Постанова
від 29.09.2011 по справі 2а-8304/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

29 вересня 2011 року Справа № 2а-8304/11/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

головуючого судді: Лагутін а А.А.,

при секретарі судового зас ідання: Рязанській Є. О.

за участю

представника позивача: О СОБА_1 (довіреність № 4 від 20.07.20 11 року);

представника відповідача не з'явився;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у у м.Луганську адміністрати вну справу за адміністративн им позовом Сватівської міжра йонної державної податкової інспекції Луганської област і до дочірнього підприємства «Сватівська нафтобаза» Публ ічного акціонерного товарис тва «Луганськнафтопродукт» про стягнення заборгованост і з податку з доходів фізични х осіб в сумі 14615,69 грн., -

В С Т А Н О В И В:

20 вересня 2011 року Сватівська міжрайонна державна податко ва інспекція Луганської обла сті (далі - Позивач) звернувс я до суду з позовом до дочірнь ого підприємства «Сватівськ а нафтобаза» Публічного акці онерного товариства «Луганс ькнафтопродукт» (далі - Відпо відач), в обґрунтування якого зазначив наступне.

Сватівською міжрайонною д ержавною податковою інспекц ією Луганської області було проведено документальну пла нову виїзну перевірку з пита нь повноти обчислення та сво єчасності внесення до бюджет у сум податку з доходів фізич них осіб, дотримання вимог по даткового законодавства за п еріод з 01.07.2008 року по 30.06.2011 року від повідача. За результатами пе ревірки складено довідку № 55/1 7/03484116 від 08.09.2011 року, якою було зафі ксовано наявність заборгова ності по сплаті податку з дох одів фізичних осіб у сумі 14615, 96 грн. Таким чином станом на 08.09.201 1 року дочірнє підприємство « Сватівська нафтобаза» Публі чного акціонерного товарист ва «Луганськнафтопродукт» в порушення норм податкового законодавства має несплачен у заборгованість сплаті пода тку з доходів фізичних осіб у сумі 14615, 96 грн. Оскільки сума за боргованості добровільно ві дповідачем не сплачена, пози вач просив стягнути з відпов ідача зазначену суму.

Представник позивача у суд овому засіданні позов підтри мав, просив задовольнити вим оги у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не прибув. З аявою від 28.09.2011 року (вх.. № 36641) від повідач позовні вимоги визна в повністю та просить розгля нути справу без їх участі.

Вислухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сто ронами доказів, оцінивши док ази відповідно до вимог ст.ст . 69-72 КАС України, суд вважає за н еобхідне задовольнити позо вні вимоги з наступних підст ав.

Судом встановлено, що дочір нє підприємство «Сватівська нафтобаза» Публічного акціо нерного товариства «Лугансь кнафтопродукт» є юридичною особою (код ЄДРПОУ 03484116), перебу ває на обліку в Сватівській м іжрайонній державній податк овій інспекції Луганської об ласті за № 1 з 10.01.1997 року (аркуш сп рави 21).

Згідно довідки позивача № 55 /17/03484116 від 08.09.2011 року в період з 22.08.2011 року по 05.09.2011 року було проведен о документальну планову виїз ну перевірку з питань повнот и обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум пода тку з доходів фізичних осіб, д отримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.2 008 року по 30.06.2011 року (аркуш справ и 16-19). Результатами перевірки в становлено, що дочірнім підп риємством «Сватівська нафто база» Публічного акціонерно го товариства «Луганськнафт опродукт» порушено порядок сплати податку з доходів фіз ичних осіб, який передбачено ст. 16 Законом України «Про под аток з доходів фізичних осіб » № 889-IV від 22.05.2003 року (далі - Зако н № 889), у зв'язку з несвоєчасни м перерахування податку з до ходів фізичних осіб до бюдже ту у сумі 14615, 69 грн.

01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПК України ), який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов'язки, компетенцію контрол юючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства.

Проте, оскільки правовідно сини щодо наслідків несплати платником податків - відпо відачем у даній адміністрати вній справі, виникли до набра ння чинності ПК України, суд п риходить до висновку, що в дан ому випадку при розгляді спр ави слід застосувати норми р аніше діючого законодавства .

Дочірнє підприємство «Сва тівська нафтобаза» Публічно го акціонерного товариства « Луганськнафтопродукт» відп овідно до пункту 1.15 статті 1 Зак ону № 889 є податковим агентом (п одатковим агентом є юридична особа (її філія, відділення, і нший відокремлений підрозд іл) або фізична особа чи предс тавництво нерезидента - юрид ичної особи, які незалежно ві д їх організаційно-правового статусу та способу оподатку вання іншими податками зобов 'язані нараховувати, утримув ати та сплачувати цей подато к до бюджету від імені та за ра хунок платника податку, вест и податковий облік та подава ти податкову звітність подат ковим органам відповідно до закону, а також нести відпові дальність за порушення норм цього Закону).

Згідно із пунктом 19.2 статті 1 9 Закону № 889 (який був чинним на дату виникнення спірних пра вовідносин) особи, які відпов ідно до цього Закону мають ст атус податкових агентів, зоб ов'язані, зокрема, своєчасно т а повністю нараховувати, утр имувати та сплачувати (перер аховувати) до бюджету подато к з доходу, який виплачується на користь платника податку та оподатковується до або пі д час такої виплати та за її ра хунок, надавати у строки, вста новлені законом для податков ого кварталу, якщо інше не виз начено нормами цього Закону, податковий розрахунок сум д оходу, нарахованого (сплачен ого) на користь платників под атку, а також сум утриманого з них податку податковому орг ану за місцем свого розташув ання, надавати податковому о ргану інші відомості з питан ь оподаткування доходів окре мого платника податку в обся гах та за процедурою, визначе ною цим Законом та Законом Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами».

Порядок нарахування, утрим ання та сплати (перерахуванн я) податку з доходів фізичних осіб до бюджету врегульован о статтею 8 Закону № 889.

Відповідно до підпунктів 8.1 .1, 8.1.2 та 8.1.4 пункту 8.1 статті 8 Закон у № 889:

- податковий агент, який нар аховує (виплачує) оподаткову ваний дохід на користь платн ика податку, утримує податок від суми такого доходу за йог о рахунок, використовуючи ст авку податку, визначену у від повідних пунктах статті 7 цьо го Закону;

- податок підлягає сплаті (п ерерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваног о доходу єдиним платіжним до кументом, банки не мають прав а приймати платіжні документ и на виплату доходу, які не пер едбачають сплати (перерахува ння) цього податку до бюджету . Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплач ується платнику податку осо бою, що його нараховує, то пода ток, який підлягає утриманню з такого нарахованого доход у, підлягає сплаті (перерахув анню) до бюджету у строки, вста новлені законом для місячног о податкового періоду;

- якщо оподатковуваний дохі д виплачується у негрошовій формі чи готівкою з каси рези дента, то податок сплачуєтьс я (перераховується) до бюджет у протягом банківського дня, наступного за днем такої вип лати.

До складу загального місяч ного оподатковуваного доход у згідно із підпунктом 4.2.1 пунк ту 4.2 статті 4 Закону № 889 включаю ться доходи у вигляді заробі тної плати, інші виплати та ви нагороди, нараховані (виплач ені) платнику податку відпов ідно до умов трудового або ци вільно-правового договору.

При нарахуванні доходів у в игляді заробітної плати об'є кт оподаткування згідно із п унктом 3.5 статті 3 Закону № 889 ви значається як нарахована сум а такої заробітної плати, зме ншена на суму збору до Пенсій ного фонду України та внескі в до фондів загальнообов'язк ового державного соціальног о страхування, які відповідн о до закону справляються за р ахунок доходу найманої особи .

Контроль за правильністю т а своєчасністю сплати податк у з доходів фізичних осіб від повідно підпункту 16.3.4 пункту 16 .3 статті 16 Закону № 889 здійснює податковий орган за місцезна ходженням юридичної особи аб о її уповноваженого підрозді лу.

Згідно із підпунктом 16.3.5 пун кту 16.3 статті 16 Закону № 889 відпо відальність за своєчасне та повне перерахування сум пода тку до відповідного місцевог о бюджету несе юридична особ а або її уповноважений підро зділ, що нараховує (виплачує) о податковуваний дохід.

Питання фінансової відпов ідальності за порушення норм Закону № 889 врегульовано у ста тті 20 цього Закону.

Згідно із підпунктом «а» пу нкту 20.2 статті 20 Закону № 889 при п орушенні правил нарахування , утримання та сплати до бюдже ту податку з доходів платник а податку, що здійснюються ос обами, визначеними цим Закон ом податковими агентами, фін ансово відповідальними є под аткові агенти.

Згідно із підпунктом «а» пі дпункту 20.3.1 пункту 20.3 статті 20 За кону № 889 особами, відповідаль ними за погашення суми подат кового зобов'язання або пода ткового боргу з цього податк у, при нарахуванні податку ос обою, на яку покладається від повідальність за таке нараху вання, утримання та сплату (пе рерахування) податку до бюдж ету згідно з нормами цього За кону, - є така особа - податкови й агент.

У разі коли податковий аген т до або під час виплати доход у на користь платника податк у не здійснює нарахування, ут римання або сплату (перераху вання) цього податку, відпові дальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виника є внаслідок таких дій, поклад ається на такого податкового агента. При цьому платник под атку - отримувач таких доході в звільняється від обов'язкі в погашення такої суми подат кових зобов'язань або податк ового боргу (підпункт 20.3.2 пункт у 20.3 статті 20 Закону № 889).

Частиною 1, 3 статті 136 Кодексу адміністративного судочинс тва України позивач може від мовитися від адміністративн ого позову, а відповідач - виз нати адміністративний позов протягом всього часу судово го розгляду, зробивши усну за яву. Якщо відмову від адмініс тративного позову чи визнанн я адміністративного позову в икладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява при єднується до справи.

Судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративн ого позову, визнанням адміні стративного позову чи примир енням сторін ухвалюється за правилами, встановленими ста ттями 112, 113 цього Кодексу.

Відповідно до частин 1, 3 стат ті 112 Кодексу адміністративно го судочинства України позив ач може відмовитися від адмі ністративного позову повніс тю або частково, а відповідач - визнати адміністративний п озов повністю або частково. В ідмова від адміністративног о позову чи визнання адмініс тративного позову під час пі дготовчого провадження мают ь бути викладені в адресован ій суду письмовій заяві, яка п риєднується до справи.

У разі часткового визнання адміністративного позову ві дповідачем і прийняття його судом може бути прийнята пос танова суду про задоволення визнаних відповідачем позов них вимог відповідно до стат ті 164 цього Кодексу. У разі повн ого визнання відповідачем ад міністративного позову і при йняття його судом приймаєтьс я постанова суду про задовол ення адміністративного позо ву.

Згідно частини 4 статті 112 Код ексу адміністративного судо чинства України суд не прийм ає відмови від адміністратив ного позову, визнання адміні стративного позову і продовж ує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача а бо відповідача суперечать за кону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Підстав для неприйняття ви знання позовних вимог відпов ідачем суд не вбачає.

Враховуючи те, що від повідач за час судового розг ляду справи у добровільному порядку заборгованість з под атку з доходів фізичних осіб у розмірі 14615, 69 грн. не сплатив, п озовні вимоги визнаються суд ом обґрунтованими, доведеним и і такими, що підлягають повн ому задоволенню.

Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 Кодексу адміністра тивного судочинства України , а також те, що прокурор та поз ивач відповідно до пунктів 15 т а 30 частини 1 статті 4 Декрету Ка бінету Міністрів України від 21 січня 1993 року № 7-93 «Про державн е мито» від сплати державног о мита (судового збору) звільн ені, судові витрати у цій спра ві не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у спра вах, в яких позивачем є суб'є кт владних повноважень, а від повідачем - фізична чи юридич на особа, судові витрати, здій снені позивачем, з відповіда ча не стягуються.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71 , 87, 94, 158-163 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов Сватівської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії Луганської області до доч ірнього підприємства «Сваті вська нафтобаза» Публічного акціонерного товариства «Лу ганськнафтопродукт» про стя гнення заборгованості з пода тку з доходів фізичних осіб в сумі 14615,69 грн. задовольнити пов ністю.

Стягнути з дочірнього підп риємства «Сватівська нафтоб аза» Публічного акціонерног о товариства «Луганськнафто продукт» (ідентифікаційний к од 03484116, місцезнаходження: 92600, Лу ганська область, Сватівський район, м. Сватове, пров. Роз'ї здний, б.32а) на користь Державн ого бюджету України (реєстра ційний рахунок № 614101000027/0, отримув ач УДК м. Луганська, МФО 348013) забо ргованість по податку з дохо дів фізичних осіб у розмірі 146 15,69 грн. (чотирнадцять тисяч шіс тсот п'ятнадцять гривень 69 коп ійок).

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанову у повному обсязі складено та підписано 03 жовтн я 2011 року.

Суддя А.А. Лагутін

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.09.2011
Оприлюднено19.10.2011
Номер документу18615444
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8304/11/1270

Постанова від 29.09.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.А. Лагутін

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні