Постанова
від 15.09.2011 по справі 2а-7507/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

15 вересня 2011 року Справа № 2а-7507/11/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

Судді: Пет росян К.Є.,

при секретарі: С априкіної Т.О.,

за участю представників

позивача: ОСОБА_1 (довіреність № 70/10-25 в ід 05.01.2011),

відповідача: не з' явився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом державної пода ткової інспекції в м. Красний Луч Луганської області до кр едитної спілки «ПАРАЛЕЛЬ» п ро стягнення податкового бор гу в розмірі 24980,96 грн., -

В С Т А Н О В И В:

29 серпня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов державної подат кової інспекції в м. Красний Л уч Луганської області до кре дитної спілки «ПАРАЛЕЛЬ» пр о стягнення податкового борг у в розмірі 24980,96 грн.

В обґрунтування позову поз ивач зазначив, що за відповід ачем обліковується заборгов аність зі сплати податку з до ходів фізичних осіб, який утв орився в результаті несплати до бюджету нарахованого под атку з доходів фізичних осіб , що зафіксовано довідкою про результати планової виїзної перевірки правильності обчи слення та своєчасності внесе ння до бюджету сум податку з д оходів фізичних осіб від 24.05.2011 з а № 16-17/35019371. Заборгованість підпр иємства по сплаті податку з д оходів фізичних осіб станом на 01.07.2011 складає 24980,96 грн. Просив с тягнути з відповідача на кор исть держави заборгованість зі сплати податку з доходів ф ізичних осіб у розмірі 24980,96 грн .

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, надав пояснення, аналогічн і зазначеним у позові.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сто ронами доказів, оцінивши док ази відповідно до вимог ст.ст .69-72 КАС України, суд дійшов вис новку про обґрунтованість за явлених вимог з огляду на так е.

Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, в становлених законом.

Законом України «Про систе му оподаткування» визначено , що під податком і збором (обо в' язковим платежем) до бюдж етів та до державних цільови х фондів слід розуміти обов' язковий внесок до бюджету ві дповідного рівня або державн ого цільового фонду, здійсню ваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються за конами України про оподаткув ання. Платниками податків і з борів (обов' язкових платежі в) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами Укр аїни покладено обов' язок сп лачувати податки і збори (обо в' язкові платежі). Платники податків і зборів (обов' язк ових платежів) зобов' язані у числі іншого, сплачувати на лежні суми податків і зборів (обов' язкових платежів) у вс тановлені законами терміни.

Право податкових органів н а звернення до суду з позовом про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами передбач ене ст. 10 Закону України «Про д ержавну податкову службу в У країні».

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння» платники податків і збо рів (обов' язкових платежів) зобов' язані сплачувати нал ежні суми податків і зборів у встановлені законом терміни .

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» перед бачена як одна з функцій пода ткового органу подання до су дів позовів до підприємств, у станов та організацій про ст ягнення заборгованості пере д бюджетом і державними ціль овими фондами за рахунок їх м айна.

Судом встановлено, що креди тна спілка «ПАРАЛЕЛЬ» зареєс трована виконавчим комітето м Краснолуцької міської ради Луганської області 21.05.2007 та пер ебуває на податковому обліку у ДПІ в м. Красний Луч Лугансь кої області.

ДПІ в м. Красний Луч в період з 11.05.2011 по 24.05.2011 здійснено планову виїзну перевірку з питань пр авильності обчислення та сво єчасності внесення до бюджет у сум податку з доходів фізич них осіб, в результаті якої ск ладено довідку від 24.05.2011 за № 16-17/35 019371.(а.с. 39-42).

За результатами перевірки повноти і своєчасності пере рахування до бюджету сум под атку встановлені порушення в имог п.п. «а» п.19.2 ст.19 Закону Укр аїни «Про податок з доходів ф ізичних осіб» від 22.05.2003 року №889-I V (Далі Закон №889), яким перед бачено, що особи, які відповід но до цього Закону мають стат ус податкових агентів, зобов ' язані своєчасно та повніст ю нараховувати, утримувати, т а сплачувати (перераховувати ) до бюджету податок з доходу, який виплачується на користь платника податку та оподатк овується до або під час такої виплати та за її рахунок.

Заборгованість відповідач а по сплаті податку з доходів фізичних осіб станом на 01.07.2011 р оку становить 24980,96 грн.

Статтею 2 Закону №889 встан овлено, що платниками податк у є резидент, який отримує як доходи з джерелом їх походже ння з території України, так і іноземні доходи.

Відповідно до п.п. 8.1.1 п. 8.1 ст. 8 З акону №889, податковий агент, як ий нараховує (виплачує) опода тковуваний дохід на користь платника податку, утримує по даток від суми такого доходу за його рахунок, використову ючи ставку податку, визначен у у відповідних пунктах стат ті 7 цього Закону.

Згідно п.8.1.2 ст.8 зазначеног о Закону податок підлягає сп латі (перерахуванню) до бюдже ту під час виплати оподатков уваного доходу єдиним платіж ним документом.

Банки не м ають права приймати платіжні документи на виплату доходу , які не передбачають сплати (п ерерахування) цього податку до бюджету. Якщо оподатковув аний дохід нараховується, а ле не виплачується платнику податку особою, що його нарах овує, то податок, який підляга є утриманню з такого нарахов аного доходу, підлягає сплат і (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового п еріоду.

Особою, відповідальн ою за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до б юджету податку з інших доход ів, є, для оподатковуваних дох одів з джерелом їх походженн я з України - податковий аге нт (п.17.2 ст.17 Закону №889).

Згідно п.1.15 ст.1 зазначеног о Закону, податковий агент - юридична особа (її філія, в ідділення, інший відокремле ний підрозділ) або фізична ос оба чи представництво нерези дента - юридичної особи, які не залежно від їх організаційно -правового статусу та спосо бу оподаткування іншими пода тками зобов'язані нараховув ати, утримувати та сплачуват и цей податок до бюджету від і мені та за рахунок платника п одатку, вести

податковий облік та подавати податко ву звітність податковим орг анам відповідно до закону, а також нести відповідальніст ь за порушення норм цього За кону.

У разі коли податковий а гент до або під час виплати д оходу на користь платника податку не здійснює нараху вання, утримання або спла ту (перерахування) цього податку, відповідальність з а погашення суми податковог о зобов'язання або податково го боргу, що виникає внаслідо к таких дій, покладається на т акого податкового агента (п.2 0.3.2 ст.20 Закону №889).

На теперішній час від повідач суму заборгованості не оскаржив та не сплатив у до бровільному порядку.

Пунктом 16.1 ст. 16 Закону України «Про податок з доход ів фізичних осіб» встановлен о, що податок, утриманий з дохо дів резидентів, підлягає зар ахуванню до бюджету згідно з нормами Бюджетного кодексу України.

Згідно зі ст. 64 Бюджетн ого кодексу України до доход ів, що закріплюються за бюдже тами місцевого самоврядуван ня належить податок з доході в фізичних осіб. При цьому под аток з доходів фізичних осіб ,ь який сплачується юридично ю особою (працедавцем), зарахо вується до відповідного місц евого бюджету за її місцезна ходженням та місцезнаходжен ням її підрозділів, уповнова жених підрозділів в обсягах податку, нарахованого праців никам цих підрозділів.

Приймаючи до уваги ви кладене та враховуючи, що на ч ас розгляду справи сума забо ргованості відповідачем не с плачена у добровільному поря дку, суд дійшов висновку, що по зовні вимоги є обґрунтованим и та підлягаючими задоволенн ю.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.

На підставі викладен ого, керуючись ст.ст.17, 18, 94, 158-163, 257, 263 К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов де ржавної податкової інспекці ї в м. Красний Луч Луганської о бласті до кредитної спілки « ПАРАЛЕЛЬ» про стягнення под аткового боргу в розмірі 24980,96 г рн., - задовольнити повністю.

Стягнути з Стягнути кошти к редитної спілки «ПАРАЛЕЛЬ» ( місцезнаходження: 94520, Лугансь ка область, м. Красний Луч, вул . К. Маркса, 13, р/р 26057060111839 Луганськ, Ф -Я ПАТ КБ «Приватбанк» м. Луган ськ МФО 304795, код 35019371) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, за податк овим боргом у розмірі 24980, 96 грн. (двісті сорок дев' ять тисяч вісімдесят гривень дев' яно сто шість копійки).

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого Кодексом ад міністративного судочинств а України, якщо таку скаргу не буде подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Повний текст постанови скл адено та підписано 20 вересня 2 011 року.

Суддя К.Є. Петросян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.09.2011
Оприлюднено18.10.2011
Номер документу18614420
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7507/11/1270

Постанова від 15.09.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні