Постанова
від 19.09.2011 по справі 2а-7214/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 вересня 2011 року Справа № 2а-7214/11/1270

Луганський окружний адмін істративний суд

у складі головуючого судді Твердохліба Р.С.,

за участю

секретаря судового засіда ння Григоренко-Тумасян А.М.

та

представників сторін:

від позивача - ОСОБА_1 (довіреніст ь від 17.05.2011 № 1юр)

ОСОБА_2 (довіреність від 17.05 .2011 №2юр)

від відповідача - державний податковий і нспектор юридичного відділу

ОСОБА_3 (довіреність від 04.01 .2011 № 1/10)

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку справу за адміністративн им позовом товариства з обме женою відповідальністю «Про мінвест Україна-2010» до Ленінс ької міжрайонної державної п одаткової інспекції у м. Луга нську про визнання дій проти правними та зобов' язання вч инити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

22 серпня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов товариства з об меженою відповідальністю «П ромінвест Україна-2010» до Лені нської міжрайонної державно ї податкової інспекції у м. Лу ганську про визнання дій про типравними та зобов' язання вчинити певні дії.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що 04 се рпня 2011 року товариством з обм еженою відповідальністю «Пр омінвест Україна-2010» у відпов ідності до вимог пункту 50.1 ста тті 50 Податкового кодексу Укр аїни засобами поштового зв' язку (цінним листом) до Ленінс ької міжрайонної державної п одаткової інспекції у м. Луга нську був надісланий супрові дний лист від 04 серпня 2011 року № 11 разом з податковою декларац ією з податку на прибуток під приємства за 2-й квартал 2011 року , з додатком СВ та АВ та супров ідний лист №14 разом з податков ою декларацією з податку на д одану вартість, розшифровкам и податкових зобов' язань та податкового кредиту в розрі зі контрагентів за червень 2011 року та реєстрами отриманих та виданих податкових накла дних за відповідний період, п ро що свідчить опис вкладенн я до цінного листа. Згідно пов ідомлення про вручення пошто вого відправлення даний лист отриманий відповідачем 08 сер пня 2011 року.

Всі направлені документи б ули заповнені відповідно до положень пункту 46.5 статті 46 та пунктів 48.1, 48.2, 48.3 статті 48 Податко вого кодексу України, а саме п ідписані директором та скріп лені мокрою печаткою підприє мства.

Керівництву товариства з о бмеженою відповідальністю « Промінвест Україна-2010» стало відомо, що до теперішнього ча су, з незрозумілих причин, над іслані листом від 4 серпня 2011 ро ку № 11 та №14 документи не визнан і відповідачем як податкова звітність і не були внесені д о електронних баз податкової звітності.

Такі дії, на думку позивача, є грубим порушенням вимог пі дпункту 49.11.1 пункту 49.11 статті 49 П одаткового кодексу України, яким передбачено, що у разі по дання платником податків до органу державної податкової служби податкової деклараці ї, заповненої з порушенням ви мог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цьо го Кодексу, такий орган держа вної податкової служби зобов ' язаний надати такому платн ику податків письмове повідо млення про відмову у прийнят ті його податкової деклараці ї із зазначенням причин тако ї відмови у разі отримання та кої податкової декларації, н адісланої поштою або засобам и електронного зв' язку, - про тягом п' яти робочих днів з д ня її отримання.

Позивачем жодного разу не б уло отримано від відповідача повідомлення про відмову у п рийнятті його податкової зві тності із зазначенням причин такої відмови.

Відповідно до статті 49 Пода ткового кодексу України за у мови дотримання платником по датків вимог цієї статті пос адова особа органу державної податкової служби, в якому пе ребуває на обліку платник по датків, зобов' язана зареєст рувати податкову декларацію платника датою її фактичног о отримання органом державно ї податкової служби.

За умови дотримання вимог, в становлених статтями 48 і 49 цьо го Кодексу податкова деклара ція, надана платником, також в важається прийнятою: за наяв ності на всіх аркушах, з яких с кладається податкова деклар ація та, за бажанням платника податків, на її копії, відмітк и (штампу) органу державної по даткової служби, яким отрима на податкова декларація, із з азначенням дати її отримання , або квитанції про отримання податкової декларації у раз і її подання засобами електр онного зв' язку, або поштово го повідомлення з відміткою про вручення органу державно ї податкової служби, у разі на дсилання податкової деклара ції поштою; у разі, якщо орган державної податкової служби із дотриманням вимог пункту 49.11 цієї статті не надає платни ку податків повідомлення про відмову у прийнятті податко вої декларації або у випадка х, визначених цим пунктом, не н адсилає його платнику податк ів у встановлений цією статт ею строк.

Тому, згідно підпунктів 49.9.1 т а 49.9.2 пункту 49.9 статті 49 Податков ого кодексу України податков а звітність товариства з обм еженою відповідальністю «Пр омінвест Україна-2010», надісла на листами від 04 серпня 2011 року за № 11 та №14, має бути визнаною т а занесеною до електронних б аз податкової звітності.

У судовому засіданні предс тавники позивача позов підтр имали, просили його задоволь нити повністю, надали поясне ння, аналогічні викладеним у позовній заяві.

Ленінська міжрайонна держ авна податкова інспекція у м . Луганську адміністративний позов не визнала, про що подал а суду заперечення проти поз ову від 08 вересня 2011 року №49801/01 (а.с . 35-36). В запереченнях проти адмі ністративного позову відпов ідач у задоволенні позовних вимог просить відмовити повн істю з таких підстав.

Відповідно до пункту 48.1 стат ті 48 Податкового кодексу Укра їни податкова декларація скл адається за формою, затвердж еною в порядку, визначеному п унктом 46.5 статті 46 Податкового кодексу України. Форма подат кової декларації повинна міс тити необхідні обов' язкові реквізити і відповідати нор мам та змісту відповідних по датків та зборів.

Обов' язкові реквізити, як і повинна містити податкова декларація, визначені пункто м 48.3 статті 48 Податкового кодек су України, до яких, серед іншо го відноситься наявність під писів платника податку - фізи чної особи та/або посадових о сіб платника податку, визнач ених цим Кодексом, засвідчен і печаткою платника податку (за наявності).

Подані товариством з обмеж еною відповідальністю «Пром інвест Україна-2010» податкова декларація з податку на приб уток підприємства за 2-й кварт ал 2011 року та податкова деклар ація з податку на додану варт ість за червень 2011 року не відп овідають вимогам статті 48 Под аткового кодексу України, а с аме: надана ксерокопія подат кової декларації з податку н а додану вартість за червень 2011 року, а в податковій деклара ції з податку на прибуток під приємства за 2-й квартал 2011 року відсутня частині (кінцівка) п одаткового звіту, яка заповн юється посадовими (службовим и) особами державної податко вої служби.

Відповідно до пункту 49.11 стат ті 49 Податкового кодексу Укра їни у разі подання платником податків до органу державно ї податкової служби податков ої декларації, заповненої з п орушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, таки й орган державної податкової служби зобов' язаний надати такому платнику податків пи сьмове повідомлення про відм ову у прийнятті його податко вої декларації із зазначення м причин такої відмови: у разі отримання такої податкової декларації, надісланої пошто ю або засобами електронного зв' язку, - протягом п' яти ро бочих днів з дня її отримання ; у разі отримання такої подат кової декларації особисто ві д платника податку або його п редставника - протягом трьох робочих днів з дня її отриман ня.

Листами від 10 серпня 2011 року № 40577/28-517 та №40374/28-517 Ленінська міжрай онна державна податкова інсп екція у м. Луганську повідоми ла платника податків про неп рийняття уточнюючого розрах унку, як того вимагають норми статті 49 Податкового кодексу України, тому, на думку відпов ідача, Ленінська міжрайонна державна податкова інспекці я у м. Луганську діял а правомірно та у межах надан их Законом повноважень.

У судовому засіданні предс тавник відповідача проти адм іністративного позову запер ечував, просив у задоволенні адміністративного позову ві дмовити повністю, надав пояс нення, аналогічні викладеним у запереченні на адміністра тивний позов від 08 вересня 2011 р оку № 49801/10.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянув ши справу в межах заявлених п озовних вимог і наданих стор онами доказів, оцінивши дока зи відповідно до вимог стате й 69-72 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд в важає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню ч астково, з таких підстав.

Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданн ям адміністративного судочи нства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, пра в та інтересів юридичних осі б у сфері публічно-правових в ідносин від порушень з боку о рганів державної влади, орга нів місцевого самоврядуванн я, їхніх посадових і службови х осіб, інших суб' єктів при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень, шляхом справедливого , неупередженого та своєчасн ого розгляду адміністративн их справ.

У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб' єктів владних повноваже нь адміністративні суди відп овідно до вимог частини 3 стат ті 2 Кодексу адміністративно го судочинства України перев іряють, чи прийняті (вчинені) в они: на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України; з використанням по вноваження з метою, з якою це п овноваження надано; обґрунто вано, тобто з урахуванням усі х обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчине ння дії); безсторонньо (неупер еджено); добросовісно; розсуд ливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запо бігаючи несправедливій диск римінації; пропорційно, зокр ема з дотриманням необхідног о балансу між будь-якими несп риятливими наслідками для пр ав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких с прямоване це рішення (дія); з у рахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.

Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого вирішує справи відповід но до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов' яз ковість яких надана Верховно ю Радою України та застос овує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним о рганом на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, передб ачені Конституцією та закона ми України.

Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крі м випадків, встановлених ста ттею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' є кта владних повноважень обов ' язок щодо доказування прав омірності свого рішення, дії чи бездіяльності відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України покладається на в ідповідача, якщо він запереч ує проти адміністративного п озову.

Судом під час судового розг ляду справи встановлено та н е заперечувалось сторонами, що товариство з обмеженою ві дповідальністю «Промінвест Україна-2010» (ідентифікаційни й код 37287358) є юридичною особою, з ареєстроване виконавчим ком ітетом Луганської міської ра ди 16 вересня 2010 року, номер запи су про державну реєстрацію 1 3 82 102 0000 017748. На податковому обліку товариство з обмеженою відпо відальністю «Промінвест Укр аїна-2010» перебуває у Ленінськ ій міжрайонній державній под атковій інспекції у м. Луганс ьку.

У відповідності до вимог За кону України від 03 квітня 1997 ро ку № 168/97-ВР «Про податок на дода ну вартість» (який був чинним до 01 січня 2011 року) товариство з обмеженою відповідальністю «Промінвест Україна-2010» заре єстровано платником податку на додану вартість, йому прис воєно індивідуальний податк овий номер платника податку на додану вартість 372873512360.

На виконання вимог пункту 49 .18 статті 49, пункту 54.1 статті 54, пу нкту 202.1 статті 202 Податкового к одексу України та Порядку за повнення і подання податково ї звітності з податку на дода ну вартість, затвердженого н аказом Державної податкової адміністрації України від 25 с ічня 2011 року № 41 та зареєстрова ного в Міністерстві юстиції України 16 лютого 2011 року за № 197/189 35, товариство з обмеженою відп овідальністю «Промінвест Ук раїна-2010» надіслало поштою з п овідомленням про вручення та з описом вкладення до Ленінс ької міжрайонної державної п одаткової інспекції у м. Луга нську податкову декларацію з податку на прибуток підприє мства за 2-й квартал 2011 року, з до датковм СВ та АВ та податкову декларацію з податку на дода ну вартість, розшифровками п одаткових зобов' язань та по даткового кредиту в розрізі контрагентів за червень 2011 ро ку та реєстрами отриманих та виданих податкових накладни х за відповідний період.

Подані товариством з обмеж еною відповідальністю «Пром інвест Україна-2010» декларації були прийняті відповідачем, але не визнані як податкова з вітність, внаслідок чого поз овні вимоги про визнання про типравними дій Ленінської мі жрайонної державної податко вої інспекції у м. Луганську щ одо неприйняття у товариства з обмеженою відповідальніст ю «Промінвест Україна-2010» под аткової декларації з податку на прибуток підприємства за 2-й квартал 2011 року, з додатковм СВ та АВ та податкової деклар ації з податку на додану варт ість, розшифровками податков их зобов' язань та податково го кредиту в розрізі контраг ентів за червень 2011 року та реє страми отриманих та виданих податкових накладних за відп овідний період є безпідставн ими та необґрунтованими.

Згідно листа Ленінської мі жрайонної державної податко вої інспекції у м. Луганську в ід 10 серпня 2011 року № 40577/28-517 подана товариством з обмеженою від повідальністю «Промінвест У країна-2010» податкова декларац ія з податку на додану вартіс ть з розшифровками податкови х зобов' язань та податковог о кредиту в розрізі контраге нтів за червень 2011 року та реєс трами отриманих та виданих п одаткових накладних за відпо відний період заповнена всуп ереч правилам, зазначеним у з атвердженому порядку, а саме подана ксерокопія звітного документу (а.с. 43).

Згідно листа Ленінської мі жрайонної державної податко вої інспекції у м. Луганську в ід 10 серпня 2011 року №40374/28-517 у подан ій товариством з обмеженою в ідповідальністю «Промінвес т Україна-2010» податковій декл арації з податку на прибуток підприємства за 2-й квартал 2011 року відсутня частина (кінці вка) податкового звіту, яка за повнюється посадовими (служб овими) особами органу держав ної податкової служби (а.с. 44).

З 01 січня 2011 року набрав закон ної сили Податковий кодекс У країни, який в статті 48 визнач ив, що податкова декларація п овинна містити такі обов' яз кові реквізити (обов' язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма подат кової декларації та за відсу тності якої документ втрачає визначений цим Кодексом ста тус із настанням передбачени х законом юридичних наслідкі в): тип документа (звітний, уто чнюючий, звітний новий); звітн ий (податковий) період, за який подається податкова деклара ція; звітний (податковий) пері од, що уточнюється (для уточню ючого розрахунку); повне найм енування (прізвище, ім.' я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними доку ментами; код платника податк ів згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та орг анізацій України або податко вий номер; реєстраційний ном ер облікової картки платника податків або серію та номер п аспорта (для фізичних осіб, як і через свої релігійні перек онання відмовляються від при йняття реєстраційного номер а облікової картки платника податків та повідомили про ц е відповідний орган державно ї податкової служби і мають в ідмітку у паспорті); місцезна ходження (місце проживання) п латника податків; найменуван ня органу державної податков ої служби, до якого подається звітність; дата подання звіт у (або дата заповнення - залежн о від форми); ініціали, прізвищ а та реєстраційні номери обл ікових карток посадових осіб платника податків; підписи п латника податку - фізичної ос оби та/або посадових осіб пла тника податку, визначених ци м Кодексом, засвідчені печат кою платника податку (за наяв ності). У окремих випадках, кол и це відповідає сутності под атку або збору та є необхідни м для його адміністрування, ф орма податкової декларації д одатково може містити такі о бов' язкові реквізити: відмі тка про звітування за спеціа льним режимом; код виду еконо мічної діяльності (КВЕД); код о ргану місцевого самоврядува ння за КОАТУУ; індивідуальни й податковий номер та номер с відоцтва про реєстрацію плат ника податку на додану варті сть згідно з даними реєстру п латників податку на додану в артість за звітний (податков ий) період. Податкова деклара ція повинна бути підписана: к ерівником платника податків або уповноваженою особою, а т акож особою, яка відповідає з а ведення бухгалтерського об ліку та подання податкової д екларації до органу державно ї податкової служби. У разі ве дення бухгалтерського облік у та подання податкової декл арації безпосередньо керівн иком платника податку така п одаткова декларація підпису ється таким керівником та ос обою, яка відповідає за веден ня бухгалтерського обліку; ф ізичною особою - платником по датків або його законним пре дставником; особою, відповід альною за ведення бухгалтерс ького обліку та подання пода ткової декларації згідно із договором про спільну діяльн ість або угодою про розподіл продукції.

У відповідності із пунктом 48.7 статті 48 Податкового кодекс у України податкова звітніст ь, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається по датковою декларацією.

Згідно з пунктом 49.1 статті 49 П одаткового кодексу України п одаткова декларація подаєть ся за звітний період в устано влені цим Кодексом строки ор гану державної податкової сл ужби, в якому перебуває на обл іку платник податків.

Платник податків зобов' я заний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларац ії щодо кожного окремого под атку, платником якого він є, ві дповідно до цього Кодексу не залежно від того, чи провадив такий платник податку госпо дарську діяльність у звітном у періоді (пункт 49.2 статті 49). Пла тники податку на прибуток пі дприємств, які оподатковують ся за ставкою нуль відсотків відповідно до пункту 154.6 статт і 154 цього Кодексу, подають орг анам державної податкової сл ужби декларації (розрахунки) з податку на прибуток підпри ємств за спрощеною формою у п орядку, встановленому цим Ко дексом.

Податкова декларація пода ється до органу державної по даткової служби за вибором п латника податків, якщо інше н е передбачено цим Кодексом, в один із таких способів:

а) особисто платником подат ків або уповноваженою на це о собою;

б) надсилається поштою з пов ідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв ' язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєс трації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, ви значеному законодавством (пу нкт 49.3 статті 49).

Платники податків, що належ ать до великих та середніх пі дприємств, подають податкові декларації до органу держав ної податкової служби в елек тронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електр онного підпису підзвітних ос іб у порядку, визначеному зак онодавством (пункт 49.4 статті 49) .

У разі надсилання податков ої декларації поштою, платни к податку зобов'язаний здійс нити таке відправлення на ад ресу відповідного органу дер жавної податкової служби не пізніше ніж за десять днів до закінчення граничного строк у подання податкової деклара ції, визначеного цією статте ю (пункт 49.5 частини 49).

Згідно з пунктом 49.11 статті 49 П одаткового кодексу України у разі подання платником пода тків до органу державної под аткової служби податкової де кларації, заповненої з поруш енням вимог пунктів 48.3 та 48.4 ста тті 48 цього Кодексу, такий орг ан державної податкової служ би зобов' язаний надати тако му платнику податків письмов е повідомлення про відмову у прийнятті його податкової д екларації із зазначенням при чин такої відмови: у разі отри мання такої податкової декла рації, надісланої поштою або засобами електронного зв'яз ку, - протягом п' яти робочих д нів з дня її отримання (підпун кт 49.11.1 пункту 49.11); у разі отриман ня такої податкової декларац ії особисто від платника под атку або його представника - п ротягом трьох робочих днів з дня її отримання (підпункт 49.11. 2 пункту 49.11).

У разі отримання відмови ор гану державної податкової сл ужби у прийнятті податкової декларації платник податків згідно з пунктом 49.12 статті 49 По даткового кодексу України ма є право: подати податкову дек ларацію та сплатити штраф у р азі порушення строку її пода ння (підпункт 49.12.1 пункту 49.12); оск аржити рішення органу держав ної податкової служби у поря дку, передбаченому статтею 56 ц ього Кодексу (підпункт 49.12.2 пун кту 49.12).

Податкова декларація, наді слана платником податків або його представником поштою а бо засобами електронного зв' язку та заповнена з порушенн ям норм пунктів 48.3 та 48.4 статті 4 8 цього Кодексу, у відповіднос ті із пунктом 49.15 статті 49 Подат кового кодексу України вважа ється неподаною.

З 04 березня 2011 року набрав зак онної сили Порядок заповненн я і подання податкової звітн ості з податку на додану варт ість, затверджений наказом Д ержавної податкової адмініс трації України від 25 січня 2011 р оку № 41 та зареєстрований в Мі ністерстві юстиції України 1 6 лютого 2011 року за № 197/18935 (надалі - Порядок № 41).

Зазаначеним порядком визн ачено, що декларація подаєть ся платником у визначений у п ункті 2.6 цього Порядку строк д о підрозділу державної подат кової інспекції (адміністрац ії), яким здійснюється прийма ння звітності, для реєстраці ї. До декларації вносяться да ні податкового обліку платни ка окремо за кожний звітний (п одатковий) період, без нарост аючого підсумку.

У разі подання декларації н а паперових носіях платником подається до податкової інс пекції (адміністрації) за йог о місцезнаходженням оригіна л декларації (з оригіналами в ідповідних додатків). Деклар ація може бути надіслана на а дресу податкової інспекції ( адміністрації) за місцем реє страції платника поштою з по відомленням про вручення не пізніше ніж за 10 днів (дата від правлення на поштовому штемп елі) до закінчення граничног о терміну, установленого для подання декларації.

До закінчення граничного с троку подання (але без урахув ання вказаного в попередньом у абзаці десятиденного строк у) декларація також може бути надіслана на адресу податко вої інспекції (адміністрації ) за місцем реєстрації платни ка поштою з описом укладеног о та повідомленням про вруче ння у разі, якщо службова (поса дова) особа вказаного органу не виконує свій обов' язок щ одо прийняття податкової дек ларації (відмовляється прийн яти податкову декларацію з б удь-яких причин або висуває б удь-які передумови щодо її пр ийняття). При цьому платник зо бов' язаний долучити до декл арації складену в довільній формі заяву на ім.' я керівни ка цієї інспекції (адміністр ації) із зазначенням прізвищ а службової (посадової) особи , яка відмовилася прийняти та ку декларацію, та/або із зазна ченням дати такої відмови. У т акому разі декларація вважає ться поданою в момент її вруч ення пошті (дата відправленн я на поштовому штемпелі).

Розділом III «Порядок оформл ення та подання податкової з вітності» Порядку № 41 передба чено, що декларація подаєтьс я платником у визначений у пу нкті 5 розділу II Порядку строк до підрозділу органу держав ної податкової служби, яким з дійснюється приймання подат кової звітності, за формою, вс тановленою на дату подання. Д екларація подається до орган у державної податкової служб и, в якому перебуває на обліку платник податку, одним із так их способів на вибір платник а податків: а) особисто платни ком податків або уповноважен ою на це особою; б) надсилаєтьс я поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладен ня; в) засобами електронного з в'язку в електронній формі з д отриманням умови щодо реєстр ації електронного підпису пі дзвітних осіб у порядку, визн аченому законодавством. У ра зі надсилання декларації пош тою платник податку зобов' я заний здійснити таке відправ лення на адресу відповідного органу державної податкової служби не пізніше ніж за деся ть днів до закінчення гранич ного строку подання податков ої декларації, визначеного п унктом 5 розділу II цього Поряд ку. Податкова звітність у пап еровій формі подається на ар кушах формату А 4, в електронні й формі - у порядку підготовки і подання податкових докуме нтів в електронному вигляді засобами телекомунікаційно го зв' язку, встановленому ц ентральним органом державно ї податкової служби. Податко ва звітність у паперовій фор мі заповнюється таким чином, щоб забезпечити збереження записів та вільне читання те ксту (цифр) протягом установл еного строку зберігання звіт ності. У рядках, де відсутні да ні для заповнення, має бути пр оставлений прочерк (для папе рової форми звітності). Подат кова звітність повинна бути підписана керівником платни ка податку або уповноваженою особою, а також особою, яка ві дповідає за ведення бухгалте рського обліку та подання по даткової декларації до орган у державної податкової служб и. У разі ведення бухгалтерсь кого обліку і подання податк ової декларації безпосередн ьо керівником платника подат ку така податкова декларація підписується таким керівник ом та особою, яка відповідає з а ведення бухгалтерського об ліку. Декларація подається п латником за звітний період н езалежно від того, чи провади в такий платник податку госп одарську діяльність у звітно му періоді. У складі декларац ії подаються передбачені цим Порядком додатки (у разі запо внення даних у відповідних р ядках декларації) та копії за писів у реєстрах виданих та о триманих податкових накладн их. Уточнюючі розрахунки под аткових зобов'язань з податк у на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно в иявлених помилок (до деклара ції з податку на додану варті сть / (скороченої) / ( переробног о підприємства) / ( спеціальної ) ) подаються платником у визна чених Кодексом випадках. Под аткова звітність, надана пла тником або його представнико м (у паперовому вигляді, пошто ю, засобами електронного зв'я зку) та заповнена з порушення м норм пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 р озділу II Кодексу, вважається н е поданою, про що повідомляєт ься платник у порядку, визнач еному пунктом 49.11 статті 49 розд ілу II Кодексу. Відмова посадов ої особи органу державної по даткової служби прийняти дек ларацію з будь-яких причин, не визначених статтею 49 розділу II Кодексу, у тому числі висуне ння будь-яких, не визначених с таттею 49 розділу II Кодексу пер едумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої декларації, зменшення або скасування сум бюджетни х відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов ' язань тощо), забороняється .

У судовому засіданні судом були оглянуті подані товари ством з обмеженою відповідал ьністю «Промінвест Україна-2 010» до Ленінської міжрайонної державної податкової інспек ції у м. Луганську податкова д екларація з податку на прибу ток підприємства за 2-й кварта л 2011 року з додатком СВ та АВ та податкова декларація з пода тку на додану вартість, розши фровками податкових зобов' язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за че рвень 2011 року та реєстрами отр иманих та виданих податкових накладних за відповідний пе ріод, що знаходяться як у пози вача, так і у відповідача, та в становлено, що позивачем при поданні зазначених докуметі в були додержані всі вимоги я к до форми податкових деклар ацій, так і до порядку їх запов нення, а тому підстав для їх не визнання відповідачем як под аткової звітністі відсутні.

Під час судового розгляду с прави судом не встановлено ж одних обставин, за яких подан і товариством з обмеженою ві дповідальністю «Промінвест Україна-2010» податкова деклар ація з податку на прибуток пі дприємства за 2-й квартал 2011 рок у з додатком СВ та АВ та податк ова декларація з податку на д одану вартість, розшифровкам и податкових зобов' язань та податкового кредиту в розрі зі контрагентів за червень 2011 року та реєстрами отриманих та виданих податкових накла дних за відповідний період м огли би бути визнані як непод аткова звітність.

Позовні вимоги про визнанн я протиправними дій Ленінськ ої міжрайонної державної под аткової інспекції у м. Луганс ьку щодо невизнання як подат кова звітність податкової де кларації з податку на прибут ок підприємства за 2-й квартал 2011 року з додатком СВ та АВ та п одаткової декларації з подат ку на додану вартість, розшиф ровками податкових зобов' я зань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за че рвень 2011 року та реєстрами отр иманих та виданих податкових накладних за відповідний пе ріод залишаються судом без з адоволення з таких підстав.

Вчинення дій суб' єктом вл адних повноважень є способом реалізації наданої суб' єкт у владних повноважень компет енції. Здійснення дії являє с обою процес реалізації надан их законом функцій суб' єкту владних повноважень. Самі по собі дії не тягнуть за собою б удь-яких правових наслідків для особи. Правові наслідки д ля позивача несе акт індивід уальної дії - рішення про не визнання податкової деклара ції з податку на прибуток під приємства за 2-й квартал 2011 року з додатком СВ та АВ та податко вої декларації з податку на д одану вартість, розшифровкам и податкових зобов' язань та податкового кредиту в розрі зі контрагентів за червень 2011 року та реєстрами отриманих та виданих податкових накла дних за відповідний період я к податкова звітність. Саме з азначені рішення мають вплив на його права та інтереси. Вих одячи із завдань Кодексу адм іністративного судочинства України, як то захист прав, св обод та інтересів фізичних о сіб, прав та інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, судов ий захист права може бути зді йснений лише за умови наявно сті порушення для фізичної (ю ридичної) особи прав (чи інтер есів). З огляду на зазначене, с уд зазначає, що вимоги позива ча в цій частині не підлягают ь задоволенню через відсутні сть порушення прав діями від повідача, а обраний позиваче м спосіб захисту в цій частин і не відповідає об' єкту пор ушеного права.

Відповідно до частини 2 стат ті 11 Кодексу адміністративно го судочинства України суд м оже вийти за межі позовних ви мог тільки в разі, якщо це необ хідно для повного захисту пр ав, свобод та інтересів сторі н чи третіх осіб, про захист як их вони просять.

Згідно правової позиції, як а викладена Судовою палатою в адміністративних справах В ерховного Суду України в пос танові від 24 січня 2006 року за ре зультатами перегляду за виня тковими обставинами постано ви Вищого господарського суд у України від 17 серпня 2005 року у справі № 9/175-04 за позовом АКБ «Мр ія» до Державної податкової інспекції у м. Він ниці про визнання неправомір ною позапланової комплексно ї перевірки, звернення за зах истом порушеного права у сфе рі публічно-правових відноси н з зазначенням способу, який , на думку суду, не призводить до захисту права, не може бути підставою для відмови в позо ві, тобто, захисті права, що по рушується. Суд, установивши п орушення вимог законодавств а, має захистити права та охор онювані законом інтереси, са мостійно обравши спосіб, яки й би гарантував дотримання і захист прав, свобод, інтересі в від порушень з боку суб' єк тів владних повноважень.

Правову позицію щодо можли вості обрання самим судом ін шого способу захисту порушен ого права позивача, у разі, якщ о позивачем обрано неправиль ний спосіб захисту порушених прав, підтримано Судовою пал атою в адміністративних спра вах Верховного Суду України і у постанові від 20 квітня 2010 ро ку за результатами перегляду за винятковими обставинами справи за позовом спеціалізо ваної державної податкової і нспекції по роботі з великим и платниками податків у м. Хар кові до відкритого акціонерн ого товариства «Всеукраїнсь кий акціонерний банк», прива тної фірми «Орнатус» про зоб ов' язання вчинити певні дії . Зокрема, в зазначеній постан ові Судова палата в адмініст ративних справах Верховного Суду України вказала, що суд, пославшись на обрання позива чем неправильного способу за хисту публічних інтересів де ржави, не врахував, що правила частини 3 статті 105 КАС України , стосовно зазначення позива чем у позовній заяві способу захисту судом порушених пра в, не виключають можливості о брання іншого способу захист у самим судом. Зміст принципу офіційного з' ясування всіх обставин у справі зобов' яз ує адміністративний суд до а ктивної ролі у судовому засі данні, в тому числі і до уточне ння змісту позовних вимог, з н аступним обранням відповідн ого способу захисту порушено го права.

Зважаючи на обставини спра ви, враховуючи, що податкова д екларація з податку на прибу ток підприємства за 2-й кварта л 2011 року з додатком СВ та АВ та податкова декларація з пода тку на додану вартість, розши фровками податкових зобов' язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за че рвень 2011 року та реєстрами отр иманих та виданих податкових накладних за відповідний пе ріод безпідставно не визнані рішеннями відповідача як по даткова звітність, суд вважа є за необхідне для повного за хисту прав та інтересів пози вача, про захист яких він прос ить, вийти за межі позовних ви мог та визнати протиправним рішення Ленінської міжрайон ної державної податкової інс пекції у м. Луганську про неви знання податкової деклараці ї з податку на прибуток підпр иємства за 2-й квартал 2011 року з додатком СВ та АВ та податков ої декларації з податку на до дану вартість, розшифровками податкових зобов' язань та податкового кредиту в розріз і контрагентів за червень 2011 р оку та реєстрами отриманих т а виданих податкових накладн их за відповідний період тов ариства з обмеженою відповід альністю «Промінвест Україн а-2010» як податкова звітність, з міст яких викладений в листа х Ленінської міжрайонної дер жавної податкової інспекції у м. Луганську від 10 серпня 2011 ро ку №40577/28-517 та №40374/28-517.

Щодо позовних вимог про зоб ов' язання відповідача прий няти та вважати поданою пода ткову звітність - податкову д екларацію з податку на прибу ток підприємства за 2-й кварта л 2011 року з додатком СВ та АВ та податкову декларацію з пода тку на додану вартість, розши фровками податкових зобов' язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за че рвень 2011 року та реєстрами отр иманих та виданих податкових накладних за відповідний пе ріод товариства з обмеженою відповідальністю «Промінве ст Україна-2010», суд зазначає, що скасування рішення відповід ача про невизнання зазначени х податкових декларацій як п одаткова звітність автомати чно робить зазначені докумен ти поданим та прийнятими, а то му додаткового підтвердженн я та встановлення судовим рі шенням не потребує.

Згідно з частиною 1 статті 94 К одексу адміністративного су дочинства України якщо судов е рішення ухвалене на корист ь сторони, яка не є суб' єктом владних повноважень, суд при суджує всі здійснені нею док ументально підтверджені суд ові витрати з Державного бюд жету України (або відповідно го місцевого бюджету, якщо ін шою стороною був орган місце вого самоврядування, його по садова чи службова особа).

Якщо адміністративний поз ов задоволено частково, судо ві витрати, здійснені позива чем, присуджуються йому відп овідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задовол енні яких позивачеві відмовл ено (частина 3 статті 94 Кодексу адміністративного судочинс тва України).

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 19 вересня 2011 року проголо шено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі в ідкладено до 26 вересня 2011 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомл ено після проголошення вступ ної та резолютивної частин п останови у судовому засіданн і.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23 , 69-72, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов то вариства з обмеженою відпові дальністю «Промінвест Украї на-2010» до Ленінської міжрайон ної державної податкової інс пекції у м. Луганську про визн ання дій протиправними та зо бов' язання вчинити певні ді ї задовольнити частково.

Визнати протиправними ріш ення Ленінської міжрайонної державної податкової інспек ції у м. Луганську про невизна ння податкової декларації з податку на прибуток підприєм ства за 2-й квартал 2011 року з дод атком СВ та АВ та податкової д екларації з податку на додан у вартість з розшифровками п одаткових зобов' язань та по даткового кредиту в розрізі контрагентів за червень 2011 ро ку та реєстрами отриманих та виданих податкових накладни х за відповідний період това риства з обмеженою відповіда льністю «Промінвест Україна -2010» (ідентифікаційний код 37287358) я к податкова звітність, зміст яких викладений в листах Лен інської міжрайонної державн ої податкової інспекції у м. Л уганську від 10 серпня 2011 року № 40577/28-517 та №40374/28-517.

В решті позовних вимог відм овити.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Промінвест Україна-2 010» (ідентифікаційний код 37287358, м ісцезнаходження: 91047, м. Лугансь к, вул. Оборонна, буд. 99-В) судові витрати зі сплати судового з бору в сумі 1,70 грн. (одна гривня сімдесят копійок).

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Згідно з частиною 3 статті 16 0 КАС України постанова склад ена у повному обсязі 26 вересня 2011 року.

Суддя Р.С. Твердохліб

Дата ухвалення рішення19.09.2011
Оприлюднено18.10.2011
Номер документу18614854
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7214/11/1270

Ухвала від 25.08.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Р.С. Твердохліб

Ухвала від 17.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 17.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 17.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 07.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 29.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва І. А.

Постанова від 19.09.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Р.С. Твердохліб

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні