ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
12 вересня 2011 року № 2а-10417/11/2670
Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі :
головуючого судді - Добрівської Н.А.,
за участю секретаря судово го засідання - Шаповалов ої К.В.,
та представника позивача - Корчук Л.В.,
розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу
за позовом Державної податкової інсп екції у Оболонському районі міста Києва
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Енерголай н»
третя особа без самостійн их вимог:
Оболонська районна у місті Києві державна адміністраці я
про припинення юридичної осо би,-
В С Т А Н О В И В:
18 липня 2011 року ДПІ у Обо лонському районі м. Києва зве рнулася до Окружного адмініс тративного суду міста Києва з позовом до ТОВ «Енерголайн »про припинення юридичної ос оби.
В обґрунтування позовних в имог податкова інспекція заз начає про те, що відповідач за реєстрований Оболонською ра йонною у місті Києві державн ою адміністрацією як юридичн а особа та перебуває на облік у як платник податків в ДПІ у О болонському районі м. Києва, п роте, відсутній за своїм місц езнаходженням, що відповідно ст.38 Закону України «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підпри ємців»є підставою для постан овлення судового рішення про припинення юридичної особи.
02 серпня 2011 року повноважним представником позивача пода но доповнення до підстав поз овної заяви. У вказаній письм овій заяві представник окрім вищенаведеної підстави для припинення юридичної особи - ТОВ «Енерголайн»посилаєтьс я також на неподання відпові дачем податкової звітності п ротягом більше ніж один рік.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і та просив їх задовольнити з підстав, наведених у позовні й заяві та доповненнях до неї .
Ухвала про відкриття прова дження в адміністративній сп раві та призначення її до суд ового розгляду, а також повіс тки про виклик направлялись ТОВ «Енерголайн»за наявною у матеріалах справи адресою, я ка внесена до Єдиного держав ного реєстру підприємств та організацій України. Проте к ореспонденція суду повернул ась з відміткою пошти про нем ожливість вручення відправл ень.
Відповідно до частини один адцятої статті 35 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни у разі повернення пош тового відправлення із повіс ткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин , вважається, що така повістка вручена належним чином.
Враховуючи вищенаведене, с уд вважає відповідача належн им чином повідомленим про да ту, час і місце проведення суд ового засідання.
Представник третьої особи в судове засідання не з' яви вся, направив до суду заяву пр о розгляд справи у відсутніс ть представника.
Враховуючи, що від відповід ача та третьої особи запереч ень проти позову, пояснень, за яв чи клопотань до суду не над ходило, суд відповідно до ч.6 с т.71, ч.4 ст.128 КАС України вирішує справу за відсутності відпов ідача та представника третьо ї особи на основі наявних у сп раві доказів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, з' ясува вши фактичні обставини, на як их ґрунтується позов, оцінив ши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спр ави по суті, суд встановив нас тупне.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Енерголайн» зареєстровано Оболонською р айонною у місті Києві держав ною адміністрацією в травні 2001 року за адресою: м. Київ, ву лиця Мате Залки, 8-В, кв.14, код з а ЄДРПОУ 31486186. Державною податк овою інспекцією у Оболонсько му районі м. Києва 24.05.2001 року від повідача взято на облік.
Вирішуючи спір, суд виходит ь з положень законодавства, я ке діяло на час виникнення сп ірних відносин та визначених позивачем обставин.
Статтею 104 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни передбачено, що до адмініс тративного суду має право зв ернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-пр авових відносин. Суб' єкт вл адних повноважень має право звернутися до адміністратив ного суду у випадках, встанов лених законом.
Згідно з ч.4 ст.50 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни громадяни України, ін оземці чи особи без громадян ства, їх об' єднання, юридичн і особи, які не є суб' єктами в ладних повноважень, можуть б ути відповідачами лише за ад міністративним позовом суб' єкта владних повноважень: пр о тимчасову заборону (зупине ння) окремих видів або всієї д іяльності об' єднання грома дян; про примусовий розпуск (л іквідацію) об' єднання грома дян; про примусове видворенн я іноземця чи особи без грома дянства з України; про обмеже ння щодо реалізації права на мирні зібрання збори, мітинг и, походи, демонстрації тощо); в інших випадках, встановлен их законом.
З системного аналізу вищез азначених норм права вбачаєт ься, що суб' єкт владних повн оважень - ДПІ у Оболонському районі м. Києва наділений пов новаженнями на звернення до адміністративного суду з поз овом лише у тому випадку, якщо таке право прямо передбачен е спеціальним законом.
Компетенція контролюючих органів (в тому числі органів податкової служби), повноваж ення і обов' язки їх посадов их осіб під час здійснення по даткового контролю на момент звернення позивача до суду і з даним позовом визначені у П одатковому кодексі України в ід 2 грудня 2010 року № 2755-VI, який наб рав чинності з 1 січня 2011 року.
Відповідно до підпункту 20.1.12 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, органи держ авної податкової служби мают ь право у випадках, встанов лених законом, звертатися до суду щодо припинення юрид ичної особи та підприємницьк ої діяльності фізичної особи - підприємця про визнання н едійсними установчих (заснов ницьких) документів суб' єкт ів господарювання.
Вказана норма кореспондує ться з положеннями п.67.2 ст.67 Под аткового кодексу Уераїни, зг ідно якої органи державної п одаткової служби в устано вленому законом порядку м ають право звертатися до суд у про винесення судового ріш ення щодо припинення юридичн их осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.
Положення зазначених норм Податкового кодексу України є бланкетними, які вказують н а те, що підстави і порядок при пинення юридичної особи, пер едбачені іншим законом.
Таким нормативно-правовим актом є Закон України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців». Так, згідно ч.1 ст.33 вк азаного Закону, юридична осо ба припиняється в результаті передання всього свого майн а, прав та обов' язків іншим ю ридичним особам - правонаст упникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетвор ення (реорганізації) або в рез ультаті ліквідації за рішенн ям, прийнятим засновниками (у часниками) юридичної особи а бо уповноваженим ними органо м, за судовим рішенням або за р ішенням органу державної вла ди, прийнятим у випадках, пере дбачених законом.
Підставами для постановле ння судового рішення щодо пр ипинення юридичної особи, що не пов' язано з банкрутство м юридичної особи, відповідн о до ч.2 ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців», зокрема, є:
- визнання судом недійсною д ержавної реєстрації юридичн ої особи через допущені при ї ї створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених зако ном;
- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;
- невідповідність мінімаль ного розміру статутного капі талу юридичної особи вимогам закону;
- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Як на підставу своїх вимог п ро припинення юридичної особ и Державна податкова інспекц ія у Оболонському районі міс та Києва, крім іншого, посилає ться на відсутність відповід ача у справі - ТОВ «Енергола йн»за місцем реєстрації та н енадання останнім документі в щодо зміни місцезнаходженн я за встановленою законом пр оцедурою, що є прямим порушен ням чинного законодавства.
На підтвердження своїх дов одів позивач надав довідку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців станом на 02.06.20 11 року. У вказаному документі місцезнаходження ТОВ «Енерг олайн»зазначено: м. Київ, ву лиця Мате Залки, 8-В, кв.14. Запи с про внесення інформації що до відсутності юридичної осо би за вказаною адресою вчине но 23.09.2009 року.
Наступні записи до Єдиного державного реєстру юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців свідчать про зняття ю ридичної особи з обліку 11.01.2011 ро ку (запис 6) та про взяття на обл ік вказаної юридичної особи 11.01.2011 року (запис 7).
З частини 1 статті 17 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців»вбачає ться, що відомості про юридич ну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єд иного державного реєстру шля хом внесення записів на підс таві відомостей з відповідни х реєстраційних карток та ві домостей, що надаються юриди чними особами державному реє стратору за місцезнаходженн ям реєстраційної справи згід но із законодавством України .
Згідно частини 1 статті 18 вка заного Закону, якщо відомост і, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достов ірними і можуть бути викорис тані в спорі з третьою особою , доки до них не внесено відпов ідних змін.
При цьому, з жовтня 2009 року запис про відсутність юри дичної особи за місцем реєст рації до ЄДР не вносився.
Таким чином, на момент зверн ення податкової інспекції до суду з даним позовом з підста в відсутності юридичної особ и за місцезнаходженням інфор мація про вказану обставину не може вважатися актуальною , тобто не є доведеною належни ми доказами.
Водночас, згідно з п.1.1 Порядк у обліку платників податків, зборів (обов' язкових плате жів), затвердженого Наказом Д ПА України від 19.02.1998 року № 80 (в ре дакції наказу ДПА від 17.11.1998 року № 552, що діяла на момент реєстра ції відповідача у встановлен ому законодавством порядку), платники податків - це юрид ичні особи, їх філії, відділен ня, інші відокремлені підроз діли, що не мають статусу юрид ичної особи, на яких згідно із законами покладено обов' яз ок утримувати та/або сплачув ати податки і збори (обов' яз кові платежі), пеню та штрафні санкції.
Відповідно до абзацу першо го п.4.1 вищезазначеного Порядк у, узяття на облік як платникі в податків - юридичних осіб та відокремлених підрозділі в юридичних осіб здійснюєтьс я за їх місцезнаходженням ві дповідними органами державн ої податкової служби після в несення відомостей про них д о Єдиного державного реєстру або, у випадках, передбачених законодавством, після присв оєння ідентифікаційних коді в за Єдиним державним реєстр ом підприємств та організаці й України.
Відповідно до пункту 2 части ни 1 статті 9 Закону України «П ро систему оподаткування» ві д 25 червня 1991 року №1251-ХІІ (в редак ції на момент виникнення спі рних правовідносин) платники податків і зборів (обов' язк ових платежів) зобов' язані, зокрема, подавати до державн их податкових органів та інш их державних органів відпові дно до законів декларації, бу хгалтерську звітність та інш і документи і відомості, пов' язані з обчисленням і сплато ю податків і зборів (обов' яз кових платежів).
З набранням чинності Подат ковим кодексом України - з 01.0 1.2011 року зазначений обов' язо к платника податків закріпле но в п.п.16.1.3 п.16.1 ст.16 цього Кодексу .
Як вбачається з довідки ДПІ у Оболонському районі м. Києв а від 17.06.2011 року №3829/9 відповідач н е звітує до податкового орга ну більше трьох років. Таким ч ином, строк, упродовж якого ві дповідач не подає звітність до податкового органу, перев ищує один рік.
Відповідно до ч.2 ст.38 Закону України Закону України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців»від 15 травня 2003 року № 755-ІV (в редакції на момент спі рних правовідносин) підставо ю для постановлення судового рішення щодо припинення юри дичної особи, що не пов' язан о з банкрутством юридичної о соби, зокрема, є неподання про тягом року органам державної податкової служби податкови х декларацій, документів фін ансової звітності відповідн о до закону.
Пунктом 67.2 статті 67 та підпун ктом 20.1.12 пункту 20.1 статті 20 Подат кового кодексу України визна чено права органів державної податкової у випадках, встан овлених законом, звертатися до суду про винесення судов ого рішення щодо припиненн я юридичної особи та підприє мницької діяльності фізично ї особи - підприємця.
Згідно з пунктом 11.10 Порядку обліку платників податків і зборів затвердженого наказо м Державної податкової адмін істрації від 22.12.2010р. № 979, якщо пла тник податків не має заборго ваності перед бюджетом та у р азі неподання протягом одног о року в органи державної под аткової служби податкових де кларацій, документів податко вої звітності; то керівник ор гану державної податкової сл ужби приймає рішення у вигля ді розпорядження відносно пл атника податків - про зверне ння до суду або господарсько го суду із заявою (позовною за явою) про винесення судового рішення щодо припинення юри дичної особи.
Відсутність заборгованост і відповідача перед бюджетом підтверджується довідкою ДП І у Оболонському районі м. Киє ва від 17.06.2011 року № 3829/9 та довідки про заборгованість станом на 17.06.2011 року.
Отже, враховуючи неподання відповідачем більше року ор ганам державної податкової с лужби документів фінансової звітності, відсутність у ньо го податкової заборгованост і, а також право органів держа вної податкової служби на зв ернення до суду з заявою (позо вною заявою) про припинення п ідприємницької діяльності, с уд задовольняє позовні вимог и.
Відповідно до ч.2 ст.49 Закону України «Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців»від 1 5 травня 2003 року № 755-ІV суд, який по становив рішення про припине ння підприємницької діяльно сті фізичної особи - підпри ємця, у тому числі рішення про визнання фізичної особи-під приємця недієздатною або про обмеження її цивільної дієз датності, в день набрання так им рішенням законної сили на правляє його копію державном у реєстратору за місцем реєс трації фізичної особи - підп риємця для внесення до Єдино го державного реєстру запису про судове рішення щодо прип инення підприємницької діял ьності фізичної особи - підп риємця.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати стягненню з відповідач а не підлягають.
Керуючись ст.ст.69-71, 94, 158-163, 167, 254 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позо в Державної податкової інспе кції у Оболонському районі м . Києва задовольнити.
Припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою відпо відальністю «Енерголайн»(ко д ЄДРПОУ - 31486186, юридична адрес а: 04210, м. Київ, вулиця Мате Залк и, 8-В, кв.14).
Копію постанови, у день набр ання постановою законної сил и, надіслати державному реєс тратору Оболонської районно ї у м. Києві державної адмініс трації для внесення до Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців запису про судове р ішення щодо припинення Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Енерголайн»відпові дно до встановленого законом порядку.
Постанова набирає закон ної сили у порядку, встановле ному в ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Київськог о апеляційного адміністрати вного суду в порядку та строк и, визначені ст.ст.185-187 КАС Украї ни.
Суддя Н.А. Добрівська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2011 |
Оприлюднено | 14.10.2011 |
Номер документу | 18566202 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрівська Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні