Постанова
від 22.09.2011 по справі 2а-0770/1731/11
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Cправа №  2а-0770/1731/11

Ряд стат. звіту №   8.1.5     

Код -  06

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

  22 вересня 2011 року                                                                                        м. Ужгород

         Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

         головуючої судді Большакової О.О.,

         при секретарі судового засідання Кречко Л.В.,

   розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Ужгороді адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м.істі Ужгороді до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКО –З»про стягнення коштів з рахунків платника податків,-

встановив:

30 травня 2011 року Державна податкова інспекція у місті Ужгороді звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКО –З»про стягнення коштів з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКО –З» у банках, обслуговуючих такого платника податків на погашення податкового боргу в сумі 37660 гривень 87 копійок.

Позивач позовні вимоги підтримав в повному обсязі, подав суду до початку судового засідання письмову заяву про розгляд справи за наявними у справі матеріалами за відсутності представника позивача.

Відповідач в судове засідання повторно не з'явився, належним чином повідомлявся про час та місце слухання справи за юридичною адресою за сім днів до початку розгляду справи. Відповідач заяви про відкладення слухання справи не подав, про причини неявки суду не повідомив. Письмових заперечень щодо задоволення позовних вимог до суду не надійшло.

Суд, дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, дійшов висновку про повне задоволення позовних вимог з наступних підстав.

10 грудня 2003 року Виконавчим комітетом Ужгородської міської ради було зареєстровано юридичну особу –Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКО –З»за адресою: Закарпатська область, місто Ужгород, вулиця Перемоги, будинок 170, про що свідчить копія Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серії А01 № 177036 від 10.12.2003 року.  Юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКО –З» було включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців.

Відповідно до статті 15 Податкового кодексу України, платниками податків та зборів (обов’язкових платежів) є юридичні та фізичні особи, на яких законодавством України покладено обов’язок сплачувати податки і збори згідно із цим Кодексом.

Юридична особа –Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКО –З» є платником  податків і зборів, відповідно до Податкового кодексу України, зареєстроване та знаходиться на обліку в Державній податковій інспекції в місті Ужгороді  в Закарпатській області, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією Довідки про взяття на облік платника податків від 13.08.2008 року № 32145.

Відповідно до статті 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим   Кодексом. Податковий обов'язок є безумовним  і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до п.2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», Закону України «Про податок на додану вартість» втратили чинність.

Проте, у зв'язку з тим, що правовідносини, щодо податкової заборгованості виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, суд приходить до висновку, що в даному випадку слід застосовувати саме норми Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», Закону України «Про податок на додану вартість».

Відповідно до частини 1 статті 67 Конституції України та пунктом 3 частини 1 статті 9 Закону України „Про систему оподаткування", кожен зобов'язаний сплачувати податки, збори, інші обов'язкові платежі до держбюджету в порядку і розмірах, встановлених законом. Відповідно до пп.17.1.7. п. 17.1. ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000р. №2181-111 (далі Закон № 2181), штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.

10.09.2010 року працівниками Державної податкової інспекції у місті Ужгороді було проведено невиїзну перевірку податкової декларації з податку на додану вартість та встановлено порушення Відповідачем абз. 19 п.9.8 ст. 9  Закону України "Про податок на додану вартість», в частині незадекларування умовного продажу по товарних залишках та основних фондах, стосовно яких був нарахований податковий кредит у минулих періодах. За результатами перевірки було складено акт від 10.09.2010 року за № 2831/15-2. У зв’язку з неможливістю вручення акту перевірки, працівниками податкової інспекції було винесено акт № 537/152 від 15.10.2010 року про неможливість вручення акта про результати проведення перевірки дотримання податкового законодавства.

На основі вказаного акту перевірки було винесено податкове повідомлення - рішення № 0004721640/0 від 18.10.2010 року, яким до Відповідача було застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 38598 гривень 30 копійок. Дане податкове повідомлення - рішення було направлено на адресу Відповідача, однак повернуто у зв’язку із закінченням терміну зберігання.

Вищевказане податкове повідомлення - рішення Відповідачем не оскаржувались ні в адміністративному, а ні судовому порядку, отже воно є узгодженим відповідно до ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року № 2181-III, що діяв в період виникнення правовідносин.

Згідно з ч.3 пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" - пп.4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Відповідно до п.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(чинного на момент виникнення правовідносин), узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у визначені Законом строки, визнається сумою податкового боргу платника податків.

В зв'язку з тим, що Відповідачем не було сплачено узгоджені суми у встановлені строки та відповідно проводячи упереджуючи заходи щодо погашення податкового боргу,, Державною податковою інспекцією у місті Ужгороді на підставі пп. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 вказаного Закону №2181  (стаття 59 Податкового кодексу України), направлено на адресу Відповідача податкову вимогу № 1/1040 від 13.12.2010 року, яку було повернуто у зв’язку із закінченням терміну зберігання.

Відповідно до пп. 6.2.4 п.6.2 ст. 6 Закону  у разі, коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв’язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходження фактичного місця розташування платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкову вимогу на дошці податкових оголошень, встановлені на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу.

Таким чином, у зв’язку з неповною сплатою відповідачем податкового боргу, станом на день подання позову, у нього існує борг перед бюджетом в сумі 37660 гривень 87 копійок.

Відповідно до статті 16 Податкового кодексу України, якою передбачені обов'язки платника податків, одним із обов'язків є обов'язок сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до підпункту 20.1.28 пункту 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до пункту 102.4 статті 102 Податкового кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Таким чином, оскільки відповідач добровільно у встановленому порядку не погасив податковий борг, позовні вимоги слід задовольнити та стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКО –З»суму заборгованості.

Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.

На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 19, 94, 104-106, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

постановив:

Позовні вимоги Державної податкової інспекції у м.істі Ужгороді до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКО –З»про стягнення коштів з рахунків платника податків задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКО –З»(Закарпатська область, місто Ужгород, вулиця Перемоги, 170, код ЄДРПОУ 32794951, р/р 26000000498001 ПАТ «КБ» Надра»Ужгород. РУ м. Ужгород МФО 312538, р/р 26001151681600 АТ «УкрСиббанк»МФО 351005) на користь бюджету податковий борг у розмірі 37660 (тридцять сім тисяч шістсот шістдесят) гривень 87 (вісімдесят сім) копійок.

Відповідно до статті 186 КАС України апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова відповідно до ч. 1 ст.254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку не було подано.

Головуюча                  О.О. Большакова

  Постанова суду в повному обсязі виготовлена та підписана 26 вересня 2011 року.

 Суддя                                                                                           О.О. Большакова

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.09.2011
Оприлюднено19.10.2011
Номер документу18611438
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/1731/11

Ухвала від 02.06.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Большакова О.О.

Ухвала від 31.05.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Большакова О.О.

Постанова від 22.09.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Большакова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні