Постанова
від 22.08.2011 по справі 2939/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія<   > 

         

Харківський окружний адміністративний суд  

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

Харків  

 "22" серпня 2011 р.                                                              Справа № 2а-2939/11/2070  

          Харківський окружний адміністративний суд  у складі

головуючого судді - Мельникова Р.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом прокуратури Кегичівського району Харківській області в інтересах держави в особі Красноградської міжрайонної державної податкової інспекції у Харківській області до  Кегичівського виробничого управління житлово-комунального господарства про стягнення податкового боргу ,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, прокуратура Кегичівського району Харківській області в інтересах держави в особі Красноградської міжрайонної державної податкової інспекції у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Кегичівського виробничого управління житлово-комунального господарства, в якому просить суд стягнути з Кегичівського виробничого управління житлово-комунального господарства заборгованість перед бюджетом у розмірі 127279,27 грн.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідач є платником податків і зборів, передбачених Законом України "Про систему оподаткування". Відповідач самостійно не сплатив у повному обсязі суми податків, зборів. Внаслідок цього у відповідача виникла заборгованість до бюджету, яка станом на дату звернення до суду з позовом складає 127279,27 грн.  У зв’язку з тим, що вказана заборгованість перед бюджетом погашена не була, дану суму позивач просить стягнути з відповідача у судовому порядку.

Від представника позивача до суду надійшла заява про розгляд справи без участі представника Красноградської МДПІ у Харківській області, у якій представник позивача повідомляє, що підтримує позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з’явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся належним чином за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. 21.06.2011 р. конверт із судовими документами повернувся до суду з поміткою "за зазначеною адресою не проживає".

Згідно ст.35 КАС України відповідач є належно повідомленим про дату, час та місце судового засідання. Відповідач відзив на позов не надав, правом участі в судовому засіданні не скористався.

Враховуючи викладене, беручи до уваги, що відповідач не прибув в судове засідання, причин неприбуття суду не повідомив, є належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, суд приходить до висновку про можливість розгляду справи за наявними в ній доказами.

Суд дослідивши матеріали справи, вислухавши представника позивача дійшов висновку, що  позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що відповідач – Кегичівське виробниче управління житлово-комунального господарства - зареєстроване як юридична особа 30.03.1992 р., що підтверджується копією Свідоцтва про державну реєстрацію (а.с.5).

Згідно зі ст.4, 5 Закону України "Про систему оподаткування" (тут і далі нормативно-правові акти в редакції, чинній на час виникнення відповідних правовідносин,) відповідач є платником податків і зборів, відповідача взято на облік як платника податків 29.06.1995 р., про що свідчить довідка (а.с.6).

Згідно з п.2, 3 ч.1 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування", платники податків і зборів (обов‘язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно до п.п.2.1.1 п.2.1 ст.2 та абз.2 п.16.4 ст.16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР платники податку (з числа резидентів - суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами) у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.

Згідно з п.16.1 ст.16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", платники податку самостійно визначають суми податку, що підлягають сплаті.

Відповідно до ст.10 Закону України "Про державну податкову службу в України", державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції, як здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); здійснення контролю за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.

Згідно з п.20.1.28 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Підпунктами 16.1.1-16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний: стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Підпунктом 4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.

Строки подання податкових декларацій встановлені п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

Штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.

Штрафні санкції накладаються контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховуються та сплачуються платником податків. (абз.2 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами").

Відповідно до п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Згідно з п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.

Виникнення та існування заборгованості Кегичівського виробничого управління житлово-комунального господарства зі сплати податків, зборів та штрафних санкцій підтверджується наданими відповідачем позивачу деклараціями, податковими розрахунками податків, зборів (а.с. 10-11, 13-28, 33-34, 36, 39-41), податковими повідомленнями-рішеннями № 0000142310/0 від 03.09.2010 р. (а.с. 12), № 0000831500/0 від 20.08.2010 р. (а.с. 29), № 0000981500/0 від 01.09.2010 р. (а.с. 30), № 0001241500/0 від 27.09.2010 р., № 0001251500/0 від 27.09.2010 р. (а.с. 31), № 0001261500/0 від 27.09.2010 р. (а.с. 32), № 0001291500/0 від 30.09.2010 р. (а.с. 35), № 0001411500/0 від 23.11.2010 р. (а.с. 37), № 0001461500/0 від 06.12.2010 р. (а.с. 38).

Згідно з п.5.1 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

До суду не було подано доказів на підтвердження того, що податкові повідомлення –рішення були оскаржені в установленому порядку, тому відповідно до п.5.2 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкове зобов’язання відповідача вважається узгодженим.

Згідно з п.п.5.4.1. п.5.4. ст. 5 Закону України  "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

П.п.3.1.1 п. 3.1 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" встановлює, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Відповідачем було частково сплачено суму податкового боргу.

Таким чином, судом встановлено, що Кегичівське виробниче управління житлово-комунального господарства не сплатило у повному обсязі суми податку на прибуток, зборів та штрафних (фінансових) санкцій у повному обсязі, заборгованість відповідача перед бюджетом становить 127279,27 грн., що підтверджується матеріалами справи та розрахунком суми податкового боргу Кегичівського виробничого управління житлово-комунального господарства.

Враховуючи, що на момент розгляду справи відповідачем сума податкового боргу не була сплачена у повному обсязі, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення податкового боргу є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судовий збір з відповідача не стягується.

Керуючись ст.ст.112, 158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов прокуратури Кегичівського району Харківській області в інтересах держави в особі Красноградської міжрайонної державної податкової інспекції у Харківській області до  Кегичівського виробничого управління житлово-комунального господарства про стягнення податкового боргу  - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Кегичівського виробничого управління житлово-комунального господарства (64003, Харківська обл., смт.Кегичівка, провул.Волошина, буд.7; ідент. код 03358707) заборгованість перед бюджетом у розмірі 127279,27 грн. (сто двадцять сім тисяч двісті сімдесят дев'ять грн. 27 коп.).

          Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.  

          Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

                    

                    Суддя                                                     (підпис)<   >                     Р.В. Мельников

          З оригіналом згідно. Оригінал постанови знаходиться в матеріалах справи.<   >  

          

          Суддя<   >                                                                                 Р.В. Мельников<   > 

          

          

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.08.2011
Оприлюднено13.10.2011
Номер документу18514954
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2939/11/2070

Ухвала від 01.04.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Постанова від 22.08.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні