Постанова
від 26.09.2011 по справі 2а/0570/176/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 вересня 2011 р. справа № 2а/0570/176/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: < година >

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Скріпні ка А.І.

при секретарі Чумарі ній Д.В.

Донецький окружний адмін істративний суд у складі: гол овуючого судді Скріпніка А.І ., при секретарі судового засі дання: Чумаріній Д.В., за участ ю прокурора: Григор' євої О.В . - згідно посвідчення; ОСО БА_1 - згідно довіреності; р озглянувши у відкритому судо вому засіданні адміністрати вну справу за позовом Донець ко - Ясинуватського транспо ртного прокурора в інтересах Головної державної інспекці ї на автомобільному транспор ті Міністерства транспорту т а зв' язку України в особі Те риторіального управління Го ловної державної інспекції н а автомобільному транспорті в Донецькій області до товар иства з обмеженою відповідал ьністю „Енергія - 6” про стяг нення фінансових санкцій на суму 20400 грн.,

ВСТАНОВИВ:

10.01.2011 року Донецько - Ясинув атський транспортний прокур ор в інтересах Головної держ авної інспекції на автомобіл ьному транспорті Міністерст ва транспорту та зв' язку Ук раїни в особі Територіальног о управління Головної держав ної інспекції на автомобільн ому транспорті в Донецькій о бласті звернувся до Донецько го окружного адміністративн ого суду із вищевказаним поз овом.

В обґрунтування своїх поз овних вимог прокурор зазначи в, що Територіальним управлі нням Головної державної інсп екції на автомобільному тран спорті в Донецькій області б ули винесені постанови № 118430, № 118419, № 118418, № 118417, № 118416, № 118414, № 118413, № 118412, № 118409, № 118387, № 100340, № 100345 про застосування до відповідача фінансових с анкцій в розмірі 1700,00 грн. кожно ю постановою. Правовою підст авою позову позивач зазначає , що відповідачем до позивача на підставі ст. 60 Закону Украї ни “Про автомобільний трансп орт” застосовано штрафні сан кції, за порушення вимог ст. 39 в казаного Закону, а саме у зв' язку із відсутністю на момен т перевірки ліцензійних карт ок на транспортні засоби поз ивача. У зв' язку з тим, що від повідачем штрафні санкції до бровільно не сплачені, проку рор просив суд стягнути з від повідача фінансові санкції у розмірі 20400 грн.

Прокурор та представник по зивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали, п росили задовольнити позов у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про час і місце розгляду сп рави повідомлявся належним ч ином. Причин неявки суду не по відомив, заяв про відкладенн я розгляду справи не надсила в. Заперечень проти адмініст ративного позову не надавав.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, причин неявки суду не пові домив. Заяв про відкладення р озгляду справи або про розгл яд справи за його відсутност і представник відповідача не надавав.

Відповідно до витягу є Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців станом на 31.08.2011 року, адреса юридичної особи товар иства з обмеженою відповідал ьністю „Енергія -6” визначена наступним чином: 83023, місто Дон ецьк, вул. Черкасова, 4а/13, тобто як і було зазначено прокурор ом у позовній заяві.

Відповідно до ч. 4 ст. 33 КАС Укр аїни, у разі ненадання особам и, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або су дове повідомлення надсилают ься: юридичним особам та фізи чним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (мі сця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстр і юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; фізичним о собам, які не мають статусу пі дприємців, - за адресою їх місц я проживання чи місця перебу вання, зареєстрованою у вста новленому законом порядку. У разі відсутності осіб, які бе руть участь у справі, за такою адресою вважається, що судов ий виклик або судове повідом лення вручене їм належним чи ном.

Перевіривши матеріали спр ави, заслухавши пояснення ст орін, вирішивши питання чи ма ли місце обставини, якими обґ рунтовувалися вимоги та запе речення, та якими доказами во ни підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають знач ення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, я ку правову норму належить за стосувати до цих правовіднос ин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає част ковому задоволенню з наступн их підстав.

Донецько - Ясинуватський транспортний прокурор у від повідності до ст. 121 Конституц ії України та ст. 36-1 Закону Укра їни «Про прокуратуру» зверну вся до суду в інтересах Голов ної державної інспекції на а втомобільному транспорті Мі ністерства транспорту та зв' язку України в особі Територ іального управління Головно ї державної інспекції на авт омобільному транспорті в Дон ецькій області до товариства з обмеженою відповідальніст ю „Енергія - 6” про стягнення фінансових санкцій на суму 204 00 грн.

Відповідно до Положення пр о Головну державну інспекцію на автомобільному транспорт і, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 08.09.2004 року № 1190, Головна держав на інспекція на автомобільно му транспорті є урядовим орг аном державного управління, що діє у складі Міністерства транспорту та зв' язку Укра їни і йому підпорядковується .

Згідно з п. 4 вищевказаного П оложення Головна державна ін спекція на автомобільному тр анспорті відповідно до покла дених на неї завдань здійсню є державний контроль за доде ржанням суб' єктами господа рювання, які провадять діяль ність у сфері автомобільного транспорту загального корис тування, вимог законодавства про автомобільний транспорт , норм та стандартів, що регулю ють організацію перевезення пасажирів і вантажів автомо більним транспортом загальн ого користування.

Головна державна інспекці я на автомобільному транспор ті має право перевіряти доде ржання суб' єктами господар ювання, які провадять діяльн ість у сфері автомобільного транспорту загального корис тування, законодавства про а втомобільний транспорт, норм та стандартів, що регулюють о рганізацію перевезення паса жирів і вантажів автомобільн им транспортом загального ко ристування.

Згідно п.8 вказаного Положен ня Головна державна інспекці я на автомобільному транспор ті для виконання покладених на неї завдань може за погодж енням з Міністерством трансп орту та зв' язку утворювати територіальні органи у межах граничної чисельності праці вників Головної державної ін спекції на автомобільному тр анспорті.

Таким чином, територіальни й орган Головної державної і нспекції на автомобільному т ранспорті при прийнятті ріше ння про застосування до суб' єкта підприємницької діяльн ості фінансових санкцій діє як орган державної виконавчо ї служби у здійсненні управл інських функцій і, відповідн о, як суб' єкт владних повнов ажень.

Головною державною інспек цією на автомобільному транс порті Міністерства транспор ту та зв' язку України в особ і Територіального управлінн я Головної державної інспекц ії на автомобільному транспо рті в Донецькій області при п роведенні перевірок встанов лено порушення законодавств а з боку відповідача при здій сненні ним діяльності, пов' язаної з перевезенням пасажи рів.

Згідно пункту 15 Порядку зді йснення державного контролю на автомобільному транспорт і, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08.11.2006 р., під час проведення рейдової перевірки перевіря ється: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документ ів, на підставі яких здійснюю ться перевезення автомобіль ним транспортом; наявність у документах водія відмітки п ро проходження ним медичного огляду та проведення переві рки технічного стану транспо ртного засобу перед виїздом на маршрут; відповідність зо внішнього і внутрішнього спо рядження (екіпірування) тран спортного засобу встановлен им вимогам; оснащення таксі с правним таксометром; відпові дність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, перед баченим технічною характери стикою транспортного засобу ; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та м аршруту руху; наявність у всі х пасажирів квитків на проїз д та квитанцій на перевезенн я багажу, а у разі пільгового п роїзду - відповідного посвід чення; додержання водієм реж иму праці та відпочинку, а так ож вимоги щодо наявності в ав тобусі двох водіїв у разі пер евезення пасажирів на відста нь 500 і більше кілометрів; вико нання водієм інших вимог Пра вил надання послуг пасажирсь кого автомобільного транспо рту та Правил перевезень ван тажів автомобільним транспо ртом в Україні.

Статтею 39 Закону №2344-ІІІ авто мобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред 'являти особам, які уповноваж ені здійснювати контроль на автомобільному транспорті т а у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі я ких виконуються пасажирські перевезення. Документи для р егулярних пасажирських пере везень: для автомобільного п еревізника - ліцензія, догові р із органами виконавчої вла ди та органами місцевого сам оврядування чи їх дозвіл, пас порт маршруту, документ, що за свідчує використання автобу са на законних підставах, інш і документи, передбачені зак онодавством України; для вод ія автобуса - посвідчення вод ія відповідної категорії, ре єстраційні документи на тран спортний засіб, ліцензійна к артка, дорожній лист, квитков о-касовий лист, схема маршрут у, розклад руху, таблиця варто сті проїзду (крім міських пер евезень), інші документи, пере дбачені законодавством Укра їни.

Пунктами 26, 27 Порядку здійсне ння державного контролю на а втомобільному транспорті вс тановлено, що справа про пору шення розглядається у присут ності уповноваженої особи су б'єкта господарювання. Про ча с і місце розгляду справи про порушення уповноважена особ а суб'єкта господарювання по відомляється під розписку чи рекомендованим листом із по відомленням. У разі неявки уп овноваженої особи суб'єкта г осподарювання справа про пор ушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про засто сування фінансових санкцій

Відповідно ст. 60 Закону №2344-ІІ І за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізник ів застосовуються санкції за : надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оф ормлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмір і ста неоподатковуваних міні мумів доходів громадян.

Згідно з пунктами 25, 26 Порядк у здійснення державного конт ролю на автомобільному транс порті, що затверджений поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 08 листопада 2006 року №1567 , справа про порушення розгля дається в органі державного контролю за місцезнаходженн ям суб'єкта господарювання а бо за місцем виявлення поруш ення, у присутності уповнова женої особи суб' єкта господ арювання. Про час і місце розг ляду справи про порушення уп овноважена особа суб' єкта г осподарювання повідомляєть ся під розписку чи рекомендо ваним листом із повідомлення м.

Згідно п. 28 зазначеного Поря дку фінансова санкція повинн а бути перерахована суб'єкто м господарювання на зазначен ий у постанові рахунок не піз ніше ніж протягом п'ятнадцят и днів після отримання ним ко пії постанови про застосуван ня фінансових санкцій, про що повідомляється орган держав ного контролю, посадовою осо бою якого винесено відповідн у постанову.

Також судом встановлено на ступне.

За наслідками рейдової пер евірки, інспекторами Територ іального управління Головно ї державної інспекції на авт омобільному транспорті в Дон ецькій області складені акти проведення перевірки додерж ання вимог законодавства про автомобільний транспорт №19363 7, №193839, №203241, №193815, №193817, №193811, №193831, №193573, №193827, № 193740, №0187815, №0187800.

За наслідками розгляду вищ езазначених актів перевірок , начальником Територіальног о управління Головної держав ної інспекції на автомобільн ому транспорті в Донецькій о бласті Корніловим В.Ю. на підставі ч. 1 ст. 60 Закону Україн и “Про автомобільний транспо рт” винесені постанови, яким и за порушення законодавства про автомобільний транспорт до позивача застосовані фін ансові санкції, зокрема:

- постановою №118430 від 22.11.2010 року застосовано до товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія-6» фінансові санкці ї в сумі 1700,00 грн. (а.с. 31),

- постановою №118419 від 22.11.2010 року на підставі застосовано до т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Енергія-6» фінан сові санкції в сумі 1700,00 грн. (а.с . 29),

- постановою №118416 від 22.11.2010 року застосовано до товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія-6» фінансові санкці ї в сумі 1700,00 грн. (а.с. 23),

- постановою №118413 від 22.11.2010 року застосовано до товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія-6» фінансові санкці ї в сумі 1700,00 грн. (а.с. 19),

- постановою №118417 від 22.11.2010 року застосовано до товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія-6» фінансові санкці ї в сумі 1700,00 грн. (а.с. 25),

- постановою №118418 від 22.11.2010 року застосовано до товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія-6» фінансові санкці ї в сумі 1700,00 грн. (а.с. 27),

- постановою №118414 від 22.11.2010 року застосовано до товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія-6» фінансові санкці ї в сумі 1700,00 грн. (а.с. 21),

- постановою №118412 від 22.11.2010 року застосовано до товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія-6» фінансові санкці ї в сумі 1700,00 грн. (а.с. 17),

- постановою №118387 від 22.11.2010 року застосовано до товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія-6» фінансові санкці ї в сумі 1700,00 грн. (а.с. 13),

- постановою №118409 від 22.11.2010 року застосовано до товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія-6» фінансові санкці ї в сумі 1700,00 грн. (а.с. 15),

- постановою №100345 від 07.09.2010 року застосовано до товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія-6» фінансові санкці ї в сумі 1700,00 грн. (а.с. 33),

- постановою №100340 від 07.09.2010 року застосовано до товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія-6» фінансові санкці ї в сумі 1700,00 грн. (а.с. 10).

Не погодившись із зазначен ими постановами, відповідач оскаржив їх до суду в установ леному законом порядку.

Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 14 квітня 2011 року позов то вариства з обмеженою відпові дальністю „Енергія - 6” до Те риторіального управління Го ловної державної інспекції н а автомобільному транспорті в Донецькій області було зад оволено частково. Скасовані постанови за №№ 118412, 118413, 118414, 118416, 118417, 11841 8, 118430. У задоволенні решти позов них вимог відмовлено. Вказан е судове рішення набрало зак онної сили.

Суд зазначає, що згідно ст. 255 КАС України постанова або у хвала суду, яка набрала закон ної сили, є обов'язковою для о сіб, які беруть участь у спр аві, для їхніх правонаступн иків, а також для всіх органі в, підприємств, установ та ор ганізацій, посадових чи служ бових осіб, інших фізичних ос іб і підлягає виконанню на вс ій території України. Обстав ини, які були встановлені по становою, що набрала законн ої сили, в одній адміністра тивній справі не можуть о спорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих ст орін.

З огляду на вищезазначене, с уд приходить до висновку, що Д онецько - Ясинуватського тр анспортного прокурора в інте ресах Головної державної інс пекції на автомобільному тра нспорті Міністерства трансп орту та зв' язку України в ос обі Територіального управлі ння Головної державної інспе кції на автомобільному транс порті в Донецькій області до товариства з обмеженою відп овідальністю „Енергія - 6” п ро стягнення фінансових санк цій на суму 20400 грн., підлягають частковому задоволенню.

Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог п озивача, у зв' язку із чим, за приписами статті 94 Кодексу ад міністративного судочинств а України судові витрати зді йснені позивачем підлягають стягнення на користь позива ча з державного бюджету Укра їни пропорційно задоволеній частині вимог.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 2, 7-12, 69-72, 87-98, 122-163,167,186 254 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ :

Позовні вимоги Донецько - Ясинуватського транспортно го прокурора в інтересах Гол овної державної інспекції на автомобільному транспорті М іністерства транспорту та зв ' язку України в особі Терит оріального управління Голов ної державної інспекції на а втомобільному транспорті в Д онецькій області до товарист ва з обмеженою відповідальні стю „Енергія - 6” про стягнен ня фінансових санкцій на сум у 20400 грн, - задовольнити частко во.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю „Ен ергія - 6” (ЄДРПОУ 33670793) на корис ть Державного бюджету м. Доне цька ( р/р 31112106700002, МФО 834016, ОКПО 23977045, ко д 21081100) фінансові санкції у розм ірі 8500 (вісім тисяч п' ятсот) гр н. 00 коп.

У задоволенні решти позовн их вимог - відмовити.

Вступну та резолютивну час тини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголош ено 26 вересня 2011 року у присутн ості представників сторін.

Постанова у повному обсязі складена 28 вересня 2011 року.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання апеляційної скар ги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції. Апеляцій на скарга на постанову суду п ершої інстанції подається пр отягом десяти днів з дня її пр оголошення. У разі застосува ння судом частини третьої ст атті 160 цього Кодексу, а також п рийняття постанови у письмов ому провадженні апеляційна с карга подається протягом дес яти днів з дня отримання копі ї постанови. Якщо суб'єкта вла дних повноважень у випадках та порядку, передбачених час тиною четвертою статті 167 цьог о Кодексу, було повідомлено п ро можливість отримання копі ї постанови суду безпосередн ьо в суді, то десятиденний стр ок на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закін чення п'ятиденного строку з м оменту отримання суб'єктом в ладних повноважень повідомл ення про можливість отриманн я копії постанови суду.

Суддя Скріпнік А.І.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.09.2011
Оприлюднено14.10.2011
Номер документу18512179
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/176/2011

Постанова від 26.09.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Скріпнік А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні