Постанова
від 22.09.2011 по справі 2а-7984/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

22 вересня 2011 року Справа № 2а-7984/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

головуючого - судді Качур іної Л.С.,

за участю секретаря судово го засідання - Горобець В.О.

в присутності сторін:

від позивача: ОСОБА_1 , довіреність від 02 листопада 2010 року № 30

від відповідача: не прибу в

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у місті Лу ганську справу за адміністра тивним позовом Сватівської м іжрайонної державної податк ової інспекції Луганської об ласті до Приватного підприєм ства «Агроюр ТР» про стягнен ня коштів в сумі 1206,88 грн.,-

В С Т А Н О В И В :

12 вересня 2011 року до Луганськ ого окружного адміністратив ного суду надійшов адміністр ативний позов Сватівської мі жрайонної державної податко вої інспекції до Товариства з обмеженою відповідальніст ю “Колібрі” про стягнення ко штів в сумі 1206,88 грн. в рахунок по гашення податкового боргу.

В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що на адресу Приватного підприємства «Аг роюр ТР» виставлено першу по даткову вимогу від 07 грудня 2009 року № 1/115, яку відповідач отрим ав 07 грудня 2009 року та направле но другу податкову вимогу ві д 07 січня 2010 року за № 2/8, яку відпо відач отримав 07 січня 2010 року з а № 2/8 отриману платником пода тків 07 січня 2010 року.

10 листопада 2010 року Луганськ им окружним адміністративни м судом у справі № 2а-7652/10/1270 за поз овом Сватівської міжрайонно ї державної податкової інспе кції Луганської області до П риватного підприємства «Агр оюр ТР» про стягнення суми по даткового боргу по податку н а прибуток підприємств у роз мірі 355,00 грн. , який утворився ст аном на 27 вересня 2010 року було в инесено постанову про задово лення позовних вимог Сватівс ької міжрайонної державної п одаткової інспекції Лугансь кої області 23 травня 2011 року в п овному обсязі та 21 грудня 2010 ро ку видано виконавчий лист по справі.

23 травня 2011 року відповідно д о акту перевірки № 245/15/35130397 від 13 к вітня 2011 року по відношенню до ПП «Агроюр ТР» було складено та надіслано повідомлення-р ішення за № 0000201510 за платеже м по сплаті податку на прибут ок підприємства на суму 171,00 грн .

27 липня 2011 року відповідно до акту перевірки № 361/15/35130397 від 16 че рвня 2011 року по відношенню до П П «Агроюр ТР» було складено т а надіслано повідомлення-ріш ення за № 0000401510 за платежем п о сплаті податку на прибуток підприємства на суму 1020,00 грн.

Станом на 25 серпня 2011 року При ватного підприємства «Агрою р ТР» в порушення вищезазнач ених норм допустило податков ий борг, який утворився за пер іод з 28 вересня 2010 року по 25 серп ня 2011 року на загальну суму 1206,88 г рн., в тому числі 1191,00 грн. - сума боргу з податку на прибуток п ідприємства та 15,88 грн. - пеня.

В судове засідання прибув п редставник позивача, який пр осив задовольнити позовні ви моги в повному обсязі.

В судове засідання не прибу в відповідач, який був повідо млений належним чином, причи ни неявки суду не відомі.

Відповідно до пункту 1 части ни 4 статті 128 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни у разі неприбуття відпові дача - суб'єкта владних повнов ажень, належним чином повідо мленого про дату, час і місце с удового розгляду, без поважн их причин або без повідомлен ня ним про причини неприбутт я розгляд справи не відклада ється і справу може бути вирі шено на підставі наявних у ні й доказів. Ці ж наслідки засто совуються у разі повторного неприбуття за таких самих ум ов відповідача, який не є суб'є ктом владних повноважень.

За таких обставин, відповід но до приписів статті 128 КАС Ук раїни, суд здійснює розгляд с прави на підставі наявних у н ій доказів.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сто ронами доказів, оцінивши док ази відповідно до вимог ст.ст .69-72 КАС України, суд дійшов вис новку про задоволення позову з огляду на наступне.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень, шляхом справедливог о, неупередженого та своєчас ного розгляду адміністратив них справ.

Справи за участю Державних податкових інспекцій є адмі ністративними, оскільки відп овідають вимогам статті 3 Код ексу адміністративного судо чинства України стосовно виз начення адміністративної сп рави.

Статтею 17 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и визначено, що до юрисдикції адміністративних судів відн осяться спори за зверненнями суб'єкта владних повноважен ь у випадах, встановлених Кон ституцією та законами Україн и.

Окрім того, такі справи не п ідпадають під перелік публіч но-правових справ, визначени х частиною третьою статті 17 Ко дексу адміністративного суд очинства України, на які не по ширюється компетенція адмін істративних судів.

Згідно зі ст. 6 Конституції У країни органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваженн я у встановлених цією Консти туцією межах та відповідно д о законів України.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Спеціальним законом, який в изначає статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності є Закон України “Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990р. №509-XII.

Відповідно до ч.1 ст. 13 Закон У країни “Про державну податко ву службу в Україні” від 04.12.1990р. №509-XII посадові особи органів д ержавної податкової служби з обов' язані дотримувати Кон ституції (254к/96-ВР) і законів Укр аїни, інших нормативних акті в, прав та охоронюваних закон ом інтересів громадян, підпр иємств, установ, організацій , забезпечувати виконання по кладених на органи державної податкової служби функцій т а повною мірою використовува ти надані їм права.

Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов'я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.

Судом установлено та підтв ерджується матеріалами спра ви, що Приватне підприємство “Агроюр ТР” є платником пода тку на прибуток підприємства та у зв' язку з несвоєчасною сплатою податкового зобов' язання станом на 25.08.2011 року має заборгованість перед бюджет ом з податку на прибуток підп риємств у сумі 1206,88 грн. та пені - 15,88.

Приватне підприємство “Аг роюр ТР” зареєстровано як юр идична особа Сватівської рай онною державною адміністрац ією Луганської області 21 груд ня 2007 року за № 1 374 102 0000 000544 (а. с. 4).

Відповідач перебуває на об ліку як платник податків в Св атівській МДПІ Луганської об ласті з 24 грудня 2007 року, що підт верджується довідкою про взя ття на облік платника податк ів від 01 вересня 2011 року № 66 (а. с. 5).

Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011 року, визначен о, що органи державної податк ової служби, окрім іншого, маю ть право стягувати до бюджет ів та державних цільових фон дів суми грошових зобов'язан ь та/або податкового боргу у в ипадках, порядку та розмірі, в становлених цим Кодексом, ст ягувати суми простроченої за боргованості суб'єкта господ арювання перед державою (Авт ономною Республікою Крим чи територіальною громадою міс та) за кредитом (позикою), залу ченим державою (Автономною Р еспублікою Крим чи територіа льною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Код ексом.

Таким чином, позивач є орган ом державної влади, уповнова женим здійснювати функцію ко нтролю за визначенням та спл атою платником податків, пов новаження якого на звернення до суду із позовом про стягне ння податкового боргу прямо визначені законодавством Ук раїни.

Відповідно до п. 20.1.18 ст. 20 Подат кового кодексу України держа вна податкова інспекція має право звертатися до суду щод о стягнення коштів платника податків, який має податкови й борг, з рахунків у банках, об слуговуючих такого платника , на суму податкового боргу аб о його частини.

Пунктом 16.1.4 статті 16 Податков ого кодексу України передбач ено, що платник податків зобо в'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмір ах, встановлених цим Кодексо м та законами з питань митної справи.

Підпунктом 49.18.2 пункту 49.18 ст. 49 р озділу ІІ Податкового кодекс у України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI податкові декларації, крі м випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базов ий звітний (податковий) періо д, що дорівнює календарному к варталу або календарному пів річчю (у тому числі в разі спла ти квартальних або піврічних авансових внесків) протягом 40 календарних днів, що настаю ть за останнім календарним д нем звітного (податкового) кв арталу (півріччя).

На підставі акта перевірки від 13 квітня 2011 року № 245/15-35130397 за по рушення п. 16.4 ст. 16 Закону Україн и від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР «Пр о оподаткування прибутку під приємств» зі змінами та допо вненнями податковим органом згідно із пункту 120.1 статті 120 гл ави ІІ розділу ІІ та п. 7 підроз ділу 10 розділу ХХ Перехідних П оложень Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 27 55- VI Податкового кодексу Украї ни від 02 грудня 2010 року № 2755-VI прий нято податкове повідомлення - рішення форми «Р» від 23 травн я 2011 року № 0000201510, яким збільше но суму грошового зобов' яза ння Приватному підприємству «Агроюр ТР» в розмірі 171,00 грн. (а . с. 13).

На підставі акта перевірки № 361/15/35130397 від 16.06.2011 року за порушен ня п. п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового к одексу України від 02 грудня 2010 року № 2755- VI, п. 16.4 ст. 16 Закону Украї ни від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР «П ро оподаткування прибутку пі дприємства» зі змінами та до повненнями Сватівської міжр айонної державної податково ї інспекції Луганської облас ті згідно із пунктом 120.1 статті 120 глави ІІ розділу ІІ Податко вого кодексу України від 02 гру дня 2010 року № 2755- VI прийнято подат кове повідомлення - рішення ф орми «Р» від 27 липня 2011 року № 0000401510, яким збільшено суму гро шового зобов' язання Приват ному підприємству «Агроюр ТР » в розмірі 1020 грн. (а. с. 16), яке бул о отримано відповідачем 02 сер пня 2011 року (зворотній бік а. с. 16 )

Пунктом 95.1 статті 95 Податков ого кодексу України регламен товано, що орган державної по даткової служби здійснює за платника податків і на корис ть держави заходи щодо погаш ення податкового боргу таког о платника податків шляхом с тягнення коштів, які перебув ають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом про дажу майна такого платника п одатків, яке перебуває у пода тковій заставі.

Відповідно до статті 6 Закон у України від 21 грудня 2000 року № 2181-III “Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами”у раз і коли платник податків не сп лачує узгоджену суму податко вого зобов' язання в установ лені строки, податковий орга н надсилає такому платнику п одатків податкові вимоги.

Податкові вимоги також над силаються платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суму податкових зобов' язань у встановлені законом строки, без попереднього нап равлення (вручення) податков ого повідомлення.

Податкові вимоги надсилаю ться:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

На виконання вимог Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" №21 81-III від 21.12.2000, позивачем на адресу відповідача було направлено перша податкова вимога форм и «Ю1» 07 грудня 2009 року, яку відпо відач отримав 07 грудня 2009 року та направлено другу податков у вимогу від 07 січня 2010 року за № 2/8, яку відповідач отримав 07 сі чня 2010 року за № 2/8 отриману плат ником податків 07 січня 2010 року.

Відповідно до п.87.2 ст. 87 Податк ового кодексу України джерел ами погашення податкового бо ргу платника податків є будь -яке майно такого платника по датків з урахуванням обмежен ь, визначених цим Кодексом, а т акож іншими законодавчими ак тами.

Згідно з п.95.1 ст. 95 Податкового кодексу орган державної под аткової служби здійснює за п латника податків і на корист ь держави заходи щодо погаше ння податкового боргу такого платника податків шляхом ст ягнення коштів, які перебува ють у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом пр одажу майна такого платника податків, яке перебуває у под атковій заставі.

Відповідно до п.95.2 ст. 95 Податк ового кодексу України стягне ння коштів та продаж майна пл атника податків провадяться не раніше ніж через 60 календа рних днів з дня надіслання та кому платнику податкової вим оги.

Таким чином, законодавець в становив, що саме органи пода ткової служби здійснюють за платника податку погашення п одаткового боргу шляхом стя гнення грошових коштів з рах унків банку, які обслуговуют ь платника.

Відповідачу нараховано пе ню по податку на прибуток під приємства в сумі 15,88 грн., що під тверджується зворотнім біко м облікової картки платника (а. с. 10).

Матеріалами справи підтве рджено наявність заборгован ості відповідача з податку н а прибуток підприємства в су мі 1191,00 грн., по пені - з податку на прибуток підприємства в сум і 15,88 грн., податковим органом б уло дотримано винесення пода ткових вимог, відповідачем у встановленому законом поряд ку не оскаржені податкові ви моги та на день звернення до с уду не сплачено податковий б орг, суд дійшов до висновку, що податкові вимоги є законним и та обґрунтованими та таким и, що підлягають задоволенню .

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.

Згідно ст. 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни у судовому засіданні, у як ому закінчився розгляд справ и, оголошено вступну та резол ютивну частини постанови та повідомлено представників с торін про те, що постанову у по вному обсязі буде виготовлен о протягом 5-денного строку.

Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 94, 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Св атівської міжрайонної держа вної податкової інспекції Лу ганської області до Приватно го підприємства «Агроюр ТР» про стягнення коштів в сумі 120 6,88 грн. задовольнити у повному обсязі.

Стягнути кошти Прив атного підприємства «Агроюр ТР» (92600, Луганська область, м. Св атове, вул. Пролетарська, 11, і.к. 35130397) в сумі 1206,88 грн. (одна тисяча д вісті шість гривень 88 копійок ), з якої - 1191,00 грн. (одна тисяча ст о дев' яносто одна гривня 00 ко пійок) - сума податкових зобов ' язань та 15,88 грн. (п'ятнадцять гривень 88 копійок) - пеня з раху нків у банках, що його обслуго вують.

Постанова може бути оскаржена в апеляційном у порядку до Донецького апел яційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови виг отовлено та підписано 27 верес ня 2011 року.

Суддя Л.С. Качуріна

Дата ухвалення рішення22.09.2011
Оприлюднено19.10.2011
Номер документу18615654
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7984/11/1270

Постанова від 22.09.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні