ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16:23 27 вересня 2011 року м.Чернівці Cправа 2а /2470/1322/11
Чернівецький окружний ад міністративний суд в складі:
головуючого - судді Ковалюк а Я.Ю.,
при секретарі - Василику Г .В.,
за участю представників: позивача-Малишевої І.В.,Па скаря І.Я; відповідача-Бишк и М.Є..; третіх осіб-Рошки В.В.,С туса І.Т.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду справу за адміністра тивним позовом Новоселиць кої міжрайонної оптово-торго вої бази Чернівецької облспо живспілки до Новоселицької м іжрайонної державної податк ової інспекції в Чернівецькі й області , третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні в ідповідача-Новоселицької мі ської ради та відділу Держко мзему у Новоселицькому район і про скасування податково го повідомлення-рішення,-
встановив
Новоселицька міжрайонна о птово-торгова база Чернівець кої облепоживспілки (надалі - Новоселицька МОТБ) звернула ся в суд з адміністративним п озовом до Новоселицької міжр айонної державної податково ї інспекції в Чернівецькій о бласті (далі-Новоселицька МД ПІ) про скасування податково го повідомлення-рішення про донарахування земельного по датку в сумі 40690,75грн. та застосу вання штрафної санкції в сум і 10512,69грн., а всього на загальну суму 51 203,44грн.
В судовому засіданні пред ставники позивача підтримал и заявлені до суду позовні ви моги в повному обсязі.
Відповідач заперечив прот и позову та просив відмовити у його задоволенні за безпід ставністю.За клопотання оста ннього залучено в якості тре тіх осіб, які не заявляють сам остійних вимог на предмет сп ору на стороні відповідача-Н овоселицьку міську раду та в ідділ Держкомзему у Новосел ицькому районі
Суд, вислухавши доводи пози вача, заперечення відповідач а, пояснення третіх осіб,проа налізувавши матеріали справ и й законодавство, що регулює вказані правовідносини, вва жає позов неналежним до задо волення з наступних підстав.
Реалізація державного кон тролю за своєчасністю та дос товірністю сплати податків, зборів інших обов'язкових пл атежів всіма суб'єктами госп одарювання та громадянами зд ійснюється державою через си стему нормативно - правових а ктів, що є невід'ємною частино ю національного законодавст ва, шляхом делегування уповн оваженим органам держави від повідних функцій.
Статтею 2 Закону України „Пр о державну податкову службу в Україні" від 04.12.90р. №509 -XII (із змін ами та доповненнями) визначе но, що контроль за додержання м податкового законодавства , правильністю обчислення, по внотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільо вих фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а так ож неподаткових доходів, уст ановлених законодавством (на далі - податки, інші платежі) з дійснюють органи державної п одаткової служби України. Ме тою здійснення даного контро лю є забезпечення надходжень до дохідної частини державн ого бюджету, що в свою чергу за безпечить можливість держав и виконувати покладені на не ї завдання та функції .
Відповідно до п.75.1 ст.75 Податк ового кодексу України в реда кції від 02.12.2010 року №2755-VІ- органи д ержавної податкової служби м ають право проводити камерал ьні, документальні (планові а бо позапланові: виїзні або не виїзні) та фактичні перевірк и.
Згідно пп.75.1.2 п.75.1 ст. 75 Податков ого кодексу України - докумен тальною перевіркою вважаєть ся перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірніс ть, повнота нарахування та сп лати усіх передбачених цим К одексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншою законодавства, конт роль за дотриманням якого по кладено на контролюючі орган и, дотримання роботодавцем з аконодавства щодо укладення трудового договору, оформле ння трудових відносин з прац івниками (найманими особами) та яка проводиться на підста ві податкових декларацій (ро зрахунків), фінансової, стати стичної та іншої звітності, р егістрів податкового та бу хгалтерського обліку, веде ння яких передбачено зако ном, первинних документів, я кі використовуються в бухгал терському та податковому обл іку і пов'язані з на рахуванням і сплатою податкі в та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контр оль за дотриманням якого пок ладено на органи державної п одаткової служби, а також отр иманих в установленому закон одавством порядку органом де ржавної податкової служби до кументів та податкової інфор мації, у тому числі за результ атами перевірок інших платни ків податків. Документальною невиїзною перевіркою вважає ться перевірка, яка проводит ься в приміщенні органу держ авної податкової служби.
Так, згідно п.79.І. ст.79 Податков ого кодексу України документ альна невиїзна перевірка зді йснюється у разі прийняття к ерівником органу державної п одаткової служби рішення про її проведення та за наявност і обставин для проведення до кументальної перевірки, визн ачених статтями 77 та 78 цього Ко дексу. Документальна невиїзн а перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпун кті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього К одексу документів та даних, н аданих платником податків у визначених цим Кодексом випа дках, або отриманих в інший сп осіб, передбачений законом.
Новоселицькою МДПІ в поряд ку пп.75.1.2 п. 75.1 ст. 75. пп.78.1.2. п.78.1 статті 78 Податкового кодексу Україн и від 02.12.2010 року № 2755- VI та на підста ві Наказу №389 від 12.04.2011 року ,.Про п роведення документальної не виїзної перевірки", згідно з н аправленим повідомленням пр о проведення перевірки, пров едено документальну певиїзн у перевірку Новоселицької МО ТБ, за результатами якої скла дено акт №262/15 від 19.04.2011 року „Про р езультати невиїзної перевір ки дотримання вимог податков ого законодавства Новоселиц ькою МОТБ код ЄДРПОУ 01774413 за пер іод з 01.01.2009 року по З1.12.2010 року.
Перевіркою встановлено що , Новоселицька МОТБ на протяз і 2009-2010 рр. знаходилася на спроще ній системі оподаткування, о бліку та звітності зі ставко ю 10 відсотків.
Указом Президента України від 03.07.98р. № 727 "Про спрощену сист ему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малою п ідприємництва" регулюється порядок застосування спрощ еної системи оподаткування , обліку та звітності суб'єкт ів малою підприємництва. Суб 'єкт малого підприємництва, я кий сплачує єдиний податок, не є платником ряду видів под атків і зборів (обов'язкових п латежів), зокрема, плати (подат ку) за землю.
Постановою Кабінету Міні стрів України від 16.03.2000 р. № 507 "Про роз'яснення Указу Президент а України від 3 липня 1998 року N 727" , роз'яснено, що платник є диного податку звіль няється від плати (податку ) за землю лише з а ділянк и, які вико ристовуютьс я ним для п ровадж ення підприємницької діяльн ості.
Однак, Новоселицькою МОТБ с амостійно у заперечені від 20.0 4.2011 року (вх. №5327/10 від 21.04.2011р.) до акту перевірки визнано, що на прот язі останніх 10 років Новосели цька МОТБ господарську діяль ність не здійснювала.
Статтею 2 Закону України від 03.07.92р. N 2535-ХП "Про плату за землю" (з і змінами та доповненнями) пе редбачено, що використання з емлі в Україні є платним. Об'єк том плати за землю є земельна ділянка, яка перебуває у влас ності або користуванні, у том у числі на умовах оренди, а суб 'єктом (платником) - власник зе млі та землекористувач, у том у числі орендар. Власники зем лі та землекористувачі, крім орендарів, сплачують земель ний податок.
Відповідно до ст.5 Закону Ук раїни ..Про плату за землю" № 2535-Х П від 03.07.1992 року об'єктом плати з а землю є земельна ділянка, як а перебуває у власності або к ористуванні, у тому числі на у мовах оренди. Власники землі та землекористувачі, крім ор ендарів, сплачують земельний податок з дня виникнення пра ва власності або права корис тування земельною ділянкою. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендн а плата.
На підставі ст.125 Земельного Кодексу України № 2768-ІІІ від 25.10 .2001 року право власності та пра во постійного користування н а земельну ділянку виникає п ісля одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право постійног о користування земельною діл янкою та його державної реєс трації, яких у вищевказаного суб'єкта господарювання нем ає. Без таких документів вико ристовувати землю заборонен о.
Поясненням третіх осіб в су довому засідання та листом в ідділу Держкомзему у Новосел ицькому районі від 12.04.2011 року № 1388 підтверджено, що документі в, що посвідчує право постійн ого користування позивачем з емельною ділянкою та його де ржавної реєстрації відсутні .
Статтею 188 Земельного кодек су України визначено, що держ авний контроль за використан ням та охороною земель здійс нюється уповноваженими орга нами виконавчої влади по зем ельних ресурсах.
Тому відповідно до п.286.2 ст.286 П одаткового Кодексу України № 2755-УІ від 02.12.2010 року Новоселицьк а МОТБ самостійно обчислює с уму земельного податку щорок у станом на І січня і до 1 лютою поточного року подає відпов ідному органу державної пода ткової служби за місцезнаход женням земельної ділянки под аткову декларацію на поточни й рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ста ттею 46 цього Кодексу, з розбив кою річної суми рівними част ками за місяцями. Подання так ої декларації звільняє від о бов'язку подання щомісячних декларацій.
Відповідно до даних відділ у держкомзему у Новоселицько му районі №1388 від 12.04.2011 року згід но державної статистичної зв ітності за Новоселицькою МОТ Б станом на 01.04.2011 р. рахується зе мельна ділянка загальною пло щею 3,5976 га., вартість земель з ур ахуванням коефіцієнту індек сації становить 2092836,79 грн. (два м ільйони дев'яносто дві тисяч і вісімсот тридцять шість гр ивень 79 копійок).
Згідно п. 1 ст. 274 Податкового К одексу України встановлено, що ставки податку за земельн і ділянки, нормативно грошов у оцінку яких проведено, вста новлюються у розмірі 1 відсот ка від їх нормативної грошов ої оцінки, за винятком земель них ділянок, зазначених у ст. 2 72, 273, 276 і 278 Податкового Кодексу У країни.
Тобто розмір земельного по датку Новоселицькою МОТБ на 2009 рік становить 19762.39 гри., на 2010 рі к -20928,36 гри.
Відповідно до п.І ст.286 Податк ового Кодексу України № 2755-УІ в ід 02.12.2010 року "Платники плати за землю самостійно обчислюють суму податку щороку станом н а 1 січня і до 1 лютого поточног о року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з а формою, встановленою у поря дку, передбаченому статтею 46 ц ього Кодексу, з розбивкою річ ної суми рівними частками за місяцями".
В порушення вимог п.І ст.286 та ст.49 Податкового Кодексу Укра їни № 2755-УІ від 02.12.2010 року розраху нок земельного податку пози вач за 2009 -2010 роки в Новоселицьку МДПІ не подавав.
Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, щоперед бачені Конституцією та закон ами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.
У процесі розгляду справи н е виявлено інших фактичних о бставин, що мають суттєве зна чення для правильного виріш ення спору, а також доказів на підтвердження цих обставин.
Таким чином, суд вважає, що п озовні вимоги Новоселицької міжрайонної оптово-торгової бази Чернівецької облспожив спілки до Новоселицької міжр айонної державної податково ї інспекції в Чернівецькій о бласті , третіх осіб, які не за являють самостійних вимог на предмет спору на стороні від повідача-Новоселицької місь кої ради та відділу Держкомз ему у Новоселицькому районі про скасування податковог о повідомлення-рішення є не обгрунтованими, обставини, н а які посилається відповідач доведені належними та допус тимими засобами доказування , а тому позов не підлягає зад оволенню в повному обсязі .
Розподіл судових витрат су д не проводить у відповіднос ті до вимог п.2 ст.94 КАС України, оскільки судове рішення ухв алюється на користь сторони, яка є суб' єктом владних пов новажень й остання не понесл а по справі судових витрат, по в' язаних із залученням свід ків та проведенням судових е кспертиз.
На підставі викладеного й к еруючись статтями 2,9,11,69-71,86,94,158- 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України , суд-
постановив:
У задоволенні позовних вим ог Новоселицької міжрайонно ї оптово-торгової бази Черні вецької облспоживспілки до Н овоселицької міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї в Чернівецькій області , тре тіх осіб, які не заявляють сам остійних вимог на предмет сп ору на стороні відповідача-Н овоселицької міської ради та відділу Держкомзему у Новос елицькому районі про скасу вання податкового повідомле ння-рішення відмовити повн істю.
Порядок і строки оскарженн я постанови визначаються ст. ст. 185, 186 Кодексу адміністратив ного судочинства України.
Сторони та інші особи, які б еруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у с праві, якщо суд вирішив питан ня про їхні права, свободи, інт ереси чи обов'язки, мають прав о оскаржити в апеляційному п орядку постанови суду першої інстанції повністю або част ково, крім випадків, встановл ених цим Кодексом.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Я.Ю. Ковалюк
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2011 |
Оприлюднено | 13.10.2011 |
Номер документу | 18515987 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Ковалюк Ярослав Юрійович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Ковалюк Ярослав Юрійович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Ковалюк Ярослав Юрійович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Ковалюк Ярослав Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні