Постанова
від 29.03.2011 по справі 2а-379/10/1610
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 березня 2011 р. Справа № 2а-379/10/1610

Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі

головуючого судді - Бенедик А.П.

суддів: Курило Л.В.

Калиновського В.А.

за участю секретаря

судового засідання Верман А.М.

відповідача: ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщ енні Харківського апеляційн ого адміністративного суду у м. Харкові адміністративну с праву за апеляційною скаргою ОСОБА_3, Кобеляцького районного центру зайнятості Полтавської області на пост анову Кобеляцького районног о суду Полтавської області в ід 09.11.2010 р. по справі № 2-а-379/10/1610

за позовом прокурора Ко беляцького району Полтавськ ої області в інтересах держа ви в особі Фонду державного з агальнообов' язкового соці ального страхування на випад ок безробіття, представлений Кобеляцьким районним центро м зайнятості Полтавської обл асті

до ОСОБА_3

про стягнення з бе зробітного суми незаконно от риманого забезпечення та вар тості наданих соціальних пос луг,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, прокурор Кобел яцького району Полтавської о бласті звернувся в інтереса х держави в особі Фонду держа вного загальнообов' язково го соціального страхування н а випадок безробіття, предст авлений Кобеляцьким районни м центром зайнятості Полтавс ької області, з адміністрати вним позовом до ОСОБА_3, в якому просив стягнути 4649,99 грн. - суму незаконно отриманого відповідачем забезпечення т а вартості надання соціальни х послуг.

Обґрунтовуючи заявлені по зовні вимоги, позивач зазнач ив, що відповідач ОСОБА_3, п еребуваючи на обліку в центр і зайнятості, при наданні їй с татусу безробітної, у своїй з аві від 23.06.2009 року надала відом ості про те, що не зареєстров ана як суб' єкт підприємниць кої діяльності.

Проте, в порядку перевірки с трахових випадків та обґрунт ованості виплат матеріально го забезпечення з'ясовано, що гр. ОСОБА_3 на момент реєст рації у Кобеляцькому РЦЗ як б езробітної та отримання оста нньою допомоги по безробіттю з коштів Фонду загальнообов 'язкового державного соціаль ного страхування на випадок безробіття, згідно відомосте й Єдиного державного реєстр у юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, не знята з о бліку як суб'єкт підприємниц ької діяльності, про що склад ено акт № 454.

Враховуючи, що ОСОБА_3 не мала права отримувати допом огу по безробіттю з коштів Фо нду загальнообов'язкового де ржавного соціального страху вання на випадок безробіття, безпідставно та незаконно п еребувала на обліку в центрі зайнятості та отримувала до помогу по безробіттю, вона по винна повернути отриману доп омогу по безробіттю.

Сума перерахованої допомо ги по безробіттю гр. ОСОБА_3 з дати надання статусу безро бітної (23.06.2009 р.) до дати зняття її з обліку (19.04.2010 р.) склала 4649,99 грн.

20.04.2010 р. Кобеляцьким РЦЗ напра влено відповідачу вимогу про добровільну сплату боргу, ал е заборгованість не сплачена до теперішнього часу.

Постановою Кобеляцьк ого районного суду Полтавськ ої області від 09.11.2010 року частк ово задоволено позовні вимог и прокурора Кобеляцького рай ону Полтавської області.

Стягнуто з ОСОБА_3 на користь Фонду державного загальнообов' язкового соц іального страхування на випа док безробіття, представлено го Кобеляцьким районним цент ром зайнятості Полтавської о бласті, незаконно отримане з абезпечення при призначенні допомоги по безробіттю в пер іод з 23.06.2009 року по 30.11.2009 року в сум і 1939, 77 грн.

Стягнуто на користь д ержави судові витрати - 51 грн. с удового збору та 120 грн. -витрат и на інформаційно технічне з абезпечення.

Відповідач, не погоди вшись із судовим рішенням, по дала апеляційну скаргу, в які й просить скасувати постанов у Кобеляцького районного суд у Полтавської області від 09.11.2 010 року та ухвалити нову поста нову, якою відмовити позивач у в задоволенні позову.

Обґрунтовуючи вимоги апел яційної скарги, відповідач п осилається на прийняття оска ржуваної постанови з порушен ням норм матеріального та пр оцесуального права, що призв ело до неправильного вирішен ня справи, а також на доводи та обставини викладені в апеля ційній скарзі.

Кобеляцький районний цент р зайнятості Полтавської обл асті, не погодившись із судов им рішенням, також подав апел яційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Кобеляц ького районного суду Полтавс ької області від 09.11.2010 року та п рийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги, позивач посилається на прийняття ос каржуваної постанови з поруш енням норм матеріального пра ва, зокрема Закону України «П ро зайнятість населення», що призвело до неправильного в ирішення справи, а також на до води та обставини, викладені в апеляційній скарзі.

Кобеляцький районний центр зайнятості Полтавсько ї області надав письмові зап еречення на апеляційну скарг у ОСОБА_3, в яких, посилаючи сь на безпідставність вимог апеляційної скарги, просить залишити її без задоволення.

Також Кобеляцький ра йонний центр зайнятості Полт авської області надав письмо ву заяву про розгляд справи б ез участі його представника.

Прокурор Кобеляцького рай ону Полтавської області над ав письмову заяву, в якій прос ить залишити без задоволення апеляційну скаргу відповіда ча, а справу розглянути без у часті представника прокурат ури.

В судовому засіданні суду а пеляційної інстанції відпов ідач підтримала апеляційну с каргу, просила задовольнити її, посилаючись на доводи та о бґрунтування, викладені в ап еляційній скарзі. Апеляційну скаргу Кобеляцького районно го центру зайнятості Полтавс ької області просила залишит и без задоволення.

Заслухавши суддю-доповіда ча, пояснення відповідача, пе ревіривши рішення суду та до води апеляційних скарг, досл ідивши письмові докази, коле гія суддів вважає, що апеляці йна скарга Кобеляцького райо нного центру зайнятості Полт авської області підлягає за доволенню, апеляційна скарга ОСОБА_3 задоволенню не пі длягає з наступних підстав.

Судом першої інстанції вст ановлено та підтверджено у с уді апеляційної інстанції, щ о 23.06.2009 р. ОСОБА_3 у своїй заяв і до Кобеляцького районного центру зайнятості не повідом ила про те, що 02.06.2009 р. вона зареєс трована як суб' єкт підприєм ницької діяльності і не знят а з реєстраційного обліку як суб' єкт підприємницької ді яльності.

Приймаючи рішення про част кове задоволення позовних ви мог, суд першої інстанції дій шов висновку про задоволення позовних вимог в частині стя гнення незаконно отриманої д опомоги по безробіттю в сумі 1939, 77 грн. за період із 23.06.2009 р. до 30.11.2 009 р., тобто до моменту зняття ОСОБА_3 з реєстраційного об ліку як суб' єкта підприємни цької діяльності.

Крім того, суд першої інстан ції, задовольняючи частково позовні вимоги, стягнув з від повідача на користь держави судові витрати - 51 грн. судовог о збору та витрати на інформа ційно-технічне забезпечення судового розгляду справи в с умі 120 грн.

Колегія суддів не погоджує ться з такими висновками суд у першої інстанції, враховую чи наступне.

Відповідно ст. 8 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття» , Фонд загальнообов'язкового державного соціального стра хування України на випадок б езробіття (далі - Фонд) створює ться для управління страхува нням на випадок безробіття, п ровадження збору та акумуляц ії страхових внесків, контро лю за використанням коштів, в иплати забезпечення та надан ня соціальних послуг, здійсн ення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду . Фонд є цільовим централізов аним страховим фондом, неком ерційною самоврядною органі зацією. Держава є гарантом за безпечення застрахованих ос іб та надання їм відповідних соціальних послуг Фондом.

Згідно із ст. 12 Закону Україн и «Про загальнообов' язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття», в иконавча дирекція Фонду є ви конавчим органом правління Ф онду, який забезпечує викона ння рішень правління. Функці ї виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи держа вної служби зайнятості.

Директор Державного центр у зайнятості центрального ор гану виконавчої влади у сфер і праці та соціальної політи ки та його заступники є, відпо відно, керівником та заступн иками виконавчої дирекції Фо нду. Виконавча дирекція Фонд у організовує виконання ріше нь правління Фонду та забезп ечує дотримання законодавст ва України про страхування н а випадок безробіття, діє від імені Фонду та підзвітна йом у в межах та порядку, передбач ених статутом Фонду.

Кобеляцький районний цент р зайнятості Полтавської обл асті є робочим органом викон авчої дирекції Фонду загальн ообов'язкового державного со ціального страхування Украї ни на випадок безробіття, діє відповідно до законів Украї ни «Про загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання на випадок безробіття», "Про зайнятість населення", "П ро державну службу в Україні ".

Відповідно до абз. "б" ч. 3 ст. 1 З акону України "Про зайнятіст ь населення" від 1 березня 1991 ро ку N 803-XII з наступними змінами та доповненнями, в Україні до за йнятого населення належать г ромадяни, що проживають на те риторії держави на законних підставах, зокрема, громадян и, які самостійно забезпечую ть себе роботою, включаючи пі дприємців, осіб, зайнятих інд ивідуальною трудовою діяльн істю, творчою діяльністю, чле ни кооперативів, фермери та ч лени їх сімей, що беруть участ ь у виробництві, а також члени особистих селянських господ арств, діяльність яких здійс нюється відповідно до Закону України "Про особисте селянс ьке господарство".

Відповідно до ст. 7 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я», видами забезпечення є доп омога по безробіттю, матеріа льна допомога у період профе сійної підготовки, перепідго товки або підвищення кваліфі кації безробітної.

Згідно положень п. 2 ст. 36 Зако ну України «Про загальнообов ' язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття» від 02.03.2000 року N 1533-III з наст упними змінами та доповнення ми, застраховані особи, зареє стровані в установленому пор ядку як безробітні, зобов'яза ні своєчасно подавати відомо сті про обставини, що впливаю ть на умови виплати їм забезп ечення та надання соціальних послуг.

Згідно п. 12 Порядку реєстрац ії, перереєстрації та веденн я обліку громадян, які шукают ь роботу, і безробітних, затве рдженого Постановою Кабінет у Міністрів України від 14 люто го 2007 р. N 219, для одержання статус у безробітного громадянин ос обисто подає у день, що настає після закінчення встановлен ого строку для пошуку підход ящої роботи, до центру зайнят ості заяву із зазначенням у н ій інформації про те, що він не займається видами діяльност і, що визначені частиною трет ьою статті 1 Закону України "Пр о зайнятість населення". Тобт о, поданням такої заяви грома дянин засвідчує, що не є таким , що самостійно забезпечує се бе роботою, включаючи те, що ві н не є підприємцем.

Згідно абз. 13 п. 20 вказаного По рядку, виявлення факту подан ня недостовірних даних, що ма в місце під час перебування о соби на обліку як безробітно ї, або неповідомлення держав ної служби зайнятості про ви їзд за межі України з метою пр ацевлаштування чи проваджен ня іншої діяльності, спрямов аної на отримання прибутку, є підставою для знаття з облік у.

Письмові докази свідчать п ро те, що 23.06.2009 року ОСОБА_3 зв ернулась до Кобеляцького рай онного центру зайнятості з з аявою про надання їй статус у безробітної з виплатою доп омоги по безробіттю, відпові дно до Законів України «Про з айнятість населення» та «Про загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування на випадок безробіття».

У вказаній заяві ОСОБА_3 зазначила, що вона не зареєст рована як суб' єкт підприємн ицької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пе нсію не отримує (а.с.7).

Акт № 454 від 19 квітня 2009 року Коб еляцького районного центру з айнятості про результати ро зслідування страхових випад ків та обґрунтованості випла т матеріального забезпеченн я відповідно до Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання на випадок безробіття», який складено в результаті з вірки даних з державним реєс тратором Кобеляцького райо ну, свідчить про те, що під ча с перебування на обліку в Коб еляцькому районному центрі з айнятості як безробітна, і пр изначенні та отриманні допом оги по безробіттю (розпочато виплату допомоги по безробі ттю з 23.06.2009 р., наказ № НТ090623 від 23.06.2009 р.) ОСОБА_3 у Єдиному держав ному реєстрі зареєстрована як суб' єкт підприємницької діяльності (а.с.9).

Як свідчить довідка з Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців, видана 13.04.2010 року держ авним реєстратором Кобеляць кої районної державної адмін істрації Полтавської област і, ОСОБА_3 02.06.2009 року зареєст рована як фізична особа-підп риємець, номер запису 2566 000 0000 002588; 15.09.2009 року внесено рішення фіз ичної особи-підприємця про п рипинення підприємницької д іяльності, номер запису 2 566 005 0001 002588 (а.с. 8).

Відповідно до довідки-розр ахунку, складеного Кобеляцьк им районним центром зайнятос ті, за період з 23.06.2009 року по 19.04.2010 р оку ОСОБА_3 виплачена доп омога по безробіттю у сумі 4649, 9 9 грн. (а.с.11).

Відповідно до ч.3 ст.36 Закону України «Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття», застраховані особи, зар еєстровані у встановленому п орядку як безробітні, зобов' язані своєчасно подавати від омості, що впливають на умови виплати їм забезпечення та н адання соціальних послуг. Су ма виплаченого забезпечення та вартості наданих соціаль них послуг зареєстрованій ос обі внаслідок умисного невик онання нею своїх обов' язків та зловживання ними стягуєт ься з цієї особи відповідно д о законодавства України з мо менту виникнення обставин, щ о впливають на умови виплати їм забезпечення та надання с оціальних послуг.

Відповідно до п. 7 Порядку ро зслідування страхових випад ків та обґрунтованості випла т матеріального забезпеченн я відповідно до Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання на випадок безробіття», затвердженого постановою Ка бінету міністрів України від 20.03.2006 року №357, рішення про повер нення коштів особою та відшк одування коштів роботодавце м приймається директором цен тру зайнятості і оформляєтьс я наказом. Протягом двох робо чих днів після прийняття ріш ення про відшкодування кошті в роботодавцем центр зайнято сті надсилає роботодавцю пов ідомлення про необхідність в ідшкодування незаконно випл ачених особі коштів протягом 10 календарних днів після отри мання повідомлення.

Неповернення особою кошті в, незаконно їй виплачених в я кості допомоги по безробіттю , порушує інтереси держави, пе решкоджаючи ефективно реалі зовувати політику у сфері за йнятості.

Кобеляцьким районним цент ром зайнятості направлено на адресу ОСОБА_3 вимогу про добровільне повернення суми отриманого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному до Фонд у загальнообов' язкового де ржавного соціального страху вання України на випадок без робіття на суму 4649, 99 грн., в яком у відповідачу запропоновано в строк до 05 травня 2010 року пере рахувати до Фонду виплачену допомогу по безробіттю в сум і 4649грн. 99 коп. (а.с. 12).

Вказану вимогу - попереджен ня відповідач ОСОБА_3 отри мала 24.04.2010 року, про що свідчить поштове повідомлення про вр учення (а.с. 13), однак вказана су ма допомоги по безробіттю не ю не повернута.

Згідно ст.43 Закону України "П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців", дата внесення до Є диного державного реєстру за пису про проведення державн ої реєстрації фізичної особи -підприємця є датою державно ї реєстрації фізичної особи- підприємця.

Згідно ст. 46 Закону України "П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців", фізична особа поз бавляється статусу підприєм ця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису п ро державну реєстрацію припи нення підприємницької діяль ності фізичної особи-підприє мця.

Відповідно до довідки з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців, виданої державни м реєстратором Кобеляцької р айонної державної адміністр ації Полтавської області, ли ше 30.11.2009року припинено підприє мницьку діяльність фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 за її рішенням (а.с. 8).

Враховуючи, що відповідачу ОСОБА_3, внаслідок внесен ня нею у заяву про надання ста тусу безробітного та признач ення допомоги по безробіттю недостовірних даних, а саме, н еповідомлення державної слу жби зайнятості про реєстраці ї як суб' єкта підприємницьк ої діяльності, за період з 23.06.2009 року по 19.04.2010 року виплачена до помога по безробіттю у сумі 464 9, 99 грн., колегія суддів вважає, що з відповідача підлягає ст ягненню саме 4649, 99 грн., тобто ус я сума, виплачена відповідач у внаслідок подання недостов ірних даних.

Посилання відповідача на т е, що вона, будучи зареєстрова ною як приватний підприємець , фактично не здійснювала під приємницьку діяльність та не отримувала доходів, колегія суддів не бере до уваги, оскіл ьки підставою для стягнення коштів, виплачених як допомо га по безробіттю, є саме пода ння нею до центру зайнятості недостовірних даних.

Колегія суддів вважає, суд п ершої інстанції безпідставн о не врахував вимоги ч.3 ст.36 Зак ону України «Про загальнообо в' язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття», а тому сума виплаче ного забезпечення та вартост і наданих соціальних послуг особі внаслідок умисного не виконання нею своїх обов' яз ків щодо надання достовірних відомостей підлягає стягнен ню у повній сумі, яка виплачен а відповідачеві, тобто в сумі 4649 грн. 99 коп. за період з 23.06.2009 року по 19.04.2010 року.

Крім того, колегія суддів вв ажає, що судом першої інстанц ії при вирішенні питання про розподіл судових витрат, пор ушено норми процесуального п рава, що полягає у наступному .

Відповідно до ч.1 ст. 87 Кодекс у адміністративного судочин ства України, судові витрати складаються із судового збо ру та витрат, пов' язаних з ро зглядом справи.

Згідно п. 34 ст. 4 Декрету Кабін ету Міністрів України «Про д ержавне мито» №8-93 від 21.01.1993 року , органи прокуратури України звільнені від сплати держав ного мита.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повно важень, пов' язаних із залуч енням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

При цьому, суд першої інстан ції, вирішуючи питання щодо с удових витрат, також помилко во стягнув з відповідача на к ористь Фонду державного зага льнообов' язкового соціаль ного страхування на випадок безробіття витрати на інформ аційне-технічне забезпеченн я розгляду справи, оскільки н ормами ст. 87 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и такого виду судових витрат , як витрати на інформаційне-т ехнічне забезпечення, не пер едбачено.

Відповідно до ч.2 ст. 19 Консти туції України, органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та закона ми України.

За таких обставин, виходячи з приписів ст. 19 Конституції У країни та приписів ст . ст. 69, 70, 71 КАС України, колегія су ддів вважає, що заявлені вимо ги є обґрунтованими та підля гають задоволенню в повному обсязі.

На підставі викладеного, ко легія суддів вважає за необх ідне задовольнити заявлені п озовні вимоги та стягнути з в ідповідача на користь Фонду державного загальнообов' я зкового соціального страхув ання на випадок безробіття 2710 грн. 22 коп. - суму виплаченого з абезпечення та вартості нада них соціальних послуг за пер іод з 01.12.2009 року по 19.04.2010 року (4649, 99гр н. - 1939, 77 грн., які стягнені рішенн ям суду першої інстанції = 2710 гр н. 22 коп.)

Згідно ч. 2 ст. 205 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, суд апеляційної інста нції за наслідками розгляду апеляційної скарги може своє ю постановою змінити постано ву суду першої інстанції або прийняти нову постанову, яки ми суд апеляційної інстанції задовольняє або не задоволь няє позовні вимоги.

Враховуючи, що суд першої ін станції допустив порушення н орм матеріального та процесу ального права, що призвело до неправильного вирішення спр ави в частині відмови у задов оленні позовних вимог та роз поділу судових витрат, колег ія суддів вважає, що постанов а Кобеляцького районного суд у Полтавської області від 09.11.2 010 р. по справі № 2-а-379/10/1610 підлягає скасуванню в цій частині з пр ийняттям нової постанови про задоволення позовних вимог та відмови у задоволенні поз ову про стягнення з відповід ача судового збору та витрат на інформаційне-технічне за безпечення, пов' язаних з ро зглядом справи.

Керуючись ст. ст. 160, 167, 195, п.3 ст. 198, п.4 ст. 202, ч.2 ст. 205, ст. ст. 207, 209, 254 Кодекс у адміністративного судочин ства України, колегія суддів

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Коб еляцького районного центру з айнятості Полтавської облас ті задовольнити .

Постанову Кобеляцького ра йонного суду Полтавської обл асті від 09.11.2010 р. по справі № 2-а-379/ 10/1610 за позовом прокурора Кобе ляцького району Полтавської області в інтересах держави в особі Фонду державного заг альнообов' язкового соціал ьного страхування на випадок безробіття, представлений К обеляцьким районним центром зайнятості Полтавської обла сті, до ОСОБА_3 про стягне ння з безробітного суми неза конно отриманого забезпечен ня та вартості наданих соціа льних послуг скасувати в час тині відмови у задоволенні п озову та в частині стягнення з відповідача на користь дер жави судових витрат: 51 грн. суд ового збору та 120 грн. витрати н а інформаційно технічне забе зпечення.

Прийняти в цій частині нову постанову, якою стягнути з ОСОБА_3, що проживає за адре сою: 39220, смт. Білики Кобеляцьк ого району Полтавської облас ті, вул.. Леніна, 20, на користь Фо нду Державного загальнообов ' язкового соціального стра хування на випадок безробітт я, представленого Кобеляцьки м районним центром зайнятост і, р/р 37175160803202 в ГУДКУ Полтавської області, м. Полтава, МФО 831019, код ЗКПО 23276992, незаконно отримане з абезпечення при призначенні допомоги по безробіттю в пер іод з 01.12.2009 року по 19.04.2010 року в роз мірі 2710 (дві тисячі сімсот дес ять) грн. 22 коп.

В іншій частині постанову К обеляцького районного суду П олтавської області від 09.11.2010 р. по справі № 2-а-379/10/1610 залишити бе з змін.

Апеляційну скаргу ОСОБА _3 залишити без задоволення .

Постанова набирає законно ї сили з моменту її проголоше ння та може бути оскаржена у к асаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складанн я постанови у повному обсязі шляхом подачі касаційної ск арги безпосередньо до Вищого адміністративного суду Укра їни.

Головуючий суддя Бенедик А.П.

Судді Курило Л.В.

Калино вський В.А.

Повний текст постанови виг отовлений 04.04.2011 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.03.2011
Оприлюднено13.10.2011
Номер документу18525468
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-379/10/1610

Постанова від 29.03.2011

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні