Справа № 2а/1570/6780/2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 вересня 2011 року м.Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Стефанов С.О. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Іванівського районного центру зайнятості до державного підприємства «Дослідне господарство «Богунівська еліта»Національної академії аграрних наук України»про стягнення штрафу у розмірі 14428 грн. 59 коп., -
В С Т А Н О В И В :
Іванівський районний центр зайнятості (надалі по тексту –Позивач) звернувся до суду з позовом до державного підприємства «Дослідне господарство «Богунівська еліта»Національної академії аграрних наук України»(надалі по тексту Відповідач або ДП «Дослідне господарство «Богунівська еліта»Національної академії аграрних наук України») про стягнення штрафу у розмірі 14428 грн. 59 коп. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в ході перевірки інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Одеського обласного центру зайнятості та згідно складеного акту про порушення законодавства про зайнятість населення від 20.06.2011р. № 12-16/21 було встановлено, що відповідачем на підставі наказу № 36 від 08.05.2011р. у зв’язку зі скороченням штату з 08.05.2011 року був звільнений за п. 1 ст. 40 КЗпП України ОСОБА_1, який займав посаду завідуючого складу. Інформацію про заплановане та фактичне вивільнення працівника, а саме звіти за формою 4-ПН (план) «Звіт про заплановане вивільнення працівників»та формою 4-ПН (факт) «Звіт про фактичне вивільнення працівників»не подавав. В акті від 20.06.2011 року № 12-16/21, який керівник відповідача отримав 20.06.2011р. особисто під розпис, відповідачу було запропоновано добровільно в місячний термін сплатити штраф у розмірі річної заробітної плати ОСОБА_1 Згідно довідки від 20.06.2011р. № 84 заробітна плата ОСОБА_1 за період з 09.05.2010р. по 08.05.2011р. складає 14428 грн. 59 коп. Однак до теперішнього часу, за актом про порушення законодавства про зайнятість населення від 20.06.2011р. № 12-16/21 за вищезазначене порушення законодавства, відповідачем сума штрафу не сплачена.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Представник позивача у судове засідання з’явився, позовні вимоги підтримав та просив позов задовольнити у повному обсязі, з підстав викладених у позовній заяві.
Представник відповідача у судове засідання не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином у встановленому законом порядку.
Враховуючи вище зазначені підстави, суд вирішив розглянути справу у письмовому провадженні.
Вивчивши матеріали справи, перевіривши їх доказами, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом по справі встановлені наступні факти та обставини.
Відповідно пункту 2 Положення про державну службу зайнятості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів УРСР від 24 червня 1991 р. № 47, одним із основних завданнями державної служби зайнятості є контроль за дотриманням законодавства про зайнятість підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності.
Відповідно п.п. «з»п. 8 зазначеного Положення, Державна служба зайнятості має право відвідувати підприємства, установи і організації для контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення і вирішення питань, пов'язаних із соціальним захистом громадян.
Іванівський районний центр зайнятості, згідно п. 2 ст. 12 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»є територіальним робочим органом виконавчої дирекції Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, у зв’язку з чим виступає органом уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.
Відповідно до п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення»№803-XII від 01.03.1991 р. із змінами та доповненнями при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніше як за два місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення-направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів (згідно наказу Мінпраці України №420 від 19.12.2005 року у вигляді встановленої форми центрам зайнятості за місцем реєстрації як платника страхових внесків до Фонду).
Роботодавці інформують службу зайнятості про вивільнення працівників шляхом подання звітності за формою 4-ПН (план) «Звіт про заплановане вивільнення працівників»та формою 4-ПН (факт) «Звіт про фактичне вивільнення працівників», які затверджені наказом Мінпраці України №420 від 19.12.2005 року.
У разі неподання або порушення строків подання цих даних з підприємства, установи, організації стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника.
Ці кошти зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнених працівників.
Порядок стягнення та розміри штрафів за невиконання вимог цієї статті підприємствами, установами й організаціями встановлюється законодавством України. Щодо пункту 5 ст. 20 зазначеного Закону, штраф визначений у розмірі - річна заробітна плата за кожного звільненого працівника.
Відповідно до підпункту "л" п. 8 Положення про державну службу зайнятості, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24.07.1991 року, державна служба зайнятості має право стягувати штрафи з підприємств, визначені п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість».
Як вбачається з акту Інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення від 20.06.2011 року № 12-16/21 (а.с. 9) при перевірці ДП «Дослідне господарство «Богунівська еліта»Національної академії аграрних наук України»встановлено вивільнення працівника згідно п.1 ст.40 КЗпП України, однак звіти про заплановане та фактичне вивільнення працівників за формами №4-ПН (план) та № 4-ПН (факт) не були подані до Іванівського районного центру зайнятості, що є порушенням вимог п.5 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення», що було визнано представником відповідача у судовому засіданні.
Відповідно до акту № 12-16/21 про порушення законодавства України про зайнятість населення від 20.06.2011р. (а.с. 9), відповідачу запропоновано добровільно у місячний строк внести штраф у розмірі річної заробітної плати вивільненого працівника, а саме ОСОБА_1 у розмірі річної заробітної плати - 14428 грн. 59 коп. на рахунок Іванівського районного центру зайнятості.
Згідно наказу відповідача № 36 від 08.05.2011р. ОСОБА_1 був звільнений у зв'язку із скороченням штату працівників з 08.05.2011 року за п. 1 ст. 40 КЗпП України (а.с. 10).
Згідно довідки про річну заробітну плату від 20.06.2011р. № 84 заробітна плата ОСОБА_1 за період з 09.05.2010р. по 08.05.2011р. складає 14428 грн. 59 коп.
Однак судом встановлено, що станом на день розгляду справи, за актом про порушення законодавства про зайнятість населення від 20.06.2011р. № 12-16/21 за вищезазначене порушення законодавства, відповідачем сума штрафу не сплачена.
Враховуючи те, що відповідач відмовляється добровільно сплатити зазначені кошти, суд вважає, що вони підлягають стягненню з відповідача в примусовому порядку.
Згідно з ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Суд вважає за необхідне на підставі положень ч.2,3 ст.162 КАС України винести постанову, яка б гарантувала дотримання та захист прав, свобод, інтересів особи, яка звернулась за судовим захистом.
Таким чином на підставі вищевикладеного, оцінюючи подані сторонами докази, керуючись внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об’єктивному розгляді всіх обставин справи в їх єдності, суд з’ясувавши про відсутність на час закінчення розгляду справи додаткових доказів, крім тих, які наявні в матеріалах справи та були досліджені судом, суд приходить до висновку що позовні вимоги про стягнення штрафу за порушення п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення»в розмірі 14428 грн. 59 коп. обґрунтовані, правомірні та підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 6-8, 35, 71, 86, 128, 158-163, 167 КАС України суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Іванівського районного центру зайнятості до державного підприємства «Дослідне господарство «Богунівська еліта»Національної академії аграрних наук України»про стягнення штрафу у розмірі 14428 грн. 59 коп. - задовольнити.
Стягнути з державного підприємства «Дослідне господарство «Богунівська еліта»Національної академії аграрних наук України»(код ЄДРПОУ 00850307) на користь Іванівського районного центру зайнятості штраф у розмірі 14428 грн. 59 коп. на р/р № 37179305000200, МФО - 828011, банк одержувача ГУДКУ в Одеській області, код бюджетної класифікації - 50040500, символ банку - 405, код ЄДРПОУ - 20997828.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги. Якщо апеляційну скаргу не буде подано в строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя С.О. Cтефанов
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2011 |
Оприлюднено | 13.10.2011 |
Номер документу | 18512955 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Стефанов С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні