Постанова
від 03.10.2011 по справі 2а-7942/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.3.2

ПОСТАНОВА

Іменем України

03 жовтня 2011 року Справа № 2а-7942/11/1270

Суддя Луганського окружно го адміністративного суду Тв ердохліб Р.С., розглянувши у м. Луганську в порядку скороче ного провадження адміністра тивну справу за адміністрати вним позовом державної подат кової інспекції в Артемівськ ому районі у м. Луганську до гр омадської організації «Циві льний альянс місцевого самов рядування» про припинення юр идичної особи,

ВСТАНОВИВ:

08 вересня 2011 року пози вач звернувся до Луганського окружного адміністративног о суду з позовом, в якому проси ть припинити юридичну особу - громадської організації « Цивільний альянс місцевого с амоврядування» (ідентифікац ійний код 36561507), у зв' язку з тим , що відповідач в порушення ви мог пунктів 1, 2 та 3 частини 1 ста тті 9 Закону України від 25 черв ня 1991 року № 1251-XII «Про систему опо даткування» та частини 8 стат ті 19 Господарського кодексу У країни не подає до ДПІ в Артем івському районі у м. Луганськ у протягом року податкові де кларації, бухгалтерську звіт ність та інші документи і від омості, пов' язані з обчисле нням і сплатою податків і збо рів, а саме, податкові деклара ції, розрахунки та баланс з дн я реєстрації.

Відповідач повідомлений н алежним чином про відкриття провадження у скороченому пр овадженні, що підтверджуєтьс я повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулося на адресу Луган ського окружного адміністра тивного суду з відміткою «за зазначеною адресою не прожи ває, така організація відсут ня» (арк. справи 15-16).

Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС Укр аїни розписку про одержання повістки (повістку у разі нем ожливості вручити її адресат у чи відмови адресата її одер жати) належить негайно повер нути до адміністративного су ду. У разі повернення поштово го відправлення із повісткою , яка не вручена адресату з нез алежних від суду причин, вваж ається, що така повістка вруч ена належним чином.

У встановлений судом строк відповідачем не подано ані з аперечень проти позову, ані з аяви про визнання позовних в имог.

Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає, що позов підляг ає задоволенню повністю з та ких підстав.

Громадська організація «Ц ивільний альянс місцевого са моврядування» (ідентифікаці йний код 36561507) зареєстрована ви конавчим комітетом Луганськ ої міської ради Луганської о бласті 19 червня 2009 року свідоцт во про реєстрацію юридичної особи № 485943, включення відомост ей про юридичну особу до Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців 19 червня 2009 року за № 1 382 102 0000 016345 (арк. справи 6, 10). На облік у відповідач перебуває в ДПІ в Артемівському районі в м. Лу ганську з 23 червня 2009 року, що пі дтверджується висновком ДПІ Артемівського району в м. Луг анську (арк. справи 3).

Юридичні особи відповідно до вимог пунктів 1, 2, 3 частини 1 с татті 9 Закону України від 25 че рвня 1991 року № 1251-XII «Про систему о податкування» (який був чинн им на дату виникнення спірни х правовідносин та звернення до суду з даним позовом) зобов ' язані вести бухгалтерськи й облік, складати звітність п ро фінансово-господарську ді яльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встано влені законами; подавати до д ержавних податкових органів та інших державних органів в ідповідно до законів деклара ції, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов' язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (об ов' язкових платежів); сплач увати належні суми податків і зборів (обов' язкових плат ежів) у встановлені законами терміни.

Порядок, строки та умови над ання декларацій та фінансово ї звітності встановлені спец іальним податковим законода вством.

Відповідно до статті 33 Зако ну України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців» юридична о соба припиняється в результа ті передання всього свого ма йна, прав та обов' язків інши м юридичним особам - правонас тупникам у результаті злиття , приєднання, поділу, перетвор ення (реорганізації) або в рез ультаті ліквідації за рішенн ям, прийнятим засновниками (у часниками) юридичної особи а бо уповноваженим ними органо м, за судовим рішенням або за р ішенням органу державної вла ди, прийнятим у випадках, пере дбачених законом.

У відповідності із частино ю 2 статті 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів» підставами для постановл ення судового рішення щодо п рипинення юридичної особи, щ о не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є:

- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;

- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;

- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;

- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Висновком ДПІ Артемівсько го району в м. Луганську підтв ерджується, що звітність до Д ПІ в Артемівському районі у м . Луганську взагалі не надава лась (арк. справи 3).

Відповідно до частини 1 стат ті 33 Закону України від 15 травн я 2003 року № 755-IV «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців» де ржавна реєстрація припиненн я юридичної особи проводитьс я у разі постановлення судов ого рішення щодо припинення юридичної особи.

Підставами для постановле ння судового рішення про при пинення юридичної особи, зок рема, є неподання протягом ро ку органам державної податко вої служби податкових деклар ацій, документів фінансової звітності відповідно до зако ну та наявність в Єдиному дер жавному реєстрі юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців запису про відсутність ю ридичної особи за вказаним ї ї місцезнаходженням (абзац 5 т а 6 частини 2 статті 38 Закону Укр аїни від 15 травня 2003 року № 755-IV «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців»).

Згідно з пунктом 17 статті 11 З акону України від 04 грудня 1990 р оку № 509-XII «Про державну податк ову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенц ії та у порядку, встановлених законами України, мають прав о звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною з аявою) про скасування держав ної реєстрації суб' єкта під приємницької діяльності.

Відповідно до пункту 8.6 розд ілу 8 Порядку обліку платникі в податків, зборів (обов'язков их платежів), затвердженого н аказом Державної податкової адміністрації України від 19 л ютого 1998 року № 80 (в редакції нак азу Державної податкової адм іністрації України від 17 лист опада 1998 року № 552) і зареєстрова ного в Міністерстві юстиції України 16 березня 1998 року за № 172 /2612 (який був чинним на дату вин икнення спірних правовіднос ин та звернення до суду з дани м позовом), якщо платник подат ків не має заборгованості пе ред бюджетом, та у разі непода ння протягом одного року в ор гани державної податкової сл ужби податкових декларацій, документів податкової звітн ості, то керівник органу держ авної податкової служби прий має рішення у вигляді розпор ядження відносно платника по датків - про звернення до су ду або господарського суду і з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстр ації платника податків, пост ановлення судового рішення п ро припинення юридичної особ и чи підприємницької діяльно сті фізичної особи - підприєм ця.

Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи - підприємця на під ставі Закону України від 15 тра вня 2003 року № 755-IV «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» , оскільки відповідно до прик інцевих положень зазначеног о Закону, який набрав чинност і з 01 липня 2004 року, закони та нор мативно-правові акти, прийня ті до набрання чинності цим З аконом, діють у частині, що не суперечить цьому закону.

Такий висновок можливо зро бити на підставі аналізу пол ожень пункту 3 частини 1 статті 10 Закону України від 04 грудня 1 990 року № 509-XII “Про державну пода ткову службу в Україні", відпо відно до якого до функцій под аткових органів належить кон тролювання своєчасності под ання платниками податків бух галтерських звітів і балансі в, податкових декларацій, роз рахунків та інших документів , пов'язаних з обчисленням под атків, інших платежів, а також перевірка достовірності цих документів щодо правильност і визначення об'єктів оподат кування і обчислення податкі в, інших платежів. Застосуван ня наслідків, передбачених З аконом України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців» за неп одання декларацій та фінансо вої звітності можливо лише н а підставі рішення суду.

Крім того, відповідно до при кінцевих положень зазначено го Закону, який набрав чиннос ті з 01 липня 2004 року, закони та но рмативно-правові акти, прийн яті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що н е суперечить цьому закону.

За таких обставин суд вважа є, що в судовому засіданні зна йшли підтвердження підстави для припинення юридичної ос оби.

Відповідно до частини 1 стат ті 38 Закону України від 15 травн я 2003 року № 755-IV «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців» су д, який постановив рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов'язане з банкрутств ом юридичної особи, у день наб рання таким рішенням законно ї сили направляє його копію д ержавному реєстратору за міс цезнаходженням юридичної ос оби для внесення до Єдиного д ержавного реєстру запису про судове рішення.

Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до п ункту 15 частини 1 статті 4 Декре ту Кабінету Міністрів Україн и від 21 січня 1993 року № 7-93 “Про дер жавне мито ” від сплати держа вного мита (судового збору) зв ільнений, судові витрати у ці й справі не підлягають стягн енню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.

Керуючись статтями 33, 38 Закон у України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців», статтею 9 З акону України від 25 червня 1991 р оку № 1251-XII «Про систему оподатк ування», статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 105, 158-163, 167 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов за довольнити повністю.

Припинити юридичну особу - громадської організації «Ци вільний альянс місцевого сам оврядування» (ідентифікацій ний код 36561507, місцезнаходження : 91038, м. Луганськ, вул. 1-а Цементна , буд. 1в), яке зареєстровано вик онавчим комітетом Лугансько ї міської ради 19 червня 2009 року , свідоцтво про державну реєс трацію юридичної особи № 485943, в ключення відомостей про юрид ичну особу до Єдиного держав ного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 19 червня 2009 року за № 1 382 102 0000 016345.

У день набрання постановою законної сили направити її к опію державному реєстратору за місцезнаходженням юридич ної особи (виконавчий коміте т Луганської міської ради Лу ганської області, місцезнахо дження: 91000, м. Луганськ, вул. Коцю бинського, буд. 14) для внесення до Єдиного державного реєст ру запису про судове рішення щодо припинення юридичної о соби.

Постанова, прийнята у скоро ченому провадженні, крім вип адків її оскарження в апеляц ійному порядку, є остаточною .

Постанова за результатами скороченого провадження мож е бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Дон ецького апеляційного адміні стративного суду.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку т акож іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтер еси чи обов'язки.

Строк для подання апеляцій ної скарги стороною або іншо ю особою, яка брала участь у сп раві, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

У разі оскарження в апеляці йному порядку постанови, при йнятої у скороченому провадж енні, ухвала суду апеляційно ї інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не п ідлягає.

Суддя Р.С. Твердохліб

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2011
Оприлюднено19.10.2011
Номер документу18615452
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7942/11/1270

Постанова від 03.10.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Р.С. Твердохліб

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні