Справа № 8501/10/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 вересня 2011 року м.Одеса
11год.03хв.
Зала судових засідань №19
Одеський окружний адмініс тративний суд у складі:
Головуючого - судді Ар акелян М.М.
судді - Катаєв ої Е.В.
судді - Юхтен ко Л.Р.
При секретарі - Жаворонк овій М.О.
За участю сторін:
Від позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю №3 від 08.11.2010р., О СОБА_2 - за довіреністю б/н в ід 23.02.2011р.
Від відповідача: ОСОБА_3 - за довіреністю від 08.11.2010р. №853 81/Д/10-117
Від прокуратури: Кірюшен ко А.В. - за посвідченням №872 від 04.10.2006р.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу з а адміністративним позовом М іжнародної громадської орга нізації «Об' єднавчий (Джоін т)»до ДПІ у Приморському райо ні м.Одеси, за участю прокурат ури Приморського району м.Од еси, про скасування податков их повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшла адмі ністративна позовна заява Мі жнародної громадської орган ізації «Об' єднавчий (Джоінт )», в якій позивач просить суд скасувати податкові повідом лення - рішення №0000832310/0 від 11.02.2010р., № 0000832310/1 від 20.04.2010р., №0000832310/2 від 21.06.2010р. та № 0000832310/3 від 09.08.2010р. про донарахуванн я податкового зобов' язання з податку на прибуток підпри ємств на загальну суму 6077851грн. , у т.ч. основний платіж - 3253313грн . та штрафні санкції - 2824538грн. (в редакції у письмових додатк ових поясненнях до позовної заяви (вхід.№7846/2011р. від 03.03.2011р.).
В обґрунтування позовних в имог позивач вказує на відсу тність в його діях порушень п .1.22.1 ст.1, п.п.4.1.б п.4.1 ст.4, п.п.7.11.1 п.7.1 ст.7 З акону України «Про оподаткув ання прибутку підприємств», п.2 ст.3 Закону України «Про бух галтерський облік та фінансо ву звітність в Україні», ст.6, с т.7, ст.11 Закону України «Про гум анітарну допомогу», посилаюч ись на наступне. Акт перевірк и містить неточні та недовед ені факти. Позивач є неприбут ковою організацією, а отже зв ільняються від оподаткуванн я його доходи у вигляді безпо воротної фінансової допомог и або добровільних пожертвув ань. Отримані позивачем кошт и не мали цільового призначе ння, а отже не є гуманітарною д опомогою. Позивач наголошує, що відповідачем не зазначен і будь-які докази порушення п орядку ведення бухгалтерськ ого обліку при отриманні та в икористанні спірних сум. Поз ивач мав законне право здійс нювати діяльність із надання благодійної допомоги. На дум ку позивача, ДПІ помилково не застосувала до отриманих по зивачем коштів п.7.11.3 Закону Укр аїни «Про оподаткування приб утку підприємств», яким пере дбачається звільнення таких доходів неприбуткових орган ізацій від оподаткування.
Відповідач з адміністрати вним позовом не погоджується та вважає його таким, що не пі длягає задоволенню, посилаюч ись на правомірність оскаржу ваних податкових повідомлен ь-рішень, з огляду на встановл ення порушень позивачем п.1.22.1 с т.1, п.п.4.1.б п.4.1 ст.4, п.п.7.11.1 п.7.1 ст.7 Зако ну України «Про оподаткуванн я прибутку підприємств», п.2 ст .3 Закону України «"Про бухгалт ерський облік та фінансову з вітність в Україні», ст.6, ст.7, с т.11 Закону України «Про гумані тарну допомогу». В підтвердж ення зазначеного відповідач наголошує на тому що, перевір кою встановлено завищення до ходів неприбуткових організ ацій, що включені до Реєстру н еприбуткових організацій на суму 12478594грн., завищення суми пр офесійних витрат неприбутко вої установи, що призвело до з аниження МГО «Об'єднавчий (Дж оінт)»суми доходів з інших дж ерел, що підлягають оподатку ванню на 13013251грн. Відповідач за значає, що позивач Витягу з рішення Комісії з питань гу манітарної допомоги при Кабі неті Міністрів України, що от римувалась ним у 2009 році, не над ав. Спірна сума позивачем пом илково не була включена до ск ладу доходів з інших джерел, щ о підлягають оподаткуванню. Перевіркою встановлено зави щення задекларованих позива чем показників у рядку 9.2.9 Пода ткового звіту "Сума витрат на інші потреби, що передбачені установчими документами", що до яких відсутнє документаль не підтвердження понесення ц их витрат.
В судовому засіданні предс тавники сторін підтримали на ведені правові позиції; пред ставник прокуратури проти за доволення позовних вимог зап еречував з підстав їх необґр унтованості.
Дослідивши матеріали спра ви, оцінивши надані учасника ми судового процесу докази в їх сукупності, проаналізува вши положення чинного законо давства, заслухавши поясненн я представників сторін та пр окурора, суд дійшов наступни х висновків.
Судом встановлено, що Міжна родна громадська організаці я «Об' єднавчий (Джоінт)»зар еєстрована як об' єднання гр омадян 06.12.2004р. згідно свідоцтва про реєстрацію об' єднання громадян №2180.
03.03.2005р. позивача взято на облі к СДПІ у Приморському районі м.Одеси за №15428.
Позивач є неприбутковою ор ганізацією, включеною СДПІ у Приморському районі м.Одеси до Реєстру неприбуткових ор ганізації (установ) рішенням від 15.03.2005р. №38-15-0122, ознака неприбут ковості 0006.
Згідно з п.2.1 Статуту Міжнаро дної громадської організаці ї «Об' єднавчий (Джоінт)», осн овною метою його діяльності є задоволення та захист зако нних соціальних, економічних , творчих, вікових, національн о-культурних, спортивних та і нших спільних інтересів гром адян, сприяння всебічному ро звитку людини як особистості і найвищої цінності суспіль ства, розвитку талантів євре йського населення, підвищенн ю соціального та освітнього рівня, збагаченню інтелектуа льного, творчого, культурног о потенціалу євреїв.
У період з 30.11.2009р. по 18.01.2010р. подат ковими ревізорами-інспектор ами ДПІ у Приморському район і м.Одеси на підставі направл ення від 27.11.2009р. №001924/1900 та направл ення на продовження терміну перевірки від 28.12.2009р. №002039/2058, видан их ДПІ у Приморському районі м. Одеси, на підставі ч.1, ч.11 ст.11-1 Закону України «Про державн у податкову службу в Україні »та відповідно до плану-граф іка проведення планових виїз них перевірок суб'єктів госп одарювання, проведена планов а виїзна перевірка Міжнародн ої громадської організації « Об'єднавчий (Джоінт)», з питань дотримання вимог податковог о законодавства за період з 01. 10.2007р. по 30.09.2009р., валютного та іншо го законодавства за період з 01.10.2007р. по 30.09.2009р. відповідно до за твердженого плану перевірки .
За результатами вказаної п еревірки відповідачем склад ений акт від 25.01.2010р. N640/23-3/33313284 «Про ре зультати планової виїзної пе ревірки Міжнародної громадс ької організації «Об'єднавчи й (Джоінт)», код за ЄДРПОУ 33313284, з п итань дотримання вимог подат кового законодавства за пері од з 01.10.2007р. по 30.09.2009р., валютного та іншого законодавства за пер іод з 01.10.2007р. по 30.09.2009р.».
В акті перевірки зазначено , що Міжнародною громадською організацією «Об'єднавчий (Д жоінт)»порушено, зокрема, п.1.22.1 , п.п.4.1.6 п.4.1 ст.4, пп.7.11.1 п.7.1 ст.7 Закону України «Про оподаткування п рибутку підприємств», п.2 ст.3 З акону України "Про бухгалтер ський облік та фінансову зві тність в Україні", ст.6, ст.7, ст. 11 З акону України «Про гуманітар ну допомогу», в результаті чо го занижено податку на прибу ток на суму у розмірі 3253313грн. в т .ч. по періодах: 2008 рік - 133664грн., 1 кв артал 2009 року - 2619871грн., півріччя 2009 року - 3119649грн., 9 місяців 2009 року - 3119649грн.
На підставі зазначеного ак ту перевірки від 25.01.2010р. N640/23-3/33313284 ДП І у Приморському районі м.Оде си прийняте податкове повідо млення-рішення №0000832310/0 від 11.02.2010р., яким визначено податкове зо бов' язання по податку на пр ибуток приватних підприємст в у загальному розмірі 6077851грн. , з яких 3253313грн. - за основним пл атежем та 2824538грн. - за штрафни ми (фінансовими) санкціями, у з в' язку з порушенням позивач ем п.1.22.1 ст.1, п.п.4.1.б п.4.1 ст.4, п.п.7.11.1 п.7.1 с т.7 Закону України «Про оподат кування прибутку підприємст в», п.2 ст.3 Закону України «Про б ухгалтерський облік та фінан сову звітність в Україні», ст .6, ст.7, ст.11 Закону України «Про г уманітарну допомогу».
Не погодившись з прийнятим податковим повідомленням-рі шенням, позивач оскаржив йог о в адміністративному порядк у. Рішенням відповідача від 20. 04.2010р. №22738/10/25-012 про результати розг ляду первинної скарги Міжнар одної громадської організац ії «Об' єднавчий (Джоінт)», ви моги останньої не були задов олені відповідачем, внаслідо к чого ДПІ прийняте податков е повідомлення-рішення від 20.0 4.2010р. №0000832310/1. Рішенням Державної податкової адміністрації у Одеській області від 19.05.2010р. №18529 /10/25-007 позивачу було відмовлено в задоволенні його повторно ї скарги, внаслідок чого відп овідач прийняв податкове пов ідомлення-рішення від 21.05.2010р. №0 000832310/2. Рішенням Державної подат кової адміністрації України від 02.07.2010р. №6301/6/25-0315 МГО «Об' єднав чий (Джоінт)»було відмовлено в задоволенні повторної ска рги, внаслідок чого ДПІ було п рийняте податкове повідомле ння-рішення від 09.08.2010р. №0000832310/3.
Не погодившись з прийнятим и податковими повідомленням и-рішеннями, Міжнародна гром адська організація «Об' єдн авчий (Джоінт)»оскаржила їх в судовому порядку, вимагаючи їх скасування.
Суд вважає позовні вимоги н еобґрунтованими з огляду нас тупного.
Як зазначено в акті перевір ки та не заперечується позив ачем, за період з 01.10.2007р. по 30.09.2009р. М ГО «Об'єднавчий (Джоінт)»заде кларовано податок на прибуто к у сумі 0 грн.
Відповідно до п.10.1 ст.10 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (який був чинний під час виникненн я спірних правовідносин) при буток платників податку, вкл ючаючи підприємства, заснова ні на власності окремої фізи чної особи, оподатковується за ставкою 25 відсотків до об'є кта оподаткування.
Статтею 3 Закону визначено, що об'єктом оподаткування є п рибуток, який визначається ш ляхом зменшення суми скориго ваного валового доходу звітн ого періоду, визначеного згі дно з пунктом 4.3 цього Закону н а: суму валових витрат платни ка податку, визначених статт ею 5 цього Закону; суму амортиз аційних відрахувань, нарахов аних згідно із статтями 8 і 9 ць ого Закону.
Згідно з п.4.1. та пп.4.1.6 п.4.1 ст.4 вка заного Закону валовий доход - загальна сума доходу платни ка податку від усіх видів дія льності, отриманого (нарахов аного) протягом звітного пер іоду в грошовій, матеріальні й або нематеріальній формах як на території України, її ко нтинентальному шельфі, виклю чній (морській) економічній з оні, так і за їх межами. Валови й доход включає, зокрема, дохо ди з інших джерел, у тому числі , але не виключно, у вигляді: су м безповоротної фінансової д опомоги, отриманої платником податку у звітному періоді, в артості товарів (робіт, послу г), безоплатно наданих платни ку податку у звітному період і, крім їх надання неприбутко вим організаціям згідно з пу нктом 7.11 статті 7 цього Закону т а у межах таких операцій між п латником податку та його від окремленими підрозділами, як і не мають статусу юридичної особи, крім випадків, визначе них у частині четвертій стат ті 3 Закону України "Про списан ня вартості несплачених обся гів природного газу".
Відповідно до п.1.22.1 ст.1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»безпо воротна фінансова допомога - це сума коштів, передана плат нику податку згідно з догово рами дарування, іншими подіб ними договорами, які не перед бачають відповідної компенс ації чи повернення таких кош тів (за винятком бюджетних до тацій і субсидій), або без укла дання таких угод.
Особливості оподаткування неприбуткових установ і орг анізацій встановлюються п.7.11 ст.7 Закону України «Про опода ткування прибутку підприємс тв». Відповідно до пп.7.11.1 п.7.11 ст.7 цього Закону ця стаття засто совується до неприбуткових у станов і організацій, які є: - б лагодійними фондами і благод ійними організаціями, створе ними у порядку, визначеному з аконом для проведення благод ійної діяльності, в тому числ і громадськими організаціям и, створеними з метою провадж ення екологічної, оздоровчої , аматорської спортивної, кул ьтурної, освітньої та науков ої діяльності, а також творчи ми спілками та політичними п артіями, громадськими органі заціями інвалідів та їх місц евими осередками, створеними згідно з Законом України "Про об'єднання громадян", науково -дослідними установами та ви щими навчальними закладами I II - IV рівнів акредитації, внесен ими до Державного реєстру на укових установ, яким надаєть ся підтримка держави, запові дниками, музеями; - іншими, ніж визначені у абзаці "б" цього п ідпункту, юридичними особами , діяльність яких не передбач ає одержання прибутку згідно з нормами відповідних закон ів.
Згідно з пп.7.11.3 п.7.11 ст.7 вказано го Закону від оподаткування звільняються доходи неприбу ткових організацій, визначен их у абзаці "б" підпункту 7.11.1, отр имані у вигляді: коштів або ма йна, які надходять безоплатн о або у вигляді безповоротно ї фінансової допомоги чи доб ровільних пожертвувань; паси вних доходів; коштів або майн а, які надходять таким неприб утковим організаціям, від пр оведення їх основної діяльно сті, з урахуванням положень п ідпункту 7.11.11 цієї статті; дота цій або субсидій, отриманих з державного або місцевого бю джетів, державних цільових ф ондів або у межах благодійно ї, у тому числі гуманітарної д опомоги чи технічної допомог и, що надаються таким неприбу тковим організаціям відпові дно до умов міжнародних дого ворів, згода на обов'язковіст ь яких надана Верховною Радо ю України, крім дотацій на рег улювання цін на платні послу ги, які надаються таким непри бутковим організаціям або че рез них їх отримувачам згідн о із законодавством, з метою з ниження рівня таких цін.
Відповідно до пп.7.11.2 п.7.11 ст.7 За кону незалежно від положень абзацу першого цього підпунк ту, у разі коли неприбуткова о рганізація отримує доход з д жерел, інших ніж визначені ві дповідними підпунктами 7.11.2 - 7.11. 7 цього пункту, така неприбутк ова організація зобов'язана сплатити податок на прибуток , який визначається як сума до ходів, отриманих з таких інши х джерел, зменшена на суму вит рат, пов'язаних із отриманням таких доходів, але не вище сум и таких доходів.
Як встановлено ст.1 Закону У країни «Про гуманітарну допо могу»від 22.10.1999р. №1192-XIV, безоплатна допомога (пересилка, виконан ня робіт, надання послуг) - над ання гуманітарної допомоги б ез будь-якої грошової, матері альної або інших видів компе нсацій донорам; гуманітар на допомога - цільова адресна безоплатна допомога в грошо вій або натуральній формі, у в игляді безповоротної фінанс ової допомоги або добровільн их пожертвувань, або допом ога у вигляді виконання робі т, надання послуг, що надаєтьс я іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотиві в отримувачам гуманітарної д опомоги в Україні або за корд оном, які потребують її у зв'яз ку з соціальною незахищеніст ю, матеріальною незабезпечен істю, важким фінансовим стан овищем, виникненням надзвича йного стану, зокрема внаслід ок стихійного лиха, аварій, еп ідемій і епізоотій, екологіч них, техногенних та інших кат астроф, які створюють загроз у для життя і здоров'я населен ня, або тяжкою хворобою конкр етних фізичних осіб. Гуманіт арна допомога є різновидом б лагодійництва і має спрямову ватися відповідно до обстави н, об'єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотр имання вимог статті 4 Закону У країни "Про благодійництво т а благодійні організації".
Вказаною статтею також виз начено, що отримувачі гумані тарної допомоги - такі юридич ні особи, яких зареєстровано в установленому Кабінетом М іністрів України порядку в Є диному реєстрі отримувачів г уманітарної допомоги: громад ські організації інвалідів, ветеранів війни та праці, Тов ариство Червоного Хреста Укр аїни та його обласні організ ації, творчі спілки, а також гр омадські організації, створе ні для здійснення передбачен ої їх статутними документами екологічної, оздоровчої, ама торської, спортивної, культу рної, освітньої та наукової д іяльності.
Питання визнання вантажів , коштів, у тому числі в інозем ній валюті, виконаних робіт, н аданих послуг гуманітарною д опомогою вирішується Комісі єю з питань гуманітарної доп омоги при Кабінеті Міністрів України (ст.5 Закону).
Як вбачається з акту переві рки та не заперечується стор онами, кошти, що отримані МГО « Об'єднавчий (Джоінт)»в 2007 та 2008 р оках згідно витягів з проток олів засідань Комісії з пита нь гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України від 01.03.2007р. №26/ГД - 2775/К та від 03.04.2008р. № 26/ГД - 11098 визнані гуманітарною д опомогою. Витяг з рішення Комісії з питань гуманітарн ої допомоги при Кабінеті Мін істрів України про визнання гуманітарною допомогою кошт ів, що отримувались позиваче м у 2009 році відсутній та таке рі шення позивачем не отримувал ось, що визнається позивачем .
Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни «Про гуманітарну допом огу»гуманітарна допомога у в игляді виконання робіт, нада ння послуг, у грошовій або нат уральній формі (крім підакци зних товарів), яка надається, в возиться, пересилається в Ук раїну, звільняється від опод аткування. Якщо кошти або тов ари (роботи, послуги), звільнен і від оподаткування як гуман ітарна допомога, було викори стано не за цільовим признач енням, вони вважаються доход ом і оподатковуються відпові дно до законодавства України .
Відповідно до ст.11 Закону Ук раїни «Про гуманітарну допом огу» відповідні комісії з питань гуманітарної допом оги та органи державної пода ткової служби здійснюють кон троль щодо використання гума нітарної допомоги за цільови м призначенням. Бухгалтерськ ий облік гуманітарної допомо ги та відповідна звітність з дійснюються отримувачами гу манітарної допомоги та набув ачами гуманітарної допомоги (юридичними особами) у порядк у, встановленому Міністерств ом фінансів України. У разі ві дсутності обліку щодо отрима ння та цільового використанн я гуманітарної допомоги вона вважається використаною не за цільовим призначенням. От римувач гуманітарної допомо ги і набувач гуманітарної до помоги (юридична особа) щоміс ячно в установленому порядку подають до відповідної комі сії з питань гуманітарної до помоги звіти про наявність т а розподіл гуманітарної допо моги до повного використання всього обсягу отриманої гум анітарної допомоги. При отри манні іноземної валюти, яка н адійшла як гуманітарна допом ога на рахунок в іноземній ва люті отримувача гуманітарно ї допомоги, він як юридична ос оба-резидент здійснює її обл ік окремо.
Як встановлено перевіркою , на порушення пп.7.11.1 п.7.1 ст.7 Зако ну України "Про оподаткуванн я прибутку підприємств", ст.6 З акону України «Про гуманітар ну допомогу»та п.2 ст.3 Закону У країни «Про бухгалтерський о блік та фінансову звітність в Україні»дані МГО «Об'єднав чий (Джоінт)», що входять в ряд .9.2.9 Податкового звіту «Сума ви трат на інші потреби, що перед бачені установчими документ ами»не відповідають даним бу хгалтерського обліку відпов ідно відомостей та журналів- ордерів по бухгалтерським ра хункам 631 «Розрахунки з вітчиз няними постачальниками», вна слідок чого встановлено зави щення задекларованих суб'єкт ом господарювання показникі в у рядку 9.2.9 Податкового звіту «Сума витрат на інші потреби , що передбачені установчими документами»за 2008 рік у сумі 53 4657грн.
З вказаного можна зробити в исновок, що МГО "Об'єднавчий (Д жоінт)" суму 534657грн. використав не за цільовим призначенням , так як до перевірки не були н адані первинні бухгалтерськ і документи та регістри бухг алтерського обліку, які обґр унтовують використання вище зазначених коштів.
Зазначене також свідчить п ро те, що бухгалтерський облі к позивачем ведеться в ненал ежному вигляді, чим порушуют ься вимоги п.2 ст.3 Закону Украї ни «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Укр аїні», згідно якого бухгалте рський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, по даткова, статистична та інші види звітності, що використо вують грошовий вимірник, ґру нтуються на даних бухгалтерс ького обліку.
Як вбачається з матеріалів справи, 01.12.2008р. була укладена Ге неральна угода на 2009 рік № б/н п ро основні цілі та принципи с умісних діянь по наданню бла годійної/гуманітарної допом оги в Україні, укладена між "Ам ериканский Еврейский Объеди ненный Распредилительный Ко митет, Инк." (зареєстрована наз ва - "The American Jewish Joint Distribution Committee, Inc."), далі комі тет, що є неприбутковою орган ізацією, заснованою згідно і з законодавством штата Нью-Й орк, США та МГО "Об'єднавчий (Дж оінт)", далі Джоінт, що є неприб утковою громадською організ ацією, заснованою згідно із з аконодавством України за іні ціативою, підтримкою та безп осередньою участю Комітета.
18.12.2008р. було укладено додатко ву угоду до генеральної угод и від 01.12.2008р. та викладено її у но вій редакції під наступною н азвою: «Генеральна угода на 200 9 рік про основні цілі та принц ипи сумісних діянь щодо реал ізації розподільчих програм в Україні між "Американским Е врейским Объединенным Распр едилительным Комитетом, Инк. " И Международной общественн ой организацией «Обьединённ ый (Джоинт)»від 18.12.2008р.
З назви Генеральної угоди т а пунктів 2-5,7 Генеральної угод и вбачається, що фінансова до помога за цією угодою надаєт ься МГО "Об'єднавчий (Джоінт) д ля реалізації певних розподі льчих програм, попередньо за тверджених між сторонами уго ди; п.5 передбачає надання Комі тету звітів про цільове вико ристання отриманих коштів.
У відповідності з п.4 Генера льної угоди від 18.12.2008р. Комітет продовжує в 2009р. фінансування довгострокових розподільчи х програм Джоінта та почне фі нансування нових програм; фо рма фінансування програм - б езповоротна фінансова допом ога або добровільні пожертву вання.
Як вбачається з акту переві рки ДПІ та копій валютних мем оріальних ордерів у матеріал ах справи, в період з 01.01.2009р. по 30.09 .2009р. на рахунок позивача на під ставі генеральної угоди наді йшли кошти у загальній сумі 156 1972 дол. США в якості добровільн их пожертвувань.
Згідно з п.в ч.1 ст.1 Закону Укр аїни «Про гуманітарну допомо гу» громадські організації, створені для здійснення пере дбаченої їх статутними докум ентами екологічної, оздоровч ої, аматорської, спортивної, к ультурної, освітньої та наук ової діяльності є отримувача ми гуманітарної допомоги у р азі, якщо їх зареєстровано в у становленому порядку в Єдино му реєстрі отримувачів гуман ітарної допомоги.
Матеріалами справи підтве рджується та не заперечуєтьс я позивачем, що у 2007р.-2008роках по зивач одержав валютні кошти, які були визнані гуманітарн ою допомогою відповідними рі шеннями комісії з питань гум анітарної допомоги при КМУ, п ри цьому кошти надійшли як до бровільні пожертвування на ф інансування благодійних/гум анітарних програм, що мало мі сце і при одержанні валютних коштів у 2009р. Заперечуючи прот и одержання у 2009р. коштів як гум анітарної допомоги, позивач не навів іншого обґрунтуванн я щодо підстав їх одержання, н іж встановлені Законом Украї ни «Про гуманітарну допомогу ».
Отже, кошти, отримані позива чем за вказаною вище Генерал ьною угодою на 2009р. підпадають під викладене у ст.1 Закону Ук раїни «Про гуманітарну допом огу»визначення гуманітарно ї допомоги у вигляді доброві льних пожертвувань.
Відповідно до п.4 Положення про Комісію з питань гуманіт арної допомоги при Кабінеті Міністрів Україн и, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 22.03.2000р. №553, Комісія, відповідн о до покладених на неї завдан ь, зокрема, приймає рішення пр о визнання гуманітарною допо могою коштів, у тому числі в ін оземній валюті, виконаних ро біт, наданих послуг, вантажі в, товарів, у тому числі підакц изних, зазначених у статті 6 За кону України "Про гуманітар ну допомогу), із звільненн ям їх від оподаткування та обов'язкових платежів до бю джету.
Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни «Про гуманітарну допом огу»гуманітарна допомога у в игляді виконання робіт, нада ння послуг, у грошовій або нат уральній формі (крім підакци зних товарів), яка надається, в возиться, пересилається в Ук раїну, звільняється від опод аткування. Якщо кошти або тов ари (роботи, послуги), звільнен і від оподаткування як гуман ітарна допомога, було викори стано не за цільовим признач енням, вони вважаються доход ом і оподатковуються відпові дно до законодавства України .
Відповідно до ст.7 Закону Ук раїни «Про гуманітарну допом огу»зарахування коштів в іно земній валюті на рахунки в ін оземній валюті отримувача гу манітарної допомоги здійсню ється без ліцензій (спеціаль ного дозволу) Національного банку України за наявності р ішення Комісії з питань гума нітарної допомоги при Кабіне ті Міністрів України про виз нання цих коштів гуманітарно ю допомогою на основі зазнач еного іноземним донором напр яму використання. У дорученн і на перерахування коштів на рахунок в іноземній валюті о тримувача гуманітарної допо моги має бути визначено напр ям використання гуманітарно ї допомоги.
Як свідчать копії валютних меморіальних ордерів, у 2009р. по зивач одержав валютні кошти від «Американского Еврейско го Объединенного Распредили тельного Комитета, Инк.»з виз наченням напряму використан ня «на діяльність, зазначену в контракті 2.1.08», тобто з посил анням на попередню генеральн у угоду у 2008р. б/н від 02.01.2008р., за яко ю як встановлено в акті перев ірки і не заперечується пози вачем були одержані у 2008р. валю тні кошти, визначені гуманіт арною допомогою протоколом № 26/ГД-11098 від 03.04.2008р.
Відповідно до пп.7.11.2 п.7.11 ст.7 За кону України «Про оподаткува ння прибутку підприємств»не залежно від положень абзацу першого цього підпункту, у ра зі коли неприбуткова організ ація отримує доход з джерел, і нших ніж визначені відповідн ими підпунктами 7.11.2 - 7.11.7 цього пу нкту, така неприбуткова орга нізація зобов'язана сплатити податок на прибуток, який виз начається як сума доходів, от риманих з таких інших джерел , зменшена на суму витрат, пов' язаних із отриманням таких д оходів, але не вище суми таких доходів.
Отже, відсутність рішення К омісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Мініс трів України про визнання от риманих за Генеральною угодо ю на 2009р. коштів гуманітарною д опомогою позбавляє позивача права на звільнення отриман их коштів від оподаткування та породжує обов' язок сплат ити податок на прибуток.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України. Частиною 3 ст. 2 Коде ксу адміністративного судоч инства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноваже нь адміністративні суди пере віряють, чи прийняті (вчинені ) вони на підставі, у межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України: з використанням повноваження з метою, з якою ц е повноваження надано; обґру нтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значе ння для прийняття рішення (вч инення дії); безсторонньо (неу переджено); добросовісно; роз судливо; з дотриманням принц ипу рівності перед законом, з апобігаючи несправедливій д искримінації; пропорційно, з окрема з дотриманням необхід ного балансу між будь-якими н есприятливими наслідками дл я прав, свобод та інтересів ос оби і цілями, на досягнення як их спрямоване це рішення (дія ); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття р ішення; своєчасно, тобто прот ягом розумного строку.
Згідно ч.3 ст.2 КАС України у с правах щодо оскарження рішен ь, дій чи бездіяльності суб'єк тів владних повноважень адмі ністративні суди перевіряют ь, чи прийняті (вчинені) вони: н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни; з використанням повно важення з метою, з якою це повн оваження надано; обґрунтован о, тобто з урахуванням усіх об ставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупередж ено); добросовісно; розсудлив о; з дотриманням принципу рів ності перед законом, запобіг аючи несправедливій дискрим інації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного б алансу між будь-якими неспри ятливими наслідками для прав , свобод та інтересів особи і ц ілями, на досягнення яких спр ямоване це рішення (дія); з ура хуванням права особи на учас ть у процесі прийняття рішен ня; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З урахуванням зазначеного , на підставі встановлених в с удовому засіданні обставин с уд приходить до висновку про те, що при прийнятті спірних п одаткових повідомлень-рішен ь ДПІ у Приморському районі м .Одеси спиралась на обґрунто вані висновки акту перевірки від 25.01.2010р., підставність яких п ри оскарженні в судовому пор ядку позивачем не спростован а.
Відповідно до ч.1 ст.71 Кодек су адміністративного судочи нства України кожна сторона повинна довести ті обставини , на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення. Частиною 2 ст .71 Кодексу адміністративного судочинства України передба чено, що в адміністративних с правах про протиправність рі шень, дій чи бездіяльності су б'єкта владних повноважень о бов'язок щодо доказування пр авомірності свого рішення, д ії чи бездіяльності покладаю ться на відповідача, якщо він заперечує проти адміністрат ивного позову.
Приймаючи до уваги вищеви кладене, суд дійшов висновку , що позовні вимоги Міжнародн ої громадської організації « Об' єднавчий (Джоінт)»задово ленню не підлягають у зв' яз ку з їх недоведеністю та необ ґрунтованістю.
Керуючись ст.ст.158-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адмі ністративного позову Міжнар одної громадської організац ії «Об' єднавчий (Джоінт)» до ДПІ у Приморському районі м.О деси, за участю прокуратури П риморського району м.Одеси, п ро скасування податкових пов ідомлень-рішень відмовити у повному обсязі.
Постанова може бути оскарж ена до Одеського апеляційног о адміністративного суду чер ез суд першої інстанції в пор ядку передбаченому ст.186 КАС У країни.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо таку скаргу не було под ано, або в порядку ч.3 ст.254 КАС Ук раїни.
Повний текст постанови скл адено та підписано 30.09.2011р.
Головуючий суддя М.М. Аракелян
суддя Е.В . Катаєва
суддя Л .Р. Юхтенко
30 вересня 2011 року
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2011 |
Оприлюднено | 17.10.2011 |
Номер документу | 18570219 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні