Постанова
від 22.08.2011 по справі 5659/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія<   > 

         

Харківський окружний адміністративний суд  

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

Харків  

 "22" серпня 2011 р.                                                              Справа № 2а-5659/11/2070  

          Харківський окружний адміністративний суд  у складі

головуючого судді - Мельникова Р.В.

за участю: секретаря судового засідання - Вороніної І.О.,

представника позивача - Шамрай К.В.,

представника відповідача - Карпенко А.П.

          розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Чугуївської об'єднаної державної податкової інспекції Харківської області до комунального підприємства Печенізького виробничого управління житлово-комунального господарства про надання дозволу на погашення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Чугуївська об'єднана державна податкова інспекція Харківської області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до комунального підприємства Печенізького виробничого управління житлово-комунального господарства, в якому після зменшення позовних вимог просить суд надати дозвіл Чугуївській об'єднаній державній податковій інспекції Харківської області  на погашення суми боргу комунального підприємства Печенізького виробничого управління житлово-комунального господарства у розмірі 102505,19 грн. за рахунок його майна, що перебуває у податковій заставі.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідач є платником податків і зборів, передбачених Законом України "Про систему оподаткування", взятий на облік платників податків в Чугуївській ОДПІ. Відповідач самостійно не сплатив у повному обсязі суми податків, зборів. Внаслідок цього у відповідача виникла заборгованість до бюджету, яка з урахуванням зменшених позовних вимог складає 102505,19 грн. Податковий борг є узгодженим.

Рішенням сесії Печенізької селищної ради Харківської області від 24.06.2010 р. надано активи, частину яких реалізовано Чугуївською ОДПІ 09.11.2010 р. та виручені кошти направлено в рахунок погашення заборгованості відповідача на суму 15804,00 грн.

Заходи щодо погашення податкового боргу комунальним підприємством Печенізького виробничого управління житлово-комунального господарства не вживаються, тому позивач просить надати дозвіл на погашення суми боргу за рахунок майна відповідача, що перебуває у податковій заставі.

Відповідач надав суду заяву про часткове визнання податкового боргу. Зазначив, що надає згоду (на підставі рішення сесії та листа Печенізької селищної ради) Чугуївській ОДПІ на самостійну реалізацію недіючої котельні по провулку Гагаріна, 16 а в смт.Печеніги для погашення податкового боргу.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити.

Відповідач в судове засідання прибув та частково визнав позов.  

Суд, заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що відповідач – комунальне підприємство Печенізьке ВУЖКГ - зареєстрований Печенізькою районною державною адміністрацією Харківської області 10.06.1997 р., відповідно до копії витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, 19.05.2005 р. відбулась видача або заміна свідоцтва про державну реєстрацію (а.с.7-9).

КП ПВУЖКГ взято на податковий облік в Чугуївській ОДПІ 10.06.1997 р. за № 76, що підтверджується довідкою (а.с. 95).

Відповідач зареєстрований як платник податку на додану вартість в Чугуївській ОДПІ 21.07.1997 р., свідоцтво платника ПДВ № 30090014, індивідуальний податковий номер 140583720414. Згідно заяви платника від 18.09.2006 р. скасовано реєстрацію платника ПДВ.

У відповідності з п.2, 3 ч.1 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування", платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов‘язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно до п.п.2.1.1 п.2.1 ст.2 та абз.2 п.16.4 ст.16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР, платники податку (з числа резидентів - суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами) у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.

Згідно з п.16.1 ст.16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", платники податку самостійно визначають суми податку, що підлягають сплаті.

Відповідно до ст.10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції, як здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); здійснення контролю за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.

П.п. 11 ст.10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" надає право органам ДПС подавати до судів позови до підприємств по стягненню в доход держави коштів одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок майна.

Згідно з п.20.1.28 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Підпунктами 16.1.1-16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний: стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Підпунктом 4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.

Строки подання податкових декларацій встановлені п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

Виникнення та існування заборгованості КП ПВУЖКГ зі сплати податків, зборів та штрафних санкцій підтверджується наступним:

1 - податковий борг з податку на прибуток у сумі 11002,53 грн. підтверджується податковими деклараціями (а.с. 10-11);

2 - податковий борг з податку на додану вартість у сумі 34599,0 грн. підтверджується податковими деклараціями (а.с. 12-57, 154-198);

3 - комунальний податок у сумі 10,20 грн. підтверджується розрахунками (а.с. 58-59);

4 - штрафна санкція з податку додану вартість у сумі 24729,5 грн. підтверджується актом звірки взаємних розрахунків (а.с. 75, 85);

5 - штрафна санкція з податку на прибуток у сумі 798,36 грн. підтверджується розрахунком (а.с. 65);

6 - розрахункова пеня з податку на додану вартість у сумі 29184,61 грн.;

7 - розрахункова пеня з податку на прибуток у сумі 2169,42 грн.;

8 - розрахункова пеня з податку на доходи найманих працівників у сумі 10,74 грн.;

9 - розрахункова пеня з комунального податку у сумі 0,83 грн. підтверджується розрахунком по особовій картці платника.

Відповідачу було направлено першу та другу податкові вимоги, які були отримані уповноваженою особою відповідача (а.с. 96).

Згідно з п.5.1 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Згідно з п.п.5.4.1. п.5.4. ст. 5 Закону України  "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

П.п.3.1.1 п. 3.1 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" встановлює, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Таким чином, судом встановлено, що комунальне підприємство Печенізького виробничого управління житлово-комунального господарства не сплатило у повному обсязі суми податку на прибуток, податку на додану вартість, комунального податку. Заборгованість відповідача перед бюджетом становить 102505,19 грн., що підтверджується матеріалами справи та розрахунком суми податкового боргу комунального підприємства Печенізького виробничого управління житлово-комунального господарства.

Згідно п. 1 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", Чугуївська об'єднана державна податкова інспекція Харківської області здійснює контроль за додержанням законодавства про податки та інші платежі та забезпечує правильність обчислення та своєчасність надходження цих податків.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п. 30 ст. 2 Бюджетного Кодексу України органами стягнення являються податкові, митні та інші державні органи, яким відповідно до закону надано право на стягнення до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших надходжень.

Пунктом 3  ст.  50 Бюджетного Кодексу України передбачено, що органи стягнення забезпечують  своєчасне та в повному обсязі надходження бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів)  та інших доходів відповідно до законодавства.

Згідно ст. 95.1 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до ст.136 КАС України, відповідач може визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи. Судове рішення у зв'язку з визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.

Згідно з ч.3 ст.112 КАС України, у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.

Враховуючи, що на момент розгляду справи відповідачем сума податкового боргу не була сплачена у повному обсязі, а також позов частково визнаний відповідачем, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо надання дозволу Чугуївській об'єднаній державній податковій інспекції Харківської області  на погашення суми боргу комунального підприємства Печенізького виробничого управління житлово-комунального господарства у розмірі 102505,19 грн. за рахунок його майна, що перебуває у податковій заставі є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Суд зазначає, що доводи відповідача стосовно невизнаної частини боргу не спростовують існування у комунального підприємства Печенізького виробничого управління житлово-комунального господарства податкового боргу в розмірі 102505,19грн.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судовий збір з відповідача не стягується.

Керуючись ст.ст.2, 11, 71, 86, 159-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Чугуївської об'єднаної державної податкової інспекції Харківської області до комунального підприємства Печенізького виробничого управління житлово-комунального господарства про надання дозволу на погашення податкового боргу - задовольнити у повному обсязі.

Надати дозвіл Чугуївській об'єднаній державній податковій інспекції Харківської області  на погашення суми боргу комунального підприємства Печенізького виробничого управління житлово-комунального господарства (62801, Харківська область, Печенізький район, смт. Печеніги, вул.Б.Хмельницького, 21; код ЄДРПОУ 14058374) у розмірі 102505,19 грн. (сто дві тисячі п'ятсот п'ять грн. 19 коп.) за рахунок його майна, що перебуває у податковій заставі.

          Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.  

          Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

У повному обсязі постанову складено 30 серпня 2011 року.

                    

                    Суддя                                                     (підпис)<   >                     Р.В. Мельников

          З оригіналом згідно. Оригінал постанови знаходиться в матеріалах справи.<   >  

          

          Суддя<   >                                                                                 Р.В. Мельников<   > 

          

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.08.2011
Оприлюднено13.10.2011
Номер документу18514947
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5659/11/2070

Ухвала від 20.05.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Постанова від 22.08.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні