ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"03" серпня 2011 р. Справа № 2a-2133/11/ 0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський о кружний адміністративний су д у складі:
Судді Тимощука О.Л.
при секретарі Мак овійчук С.М.
за участю: представни ка позивача - Вікаря В.М.,
розглянувши у відк ритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністрат ивну справу
за позовом: прокуро ра Коломийського району в ін тересах держави в особі - Коло мийського міськрайонного це нтру зайнятості - робочого ор гану виконавчої дирекції Фон ду загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання України на випадок безр обіття
до відповідача: Виробничо-торгового підпри ємства ТзОВ "КЛМ"
про стягнення заборг ованості в сумі 3324,48 грн,-
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Коломийського району в інтересах держави в особі Коломийського міськра йонного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов ' язкового державного соціа льного страхування України н а випадок безробіття звернув ся в суд з адміністративним п озовом до виробничо-торговог о підприємства товариства з обмеженою відповідальністю «КЛМ» про стягнення заборго ваності в сумі 3324,48 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що на виконання вимог Зак ону України «Про забезпеченн я молоді, яка отримала вищу аб о професійно-технічну освіту , першим робочим місцем з нада нням дотації роботодавцю», П останови Кабінету Міністрів України «Деякі питання нада ння роботодавцям дотації для забезпечення молоді першим робочим місцем» від 19.03.2008 року № 223 та на підставі договору від 28.09.2010 року про забезпечення мол оді першим робочим місцем з н аданням роботодавцю дотації відповідачем прийнято на ро боту на посаду економіста О СОБА_3, у зв' язку з чим на пі дставі довідок про нарахован у та виплачену заробітну пла ту, що містять недостовірні д ані, 27.01.2011 року Коломийським МРЦ З надано дотацію у вигляді фа ктичних витрат на виплату за робітної платі вказаного пра цівника в загальному розмірі 3324,48 грн. Проте, заробітна плата працівником фактично отрима на у березні 2011 року, внаслідок чого до відповідача застосо вано штраф в розмірі 3324,48 грн., та надано термін для добровіль ної його сплати, однак станом на момент звернення з даним а дміністративним позовом кош ти в сумі 3324,48 грн. відповідачем не сплачені, а тому підлягают ь стягненню в судовому поряд ку.
03.08.2011 року в судовому засідан ні представником позивача по дано заяву прокурора про заб езпечення адміністративног о позову шляхом накладення а решту на майно та грошові кош ти відповідача, відповідно д о якої Івано-Франківським ок ружним адміністративним суд ом прийнято ухвалу від 03.08.2011 рок у про відмову у забезпеченні адміністративного позову.
Прокурор в судове засіданн я не з' явився, про дату, час т а місце судового розгляду сп рави судом повідомлявся нале жним чином. Причини неявки пр окурора суду не відомі. Заяв ч и клопотань щодо відкладення розгляду справи або проведе ння судового розгляду за йог о відсутності до суду не надх одило.
Представник позивача позо вні вимоги підтримав повніст ю з підстав, наведених у позов ній заяві. Просив позов задов ольнити повністю.
Представник відповідача в судове засідання повторно н е з' явився, про дату, час та м ісце проведення судового роз гляду справи судом повідомля вся належним чином, про що сві дчать поштові повідомлення п ро вручення поштової кореспо нденції (а.с. 26, 36). Причини неявки суду не відомі. Правом поданн я заперечень проти позову ві дповідач не скористався.
Заслухавши представника п озивача, розглянувши адмініс тративний позов, дослідивши та оцінивши надані суду пись мові докази та інші матеріал и справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є об ґрунтованими, а позов підляг ає до задоволення з наступни х підстав.
Судом встановлено, що виро бничо-торгове підприємство т овариство з обмеженою відпов ідальністю «КЛМ» є юридичною особою та являється страхув альником в розумінні п. 4 ст. 1 З акону України «Про загальноо бов' язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття».
Відповідно до статті 1 Зако ну України «Про зайнятість н аселення» встановлено, що за йнятість населення, що прожи ває на території України, заб езпечується державою шляхом проведення активної соціаль но-економічної політики, спр ямованої на задоволення його потреб у добровільному вибо рі виду діяльності, стимулюв ання створення нових робочих місць і розвитку підприємни цтва.
Згідно з абз. «в» частини 1 ст атті 5 Закону України «Про зай нятість населення» передбач ено, що держава забезпечує на дання додаткових гарантій що до працевлаштування працезд атним громадянам у працездат ному віці, які потребують соц іального захисту і не здатні на рівних конкурувати на рин ку праці, у тому числі, молоді, яка закінчила або припинила навчання у середніх загальн оосвітніх школах, професійно -технічних або вищих навчаль них закладах, звільнилася зі строкової військової або ал ьтернативної (невійськової) служби і якій надається перш е робоче місце, дітям (сиротам ), які залишилися без піклуван ня батьків, а також особам, яки м виповнилося п'ятнадцять ро ків і які за згодою одного із б атьків або особи, яка їх замін ює, можуть, як виняток, приймат ися на роботу.
Приписами частини 2 статті 7 Закону України «Про загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття» встановлено, що в идами соціальних послуг за ц им Законом та Законом Україн и «Про зайнятість населення » є, зокрема, пошук підходящої роботи та сприяння у працевл аштуванні, у тому числі, шляхо м надання роботодавцю дотаці ї на створення додаткових ро бочих місць для працевлаштув ання безробітних; фінансуван ня організації оплачуваних г ромадських робіт для безробі тних у порядку, встановленом у Кабінетом Міністрів Україн и.
Судом встановлено, що 28.09.2010 ро ку між Коломийським міськрай онним центром зайнятості - робочим органом виконавчої д ирекції Фонду загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття та виробн ичо-торговим підприємством т овариством з обмеженою відпо відальністю «КЛМ» укладено д оговір №090210092700186 про забезпеченн я молоді першим робочим місц ем з наданням роботодавцю до тації, відповідно до пункту 2.1 .1. якого Центр зайнятості зобо в' язувався направити відпо відачу для працевлаштування на перше робоче місце на поса ду економіст за професією (сп еціальністю) Економіка і під приємство, економіст, Фінанс и безробітного ОСОБА_3, як ий отримав вказану професію за необхідною спеціальністю та має відповідну кваліфіка цію (а.с. 11-12).
Пунктом 2.1.3 вищенаведеного д оговору від 28.09.2010 року сторонам и визначено, що Центр зайнято сті надає підприємству дотац ію щомісячно протягом одного року не пізніше 30 календарних днів з дня отримання довідки про нараховану та виплачену заробітну плату особі, праце влаштованій з наданням дотац ії, та сплату страхових внеск ів відповідно до чинного зак онодавства.
Крім цього, пунктом 2.3.3 вказа ного договору передбачено, щ о відповідач зобов' язуєтьс я щомісячно не пізніше п' ят и робочих днів після виплати заробітної плати особі, прац евлаштованій з наданням дота ції, надавати центру зайнято сті довідку про нараховану т а виплачену заробітну плату такій особі та сплату страхо вих внесків відповідно до чи нного законодавства.
Виходячи з умов договору, ст орони домовилися, що договір набирає чинності з моменту п рийняття на роботу ОСОБА_3 та діє протягом двох років.
Відповідно до статті 3 Закон у України «Про забезпечення молоді, яка отримала вищу або професійно-технічну освіту, першим робочим місцем з нада нням дотації роботодавцю» пе редбачено, що дотація надаєт ься роботодавцю в разі прийн яття на роботу за направленн ям державної служби зайнятос ті молоді, якій надається пер ше робоче місце за отриманою відповідною професією (спец іальністю), строком на два рок и та за умови відсутності в нь ого протягом останніх шести місяців скорочення чисельно сті працюючих за професією (с пеціальністю), за якою працев лаштовується молодий громад янин.
Роботодавець, якому надано дотацію, зобов'язаний забезп ечити гарантії зайнятості пр ийнятих з дотацією осіб та не розривати трудовий договір з ними за скороченням чисель ності або штату працівників протягом двох років (ч. 1 ст. 4 да ного Закону).
Відповідно до статті 5 вказа ного Закону та пункту 3 Наказу Міністерства праці та соціа льної політики України «Про затвердження Порядку та стр оків надання дотації роботод авцю для забезпечення молоді , яка отримала вищу або профес ійно-технічну освіту, першим робочим місцем» від 25.02.2008 року №82, дотація надається роботод авцю щомісячно протягом року в розмірі фактичних витрат н а основну та додаткову зароб ітну плату прийнятої з надан ням роботодавцю дотації моло ді (але не вище середньої заро бітної плати, що склалася за в сіма видами економічної діял ьності у відповідному регіон і за минулий місяць, або обчис леної з неї відповідної суми в разі, якщо особа працювала н еповний місяць) та сум внескі в на загальнообов'язкове дер жавне соціальне страхування , що сплачують роботодавці ві дповідно до закону.
Відповідно до Постанови Ка бінету Міністрів України «Де які питання надання роботода вцям дотації для забезпеченн я молоді першим робочим місц ем» від 19.03.2008 року №223, спеціальні сть «Економіка підприємств» , «Фінанси», за якими ОСОБА_3 має відповідну кваліфікац ію, входить у перелік професі й та спеціальностей, за якими роботодавцям може надаватис я дотація для забезпечення м олоді першим робочим місцем.
Крім того, статтею 8 даного З акону визначено, що якщо є пис ьмове звернення фізичної або юридичної особи про факти по рушення роботодавцем умов на дання дотації, відомості, зая влені одержувачем дотації, п ідлягають негайній перевірц і в порядку, визначеному спец іально уповноваженим центра льним органом виконавчої вла ди у сфері праці та соціально ї політики відповідно до Зак ону України «Про звернення г ромадян».
В судовому засіданні встан овлено та підтверджується ма теріалами справи, що 29.04.2011 року працевлаштований ОСОБА_3 звернувся до Коломийського міськрайонного центру зайня тості із заявою, з якої стало в ідомо, що відповідачем поруш ено положення договору від 28.0 9.2010 року №090210092700186 про забезпеченн я молоді першим робочим місц ем з наданням роботодавцю до тації та статті 5 Закону Украї ни «Про забезпечення молоді, яка отримала вищу або профес ійно-технічну освіту, першим робочим місцем з наданням до тації роботодавцю», а саме: ві дповідачем отримано відпові дну дотації від центу зайнят ості 27.01.2011 року, однак заробітну плату ОСОБА_3 виплачено т ільки в березні 2011 року.
Судом встановлено, що 29.04.2011 ро ку позивачем проведено перев ірку достовірності поданих р оботодавцем (відповідачем) д аних, що є підставою для визна чення розміру дотації та пор ядку її використання, резуль тати якої відображені в акті №121 (а.с. 8-10).
Актом перевірки встановле но, що відповідачем довідки п ро нараховану та виплачену з аробітну плату за листопад т а грудень 2010 року подані позив ачу раніше ніж проведення фа ктичної виплати заробітної п лати ОСОБА_3.
Судом встановлено, що 21.01.2011 ро ку відповідачем до центру за йнятості подано довідку про нараховану та виплачену заро бітну плату ОСОБА_3 за лис топад, грудень 2010 року, а саме: ф актична заробітна плата прац евлаштованого за листопад 2010 року становить 1048,45 грн. та факт ичні витрати на її виплату - 1662,24 грн., за грудень 2010 року зароб ітна плата - 1048,45 грн., фактичні витрати на її виплату - 1662,24 гр н. При цьому відповідачем заз начено, що, у зв' язку із відсу тністю коштів на рахунку, фак тична виплата заробітної пла ти проведена 21.01.2011 року.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до видатк ового касового ордеру №155 від 11.03.2011 року та №157 від 18.03.2011 року, ОС ОБА_3 отримав заробітну пла ту за листопад, грудень лише у березні 2011 року, що підтверджу ється платіжними відомостям и на виплату заробітної плат и за листопад 2010, грудень 2010 №45 та №2 відповідно (а.с. 20-21).
Підпунктом 5.2 пункту 5 Наказ у Міністерства праці та соці альної політики України «Пр о затвердження Порядку та ст років надання дотації робото давцю для забезпечення молод і, яка отримала вищу або профе сійно-технічну освіту, перши м робочим місцем» від 25.02.2008 року №82 встановлено, що на виконан ня положень частини 2 статті 38 «Про загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я на випадок безробіття», за п орушення порядку використан ня роботодавцем коштів Фонду накладається штраф у розмір і наданої Фондом суми, викори станої з порушенням.
Згідно із частиною 2 статт і 38 «Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття»вст ановлено, що за порушення пор ядку використання роботодав цем коштів Фонду накладаєтьс я штраф у розмірі наданої Фон дом суми, використаної з пору шенням.
Судом встановлено, що позив ачем 17.05.2011 року прийнято рішенн я щодо застосування до відпо відача штрафу за встановлені порушення вимог чинного зак онодавства у сфері зайнятост і населення, про що відповіда чу направлено лист від 17.05.2011 рок у, у якому встановлений строк для добровільної сплати від повідачем суми штрафу в розм ірі 3224,48 грн. (відшкодовані сума заробітної плати в розмірі 166 2,24 грн. за листопад та 1662,24 грн. - за грудень 2010 року) (а.с. 17-18).
Приписами частини 3 статті 3 8 «Про загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я на випадок безробіття» пер едбачено, що своєчасно не спл ачені фінансові санкції та а дміністративні штрафи стягу ються із страхувальника в до хід Фонду в порядку, встановл еному законом.
Згідно частини 1 статті 71 код ексу адміністративного судо чинства України кожна сторон а повинна довести ті обстави ни, на яких ґрунтуються її вим оги та заперечення, крім випа дків, встановлених статтею 72 ц ього Кодексу.
В судовому засіданні встан овлено та підтверджується ма теріалами справи, що дії пози вача щодо застосування до ві дповідача адміністративног о штрафу є правомірними.
Суду не надано доказів оска рження відповідачем рішення позивача про застосування ш трафу, а тому рішення є чинним та підлягає виконанню.
Оскільки відповідачем не н адано доказів добровільної с плати штрафу в терміни, визна чені позивачем, сума адмініс тративного штрафу в розмірі 3224,48 грн. підлягає стягненню в с удовому порядку.
Суд вважає, що позовні вим оги є обґрунтованими, а тому п озов слід задовольнити повні стю.
На підставі ст. 124 Конституц ії України, керуючись ст. ст. 158- 163, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд ,-
П ОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повніс тю.
Стягнути з виробничо-торг ового підприємства товарист ва з обмеженою відповідальні стю "КЛМ" (ідентифікаційний ко д 32198431) на користь Коломийськог о міськрайонного центру зайн ятості - робочого органу вико навчої дирекції Фонду загаль нообов'язкового державного с оціального страхування Укра їни на випадок безробіття за боргованість в сумі 3324 (Три тис ячі триста двадцять чотири г ривні) 48 копійок.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого цим Кодексо м адміністративного судочин ства України, якщо таку скарг у не було подано
Суддя: /п ідпис/ Тимощук О.Л.
Постанова складена в повно му обсязі 08.08.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2011 |
Оприлюднено | 17.10.2011 |
Номер документу | 18563832 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні