Постанова
від 30.06.2011 по справі 2а-8039/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 30 червня 2011 року           11:51                № 2а-8039/11/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді  Вєкуа Н.Г. при секретарі судового засідання  Гладії А.В.  розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом

 Державна податкова інспекція у Солом'янському районі м.Києва

до

 Товариство з обмеженою відповідальністю "Техносистемз"

про

 стягнення заборгованості в розмірі 618 132,70грн.

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Солом»янському районі м. Києва (далі –ДПІ у Солом»янському районі або позивач) звернулося до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Техносістемс»(далі ТОВ «Техносістемс»або відповідач) про стягнення податкової заборгованості з податку на додану вартість в розмірі 618 132,70 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 08 червня 2011р. відкрито провадження у адміністративній справі, закінчене підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача під час судового засідання позов підтримав, позовні вимоги вмотивовані тим, що за відповідачем обліковується борг у розмірі 618 132,70 грн., заходи, спрямовані на його погашення не принесли позитивних результатів, у зв»язку з чим позивач просить стягнути його в судовому порядку.  

Відповідач відзиву на позовну заяву не надав, в судове засідання представник відповідача не з'явився, про час і місце проведення судового засідання повідомлявся належним чином, однак на адресу суду повернувся конверт з відміткою про не знаходження відповідача за вказаною адресою.

В судовому засіданні 30 червня 2011 р. оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з’ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.

ТОВ «Техносістемс»взято на облік Державною податковою інспекцією у Солом»янському районі м. Києва, як платник податків 27.10.2009 року за № 29775.

ДПІ у Солом»янському районі м. Києва було проведено невиїзну документальну перевірку відповідача з питань правомірності формування податкового кредиту з податку на додану вартість за період з 01.11.2009 року по 30.04.2010 року.

За результатами перевірки складено акт від 10.08.2010 року № 11411/23-02/36797652, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення № 0003162302/0 від 21.08.2010 року на суму 617 808,00 грн. (за основним платежем –441170,00 грн., штрафні (фінансові) санкції –176 638,00 грн.).

Зазначеною перевіркою встановлено порушення пп.4.1.1. п.4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов»язань платників податків перед бюджетами і держаними цільовими фондами»від 21.12.2000 р. № 2181 –III (далі Закон № 2181), із змінами і доповненнями, пп. 7.2.3. п.7.2, п.7.3 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 року, із змінами і доповненнями, а саме: ТОВ «Техносістемс»занижено податкове зобов»язання за квітень 2010 року у сумі 441 169, 90 грн.

Також, ДПІ у Солом»янському районі м. Києва були проведені невиїзні документальні перевірки відповідача з питань дотримання своєчасності подання податкової звітності.

За результатами перевірок складено акти №12084/15-2/36797652 від 21.08.2010 року та № 15725/15-2/36797652 від 15.10.2010 року.

На підставі вказаних актів позивачем винесені наступні податкові повідомлення-рішення: №0039591504/0 від 22.08.2010 року на суму 340 грн. та № 0048531504/0 від 15.10.2010 року на суму 170 грн.

Даними перевірками встановлено порушення пп.4.1.1. п.4.1 ст. 4 Закону № 2181, а саме: не подання відповідачем податкових декларацій за березень, квітень та травень 2010 року.

Крім того, позивачем також була проведена перевірка невиїзна документальна перевірка відповідача дотримання платіжної дисципліни, за результатами якої складено акт № 16016/15-2/36797652 від 18.10.2010 року, на підставі висновків якого винесене податкове повідомлення-рішення № 005091504/0 від 19.10.2010 року на суму 235,80 грн. Перевіркою встановлено порушення пп. 5.3.1 п. 5.3. ст.5 Закону № 2181.

Як встановлено судом відповідачем сплачена частина заборгованості у розмірі 421,10 грн., за таких обставин, сума заборгованості, яка підлягає стягненню складає 618 132,70 грн.

Відповідно до п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами державними цільовими фондами»податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Згідно з п.п. 5.3.1.п. 5.3 ст.5 вказаного Закону, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання,  зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного  граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4  цього  Закону  для  подання податкової декларації.

Дані податкові повідомлення рішення були надіслані позивачем на адресу відповідача, однак повернулись без вручення, про що свідчать матеріали справи, а саме акти про неможливість вручення податкового повідомлення –рішення.

Відповідно до п. 6.1 ст. 6 вищезазначеного Закону у разі, коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).

Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону № 2181 податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Згідно положень п.п. 5.2.2. п. 5.2 ст. 5 вищезазначеного Закону у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується. Контролюючий орган зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом двадцяти календарних днів від дня отримання скарги платника податків на його адресу поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. У разі коли контролюючий орган надсилає платнику податків рішення про повне або часткове незадоволення його скарги, такий платник податків має право звернутися протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною скаргою до контролюючого органу вищого рівня, а при повторному повному або частковому незадоволенні скарги - до контролюючого органу вищого рівня із дотриманням зазначеного десятиденного строку для кожного випадку оскарження та зазначеного двадцятиденного строку для відповіді на нього.

У суду відсутні докази щодо оскарження відповідачем вищезазначених податкових повідомлень –рішень.

В силу п.п. 6.2.1.п.6.2. ст.6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-III від 21.12.2000 року (із наступними змінами та доповненнями) у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

На виконання вищезазначених положень законодавства, позивачем були надіслані податкові вимоги першу №1/3733 від 03.09.2010 р. та другу №2/4396 від 12.11.2010 р.

Крім того, позивачем було винесено рішення № 847 від 30.12.2010 року про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.

П.п. 3.1.1. п. 3.1. ст. З Закону України № 2181 -III передбачено, що активи платника податків можуть бути примусово стягнуті в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. Відповідно, узгоджена сума податкового зобов'язання, яка не була сплачена платником податків у визначені строки, вважається сумою податкового боргу (з урахуванням штрафних санкцій) платника податків і може бути примусово стягнута за рахунок активів платника в судовому порядку.

Підпунктом 2.3.1 п.2.3 ст.2 Закону України № 2181-ІІІ передбачено, що органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу, є виключно податкові органи та державні виконавці у межах їх компетенції.

Відповідно до ст. 238 Господарською кодексу України (ГК України), за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Також ч. 1 ст. 242 ГК України встановлено, що у разі порушення суб'єктом господарювання встановлених правил обліку або звітності щодо сплати зборів (обов'язкових платежів) або їх несплати чи неповної сплати сума, яку належить сплатити, стягується до відповідного бюджету.

Пункт 3.1.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»встановлює, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу. У разі, якщо такого платника податків визнано банкрутом, черговість задоволення претензій кредиторів визначається законодавством про банкрутство.

Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог. Докази, подані позивачем  підтверджують обставини, на які позивач посилається на їх обґрунтування.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього кодексу.

Враховуючи викладене, та керуючись ст. ст. 69, 71, 94, 97, 112, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Техносістемс» (ЄДРПОУ - 36797652) податкову заборгованість в розмірі 618 132,70 грн. на користь держави на р/р             № 31110029700010 одержувач ВДК у Солом»янському районі м. Києва, ідентифікаційний код 26077951, банк одержувача: УДК у м. Києві, МФО 820019, код платежу 14010100.  

 

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                                          Н.Г. Вєкуа

Дата ухвалення рішення30.06.2011
Оприлюднено14.10.2011
Номер документу18565790
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8039/11/2670

Постанова від 30.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні