Категорія №8.3.2
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 жовтня 2011 року Справа № 2а-7942/11/1270
Суддя Луганського окружно го адміністративного суду Тв ердохліб Р.С., розглянувши у м. Луганську в порядку скороче ного провадження адміністра тивну справу за адміністрати вним позовом державної подат кової інспекції в Артемівськ ому районі у м. Луганську до гр омадської організації «Циві льний альянс місцевого самов рядування» про припинення юр идичної особи,
ВСТАНОВИВ:
08 вересня 2011 року пози вач звернувся до Луганського окружного адміністративног о суду з позовом, в якому проси ть припинити юридичну особу - громадської організації « Цивільний альянс місцевого с амоврядування» (ідентифікац ійний код 36561507), у зв' язку з тим , що відповідач в порушення ви мог пунктів 1, 2 та 3 частини 1 ста тті 9 Закону України від 25 черв ня 1991 року № 1251-XII «Про систему опо даткування» та частини 8 стат ті 19 Господарського кодексу У країни не подає до ДПІ в Артем івському районі у м. Луганськ у протягом року податкові де кларації, бухгалтерську звіт ність та інші документи і від омості, пов' язані з обчисле нням і сплатою податків і збо рів, а саме, податкові деклара ції, розрахунки та баланс з дн я реєстрації.
Відповідач повідомлений н алежним чином про відкриття провадження у скороченому пр овадженні, що підтверджуєтьс я повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулося на адресу Луган ського окружного адміністра тивного суду з відміткою «за зазначеною адресою не прожи ває, така організація відсут ня» (арк. справи 15-16).
Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС Укр аїни розписку про одержання повістки (повістку у разі нем ожливості вручити її адресат у чи відмови адресата її одер жати) належить негайно повер нути до адміністративного су ду. У разі повернення поштово го відправлення із повісткою , яка не вручена адресату з нез алежних від суду причин, вваж ається, що така повістка вруч ена належним чином.
У встановлений судом строк відповідачем не подано ані з аперечень проти позову, ані з аяви про визнання позовних в имог.
Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає, що позов підляг ає задоволенню повністю з та ких підстав.
Громадська організація «Ц ивільний альянс місцевого са моврядування» (ідентифікаці йний код 36561507) зареєстрована ви конавчим комітетом Луганськ ої міської ради Луганської о бласті 19 червня 2009 року свідоцт во про реєстрацію юридичної особи № 485943, включення відомост ей про юридичну особу до Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців 19 червня 2009 року за № 1 382 102 0000 016345 (арк. справи 6, 10). На облік у відповідач перебуває в ДПІ в Артемівському районі в м. Лу ганську з 23 червня 2009 року, що пі дтверджується висновком ДПІ Артемівського району в м. Луг анську (арк. справи 3).
Юридичні особи відповідно до вимог пунктів 1, 2, 3 частини 1 с татті 9 Закону України від 25 че рвня 1991 року № 1251-XII «Про систему о податкування» (який був чинн им на дату виникнення спірни х правовідносин та звернення до суду з даним позовом) зобов ' язані вести бухгалтерськи й облік, складати звітність п ро фінансово-господарську ді яльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встано влені законами; подавати до д ержавних податкових органів та інших державних органів в ідповідно до законів деклара ції, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов' язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (об ов' язкових платежів); сплач увати належні суми податків і зборів (обов' язкових плат ежів) у встановлені законами терміни.
Порядок, строки та умови над ання декларацій та фінансово ї звітності встановлені спец іальним податковим законода вством.
Відповідно до статті 33 Зако ну України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців» юридична о соба припиняється в результа ті передання всього свого ма йна, прав та обов' язків інши м юридичним особам - правонас тупникам у результаті злиття , приєднання, поділу, перетвор ення (реорганізації) або в рез ультаті ліквідації за рішенн ям, прийнятим засновниками (у часниками) юридичної особи а бо уповноваженим ними органо м, за судовим рішенням або за р ішенням органу державної вла ди, прийнятим у випадках, пере дбачених законом.
У відповідності із частино ю 2 статті 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів» підставами для постановл ення судового рішення щодо п рипинення юридичної особи, щ о не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є:
- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;
- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;
- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;
- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Висновком ДПІ Артемівсько го району в м. Луганську підтв ерджується, що звітність до Д ПІ в Артемівському районі у м . Луганську взагалі не надава лась (арк. справи 3).
Відповідно до частини 1 стат ті 33 Закону України від 15 травн я 2003 року № 755-IV «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців» де ржавна реєстрація припиненн я юридичної особи проводитьс я у разі постановлення судов ого рішення щодо припинення юридичної особи.
Підставами для постановле ння судового рішення про при пинення юридичної особи, зок рема, є неподання протягом ро ку органам державної податко вої служби податкових деклар ацій, документів фінансової звітності відповідно до зако ну та наявність в Єдиному дер жавному реєстрі юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців запису про відсутність ю ридичної особи за вказаним ї ї місцезнаходженням (абзац 5 т а 6 частини 2 статті 38 Закону Укр аїни від 15 травня 2003 року № 755-IV «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців»).
Згідно з пунктом 17 статті 11 З акону України від 04 грудня 1990 р оку № 509-XII «Про державну податк ову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенц ії та у порядку, встановлених законами України, мають прав о звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною з аявою) про скасування держав ної реєстрації суб' єкта під приємницької діяльності.
Відповідно до пункту 8.6 розд ілу 8 Порядку обліку платникі в податків, зборів (обов'язков их платежів), затвердженого н аказом Державної податкової адміністрації України від 19 л ютого 1998 року № 80 (в редакції нак азу Державної податкової адм іністрації України від 17 лист опада 1998 року № 552) і зареєстрова ного в Міністерстві юстиції України 16 березня 1998 року за № 172 /2612 (який був чинним на дату вин икнення спірних правовіднос ин та звернення до суду з дани м позовом), якщо платник подат ків не має заборгованості пе ред бюджетом, та у разі непода ння протягом одного року в ор гани державної податкової сл ужби податкових декларацій, документів податкової звітн ості, то керівник органу держ авної податкової служби прий має рішення у вигляді розпор ядження відносно платника по датків - про звернення до су ду або господарського суду і з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстр ації платника податків, пост ановлення судового рішення п ро припинення юридичної особ и чи підприємницької діяльно сті фізичної особи - підприєм ця.
Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи - підприємця на під ставі Закону України від 15 тра вня 2003 року № 755-IV «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» , оскільки відповідно до прик інцевих положень зазначеног о Закону, який набрав чинност і з 01 липня 2004 року, закони та нор мативно-правові акти, прийня ті до набрання чинності цим З аконом, діють у частині, що не суперечить цьому закону.
Такий висновок можливо зро бити на підставі аналізу пол ожень пункту 3 частини 1 статті 10 Закону України від 04 грудня 1 990 року № 509-XII “Про державну пода ткову службу в Україні", відпо відно до якого до функцій под аткових органів належить кон тролювання своєчасності под ання платниками податків бух галтерських звітів і балансі в, податкових декларацій, роз рахунків та інших документів , пов'язаних з обчисленням под атків, інших платежів, а також перевірка достовірності цих документів щодо правильност і визначення об'єктів оподат кування і обчислення податкі в, інших платежів. Застосуван ня наслідків, передбачених З аконом України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців» за неп одання декларацій та фінансо вої звітності можливо лише н а підставі рішення суду.
Крім того, відповідно до при кінцевих положень зазначено го Закону, який набрав чиннос ті з 01 липня 2004 року, закони та но рмативно-правові акти, прийн яті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що н е суперечить цьому закону.
За таких обставин суд вважа є, що в судовому засіданні зна йшли підтвердження підстави для припинення юридичної ос оби.
Відповідно до частини 1 стат ті 38 Закону України від 15 травн я 2003 року № 755-IV «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців» су д, який постановив рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов'язане з банкрутств ом юридичної особи, у день наб рання таким рішенням законно ї сили направляє його копію д ержавному реєстратору за міс цезнаходженням юридичної ос оби для внесення до Єдиного д ержавного реєстру запису про судове рішення.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до п ункту 15 частини 1 статті 4 Декре ту Кабінету Міністрів Україн и від 21 січня 1993 року № 7-93 “Про дер жавне мито ” від сплати держа вного мита (судового збору) зв ільнений, судові витрати у ці й справі не підлягають стягн енню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.
Керуючись статтями 33, 38 Закон у України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців», статтею 9 З акону України від 25 червня 1991 р оку № 1251-XII «Про систему оподатк ування», статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 105, 158-163, 167 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов за довольнити повністю.
Припинити юридичну особу - громадської організації «Ци вільний альянс місцевого сам оврядування» (ідентифікацій ний код 36561507, місцезнаходження : 91038, м. Луганськ, вул. 1-а Цементна , буд. 1в), яке зареєстровано вик онавчим комітетом Лугансько ї міської ради 19 червня 2009 року , свідоцтво про державну реєс трацію юридичної особи № 485943, в ключення відомостей про юрид ичну особу до Єдиного держав ного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 19 червня 2009 року за № 1 382 102 0000 016345.
У день набрання постановою законної сили направити її к опію державному реєстратору за місцезнаходженням юридич ної особи (виконавчий коміте т Луганської міської ради Лу ганської області, місцезнахо дження: 91000, м. Луганськ, вул. Коцю бинського, буд. 14) для внесення до Єдиного державного реєст ру запису про судове рішення щодо припинення юридичної о соби.
Постанова, прийнята у скоро ченому провадженні, крім вип адків її оскарження в апеляц ійному порядку, є остаточною .
Постанова за результатами скороченого провадження мож е бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Дон ецького апеляційного адміні стративного суду.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку т акож іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтер еси чи обов'язки.
Строк для подання апеляцій ної скарги стороною або іншо ю особою, яка брала участь у сп раві, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
У разі оскарження в апеляці йному порядку постанови, при йнятої у скороченому провадж енні, ухвала суду апеляційно ї інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не п ідлягає.
Суддя Р.С. Твердохліб
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2011 |
Оприлюднено | 19.10.2011 |
Номер документу | 18615452 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Р.С. Твердохліб
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні