Постанова
від 26.09.2011 по справі 2а/0570/12257/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 вересня 2011 р. с права № 2а/0570/12257/2011

Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17

час прийняття постанови: < година >

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Зеленов а А. С.

при секретарі Кобець О.А.

за участю:

представника відповідача Олійников а С.І.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Тов ариства з обмеженою відповід альністю «УКРПРОММАШ» до Сло вянської об' єднаної держав ної податкової інспекції у Д онецькій області про скасува ння податкового повідомленн я-рішення №0000062240 від 23.03.2011 року при йняте Слов' янською ОДПІ про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій з урахування м рішення Державної податков ої адміністрації у Донецькій області про результати розг ляду скарги від 21.04.2011 року №7739/10/25-11 3-1 на суму 87007,17грн., в частині визн ачення строку погашення грош ового зобов' язання протяго м десяти календарних днів, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою від повідальністю «УКРПРОММАШ» звернулося до суду з позовом до Словянської об' єднаної державної податкової інспек ції у Донецькій області про с касування податкового повід омлення-рішення №0000062240 від 23.03.2011 р оку прийняте Слов' янською О ДПІ про застосування штрафни х (фінансових) санкцій з ураху ванням рішення Державної под аткової адміністрації у Доне цькій області про результати розгляду скарги від 21.04.2011 року №7739/10/25-113-1 на суму 87007,17грн., в частині визначення строку погашення грошового зобов' язання про тягом десяти календарних дні в.

В обґрунтування по зовних вимог позивач зазначи в, що за результатами перевір ки ТОВ «УКРПРОММАШ» Слов' я нською ОДПІ було прийнято по даткове повідомлення-рішен ня №0000062240 від 23.03.2011 року про застос ування штрафних (фінансових) санкцій.

Підставою для його п рийняття є виявлений в ході п еревірки факт порушення ТОВ «УКРПРОММАШ» вимог ст. 1 Закон у України «Про порядок здійс нення розрахунків в іноземні й валюті» в частині перевище ння строку зарахування валют ної виручки на валютний раху нок за експортним контрактом №1-95/04.09 від 15.04.09 укладеного з іран ською компанією «Isfahan Steel Company». Сло в' янською ОДПІ, керуючись с т.4 Закону України «Про порядо к здійснення розрахунків в і ноземній валюті» та пунктом 54.3.3 статті 54 Податкового кодек су України, нарахована пеня з а порушення термінів розраху нків в сфері ЗЕД на суму 97 760,24гр н. В рішенні зазначено, що ця с ума є грошовим зобов' язання м і підлягає сплаті протягом десяти календарних днів, що н астануть за днем отримання ц ього Рішення, на бюджетний ра хунок одержувача відповідно до п.57.3 ст. 57 Податкового кодекс у України.

В порядку адміністр ативного оскарження ТОВ «УКР ПРОММАШ» було подано скаргу на вищевказане рішення. За ре зультатами її розгляду ДПА в Донецькій області було прий няте рішення про результати розгляду скарги від 21.04.2011 року №7739/10/25-113-1, в якому податкове пові домлення-рішення №0000062240 від 23.03. 2011 року було скасовано в части ні зменшення суми грошового зобов' язання на суму 10 753,07грн ., а в іншій частині, зокрема, ст року погашення зобов' язанн я впродовж 10 календарних днів , залишено без змін. Не погодив шись із даним рішенням, ТОВ «У КРПРОММАШ» була подана скарг а до ДПА України, за результат ами якої 29.06.2011 року прийнято ріш ення №11824/6/25-0415 про результати ро згляду скарги. Рішення ДПА в Д онецькій області залишено бе з змін. На доводи у скарзі ТОВ «УКРПРОММАШ» не звернуто ува ги.

Вважає, що податкове п овідомлення-рішення №0000062240 від 23.03.2011 року прийнято з порушенн ям норм діючого законодавств а та підлягає скасуванню.

Просить суд, скасуват и податкове повідомлення-ріш ення №0000062240 від 23.03.2011 року прийнят е, Слов' янською ОДПІ, про зас тосування штрафних (фінансов их) санкцій з урахуванням ріш ення Державної податкової ад міністрації у Донецькій обла сті про результати розгляду скарги від 21.04.2011 року №7739/10/25-113-1 на с уму 87007,17грн., в частині визначен ня строку погашення грошовог о зобов' язання протягом дес яти календарних днів /а.с.3-5/.

Представник позивача у судове засідання не з' яви вся, про час, день та місце суд ового розгляду повідомлений належним чином, надіслав зая ву про розгляд справи без йог о участі на підставі наданих доказів /а.с.93/.

Представник відповід ача у судовому засіданні поз овні вимоги не визнав, надав п исьмові заперечення проти по зову, у яких вказав, що пп.54.3.3 По даткового кодексу України вс тановлено, що контролюючий о рган зобов' язаний самостій но визначити суму грошових з обов'язань, зменшення (збільш ення) суми бюджетного відшко дування та/або зменшення (збі льшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування подат ком на прибуток або від'ємног о значення суми податку на до дану вартість платника подат ків, передбачених цим Кодекс ом або іншим законодавством. Згідно з податковим та іншим законодавством особою, відп овідальною за нарахування су м податкових зобов'язань з ок ремого податку або збору, зас тосування штрафних (фінансов их) санкцій та пені, у тому чис лі за порушення у сфері зовні шньоекономічної діяльності , є контролюючий орган.

Статтею 4 Закону Укра їни «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валю ті» передбачено, що державні податкові інспекції вправі за наслідками документальни х перевірок безпосередньо ст ягувати з резидентів пеню, пе редбачену цією статтею.

Відповідно до п. 14.1.39 ст . 14 Податкового кодексу надано визначення грошового зобов' язання платника податків, де грошове зобов'язання платни ка податків - сума коштів, яку платник податків повинен спл атити до відповідного бюджет у як податкове зобов'язання т а/або штрафну (фінансову) санк цію, що справляється з платни ка податків у зв'язку з поруше нням ним вимог податкового з аконодавства та іншого закон одавства, контроль за дотрим анням якого покладено на кон тролюючі органи, а також санк ції за порушення законодавст ва у сфері зовнішньоекономіч ної діяльності.

Відповідно до п.57.3. ст. 57 ПКУ у разі визначення грошо вого зобов'язання контролююч им органом за підставами, заз наченими у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пу нкту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язан ий сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протя гом 10 календарних днів, що нас тають за днем отримання пода ткового повідомлення-рішенн я, крім випадків, коли протяго м такого строку такий платни к податків розпочинає процед уру оскарження рішення контр олюючого органу. У разі оскар ження рішення контролюючого органу про нараховану суму г рошового зобов'язання платни к податків зобов'язаний само стійно погасити узгоджену су му, а також пеню та штрафні сан кції за їх наявності протяго м 10 календарних днів, наступни х за днем такого узгодження.

Також, згідно п.п.2.2 По рядку направлення органами д ержавної податкової служби п одаткових повідомлень-рішен ь платникам податків, затвер дженого наказом ДПА України від 22.12.2010 року №985 зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 30.12.10 за №1440/18735, передбачено, що у випадках, що зазначені у п.2.1 цього розділу, відповідни й структурний підрозділ орга ну державної податкової служ би складає податкове повідом лення-рішення: за формою згід но з додатком 11 про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій (штрафу) та/або пені за пор ушення у сфері зовнішньоекон омічної діяльності (форма «У »).

Вказаною формою пода ткового повідомлення-рішенн я передбачено, що сума грошов ого зобов' язання, визначено го у податковому повідомленн і-рішенні, підлягає сплаті пр отягом десяти календарних дн ів, що настають за днем отрима ння цього податкового повідо млення-рішення (при проведен ні адміністративного або суд ового оскарження - протягом десяти календарних днів, нас тупних за днем узгодження) на бюджетний рахунок одержувач а.

Вважає, податкове пов ідомлення-рішення Слов' янс ької ОДПІ прийняте з урахува нням норм діючого законодавс тва.

Просив суд відмовити у задоволенні позову /а.с. 50-51/.

Заслухавши пояснення учас ників процесу, які з' явилис ь у судове засідання, досліди вши обставини справи та пере віривши їх доказами в межах з аявлених позовних вимог, суд встановив наступне.

Відповідно до свідоцтва пр о державну реєстрацію юридич ної особи серії А00 №328386 Товарис тво з обмеженою відповідальн істю «УКРПРОММАШ» зареєстро ване в якості юридичної особ и Виконавчим комітетом Слов' янської міської ради Донецьк ої області 14 січня 2000 року, за ад ресою: вул. Волзька, 162, м. Слов' янськ, 84116 /а.с.92/.

Відповідно до Довідки Голо вного управління статистики у Донецькій області серії АБ №205116 з Єдиного державного реєс тру підприємств та організац ій України ТОВ «УКРПРОММАШ» перебуває в Єдиному державн ому реєстрі підприємств та о рганізацій України, ідентифі каційний код 30708750 /а.с.91/.

Товариство з обмеженою від повідальністю «УКРПРОММАШ» здійснює свою діяльність ві дповідно до Статуту підприєм ства в новій редакції, затвер дженого рішенням загальних зборів, протокол від 27.07.2010 року /а.с.82-89/.

Відповідно до довідки про в зяття на облік платника пода тків за ф.4-ОПП від 05.08.2003 року №2631 Т овариство з обмеженою відпов ідальністю «УКРПРОММАШ» пер ебуває на податковому обліку в Слов' янській об' єднані й державній податковій інспе кції Донецької області з 18.01.2000 року за №2631/а.с.90/.

Відповідно до наказу начал ьника Слов' янської об' єдн аної державної податкової ін спекції Донецької області ві д 28.01.2011 року №150 призначено прове дення документальної планов ої виїзної перевірки платник а податків ТОВ «УКРПРОММАШ» з питань дотримання податков ого, валютного та іншого зако нодавства /а.с.52/.

На підстав направлення від 15.02.2011 року №000195 та наказу Слов' я нської ОДПІ від 28.01.2011 року в пер іод з 17.02.2011 року по 02.03.2011 року прове дено виїзну планову перевірк у Товариства з обмеженою від повідальністю «УКРПРОММАШ» (код ЄДРПОУ 30708750) з питань дотри мання вимог податкового, вал ютного та іншого законодавст ва за період з 01.01.2010 року по 31.12.2010 р оку.

За результатами даної пере вірки Слов' янською ОДПІ скл адено акт перевірки №802/23-30708750 від 11.03.2011 року /а.с.95-148/.

Актом перевірки встановле но порушення вимог ст.1 Закону України «Про порядок здійсн ення розрахунків в іноземній валюті»: прострочення закон одавчо встановленого термін у надходження виручки в іноз емній валюті від нерезидента за експортований товар за ко нтрактом №1-95/04.09 від 15.04.09 укладено го з іранською компанією «Isfahan Steel Company» у сумі:

- 29016євро - становить 29 д нів (з 14.04.2010 року по 12.05.2010 року);

- 7950євро - становить 233 д ня (з 13.05.2010 року по 31.12.2010 року).

На підставі викладеного Сл ов' янською ОДПІ 23.03.2011 року при йнято податкове повідомлен ня-рішення №0000062240 від 23.03.2011 про нар ахування суми грошового зобо в' язання за платежем: пеня з а порушення термінів розраху нків в сфері ЗЕД на суму 97760,24грн . /а.с.18/.

Вказане податкове повідо млення-рішення було оскаржен о до Державної податкової ад міністрації у Донецькій обла сті. Рішенням ДПА у Донецькій області від 21.04.11 №7793/10/25-113-1, прийня тим за результатами розгляду скарги, податкове повідомле ння-рішення від 23.03.2011 року №0000062240 б уло скасовано в частині заст осування пені на суму 10 753,07грн.

Відповідно до п.п.5.1.2 Порядку направлення органами держав ної податкової служби податк ових повідомлень-рішень плат никам податків затвердженог о наказом ДПА України від 22.12.2010 року №985 зареєстрованого в Мін істерстві юстиції України 30.12 .10 за №1440/18735 (далі Порядок №985), пода ткове повідомлення-рішення в важається відкликаним, якщо орган державної податкової с лужби зменшує нараховану сум у грошового зобов' язання ра ніше прийнятого податкового повідомлення-рішення.

З урахуванням рішення ДПА у Донецькій області від 21.04.11 №7793/ 10/25-113-1, прийнятим за результатам и розгляду скарги та на підст аві п.п.2.3 п.2 Порядку №985 ТОВ «УКР ПРОММАШ» було направлено под аткове повідомлення-рішення від 29.04.2011 року №0000162240, яким нарахов ано суми грошового зобов' яз ання за платежем: пеня за пору шення термінів розрахунків в сфері ЗЕД на суму 87 000,17грн. /а.с.22/.

Не погодившись із рішенням ДПА у Донецькій області, ТОВ « УКРПРОММАШ» 28.04.2011 року звернул ось із скаргою до Державної п одаткової адміністрації Укр аїни. За результатами розгля ду даної скарги ДПА України п рийнято рішення, про результ ати розгляду скарги від 19.06.2011 ро ку №11824/6/25-0415 /а.с.23-24/, яким ДПА Украї ни залишає без змін податков е повідомлення-рішення Слов' янської ОДПІ від 23.03.2011 року №000006224 0 про сплату застосованих до Т ОВ «УКРПРОММАШ» штрафних (фі нансових) санкцій , з урахуван ням рішення ДПА у Донецькій о бласті від 21.04.11 №7793/10/25-113-1, а скаргу ТОВ «УКРПРОММАШ» - без задово лення /а.с.23-24/.

Не погодившись із даним пов ідомленням позивач звернувс я до суду із адміністративни м позовом /а.с.3-5/.

У відповідності до ч. 3 ст. 2 КА С України у справах щодо оска рження рішень, дій чи бездіял ьності суб' єктів владних по вноважень адміністративні с уди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджен о);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;

8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обов' я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.

Відповідно до ст. 3 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні” органи де ржавної податкової служби Ук раїни у своїй діяльності кер уються Конституцією України , законами України, іншими нор мативно-правовими актами орг анів державної влади.

Суд приходить до висновку, щ о відповідач у судовому засі данні довів правомірність с воїх дій та прийнятого ним по даткового повідомлення-ріш ення, з огляду на таке.

Пп.54.3.3 Податкового код ексу України встановлено, що контролюючий орган зобов' я заний самостійно визначити с уму грошових зобов'язань, зме ншення (збільшення) суми бюдж етного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'єм ного значення об'єкта оподат кування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість п латника податків, передбачен их цим Кодексом або іншим зак онодавством. Згідно з податк овим та іншим законодавством особою, відповідальною за на рахування сум податкових зоб ов'язань з окремого податку а бо збору, застосування штраф них (фінансових) санкцій та пе ні, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий о рган.

Статтею 4 Закону Укра їни «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валю ті» передбачено, що державні податкові інспекції вправі за наслідками документальни х перевірок безпосередньо ст ягувати з резидентів пеню, пе редбачену цією статтею.

Відповідно до п. 14.1.39 ст . 14 Податкового кодексу надано визначення грошового зобов' язання платника податків, де грошове зобов'язання платни ка податків - сума коштів, яку платник податків повинен спл атити до відповідного бюджет у як податкове зобов'язання т а/або штрафну (фінансову) санк цію, що справляється з платни ка податків у зв'язку з поруше нням ним вимог податкового з аконодавства та іншого закон одавства, контроль за дотрим анням якого покладено на кон тролюючі органи, а також санк ції за порушення законодавст ва у сфері зовнішньоекономіч ної діяльності.

Відповідно до п.57.3. ст. 57 ПКУ у разі визначення грошо вого зобов'язання контролююч им органом за підставами, заз наченими у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пу нкту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язан ий сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протя гом 10 календарних днів, що нас тають за днем отримання пода ткового повідомлення-рішенн я, крім випадків, коли протяго м такого строку такий платни к податків розпочинає процед уру оскарження рішення контр олюючого органу. У разі оскар ження рішення контролюючого органу про нараховану суму г рошового зобов'язання платни к податків зобов'язаний само стійно погасити узгоджену су му, а також пеню та штрафні сан кції за їх наявності протяго м 10 календарних днів, наступни х за днем такого узгодження.

Також, згідно п.п.2.2 По рядку направлення органами д ержавної податкової служби п одаткових повідомлень-рішен ь платникам податків, затвер дженого наказом ДПА України від 22.12.2010 року №985 зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 30.12.10 за №1440/18735, передбачено, що у випадках, що зазначені у п.2.1 цього розділу, відповідни й структурний підрозділ орга ну державної податкової служ би складає податкове повідом лення-рішення: за формою згід но з додатком 11 про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій (штрафу) та/або пені за пор ушення у сфері зовнішньоекон омічної діяльності (форма «У »).

Вказаною формою пода ткового повідомлення-рішенн я передбачено, що сума грошов ого зобов' язання, визначено го у податковому повідомленн і-рішенні, підлягає сплаті пр отягом десяти календарних дн ів, що настають за днем отрима ння цього податкового повідо млення-рішення (при проведен ні адміністративного або суд ового оскарження - протягом десяти календарних днів, нас тупних за днем узгодження) на бюджетний рахунок одержувач а.

Чим позивач і скорис тався, пройшовши процедуру а дміністративного та судовог о оскарження.

Крім того, відповідно до п.п.5.1.2 Порядку направлення органами державної податков ої служби податкових повідом лень-рішень платникам податк ів затвердженого наказом ДПА України від 22.12.2010 року №985 зареєс трованого в Міністерстві юст иції України 30.12.10 за №1440/18735, подат кове повідомлення-рішення вв ажається відкликаним, якщо о рган державної податкової сл ужби зменшує нараховану суму грошового зобов' язання ран іше прийнятого податкового п овідомлення-рішення.

З урахуванням рішенн я ДПА у Донецькій області від 21.04.11 №7793/10/25-113-1, прийнятим за резуль татами розгляду скарги та на підставі п.п.2.3 п.2 Порядку №985 ТО В «УКРПРОММАШ» було направле но податкове повідомлення-рі шення від 29.04.2011 року №0000162240, яким на раховано суми грошового зобо в' язання за платежем: пеня з а порушення термінів розраху нків в сфері ЗЕД на суму 87 000,17гр н.

Тобто рішення, яке оскаржує позивач в частині визначенн я десятиденного терміну спла ти є відкликаним.

Враховуючи наведене, суд ві дмовляє у задоволенні адміні стративного позову Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «УКРПРОММАШ» до Слов' ян ської об' єднаної державної податкової інспекції у Доне цькій області про скасування податкового повідомлення-рі шення №0000062240 від 23.03.2011 року прийня те Слов' янською ОДПІ про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій з урахуванням рі шення Державної податкової а дміністрації у Донецькій обл асті про результати розгляду скарги від 21.04.2011 року №7739/10/25-113-1 на с уму 87007,17грн., в частині визначен ня строку погашення грошовог о зобов' язання протягом дес яти календарних днів.

На підставі вищевикладено го та керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-112, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167 , 185-186, 254, Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні позову Това риства з обмеженою відповіда льністю «УКРПРОММАШ» до Слов ' янської об' єднаної держа вної податкової інспекції у Донецькій області про скасув ання податкового повідомлен ня-рішення №0000062240 від 23.03.2011 року пр ийняте Слов' янською ОДПІ пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій з урахуванн ям рішення Державної податко вої адміністрації у Донецькі й області про результати роз гляду скарги від 21.04.2011 року №7739/10/2 5-113-1 на суму 87007,17грн., в частині виз начення строку погашення гро шового зобов' язання протяг ом десяти календарних днів - в ідмовити.

Постанова постановлена у н арадчій кімнаті та проголоше на її вступна та резолютивна частина у судовому засіданн і 26 вересня 2011 року в присутнос ті представника відповідача . Постанова виготовлена в пов ному обсязі 29 вересня 2011 року.

Апеляційну скаргу на поста нову може бути подано до Доне цького апеляційного адмініс тративного суду через Донець кий окружний адміністративн ий суд протягом десяти днів з дня отримання копії постано ви. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особ ою, яка її подає, до суду апеля ційної інстанції.

Суддя Зеленов А. С.

Дата ухвалення рішення26.09.2011
Оприлюднено17.10.2011
Номер документу18570068
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/12257/2011

Постанова від 26.09.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А. С.

Ухвала від 15.09.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А. С.

Ухвала від 08.08.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А. С.

Ухвала від 22.07.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні