Згідно підпункту 5.3.1 пункту 5 .3 цієї ж статті Закону України № 2181-ІІІ, платник податків зобо в'язаний самостійно сплати ти суму податкового зобов'я зання, зазначену у податкові й декларації, протягом десят и календарних днів, наступни х за останнім днем відповідн ого граничного строку, перед баченого підпунктом 4.1.4 пункт у 4.1 статті 4 цього Закону для по дання податкової декларації .

Статтею 1 Закону України № 2181 -ІІІ визначено, що податковим боргом (недоїмкою) є податков е зобов'язання (з урахуванн ям штрафних санкцій за їх ная вності), самостійно узгоджен е платником податків або узг оджене в адміністративному ч и судовому порядку, але не спл ачене у встановлений строк.

Комунальне підприємство « Дніпропетровська ремонтно-р еставраційна майстерня» в по рушення вимог Закону Україн и «Про систему оподаткування », Закону України «Про порядо к погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами»№ 2181-ІІІ, які були чинн ими на момент виникнення под аткового боргу, має податков ий борг по орендній платі пер ед бюджетом в розмірі 9421 грн. 03 коп. за період з жовтня по груд ень 2010р, строк сплати по якому настав відповідно - за жовт ень до 30.11.2010р., за листопад до 31.12. 2010р., за грудень до 31.01.2011р., що підт верджується обліковою картк ою платника податків та дові дкою про стан розрахунків (а.с .18-21).

Відповідно до статті 6 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и»№ 2181-ІІІ, з метою погашення по даткового боргу відповідача податковий орган надсилає т акому платнику податків пода ткові вимоги.

Податковим органом на вико нання вищенаведеної статті 6 Закону України № 2181-ІІІ була сф ормована перша податкова вим ога 03.03.2010р. № 1/297 на суму 4062 грн. 45 коп ., яка була отримана відповіда чем 28.04.2010р., що підтверджується копією поштового повідомлен ня та друга податкова вимога 01.06.2010р. №2/572 на суму 13273 грн. 82 коп., яка була розміщена на дошці пода ткових оголошень 18.06.2010р., у зв' язку з неможливістю її вруче ння, що підтверджується акто м №74/24-038 від 18.06.2010р. про неможливіс ть вручення другої податково ї вимоги (а.с.15, 16, 16 зворот).

Зазначені податкові вимог и залишилася не сплаченими в ідповідачем.

Відповідно до норм Закону України № 2181-ІІІ у разі несплат и попередніх податкових вимо г, на новостворений податков ий борг податкові вимоги не ф ормуються.

Відповідно до ч. 1 ст. 67 Консти туції України кожен зобов'я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.

Пунктом 3 ч.1 ст. 9 Закону Украї ни «Про систему оподаткуванн я», чинного на момент виникне ння податкового боргу, платн ики податків і зборів (обов' язкових платежів) зобов'яза ні сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язко вих платежів) у встановлені з аконами терміни.

Відповідно до ст.2 Закону Ук раїни «Про плату за землю»ви користання землі в Україні є платним. Плата за землю справ ляється у вигляді земельного податку або орендної плати, щ о визначається залежно від г рошової оцінки земель. Розмі ри податку за земельні ділян ки, грошову оцінку яких не вст ановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визн аченому цим Законом. Власник и земельних ділянок, земельн их часток (паїв) та землекорис тувачі, крім орендарів та інв есторів - учасників угоди пр о розподіл продукції, сплачу ють земельний податок.

Статтею 15 Закону України «П ро плату за землю»встановлен о, що власники землі та землек ористувачі сплачують земель ний податок, а також оренду пл ату за земельні ділянки держ авної та комунальної власнос ті з дня виникнення права вла сності або права користуванн я земельною ділянкою.

Платники земельного подат ку, а також орендної плати за з емельні ділянки державної аб о комунальної власності (крі м громадян) самостійно обчис люють суму земельного податк у та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого п оточного року, подають відпо відному органу державної под аткової служби за місцезнахо дженням земельної ділянки по даткову декларацію на поточн ий рік за формою, встановлено ю центральним податковим орг аном, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцям и. Подання такої декларації з вільняє від обов'язку подан ня щомісячних декларацій ( ст аття 14 Закону України «Про пла ту за землю»).

Згідно зі ст.17 Закону Україн и «Про плату за землю»податк ове зобов'язання по земельн ому податку, а також по оренд ній платі за землі державної та комунальної власності, ви значене у податковій деклара ції на поточний рік, сплачуєт ься рівними частками власник ами та землекористувачами зе мельних ділянок за місцезнах одженням земельної ділянки з а базовий податковий (звітни й) період, який дорівнює кален дарному місяцю, щомісячно пр отягом 30 календарних днів, нас тупних за останнім календарн им днем звітного (податковог о) місяця.

Відповідно до статті 27 Зако ну України «Про плату за земл ю», контроль за правильністю обчислення і справляння зем ельного податку, а також орен дної плати за земельні ділян ки державної та комунальної власності здійснюється орга нами державної податкової сл ужби.

Законом України «Про систе му оподаткування», чинного н а момент виникнення спірних правовідносин, встановлено, що земельний податок є обов' язковим платежем, а платника ми податків та зборів (обов' язкових платежів) є юридичні та фізичні особи, на яких згід но із законодавством покладе но обов'язок сплачувати под атки і збори (обов'язкові пл атежі) у встановлені законом строки.

У відповідності до п.п.3.1.1. п.3.1 с т. 3 Закону № 2181-ІІІ активи платн ика податків можуть бути при мусово стягнені в рахунок по гашення його податкового бор гу виключно за рішенням суду .

Відповідач в судове засіда ння не з'явився, доказів спл ати податкового боргу самос тійно визначеного в податков ій декларації по орендній пл аті за земельну ділянку по до говору оренди за 2010р. за період з жовтня по грудень 2010р. суду н е надав.

За викладеного, суд приходи ть до висновку, що позовні вим оги позивача є обґрунтованим и та такими, що підлягають зад оволенню, так як відповідаче м порушені норми Закону Укра їни «Про систему оподаткуван ня», Закону України «Про поря док погашення зобов'язання платників податків перед бю джетом та державними цільови ми фондами», чинних на момент виникнення податкового борг у, Податкового кодексу Украї ни щодо своєчасності та спла ти платежів до бюджету з орен дної плати та земельного под атку.

Вирішуючи питання про розп оділ судових витрат, суд вихо дить із того, що відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністрати вного судочинства України у справах, у яких позивачем є су б'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти з відповідача не стягують ся. При цьому, враховується те , що позивачем, при пред'явл енні цього позову до суду, суд ові витрати не понесені.

Керуючись ст.ст. 2-10, 11, 12,71,86, 94,122, 128, 160, 161, 162, 163,167 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд -

ПОСТАНОВИВ:

Позовну заяву Держав ної податкової інспекції у А мур-Нижньодніпровському рай оні м. Дніпропетровська до Ко мунального підприємства «Дн іпропетровська ремонтно-рес тавраційна майстерня» про ст ягнення 9421 грн. 03 коп. - задовол ьнити повністю.

Стягнути з Комунального пі дприємства «Дніпропетровсь ка ремонтно-реставраційна ма йстерня» (49024, м. Дніпропетровсь к, вул. Каруни, 22, код ЄДРПОУ 30539979) н а користь бюджету податкови й борг по орендній платі за зе мельні ділянки державної та комунальної власності в сумі 9421 грн. 03 коп. (дев'ять тисяч чо тириста двадцять одна грн. 03 к оп.).

Постанова може бути оскарж ена до Дніпропетровського ап еляційного адміністративно го суду через Дніпропетровсь кий окружний адміністративн ий суд шляхом подання апеляц ійної скарги до суду першої і нстанції з одночасним направ ленням копії апеляційної ска рги до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня проголошення постанови або протягом десяти днів з мо менту отримання копії постан ови відповідно до вимог ст. 186 К одексу адміністративного су дочинства України.

Постанова суду набирає за конної сили у порядку та у стр оки, визначені статтею 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.

Повний текст постанови ск ладений 31.08.2011р.

Суддя < (підпис) >

< Текст >

< Список >

< Список >

< Список > С.О. Конєва

< Текст >

< ПІБ Судді >

< ПІБ Судді >

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.09.2011
Оприлюднено13.10.2011
Номер документу18510927
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/4758/11

Ухвала від 24.05.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Конєва Світлана Олександрівна

Ухвала від 27.04.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Конєва Світлана Олександрівна

Постанова від 14.09.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Конєва Світлана Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні