Ухвала
від 29.09.2011 по справі к/9991/45246/11-с
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

  

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

"29" вересня 2011 р.                               м. Київ                              К/9991/45246/11

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі

суддів: Калашнікової О.В., Леонтович К.Г., Сіроша М.В., Чалого С.Я., Черпіцької Л.Т.,

розглянувши у попередньому розгляді справу за касаційною скаргою Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 26 квітня 2011 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 24 червня 2011 року у справі № 2а/0570/664/11 за позовом Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька до Управління державної реєстрації Донецької міської ради, Державного реєстратора відділу реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності державної адміністрації Солом’янського району м. Києва - Бровко Катеріни Петрівни,  треті особи:  товариство з обмеженою відповідальністю “Інюрбудсервіс”, Державна податкова інспекція у Солом'янському районі м. Києва про визнання протиправними дій, визнання неправомірним запису, зобов'язання вчинити певні дії, -

в с т а н о в и л а :

У січні 2011 року Державна податкова інспекція у Ворошиловському районі м. Донецька звернулася в суд з позовом до Управління державної реєстрації Донецької міської ради, Державного реєстратора відділу реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності державної адміністрації Солом’янського району м. Києва - Бровко Катеріни Петрівни,  треті особи:  товариство з обмеженою відповідальністю “Інюрбудсервіс”, Державна податкова інспекція у Солом'янському районі м. Києва про визнання протиправними дій, визнання неправомірним запису, зобов'язання вчинити певні дії, в якому просила визнати протиправними дії Управління державної реєстрації Донецької міської ради стосовно невизнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю “Інюрбудсервіс”  за адресою: 83001, м. Донецьк, пр. Ілліча, буд.3, не скасування реєстраційних дій, не внесення до Єдиного державного реєстру запису про місцезнаходження підприємства за попередньою адресою, не повернення реєстраційної справи підприємства до державного реєстратора за місцезнаходженням; визнати неправомірним запис в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю “Інюрбудсервіс” (ЄДРПОУ 35334382) за адресою: 83001, м. Донецьк, пр. Ілліча, буд. 3; зобов’язати Управління державної реєстрації Донецької міської ради скасувати реєстраційні дії від 21 квітня 2009 року за №10731070003013884 щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу товариства з обмеженою відповідальністю “Інюрбудсервіс”; зобов’язати Управління державної реєстрації Донецької міської ради внести до Єдиного державного реєстру запис про місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю “Інюрбудсервіс” (ЄДРПОУ 35334382) за адресою: м. Київ, вул.Борщагівська,152; зобов’язати Управління державної реєстрації Донецької міської ради повернути реєстраційну справу товариства з обмеженою відповідальністю “Інюрбудсервіс” (ЄДРПОУ 35334382) до державного реєстратора відділу реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності держадміністрації Солом’янського району м. Києва Бровко Катерини Петрівни.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 26 квітня 2011 року, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 24 червня 2011 року, відмовлено у задоволенні позовних вимог.

Не погоджуючись з ухваленими  по справі рішеннями Державна податкова інспекція у Ворошиловському районі м. Донецька звернулася до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення судів першої і апеляційної інстанцій та ухвалити нове судове рішення про задоволення позовних вимог, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права.

Перевіривши правову оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, проаналізувавши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що відсутні підстави для скасування судових рішень, а касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, товариство з обмеженою відповідальністю “Інюрбудсервіс” зареєстроване як юридична особа Печерською районною у м. Києві державною адміністрацією  3 серпня 2007 року, номер запису 10731020000013884, включене до ЄДРПОУ за номером 35334382, місцезнаходження: м.Київ, вул. Михайла Донця, буд.17/46.

Підприємством була змінена адреса на м. Київ, вул. Борщагівська, буд.152.

Товариством з обмеженою відповідальністю “Інюрбудсервіс” подана реєстраційна картка на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від  15 квітня 2009 року, на підставі якої Державним реєстратором відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації Бровко Катериною Петрівною здійснена державна реєстрація змін відомостей про юридичну особу стосовно місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю “Інюрбудсервіс” за адресою: 83001, м. Донецьк, пр. Ілліча, буд. 3.

Відповідно до листа від 22 квітня 2009 року № 1143/09 зазначений державний реєстратор надіслала до виконавчого комітету  Донецької міської ради реєстраційну справу Товариства з обмеженою відповідальністю “Інюрбудсервіс” у зв’язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи за адресою: 83001, м. Донецьк, пр. Ілліча, 3.

З довідки про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків товариства з обмеженою відповідальністю  “Інюрбудсервіс” Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька від 20 січня 2010 року № 204 вбачається, що по факту виходу за юридичною адресою 83000, м. Донецьк, пр. Ілліча, буд. 3 встановлено, що підприємство за даною адресою не знаходиться.

21.04.2009 р. Державним реєстратором відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації Бровко Катериною Петрівною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зроблено запис під номером №10731070003013884 –внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов’язані зі змінами в установчих документах.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суди першої і апеляційної інстанцій виходили з того, що відсутність юридичної особи за місцезнаходженням не тягне скасування або визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження юридичної особи.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновками судів першої і апеляційної інстанцій виходячи з наступного.

Частиною 3 статті 4 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Згідно ч. 1 ст. 16 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” вбачається, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Згідно ч. 2 ст. 17 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, зокрема, відомості щодо місцезнаходження юридичної особи.

Відповідно до частини 3 статті 8 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Згідно ч. 1 ст. 29 Закону для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Відповідно до ч. 7 ст. 29 Закону державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

Відповідно до статті 30 Закону державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

Частиною 1 статті 27 Закону передбачено, що підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.

Таким чином, державний реєстратор під час реєстраційних дій, а саме зміни місцезнаходження не має права перевіряти подані відомості та вимагати інші документи, ніж ті, що передбачені чинним законодавством.

Судами встановлено, що відповідно до довідки про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків  товариства з обмеженою відповідальністю  “Інюрбудсервіс” Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька від 20 січня 2010 року №204 підприємство за юридичною адресою 83000, м. Донецьк, пр. Ілліча, буд. 3 не знаходиться.

Державною податковою інспекцією у Ворошиловському районі м. Донецька було надіслане повідомлення Управлінню Державної реєстрації  Донецької міської ради від 2 лютого 2010 року № 4060/7/29-013 про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, з якого вбачається, що стосовно юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю “Інюрбудсервіс”, ЄДРПОУ 35334382, за адресою 83000, м. Донецьк, Ворошиловський район, пр. Ілліча, 3 проведені заходи щодо встановлення фактичного місцезнаходження, за результатами яких встановлена відсутність юридичної особи за місцезнаходженням та фактичне місцезнаходження юридичної особи або адреса, за якою здійснюється зв'язок, не встановлена.

Державним реєстратором виконавчого комітету Донецької міської ради 8 лютого 2010 року надісланий лист № 898 керівнику юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю “Інюрбудсервіс” про те, що у зв’язку із отриманням від податкового органу повідомлення про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, керівнику необхідно підтвердити до 05.03.2010 р. реєстраційні відомості про юридичну особу шляхом надіслання державному реєстратору заповненої картки підтвердження реєстраційних відомостей (форма № 6).

Згідно п. 12 ст. 19 Закону у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Відповідно до пункту 13 статті 19 Закону державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду, про що повідомляє заявника у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, та у порядку, встановленому частиною сьомою цієї статті.

Згідно пункту 14 статті 19 Закону у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Таким чином, суди вірно зазначили, що відсутність юридичної особи ТОВ “Інюрбудсервіс” за місцезнаходженням не тягне скасування або визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження юридичної особи. Відсутність юридичної особи за місцезнаходженням є підставою для внесення таких відомостей до Єдиного державного реєстру та постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.

Враховуючи викладене, суди першої і апеляційної інстанцій дійшли до вірного висновку про відсутність підстав задоволення позовних вимог.

Згідно ч.3 ст.220-1 КАС України суд  касаційної  інстанції  відхиляє  касаційну  скаргу  і залишає рішення без змін,  якщо відсутні підстави  для  скасування судового рішення.

Відповідно до ст. 224 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення –без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Колегія суддів вважає, що доводи касаційної скарги не дають підстав для висновку про неправильне застосування судами норм матеріального чи процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.

З урахуванням викладеного, судами першої і апеляційної інстанцій винесені законні і обґрунтовані рішення, постановлені з дотриманням норм матеріального та процесуального права і підстав для їх скасування не вбачається.

Керуючись ст.ст.220, 220-1, 223, 224, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України, -

у х в а л и л а :

Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька –відхилити.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 26 квітня 2011 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 24 червня 2011 року –залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили  з моменту ухвалення і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав передбачених   ст.ст. 237-239 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                         К.Г. Леонтович

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення29.09.2011
Оприлюднено13.10.2011
Номер документу18527984
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —к/9991/45246/11-с

Ухвала від 29.09.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Леонтович К.Г.

Ухвала від 22.09.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Леонтович К.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні