14.09.2011
< копія >
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 серпня 2011 р.
Справа № 2а/0470/7936/11
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді
Горбалінського В.В. < Текст >
розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська до ТОВ "Комерційна фірма КВК" про погашення податкового боргу в розмірі 4 557,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
06.07.2011 року Лівобережна державна податкова інспекція м. Дніпропетровська звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з вимогою стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Комерційна фірма КВК» заборгованість на загальну суму 4 557,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що товариство з обмеженою відповідальністю «Комерційна фірма КВК» не сплатило суму податкового зобов’язання, нарахованого у зв’язку з порушенням вимог чинного законодавства, а тому у відповідача виник податковий борг на загальну суму 4 557,00 грн., який не сплачений.
Представник позивача в судове засідання з’явився, просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з’явився. Відповідач про час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Заперечень проти адміністративного позову суду не надав. На адресу суду неодноразово повертались конверти з відмітками «адресат вибув» та «за закінченням терміну зберігання».
Суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про розгляд даної адміністративної справи із його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Отже, враховуючи зазначені вище підстави, суд вирішив розглянути справу у письмовому провадженні.
Вивчивши матеріали справи та письмові докази в ній суд встановив.
01.01.2011р. набрав чинності Податковий кодекс України від 02.12.2010р. № 2755-УІ, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Проте, оскільки правовідносини щодо несплати платником податків – відповідачем у даній адміністративній справі – податкового боргу з податку на додану вартість та податку на прибуток в сумі 4 557,00 грн., виникли до набрання чинності Податковим кодексом України від 02.12.2010р. № 2755-УІ, суд приходить до висновку, що, в даному випадку, при розгляді справи, в частині обґрунтування нарахованого зобов’язання, слід застосовувати норми раніше діючого законодавства.
Спеціальними законами, які визначали статус державної податкової служби в Україні, її функції, а також обов’язки платників податків щодо сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) є Закон України «Про державну податкову службу в Україні», Закон України «Про систему оподаткування», Закон України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», Закону України «Про податок на додану вартість», які були чинними та діяли на момент виникнення спірних правовідносин.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Комерційна фірма КВК» зареєстровано, як суб’єкт підприємницької діяльності, виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради 18.08.2006 року та знаходиться на обліку у Лівобережній міжрайонній державній податковій інспекції м. Дніпропетровська.
Відповідач є платником податків та зборів, передбачених Законом України «Про систему оподаткування» № 1251-ХІІ від 25.06.1991 року.
Відповідно до пп.4.1.1 п.4.1 ст.4 ЗУ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.
У відповідності до п.5.1 ст.5 Закону України № 2181-ІІІ, податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку. Якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 15 цього Закону) платник податків самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої податкової декларації, такий платник податків має право надати уточнюючий розрахунок.
Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо такі уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно виявлені. Форма уточнюючих розрахунків визначається у порядку, встановленому для податкових декларацій.
Товариством з обмеженою відповідальністю «Комерційна фірма КВК» були подані до Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська декларації з податку на додану вартість: №53398 від 06.08.2008 року на суму 117 519 грн., несплачений залишок за зазначеною декларацією складає 510,00 грн.; №59806 від 02.09.2009 року на суму 90 653,00 грн. несплачений залишок за зазначеною декларацією складає 49,00 грн.
Таким чином, відповідач не сплатив у встановлені законом строки в повному обсязі самостійно визначену суму податкового зобов’язання на загальну суму 559,00 грн.
У відповідності до статей 4, 5 Закону України "Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ, у разі, коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом, то такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення-рішення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).
Абзацом 3 пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що у разі визначення податкового зобов‘язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 зазначеного Закону, платник податків зобов‘язаний погасити нараховану суму податкового зобов‘язання протягом 10 календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків, коли протягом такого строку платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
01.10.2008 року Лівобережною міжрайонною державною податковою інспекцією м. Дніпропетровська здійснено перевірку своєчасності подання податкової звітності. Під час перевірки було встановлено порушення вимог чинного законодавства, а саме: не подання до податкового органу декларації з податку на прибуток за І півріччя 2008 року. За результатами перевірки складено акт №8664/15-1/34562472 від 01.10.2008 року та прийнято податкове повідомлення – рішення №0040531505/0 від 15.10.2008 року на суму 170,00, у зв’язку із наявністю переплати, сума податкового зобов’язання складає 169,90 грн. Податковим органом зазначене податкове повідомлення – рішення було направлено відповідачу поштовим відправленням, але у зв’язку із неможливістю вручення складено акт №11307/15-1/34562472 від 15.12.2008 року.
17.12.2008 року податковим органом було проведено перевірку своєчасності подання податкової звітності, під час якої встановлено порушення вимог чинного законодавства, а саме: не подання декларації з податку на прибуток за 3 квартал 2008 року. За результатами перевірки складено акт №11455/15-1/34562472 та прийнято податкове повідомлення – рішення №0011411505/0 від 25.02.2009 року на суму 170,00 грн. Податковим органом зазначене податкове повідомлення – рішення було направлено відповідачу поштовим відправленням, але у зв’язку із неможливістю вручення складено акт №1541/151/34562472 від 25.02.2009 року.
11.03.2009 року Лівобережною МДПІ м. Дніпропетровська здійснено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності, під час якої було виявлено порушення чинного законодавства. За результатами перевірки складено акт №1864/15-1/34562472 та прийнято податкове повідомлення – рішення № 0012311505/0 від 26.03.2009 року на суму 170,00 грн., яке отримане відповідачем 04.04.2009 року.
15.09.2010 року Лівобережною МДПІ м. Дніпропетровська проведено документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої складено акт №7647/15-1/34562472 та прийнято податкове повідомлення – рішення №0009801505/0 від 26.10.2010 року, яким до відповідача застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 170,00 грн. Податковим органом зазначене податкове повідомлення – рішення було направлено відповідачу поштовим відправленням, але у зв’язку із неможливістю вручення складено акт №10734/15-1/34562472 від 14.12.2010 року.
28.05.2008 року податковим органом проведено перевірку, щодо несвоєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов’язання з податку на додану вартість, за результатами якої складено акт №3794/15-2/34562472 та прийняте податкове повідомлення – рішення №0010771501/0 від 28.05.2008 року на суму 69,15 грн., яке отримане відповідачем 28.05.2008 року.
29.05.2008 року Лівобережною МДПІ м. Дніпропетровська проведено перевірку, щодо несвоєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов’язання з податку на додану вартість, за результатами якої складено акт 3836/15-2/34562472 та прийняте податкове повідомлення – рішення №0010791501/0 від 29.05.2008 року на суму на суму 340,00, у зв’язку із переплатою сума зобов’язання складає 81,90 грн., яке отримане відповідачем 29.05.2008 року.
24.06.2008 року податковим органом було проведено перевірку, щодо своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов’язання з податку на додану вартість, за результатами складено акт № 4941/15-2/34562472 від 24.06.2008 року та прийняті податкові повідомлення – рішення №0012971501/0 від 10.07.2008 року на суму 9,25 грн. та №0012961501/0 від 10.07.2008 року на суму 82,00 грн., які отримані відповідачем 25.08.2008 року.
28.07.2008 року Лівобережною МДПІ м. Дніпропетровська проведено документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість за результатами якої складено акт №5869/15-2/34562472 та винесено податкове повідомлення – рішення №0013541501/0 від 06.06.2008 року на суму 170,00 грн., яке отримане відповідачем 01.08.2008 року.
18.09.2008 року працівниками Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої складено акт №8199/15-2/34562472 та прийнято податкове повідомлення – рішення №0014791501/0 від 29.09.2008 року на суму 170,00 грн., яке отримане відповідачем 08.10.2008 року.
19.11.2008 року податковим органом здійснено перевірку своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої складено акт №10449/15-2/34562472 та прийнято податкове повідомлення – рішення №0000131501/0 від 20.01.2009 року на суму 510,00 грн., зазначене податкове повідомлення – рішення було направлене відповідачу поштовим відправленням, але у зв’язку із неможливістю вручення складено акт №2382/15-2/34562472 від 27.03.2009 року.
Також, 07.07.2009 року позивачем була проведена перевірка, щодо несвоєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість, за результатами якої складено акт №4642/15-2/34562472 та прийняте податкове повідомлення – рішення №0005811501/0 від 14.08.2009 року на суму 340,00 грн., зазначене податкове повідомлення – рішення було направлене відповідачу поштовим відправленням, але у зв’язку із неможливістю вручення складено акт №7385/15-2/34562472 від 22.10.2009 року.
11.03.2010 року Лівобережною МДПІ м. Дніпропетровська проведено перевірку своєчасності подання податкової звітності, під час якої було встановлено порушення вимог чинного законодавства. За результатами перевірки складено акт №1720/15-2/34562472 та прийнято податкове повідомлення – рішення №0003181501/0 від 06.04.2010 року на суму 1 190,00 грн., яке отримане відповідачем 18.05.2010 року.
27.05.2010 року податковим органом було проведено перевірку, щодо несвоєчасного подання податкової звітності з податку на додану вартість, за результатом якої складено акт №4044/15-2/34562472 та прийняте податкове повідомлення – рішення №0009551501/0 від 21.10.2010 року на суму 510,00 грн., зазначене податкове повідомлення – рішення було направлене відповідачу поштовим відправленням, але у зв’язку із неможливістю вручення складено акт №10729/15-2/34562472 від 14.12.2010 року.
Також, 19.07.2010 року Лівобережною МДПІ м. Дніпропетровська проведено невиїзну документальну перевірку з питань затримки у поверненні реєстраційного свідоцтва платника податку на додану вартість, під час якої було виявлено порушення вимог чинного законодавства, а саме: відповідач протягом двадцяти послідовних місяців не подавало податковому органу декларації з податку на додану вартість.
Відповідно до абз.15 п.п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість», який діяв на момент анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість, платник податку зобов'язаний повернути податковому органу реєстраційне свідоцтво: якщо анулювання реєстрації здійснюється за ініціативою платника податку, - разом із наданням заяви про таке анулювання; якщо анулювання реєстрації здійснюється за ініціативою податкового органу, - протягом двадцяти календарних днів від дня прийняття рішення про анулювання. У цьому випадку затримка у поверненні такого свідоцтва прирівнюється до затримки у наданні податкової звітності з цього податку.
За результатами проведеної перевірки податковим органом складено акт №6069/15-2/34562472 від 19.07.2010 року та винесено податкове повідомлення – рішення №0011161501/0 від 08.11.2010 року, яким до відповідача застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 170,00 грн.
У відповідності до пп.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України № 2181-ІІІ, податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до п.4.2 та 4.3 ст.4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених пп.5.2.2 цього Закону.
Отже, враховуючи вищевикладене податкове зобов’язання є узгодженим.
Згідно пп.16.1.1 п.16.1, пп. 16.4.1 п.16.4 ст.16 Закону України "Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ, після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
На підставі вищезазначеної норми на суму податку на додану вартість була нарахована пеня в сумі 15,73 грн.
Загальна сума заборгованості з податку на додану вартість та податку на прибуток складає 4 541,27 грн. та 15,73 грн. пені.
Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкове зобов'язання – це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Згідно пп.6.2.1. п.6.2 ст. 6 зазначеного Закону у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Податкова вимога вважається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження із повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення.
У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Лівобережною міжрайонною державною податковою інспекцією м. Дніпропетровська було сформовано першу податкову вимогу №1/1233 від 01.11.2007 року на суму 165,91 грн. та другу №2/7 від 09.01.2008 року на суму 454,14, які вручені відповідачу 24.11.2007 року та 21.01.2008 року відповідно.
Отже, враховуючи вищевикладене, загальна сума боргу товариства з обмеженою відповідальністю «Комерційна фірма КВК» складає 4 557,00 грн., що підтверджується деклараціями, податковими повідомленнями – рішеннями, податковими вимогами, витягом з облікової картки та іншими матеріалами справи.
Згідно до ст.67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п.п. 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платники податків зобов’язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
У відповідності до п. 95.1 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності – шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 ст.95 цього Кодексу стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби.
Статтею 124 Конституції України передбачено, що юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі, водночас частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади (до яких належать органи державної податкової служби) та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Приймаючи до уваги викладене та враховуючи, що на час розгляду справи сума боргу відповідачем не сплачена в добровільному порядку, відповідних доказів суду не надано, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому, податкові зобов’язання відповідача підлягають погашенню за рахунок примусовому стягнення його активів.
Керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 72, 86, 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Лівобережної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська до товариства з обмеженою відповідальністю «Комерційна фірма КВК» про стягнення заборгованості у розмірі 4 557,00 грн. – задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Комерційна фірма КВК» (код 34562472) на користь бюджету на розрахункові рахунки згідно бюджетної класифікації в рахунок погашення податкового боргу по податку на прибуток в сумі 679,90 грн. (шістсот сімдесят дев’ять грн. 90 коп.) та з податку на додану вартість в розмірі 3 877,10 грн. (три тисячі вісімсот сімдесят сім грн. 10 коп.).
Копію постанови направити сторонам.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя < (підпис) >
< Список >
< Список >
< Список >
В.В. Горбалінський
< Текст >
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.09.2011 |
Оприлюднено | 13.10.2011 |
Номер документу | 18511010 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Горбалінський Володимир Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Горбалінський Володимир Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні