КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-16847/10/2670 Го ловуючий у 1-й інстанції: Вино куров К.С.
Суддя-доповідач: Землян а Г.В.
У Х В А Л А
Іменем України
"29" вересня 2011 р. м. Київ
колегія суддів Київського апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого - судді Земля ної Г.В.
суддів Грищен ко Т.М., Мацедонської В.Е.
при секретарі Ломан овій Ю.В.
розглянувши у відкрит ому судовому засіданні в зал і суду в м. Києві апеляційну ск аргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Біоленд Ві нниця" на постанову Окружно го адміністративного суду мі ста Києва від 09 березня 2011 р. у с праві за адміністративним по зовом Управління Пенсійног о фонду України в Печерськом у районі м. Києва до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Біоленд Вінниця" про ст ягнення суми заборогованост і по внесках на загальноообо в"язкове державне пенсійне с трахування у розмірі 626997,62 грн.,
В С Т А Н О В И Л А :
Позивач управління Пенсійного фонду в Печерськ ому районі м. Києва звернувся до суду з позовом до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю “Біоленд Вінниця” про ст ягнення заборгованості по сп латі страхових внесків на за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування в сум і 626 997, 62 грн.
Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва п озов задоволено.
Не погоджуючись з прийнято ю постановою Товариство з об меженою відповідальністю “Б іоленд Вінниця” подало апеля ційну скаргу, в якій просить с касувати постанову суду перш ої інстанції як таку, що поста новлена з помилковим застосу ванням норм матеріального та процесуального права та вин ести нове рішення, яким відмо вити в задоволенні позову в п овному обсязі. В своїй апеляц ійній скарзі апелянт посилає ться на незаконність, необґр унтованість та необ' єктивн ість рішення суду, неповне з' ясування всіх обставин, що ма ють значення для вирішення с прави, порушення судом норм м атеріального та процесуальн ого права, що є підставою для с касування судового рішення
Заслухавши суддю-доповіда ча, сторін, що з' явились в суд ове засідання, перевіривши м атеріали справи та доводи ап еляційної скарги, колегія су ддів вважає, що апеляційна ск арга не підлягає задоволенню , а постанову суду слід залиши ти без змін, з наступних підст ав.
Згідно зі п.1 ч.1 ст. 198, ст.200 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд апеляційн ої інстанції залишає апеляці йну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщ о визнає, що суд першої інстан ції правильно встановив обст авини справи та ухвалив судо ве рішення з додержанням нор м матеріального і процесуаль ного права.
Відповідно до ч. 1 статі 9 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд при виріш енні справи керується принци пом законності, відповідно д о якого органи державної вла ди, органи місцевого самовря дування, їхні посадові і служ бові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Суд першої інстанції всебі чно, повно та об' єктивно роз глянув справу, правильно вст ановив обставини справи, над аним доказам дав правильну п равову оцінку і прийшов до об ґрунтованого висновку про за доволенні позовних вимог.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Товариств о з обмеженою відповідальніс тю “Біоленд Вінниця” є платн иком страхових внесків на з агальнообов' язкове пенсій не страхування, перебуває в Є диному державному реєстрі пі дприємств та організацій Укр аїни, ідентифікаційний код 3298 1794. Підприємство знаходиться на обліку в Управлінні Пенсі йного фонду України в Печерс ькому районі м. Києва.
У зв' язку із несплатою ТО В «Біоленд Вінниця»заборгов аності, яка виникла у зв' язк у із несплатою внесків на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування, Управ лінням були виписані та вруч ені вимоги про сплату боргу: № 404/3 від 02.09.2010 в розмірі 170 533,13 грн. та № 404/4 від 04.10.2010 р. в розмірі 456 464,49 грн. дані вимоги були отримані г оловним бухгалтером Товарис тва з обмеженою відподальніс тю “Біоленд Вінниця” ОСОБА _2 під розпис 18 жовтня 2010 року. В казані вимоги про сплату бор гу позивачем в терміни перед бачені законом не оскаржувал ись, отже сума простроченої з аборгованості була узгоджен а, а борг сплачений не був.
Таким чином, станом на 16.11.2010 р., узгоджена сума простроченої заборгованості становить 626 997,62 грн.
Суд першої інстанції, задов ольняючи позовні вимоги, при йшов до висновку, що відповід ачем не сплачені у встановле ні законом строки суми страх ових внесків до Пенсійного ф онду України.
Колегія суддів погоджуєть ся з такими висновками суду п ершої інстанції з огляду на н аступне:
Згідно ч. 1 ст. 15 Закону Україн и „Про загальнообов'язкове д ержавне пенсійні страхуванн я" (далі - Закон) відповідач є пл атником страхових внесків.
Статтею 5 Закону України “Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування” п ередбачено, що він регулює ві дносини, що виникають між суб ' єктами системи загальнооб ов' язкового державного пен сійного страхування. Дія інш их нормативно-правових актів може поширюватися на ці відн осини лише у випадках, передб ачених цим Законом, або в част ині, що не суперечить цьому За кону. Виключно цим Законом ви значаються, зокрема, платник и страхових внесків, їх права та обов' язки, порядок нарах ування, обчислення та сплати страхових внесків, стягненн я заборгованості за цими вне сками.
Відповідно до абз. 1 ст. 1 Зако ну України «Про збір на обов'я зкове державне пенсійне стра хування»платниками збору на обов'язкове державне пенсій не страхування є суб'єкти під приємницької діяльності нез алежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадс ькі та інші установи та орган ізації, об'єднання громадян т а інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підпр иємницької діяльності, які в икористовують працю наймани х працівників.
Статтею 1 Закону «Про загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування»передбачен о, що страхувальники - це робот одавці та інші особи, які відп овідно до цього Закону сплач ують страхові внески на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування.
Відповідно до вказаної ста тті страхові внески - це кош ти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'я зкове державне пенсійне стра хування, сплачені згідно із з аконодавством, що діяло рані ше; кошти, сплачені на загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування відповідно д о цього Закону.
У відповідності з чч. 3 і 4 ст. 18 Закону страхові внески є ціл ьовими платежами, як справля ються на всій території Укра їни в порядку, встановленому цим Законом; вони не включают ься до складу податків, інших обов'язкових платежів, що скл адають систему оподаткуванн я. На ці внески не поширюється податкове законодавство. Об ов'язком страхувальника є на раховувати, обчислювати і сп лачувати в установлені строк и та повному обсязі страхові внески (п. 6 ч. 2 ст. 17 Закону).
Виходячи з положень ст. 19 Зак ону всі платники незалежно в ід форми власності і господа рювання, а також від обраної с истеми оподаткування зобов'я зані нараховувати на суми фа ктичних витрат на оплату пра ці працівників та допомоги п о тимчасові непрацездатност і страхові внески та сплачув ати їх у встановлені строки т а в повном обсязі.
Відповідно до частини 6 стат ті 20 Закону страхувальники зо бов'язані сплачувати страхов і внески, нараховані за відпо відний базовий звітний періо д, не пізніше ніж через 20 кален дарних днів із дня закінченн я цього періоду.
Частиною 12 статті 20 Закону пе редбачено, що страхові внеск и підлягають сплаті незалежн о від фінансового стану плат ника страхових внесків.
Відповідно до пп. 5.1.4 Інструк ції нараховані за відповідни й базовий звітний період стр ахові внески сплачуються пла тниками шляхом перерахуванн я безготівкових сум з їх банк івських рахунків не пізніше, ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього пері оду незалежно від виплати за робітної плати (доходу), на сум и яких нараховуються страхов і внески.
Відповідно до ч. 6 ст. 18 Закону , законодавством не можуть вс тановлюватись пільги з нарах ування та сплати страхових в несків або звільнення від їх сплати.
Відповідно до ч.3 ст. 106 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування»територіальні орг ани Пенсійного фонду за форм ою і у строки, визначені правл інням Пенсійного фонду, надс илають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Протягом десяти робо чих днів із дня одержання вим оги про сплату недоїмки стра хувальник зобов'язаний сплат ити суми недоїмки та суми фін ансових санкцій. Страхувальн ик у разі незгоди з розрахунк ом суми недоїмки, зазначеної у вимозі про сплату недоїмки , узгоджує її з органами Пенсі йного фонду в порядку, встано вленому правлінням Пенсійно го фонду, а в разі неузгодженн я вимоги із органами Пенсійн ого фонду має право на оскарж ення вимоги в судовому поряд ку.
Відповідно до п. 4.1 ст. 4 Інстру кції розміри страхових внеск ів на загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування встановлюються відповідно д о Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсій не страхування»за ставкою 32 в ідсотки суми фактичних витра т на оплату праці (грошового з абезпечення) працівників, що включають витрати на виплат у основної і додаткової заро бітної плати та інших заохоч увальних та компенсаційних в иплат, у тому числі в натураль ній формі, які визначаються з гідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповід но до Закону України "Про опла ту праці".
Виходячи з наведеного, а так ож системного аналізу вищевк азаних норм права, колегія су ддів приходить до висновку, щ о у разі виплати заробітної плати протягом звітного пер іоду, за який вона нарахована , одночасно із виплатою цих су м, у пропорційних розмірах пл атником сплачуються авансов і платежі. Решту несплачених сум страхових внесків, нарах ованих за звітний період, пла тник зобов' язаний перераху вати на рахунок Пенсійного ф онду до 20 числа місяця, наступ ного за звітним. Фінансовий с тан платника страхових внеск ів (наприклад, відсутність ко штів на виплату заробітної п лати) не звільняє його від спл ати недоїмки, нарахування пе ні та застосування фінансови х санкцій у розмірах встанов лених пунктом 2 частини 9 статт і 106 Закону № 1058-IV.
Доводи апелянта про те, що в имоги управління Пенсійного фонду України № 404/3 та №404/4 напра влялась на іншу адресу та від повідачем не були отримані в казані вимоги, колегія судді в не приймає до уваги, оскільк и вимоги № 404/3 та №404/4 були узгодж ені головним бухгалтером Тов ариства з обмеженою відповід альністю 18 жовтня 2010 року (а.с 9).
Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов'язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами У країни.
Враховуючи наведене, суд пе ршої інстанції дійшов до обґ рунтованого висновку, що поз овні вимоги обгрунтовані та підлягають задоволенню
При цьому апеляційні скарг и не містять посилання на обс тавини, передбачені статтями 202 - 204 Кодексу адміністративн ого судочинства України, за я ких рішення суду підлягає ск асуванню.
Доводи, викладені заявника ми в апеляційних скаргах бул и предметом дослідження суду першої інстанції і не знайшл и свого належного підтвердже ння.
Вказані в апеляційних скар гах процесуальні порушення н е призвели до неправильного вирішення справи і не є підст авою для скасування судового рішення.
Зважаючи на вищевикладене , колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно вста новив фактичні обставини спр ави, дослідив наявні докази, д ав їм належну оцінку та прийн яв законне та обґрунтоване р ішення у відповідності з вим огами матеріального та проце суального права, в зв' язку з чим апеляційні скарги залиш аються без задоволення, а пос танова суду першої інстанції - без змін.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.4, 8-11, 160, 197, 198, 200, 205, 207, 212, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, колегія су ддів,
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Товарис тва з обмеженою відповідальн істю "Біоленд Вінниця" - за лишити без задоволення .
Постанову Окружного адмін істративного суду міста Києв а від 09 березня 2011 - залишит и без змін .
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена протяго м двадцяти днів із дня склада ння у повному обсязі, тобто з 0 4 жовтня 2011 року шляхом подачі к асаційної скарги до Вищого а дміністративного суду Украї ни у порядку ст.212 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни.
Головуючий суддя: Г.В .Земляна
Судді: Т.М. Г рищенко
В.Е.Мацедонська
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2011 |
Оприлюднено | 13.10.2011 |
Номер документу | 18521867 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Земляна Г.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні