Постанова
від 26.09.2011 по справі 2а-3908/11/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 вересня 2011 року 2а-3908/11/1070

приміщення суду за адресо ю: м. Київ, бул. Лесі Українки , 26, зал судових засідань № 1022

час прийняття постанови: 11 год. 21 хв.

Київський окружний адміні стративний суд у складі:

головуючого судді - Леонтовича А.М .

при секретарі - Воронюк М.М.

за участю представників ст орін

від позивача: ОСОБА_2 (за дові реністю)

від відповідача: не з' явився

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу

за позовом

до

про Державної податкової інсп екції у Подільському районі міста Києва Товариства з обм еженою відповідальністю “Хл ібосол”

надання дозволу,

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспе кція у Подільському районі м іста Києва звернулась до Окр ужного адміністративного су ду міста Києва з адміністрат ивним позовом до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Хлібосол»про надання дозв олу на погашення суми податк ового боргу, що перебуває в по датковій заставі в розмірі 15 140,05 грн.

Ухвалою Окружного а дміністративного суду міста Києва від 4 серпня 2011 року адмі ністративну справу № 2а-8227/11/2670 за позовом Державної податково ї інспекції у Подільському р айоні міста Києва до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Хлібосол»про надання д озволу передано до Київськог о окружного адміністративно го суду за правилами територ іальної підсудності.

Ухвалою Київського окруж ного адміністративного суду від 29 серпня 2011 року адміністр ативну справу прийнято до пр овадження судді Леонтовича А .М. та призначено справу до суд ового розгляду на 12 вересня 2011 року.

У судове засідання, признач ене на 12 вересня 2011 року, з' яви вся представник позивача. Ві дповідач або його уповноваже ні представники в судове зас ідання не з' явились, в зв' я зку чим та враховуючи припис и пункту 3 частини 1 статті 128 Ко дексу адміністративного суд очинства України суд відклав розгляд даної справи на 26 вер есня 2011 року.

У судовому засіданні позив ач з урахуванням уточнення п озовних вимог просив суд поз ов задовольнити та надати до звіл на погашення суми подат кового боргу в розмірі 15 077,11 грн .

Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та мі сце розгляду справи був пові домлений належним чином. У зв ' язку з нез' явленням предс тавників відповідача та нена данням витребуваних доказів розгляд справи відкладався, ухвала про призначення розг ляду справи та повістки напр авлялися відповідачу за адре сою, внесеною відповідачем д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців. Відповідно до змісту частини другої ста тті 17, частини першої статті 18 З акону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців »та з урахуванням положень ч астини восьмої статті 35 Кодек су адміністративного судочи нства України така адреса вв ажається достовірною, а пові стка, направлена за нею, вруче ною юридичній особі.

Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши фактичні обставини, на я ких ґрунтується позов, оціни вши докази, які мають юридичн е значення для розгляду спра ви і вирішення спору по суті, в рахувавши норми закону, які д іяли на момент виникнення пр авовідносин між сторонами, с уд вважає встановленими наст упні обставини та відповідні їм правовідносини.

Згідно зі статтею 67 Консти туції України кожен зобов' я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення в ичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адм іністрування, платників пода тків та зборів, їх права та обо в'язки, компетенцію контролю ючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб п ід час здійснення податковог о контролю, а також відповіда льність за порушення податко вого законодавства врегульо вано Податковим кодексом Укр аїни від 02.12.2010р. (далі по тексту - Податковий кодекс).

Частиною 2 статті 10 Закону Ук раїни «Про державну службу»в ід 04.12.1990р. № 509-XII визначено, що держ авні податкові інспекції в р айонах, містах без районного поділу, районах у містах, міжр айонні та об'єднані спеціалі зовані державні податкові ін спекції виконують такі функц ії, як забезпечення обліку пл атників податків, інших плат ежів, правильність обчисленн я і своєчасність надходження цих податків, платежів, а тако ж здійснюють реєстрацію фізи чних осіб - платників податкі в та інших обов'язкових плате жів.

Згідно з пунктом 15.1 с татті 15 Податкового кодексу п латниками податків визнають ся фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юриди чні особи (резиденти і нерези денти України) та їх відокрем лені підрозділи, які мають, од ержують (передають) об'єкти о податкування або провадять діяльність (операції), що є об 'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податкови ми законами, і на яких поклад ено обов'язок із сплати подат ків та зборів згідно з цим Код ексом.

Відповідно до підпункту 16 .1.4 пункту 16.1 статті 16 Податково го кодексу, платник податків зобов'язаний: сплачувати под атки та збори в строки та у роз мірах встановленим цим Кодек сом та законами з питань митн ої справи.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Хлібсол»зар еєстровано Вишгородською ра йонною державною адміністра цією 7 липня 2003 року.

На податковому обліку в Дер жавній податковій інспекції у Вишгородському районі Киї вської області перебуває з 20 л ютого 2009 року.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем до Держ авної податкової інспекції у Подільському районі міста К иєва подано розрахунок земел ьного податку на 2009 рік, яким са мостійно визначено розмір ор ендної плати в сумі 46 369,17 грн.

З огляду на наведене, суд вв ажає за необхідне зазначити, що спеціальним законом, який визначав розміри та порядок плати за використання земел ьних ресурсів, а також відпов ідальність платників та конт роль за правильністю обчисле ння і справляння земельного податку за 2009 рік, є Закону Укра їни «Про плату за землю», що ді яв на момент подання податко вої декларації орендної плат и за земельні ділянки держав ної і комунальної власності за 2009 рік.

Враховуючи наведене та від повідно до частини 1 статті 17 З акону України «Про плату за з емлю»податкове зобов' язан ня по земельному податку, а та кож по орендній платі за земл і державної та комунальної в ласності, визначене у податк овій декларації на поточний рік, сплачується рівними час тками власниками та землекор истувачами земельних діляно к за місцезнаходженням земел ьної ділянки за базовий пода тковий (звітний) період, який д орівнює календарному місяцю , щомісячно протягом 30 кале ндарних днів, наступних за ос таннім календарним днем звіт ного (податкового) місяця.

Як вбачається з матеріалів справи, за відповідачем облі ковується податковий борг з земельного податку з урахува нням штрафних санкцій та пен і на суму 15 077,11 грн.

Доказів щодо сплати самост ійно поданої відповідачем по даткової декларації орендно ї плати за земельні ділянки д ержавної і комунальної власн ості за 2009 рік суду не надано.

Відповідно до підпу нкту 4.1.1 пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-III в редакції, чинні й на момент вчинення спірних правовідносин (далі по текст у Закон України від 21.12.2000р. № 2181-III), платник податків самостійно обчислює суму податкового з обов'язання, яку зазначає у по датковій декларації, крім ви падків, передбачених підпунк том "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а т акож пунктом 4.3 цієї статті.

Згідно пункту 5.1 статт і 5 вказаного закону податков е зобов'язання, самостійно ви значене платником податків у податковій декларації, вваж ається узгодженим з дня пода ння такої податкової деклара ції.

Відповідно до підпункту 5. 3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону Укра їни від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ платник по датків зобов' язаний самост ійно сплатити суму податково го зобов' язання, зазначену у поданій ним податковій дек ларації, протягом десяти к алендарних днів, наступни х за останнім днем відповідн ого граничного строку, перед баченого підпунктом 4.1.4 пункт у 4.1 статті 4 цього Закону для по дання податкової декларації .

В матеріалах справи відсут ні докази сплати податкового зобов' язання самостійно ви значеного відповідачем в под аткових деклараціях.

Підпунктом 5.4.1 пункту 5.4 стат ті 5 Закону України від 21.12.2000р. № 2 181-ІІІ передбачено, що узгодже на сума податкового зобов' я зання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сум ою податкового боргу платник а податків.

Оскільки судом встановлен о, що податкове зобов' язанн я відповідача в установлені строки не сплачено, таке пода ткове зобов' язання визнаєт ься податковим боргом.

Відповідно до 6.2.1 пункту 6.1 ста тті 6 Закону України від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ у разі коли платник пода тків не сплачує узгоджену су му податкового зобов' язанн я в установлені строки, подат ковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Згідно з підпунктом 6.2.1 пункт у 6.1 статті 6 Закону України від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ податкові вимоги також надсилаються платника м податків, які самостійно по дали податкові декларації, а ле не погасили суму податков их зобов' язань у встановлен і строки, без попереднього на правлення (вручення) податко вого повідомлення.

Підпунктом 6.2.3 пункту 6.2 статт і 6 Закону України від 21.12.2000р. № 218 1-ІІІ визначено, що:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків. обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

Підпунктом 6.2.4 пункту 6.2 статт і 6 Закону України від 21.12.2000р. № 2181- ІІІ податкова вимога вважаєт ься надісланою (врученою) юри дичній особі, якщо її передан о посадовій особі такої юрид ичної особи під розписки або надіслано листом з повідомл енням про вручення. У разі кол и податковий орган або пошта не може вручити платнику под атків податкове повідомленн я або податкові вимоги у зв'яз ку з незнаходженням посадови х осіб, їх відмовою прийняти п одаткове повідомлення або по даткову вимогу, незнаходженн ям фактичного місця розташув ання (місцезнаходження) плат ника податків, податковий ор ган розміщує податкове повід омлення або податкові вимоги на дошці податкових оголоше нь, встановленій на вільному для огляду місці біля входу д о приміщення податкового орг ану. При цьому день розміщенн я такої податкової вимоги вв ажається днем її вручення.

Відповідно до підпункту 6.3.2 п ункту 6.3 статті 6 Закону Україн и від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ, передбачено , що у разі коли у платника под атків, якому було надіслано п ершу податкову вимогу, виник ає новий податковий борг, дру га податкова вимога має міст ити суму консолідованого бор гу. При цьому окрема податков а вимога щодо такого нового п одаткового боргу не виставля ється. Консолідованим вважає ться борг, визначений у перші й податковій вимозі, збільше ний на суму нового податково го боргу, що виник до виставле ння другої податкової вимоги .

Так, на адресу внесену відпо відачем до Єдиного державног о реєстру юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців рек омендованими листами з повід омленням про вручення надісл ано першу податкову вимогу в ід 6 жовтня 2009 року № 1/2919 на суму 3 7 37,87 грн. та другу податкову вимо гу від 12 січня 2010 року № 2/16 на суму 15 530,17 грн. Вказані податкові ви моги відповідно до актів від 04.12.2009р. № 1\2919 та від 09.02.2010р. № 2\16 розміщ ено на дошці податкових огол ошень контролюючого органу.

Вказані податкові вимоги в ідповідачем у встановленому чинним законодавством поряд ку не оскаржені.

Відповідно до статті 1 За кону України від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ п еня - плата у вигляді процен тів, нарахованих на суму пода ткового боргу (без урахуванн я пені), що справляється з плат ника податків у зв' язку з не своєчасним погашенням подат кового зобов' язання.

Підпунктом 16.1.2 пункту 16.1 стат ті 16 Закону України від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ передбачено, що нарахув ання пені починається при на рахуванні суми податкового з обов' язання контролюючими органами - від першого робо чого дня, наступного за остан нім днем граничного строку с плати податкового зобов' яз ання, визначеного у податков ому повідомленні згідно з но рмами цього закону.

Таким чином, у зв' язку з не вчасно сплаченою сумою узгод женого податкового зобов' я зання, станом ДПІ у Подільськ ому районі міста Києва була н арахована пеня у розмірі 223,62 гр н.

Як вбачається з вит ягу про реєстрацію в Державн ому реєстрі обтяжень рухомог о майна, майно Товариства з об меженою відповідальністю «Х лібосол»перебуває у податко вій заставі згідно акту опис у № 11 від 18 травня 2010 року.

Відповідно до пункту 11 час тини 1 статті 10 Закону України «Про державну податкову слу жбу в Україні», державні п одаткові інспекції в районах , містах без районного поділу , районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податк ові інспекції виконують такі функції: подають до судів поз ови до підприємств, установ, о рганізацій та громадян про в изнання угод недійсними і ст ягнення в доход держави кошт ів, одержаних ними за такими у годами, а в інших випадках - ко штів, одержаних без установл ених законом підстав, а також про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами за рахун ок їх майна. А також подають до судів позови про застосуван ня санкцій, пов'язаних із забо роною організації і проведен ня азартних ігор на територі ї України.

Згідно з підпунктом 20.1.18 пунк ту 20.1 статті 20 Податкового коде ксу, органи державної податк ової служби мають право звер татися до суду щодо стягненн я коштів платника податків, я кий має податковий борг, з рах унків у банках, обслуговуючи х такого платника, на суму под аткового боргу або його част ини, а також стягувати до бюдж етів та державних цільових ф ондів суми грошових зобов' я зань та/або податкового борг у у випадках, порядку та розмі рі, встановлених цим Кодексо м.

Відповідно до части ни 95.1 статті 95 Податкового коде ксу орган державної податков ої служби здійснює за платни ка податків і на користь держ ави заходи щодо погашення по даткового боргу такого платн ика податків шляхом стягненн я коштів, які перебувають у йо го власності, а в разі їх недос татності - шляхом продажу май на такого платника податків, яке перебуває у податковій з аставі.

Відповідно до частини 1 ст атті 9 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого: 1) суд вирі шує справи відповідно до Кон ституції та законів України, а також міжнародних договор ів, згода на обов' язковість яких надана Верховною Радою України; 2) суд застосовує інш і нормативно-правові акти, пр ийняті відповідним органом н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, передбачені Ко нституцією та законами Украї ни.

Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Згідно частини 1 статті 71 Ко дексу адміністративного суд очинства України кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, крім вип адків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 71 цього Код ексу передбачено, що в адміні стративних справах про проти правність рішень, дій чи безд іяльності суб' єкта владних повноважень обов' язок щодо доказування правомірності с вого рішення, дії чи бездіяль ності покладається на відпов ідача, якщо він заперечує про ти адміністративного позову .

Системно проаналізувавш и норми чинного законодавств а та враховуючи, що в матеріал ах справи відсутні докази сп лати в повному обсязі податк ового зобов' язання, як само стійно визначеного відповід ачем в податкових декларація х так і нарахованого позивач ем, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача відповідач суду не надав.

Відповідно до частини 2 ст атті 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України якщ о судове рішення ухвалене на користь сторони - суб' єкта владних повноважень, суд при суджує з іншої сторони всі зд ійснені нею документально пі дтверджені судові витрати, п ов' язані із залученням свід ків та проведенням судових е кспертиз.

Керуючись статтями 9, 69-72, 94, 158-1 63 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Надати дозвіл на погашення суми податкового боргу за ра хунок майна платника податкі в Товариства з обмеженою від повідальністю «Хлібосол»(07300, Київська область, Вишгородс ький район, м. Вишгород, проспе кт І. Мазепи, буд. 13\9, ідентифіка ційний код 20589808), що перебуває у податковій заставі в розмірі 15 077 (п'ятнадцять тисяч сімдеся т сім) грн. 11 коп.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після п овернення скарги, відмови у в ідкритті апеляційного прова дження або набрання законної сили рішення за наслідками а пеляційного провадження.

Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Київс ького апеляційного адмініст ративного суду через Київськ ий окружний адміністративни й суд протягом десяти днів з д ня її проголошення, а в разі пр оголошення лише вступної та резолютивної частини постан ови або прийняття постанови у письмовому провадженні - п ротягом десяти днів з дня отр имання її копії.

Суддя Леонтович А.М.

Постанова у повному обсязі виготовлена < Дата >.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.09.2011
Оприлюднено14.10.2011
Номер документу18512563
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3908/11/1070

Постанова від 26.09.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні