Постанова
від 31.08.2011 по справі 2а-6989/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.3.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

31 серпня 2011 року Справа № 2а-6989/11/1270

Луганський окружний адмін істративний суд у складі

головуючого судді Твердох ліба Р.С.,

за участю секретаря судово го засідання Москаленко О.А.

та

представників сторін:

від позивача - Ємєл ьяненко А.В.,

від відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Лу ганського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів до закритого акц іонерного товариства «Айдар хлібпром» про стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій у розмірі 6530,77 грн. та пен і за порушення термінів спла ти адміністративно-господар ських санкцій у розмірі 241,08 грн .,

ВСТАНОВИВ:

15 серпня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов Луганського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів до закритого акціонерного това риства «Айдархлібпром» про с тягнення адміністративно-го сподарських санкцій за невик онання 4 % нормативу робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у 2010 році та пені за пору шення терміну сплати адмініс тративно-господарських санк цій.

В обґрунтування позовних в имог позивач послався на те, щ о згідно зі статтею 19 Закону У країни від 21 березня 1991 року № 875 -XII «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » для підприємств, установ, ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, організацій громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичних осіб, які використов ують найману працю, установл юється норматив робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів у розмірі чотирьох відс отків середньооблікової чис ельності штатних працівникі в облікового складу за рік, а я кщо працює від 8 до 25 осіб, - у кіл ькості одного робочого місця .

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у (частина 3 статті 19 Закону Укр аїни від 21 березня 1991 року № 875-XII « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні»).

В порушення вимог статті 19 З акону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні» у 2010 році на підприєм стві закритого акціонерного товариства «Айдархлібпром» не працювало жодного інвалі да при нормативі одне робоче місце для працевлаштування інвалідів. Таким чином, відпо відач до 16 квітня 2010 повинен бу в самостійно сплатити адміні стративно-господарські санк ції у розмірі 6530,77 грн. за 1 робоч е місце, призначене для праце влаштування інваліда і не за йняте інвалідом. Оскільки су ма адміністративно-господар ських санкцій у встановлений законом строк відповідачем не сплачена, позивач просить стягнути її з відповідача ра зом із нарахованою пенею в су мі 241,08 грн.

У судовому засіданні позив ач позов підтримав, надав поя снення, аналогічні викладени м у позові.

Представник відповідача у судове засідання не з'явив ся, про дату, місце та час розг ляду справи був повідомлений належним чином. Правом надан ня заперечень проти позову т а доказів на підтвердження с воїх доводів не скористався, заяви про розгляд справи за й ого відсутності суду не нада вав.

З огляду на положення ст.128 КА С України, суд вважає за можли ве розглянути справу за відс утності представника відпов ідача.

Відповідно до частини 6 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України суд в ирішує справу на основі наяв них в матеріалах справи дока зів.

Вислухавши представника п озивача, дослідивши матеріал и справи, суд приходить до вис новку, що позов підлягає задо воленню повністю з таких під став.

Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 26 вересня 2002 р оку № 1434 Фонд є урядовим органо м державного управління, яки й діє у складі Міністерства п раці та соціальної політики і підпорядковується йому.

Згідно з пунктом 9 зазначено го Положення для реалізації покладених на Фонд соціально го захисту інвалідів завдань за погодженням з Мінпраці ут ворюються територіальні від ділення Фонду в межах гранич ної чисельності його працівн иків.

Основним завданням Фонду с оціального захисту інваліді в, відповідно до пункту 3 цього Положення є, зокрема контрол ь за виконанням підприємства ми, установами, організаціям и, у тому числі підприємствам и, організаціями громадських організацій інвалідів, фізи чними особами, які використо вують найману працю (далі - роб отодавці), нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого ста ттею 19 Закону. У відповідності до покладених на Фонд завдан ь останній здійснює контроль за сплатою роботодавцями ад міністративно-господарськи х санкцій і пені (підпункт 3 пу нкту 4 зазначеного Положення ).

Таким чином, Фонд та його ві дділення є органами державно ї влади, які у правовідносина х з роботодавцями, зокрема у з в'язку із здійсненням контр олю за перерахуванням адміні стративно-господарських сан кцій, передбачених статтею 20 З акону, реалізують владні упр авлінські функції.

Право відділень Фонду на зв ернення до суду у відповідни х відносинах визначено в зак онодавчому порядку (частина 9 статті 20 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні»).

З огляду на викладене та від повідно до пункту 1 частини 1 с татті 3, пункту 5 частини 2 статт і 17 КАС України справи за позо вами суб'єктів владних повн оважень - відділень Фонду до р оботодавців про стягнення ад міністративно-господарськи х санкцій та пені за кожне роб оче місце призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте ним, є адміністратив ними.

Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданн ям адміністративного судочи нства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, пра в та інтересів юридичних осі б у сфері публічно-правових в ідносин від порушень з боку о рганів державної влади, орга нів місцевого самоврядуванн я, їхніх посадових і службови х осіб, інших суб'єктів при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень, шляхом справедливого , неупередженого та своєчасн ого розгляду адміністративн их справ.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.

Відповідно до вимог статті 19 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні»:

- для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я;

- підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно розраховують кількість р обочих місць для працевлашту вання інвалідів відповідно д о нормативу, встановленого ч астиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштува ння інвалідів. При розрахунк ах кількість робочих місць о круглюється до цілого значен ня;

- підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно здійснюють працевлаштув ання інвалідів у рахунок нор мативів робочих місць виходя чи з вимог статті 18 цього Зако ну.

Стаття 18 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні» вимагає, щ о підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ст ворювати робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством, надавати державній с лужбі зайнятості інформацію , необхідну для організації п рацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни. Забезпечення прав інва лідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому чис лі з умовою про виконання роб оти вдома, здійснюється шлях ом їх безпосереднього зверне ння до підприємств, установ, о рганізацій чи до державної с лужби зайнятості.

Аналіз зазначених положен ь Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» дає підстави для ви сновку про те, що обов'язки р оботодавців стосовно забезп ечення прав інвалідів на пра цевлаштування полягають у:

а) виділенні та створенні ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів, у тому числі с пеціальних робочих місць;

б) створенні для інвалідів у мов праці з урахуванням інди відуальних програм реабіліт ації;

в) забезпеченні інших соціа льно-економічних гарантії, п ередбачених чинним законода вством;

г) наданні державній службі зайнятості інформації, необ хідної для організації праце влаштування інвалідів;

д) звітуванні Фонду соціаль ного захисту інвалідів про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів у порядку, встан овленому Кабінетом Міністрі в України.

Згідно із частиною 1 статті 20 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, уста нови, організації, у тому числ і підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, на яких працює ві д 8 до 15 осіб, розмір адміністра тивно-господарських санкцій за робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом, визн ачається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використовує найману працю.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчислю ється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Наці онального банку України, що д іяла на момент сплати, нарахо ваної на повну суму недоїмки за весь її строк (частина 2 ста тті 20 Закону України від 21 бере зня 1991 року № 875-XII «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні»).

Судом встановлено та підтв ерджується матеріалами спра ви, що листом від 21 липня 2011 року за № 21/07-926 Новоайдарський район ний центр зайнятості повідом ив Луганське обласне відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів, що закрите акціо нерне товариство «Айдархліб пром» у 2010 році інформацію про наявність вільних робочих м ісць (вакантних посад) за форм ою № 3-ПН «Звіт про наявність в акансій» для осіб з обмежени ми фізичними можливостями не надавало (арк. справи 5).

Вищезазначене свідчить, що відповідачем у 2010 році не виді лялись та не створювались ро бочі місця для працевлаштува ння інвалідів і не вживались заходи щодо працевлаштуванн я інвалідів на посади у підпр иємстві, що є порушенням вимо г статті 18 та статті 19 Закону Ук раїни від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні» і підставою для застосуванн я до нього адміністративно-г осподарських санкцій за неви конання нормативу робочих мі сць для працевлаштування інв алідів.

За розрахунком позивача (а.с . 6) відповідач повинен був пра цевлаштувати у 2010 році 1 інвалі да (норматив при середньообл іковій кількості штатних пра цівників облікового складу в ід 8 до 25 осіб), фактично не прац евлаштовано жодного інвалід а, тому підприємство відпові дача мало перерахувати адмін істративно-господарські сан кції за 1 нестворене робоче мі сце для працевлаштування інв аліда за 2010 рік в сумі 6530,77 грн.

У відповідності із Порядко м нарахування пені та її спла ти, затвердженим наказом Мін істерства праці та соціально ї політики України від 15 травн я 2007 року № 223 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції Укра їни 30 травня 2007 року за № 552/13819, за п орушення термінів сплати адм іністративно-господарських санкцій на 123 календарних дні в відповідачу нарахована пен я в сумі 241,08 грн. Розмір нарахов аної пені відповідає вимогам частини 2 статті 20 Закону Укра їни від 21 березня 1991 року № 875-XII «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні».

Відповідач як суб'єкт вла дних повноважень, на якого ча стиною 2 статті 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни покладено обов'язок щодо доказування правомірно сті своїх дій та рішень, довів суду правомірність своїх до водів, що є підставою для задо волення адміністративного п озову.

Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до п ункту 34 частини 1 статті 4 Декре ту Кабінету Міністрів Україн и від 21 січня 1993 року № 7-93 «Про дер жавне мито» від сплати держа вного мита (судового збору) зв ільнений, судові витрати у ці й справі не підлягають стягн енню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 31 серпня 2011 року проголош ено вступну та резолютивну ч астини постанови. Складення постанови у повному обсязі в ідкладено до 05 вересня 2011 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомл ено після проголошення вступ ної та резолютивної частин п останови у судовому засіданн і.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23 , 69-72, 87, 94, 105, 158-163, 167 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов - задовольнити повністю.

Стягнути з закритого акціо нерного товариства «Айдархл ібпром» (місцезнаходження: 9350 0, Луганська область, смт. Ново айдар, вул. Банківська, 29, код ЄД РПОУ 00377325, р/р 260005829, МФО 304007) на корист ь Луганського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів (одержувач ВД К Новоайдарський район, р/р 312112 30700207 в ГУДКУ у Луганській облас ті, МФО 804013, код 24048247, код платежу 5007 0000) адміністративно-господарс ькі санкції та пеню в сумі 6771,85 г рн. (шість тисяч сімсот сімдес ят одна гривня вісімдесят п' ять копійок).

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова складе на у повному обсязі 05 серпня 2011 року.

Суддя Р.С. Твердохліб

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.08.2011
Оприлюднено19.10.2011
Номер документу18614476
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6989/11/1270

Постанова від 31.08.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Р.С. Твердохліб

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні