Постанова
від 20.09.2011 по справі 2а-7841/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.3.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

20 вересня 2011 року Справа № 2а-7841/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

судді Ушак ова Т.С.,

при секретарі Фені чевій О.М.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом про курора Краснодонського райо ну Луганської області в інте ресах держави в особі Луганс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів до Житлово-комунально го підприємства «Джерельце» про стягнення адміністратив но-господарських санкцій та пені в сумі 10 199,84 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

07.09.2011 року до Луганського окр ужного адміністративного су ду надійшов адміністративни й позов прокурора Краснодонс ького району Луганської обла сті в інтересах держави в осо бі Луганського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до Житлово-к омунального підприємства «Д жерельце» про стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій в сумі 9 800 грн. та пені за несвоєчасну сплату адмініст ративно-господарських санкц ій в сумі 399,84 грн.

В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що відповід ач не інформував Краснодонсь кий міськрайонний центр зайн ятості про наявність вільних посад для забезпечення прац евлаштування інвалідів. В по рушення ст. 19 Закону України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в України» Ж итлово-комунальне підприємс тво «Джерельце» у 2010 році при н ормативі 1 робоче місце для пр ацевлаштування інвалідів, ін валіди не працювали. Відпові дач до 15.04.2011 року повинен був са мостійно сплатити адміністр ативно-господарські санкції у розмірі 9 800 грн., за несплату я ких йому нараховано пеню в су мі 399,84 грн. загальна сума забор гованості складає 10 199,84 грн.

Прокурор в судовому засіда нні підтримав заявлені позов ні вимоги, просив суд стягнут и з відповідача адміністрати вно-господарські санкції та пеню в сумі 10 199,84 грн.

Представник позивача в суд овому засіданні підтримав за явлені позовні вимоги, підтр имав доводи, викладені у позо ві, просив суд задовольнити п озов у повному обсязі.

Відповідач в судовому засі данні заперечував проти задо волення позовних вимог у пов ному обсязі, до початку судов ого розгляду надав письмові заперечення проти позову, в я ких зазначив, що з боку відпов ідача відсутні порушення вим ог законодавства, відповідал ьними за працевлаштування ін валідів є органи, зазначені в ст. 18 Закону України «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні». У зв' язк у з відсутністю складу право порушення на відповідача не може бути покладено відповід альність за невідповідну кіл ькість працюючих інвалідів.

Вислухавши думку прокурор а, представника позивача та в ідповідача, вивчивши матеріа ли справи та дослідивши дока зи, суд вважає, що позовні вимо ги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Житло во-комунальне підприємство « Джерельце» зареєстроване як юридична особа Краснодонськ ою районною державною адміні страцією Луганської області , ідентифікаційний код 31289302.

Як вбачається з матеріалів справи, в порушення ст. 19 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» на підприємстві у 201 0 році замість 1 інваліда не пр ацювало жодного, про що свідч ить звіт про зайнятість та пр ацевлаштування інвалідів за 2010 рік форми № 10-ПІ.

В порушення ст. 20 зазначеног о Закону за 2010 рік підприємств ом не було перераховано 9 800 грн . адміністративно-господарсь ких санкцій. Розмір нарахова ної пені за порушення строкі в сплати адміністративно-гос подарських санкцій складає 3 99,84 грн., що підтверджується від повідним розрахунком, який з находиться в матеріалах спра ви.

Згідно ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року (із змінами та доп овненнями) для всіх підприєм ств, установ і організацій, у т ому числі підприємств, грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, які використ овують найману працю, встано влюється норматив робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у розмірі 4% від середнь ооблікової чисельності штат них працівників облікового с кладу за рік.

Якщо кількість працюючих і нвалідів на підприємствах, у становах, у тому числі підпри ємствах, організаціях, грома дських організаціях інвалід ів, фізичних осіб, які викорис товують найману працю, де сер едньооблікова чисельність п рацюючих інвалідів менша, ні ж установлено нормативом, пе редбаченим ст. 19 зазначеного З акону, вони щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної зарплатні на відпов ідному підприємстві, установ і, організації.

Відповідно до положень час тин 1, 2 та 3 статті 19 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і», для підприємств установл юється норматив робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів у розмірі чотирьох відс отків середньооблікової чис ельності штатних працівникі в облікового складу за рік, а я кщо працює від 8 до 25 осіб, - у кіл ькості одного робочого місця . Підприємства самостійно ро зраховують кількість робочи х місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нор мативу, встановленого частин ою першою цієї статті, і забез печують працевлаштування ін валідів. При розрахунках кіл ькість робочих місць округлю ється до цілого значення. Під приємства здійснюють працев лаштування інвалідів у рахун ок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цьог о Закону.

Статтею 18 зазначеного Закон у передбачено, що забезпечен ня прав інвалідів на працевл аштування та оплачувану робо ту, в тому числі з умовою про в иконання роботи вдома, здійс нюється шляхом їх безпосеред нього звернення до підприємс тв, установ, організацій чи до державної служби зайнятості . Підприємства, установи, орга нізації, фізичні особи, які ви користовують найману працю, зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Згідно статті 18 зазначеного Закону працевлаштування інв алідів здійснюється органам и центральним органом викона вчої влади з питань праці та с оціальної політики, органами місцевого самоврядування, г ромадськими організаціями і нвалідів.

Iнформацію про наявність ві льних робочих місць (вакантн их посад) для працевлаштуван ня інвалідів роботодавці под ають центру зайнятості за мі сцем їх реєстрації як платни ків страхових внесків на заг альнообов' язкове державне соціальне страхування на ви падок безробіття за формою, з атвердженою Мінпраці за пого дженням з Держкомстатом.

Згідно листа Краснодонськ ого міськрайцентру зайнятос ті від 06.04.2011 року № 6/3-586 Житлово-ко мунальне підприємство «Джер ельце» інформацію про наявні сть вільних робочих місць та вакантних посад для працевл аштування інвалідів у 2010 році не надавало.

За ст. 20 Закону України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні» підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, де серед ньооблікова чисельність пра цюючих інвалідів менша, ніж у становлено нормативом, перед баченим статтею 19 цього Закон у, щороку сплачують відповід ним відділенням Фонду соціал ьного захисту інвалідів адмі ністративно-господарські са нкції, сума яких визначаєтьс я в розмірі середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, установі , організації, у тому числі під приємстві, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 о сіб, розмір адміністративно- господарських санкцій за роб оче місце, призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначаєт ься в розмірі половини серед ньої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, в установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, у фізичної ос оби, яка використовує найман у працю. Положення цієї части ни не поширюється на підприє мства, установи і організаці ї, що повністю утримуються за рахунок коштів державного а бо місцевих бюджетів.

Судом встановлено, що відпо відачем не надано доказів на дання до центру зайнятості з вітів про наявність вільних робочих місць (вакантних пос ад) для працевлаштування інв алідів.

Суд вважає, що розрахунок су ми адміністративно-господар ських санкцій за невиконання 4% нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році, розрахунок суми пені на заборгованість за поруше ння термінів сплати адмініст ративно-господарських санкц ій, наведені позивачем, відпо відають вимогам Закону.

Враховуючи викладене, суд в важає позовні вимоги обгрунт ованими та такими, що підляга ють задоволенню.

Питання про розподіл судов их витрат не вирішується у зв ' язку з тим, що відповідно до ст.4 Декрету Кабінету Міністр ів України «Про державне мит о» позивач звільнений від сп лати судового збору.

Згідно ст. 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни у судовому засіданні, у як ому закінчився розгляд справ и, оголошено вступну та резол ютивну частини постанови та повідомлено представників с торін про те, що постанову у по вному обсязі буде виготовлен о протягом 5-денного строку.

Керуючись ст. ст. 17, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов пр окурора Краснодонського рай ону Луганської області в інт ересах держави в особі Луган ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів до Житлово-комуналь ного підприємства «Джерельц е» про стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій т а пені в сумі 10 199,84 грн. задоволь нити у повному обсязі.

Стягнути з Житлово-ко мунального підприємства «Дж ерельце», ідентифікаційний к од юридичної особи 31289302, на кори сть Луганського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів борг в сумі 10 199,84 грн. (десять тисяч сто дев' яносто дев' ять гривень 84 коп ійки), в тому числі адміністра тивно-господарські санкції в сумі 9 800 грн. (дев' ять тисяч ві сімсот гривень) та пеню за нес воєчасну сплату адміністрат ивно-господарських санкцій в сумі 399,84 грн. (триста дев' янос то дев' ять гривень 84 копійки ).

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови виг отовлено та підписано 26 верес ня 2011 року.

Суддя Т.С. Ушаков

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2011
Оприлюднено19.10.2011
Номер документу18614459
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7841/11/1270

Постанова від 20.09.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.С. Ушаков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні