Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"03" жовтня 2011 р. № 2а- 9788/11/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Шляхова О.М.,
за участі секретаря - Беззубко А.О.,
за участі представника позивача -Воловельська Т.В. (довіреність №16152/10/10-022 від 16.09.2011р.);
за участі представника Прокуратури -Остапенко В.В. (посвідчення № 196 від 23.11.2010р.);
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Прокурора Червонозаводського району м. Харкова в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Червонозаводському районі м.Харкова до Приватного підприємства "Алва-Інвест" про стягнення заборгованості,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просить суд стягнути з Приватного підприємства «Алва-Інвест»до місцевого бюджету суму боргу по орендній сплаті за землю у розмірі 8188,76 грн., на розподільчий рахунок№34129999700011 УДК Червонозаводського району, 24134627 банк ГУ ДКУ в Харківській області, 851011.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ПП "Алва-Інвест" перебуває на податковому обліку як платник окремих видів податків в Державній податковій інспекції у Червонозаводському районі м. Харкова. Відповідно до податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності поданої 28 січня 2011 року до Державної податкової інспекції у Червонозаводському районі м. Харкова та зареєстрованою за № 528, платником самостійно нарахована орендна плата на 2011 рік у розмірі 8248,48 грн. за місяць, а всього за 2011 рік 98981,76 грн. В порушення зазначеної норми відповідач не сплатив самостійно узгодженої суми податкових зобов'язань з орендної плати за землю комунальної та державної власності, у зв'язку з чим, заборгованість становить 12267,24 грн. У зв'язку з непогашенням узгодженої суми податкового зобов'язання протягом граничного строку її сплати ДПІ у Червонозаводському районі м. Харкова направило боржнику податкову вимогу від 31.05.2011 № 804, яка була надіслана відповідачу поштою та яку Укрпоштою було повернуто до ДПІ у Червонозаводському районі в зв'язку із закінченням терміну зберігання.
ПП «Алва-Інвест», в порушення умов договору орендна плата за землю вноситься несвоєчасно та не в повному обсязі, заборгованість з орендної плати за користування земельними ділянками становить 12267,24 грн та на теперішній час є несплаченою
Прокурор та представник позивача, посилаючись на факти, викладені в позовній заяві у судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі та просили суд позов задовольнити.
Відповідач в судові засідання свого представника не направив, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, але конверт з поштовим відправленням був повернутий до суду у зв'язку із закінченням терміну зберігання, причин неприбуття суду не повідомив, заяву про розгляд справи за його відсутності та письмових заперечень щодо поданого позову до суду не надав.
Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру. Таким чином, відповідач є належним чином повідомлений про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову, з огляду на що суд вважає, що відповідач є належно повідомлений про дату, час та місце судового засідання, його відсутність в судовому засіданні не перешкоджає розгляду справи за наявними в ній матеріалами, позаяк з огляду на приписи ст.8 Конституції України недобросовісна правова поведінка стори, яка була належним чином повідомлена про дату, час та місце судового засідання, не може бути перешкодою для відправлення правосуддя.
Суд вважає, що сторони є належним чином повідомленими про дату, час та місце судового засідання, потреба заслухати свідка чи експерта відсутня, перешкод для розгляду справи у судовому засіданні немає, а тому суд вважає що справу слід розглянути за наявними в ній матеріалами.
Суд, вислухавши прокурора, представника позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, приходить до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Судом встановлено що Приватне підприємство «Алва-Інвест»є юридичною особою зареєстровано в Харківській об'єднанній ДПІ з 07.02.2008 №11455, код платника 32471813, в ДПІ у Червонозаводському районі м. Харкова підприємство надає податкові декларації на окремі види податків а саме орендної плати за земельну ділянку.
Суд зазначає, що 01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п. 15.1. ст. 15 Податкового Кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
У відповідності до ст. 67 Конституції України кожен зобов 'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно з п.п. 16.1.4. ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов 'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 36.1. ст. 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Податковим кодексом України, а саме ст. 38 передбачено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до п.п. 57.1. ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 288 Податкового Кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 25.07.2007 року між Харківською міською радою (Орендодавець) та Приватним підприємством "Алва-Інвест»(Орендар) був укладений договір оренди землі. Відповідно до п. 1 зазначеного договору оренди Орендодавець на підставі рішення XІІІ сесії Харківської міської ради V скликання від 25.04.2007 року № 73/07 "Про надання юридичним та фізичним особам земельних ділянок для будівництва об'єктів", та рішення XV сесії Харківської міської ради V скликання від 03.10.2007 року № 192/07 «Про внесення змін до рішень сесій Харківської міської ради»надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі водного фонду, яка знаходиться за адресою м. Харків, вул. Греківська(р-н заводу «Рапід»), загальною площею 1,3073 га. Строк дії договору на період будівництва до 01.05.2009 року.
Факт передачі земельної ділянки, яка є об 'єктом оренди за договором від 25.07.2007 року, підтверджується актом приймання-передачі ділянки від 05.02.2008 реєстровий номер 1216, підписаними сторонами та скріпленими печатками.
Вказаний договір оренди земельної ділянки зареєстрованйи у Харківській регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах»в Державному реєстрі земель за № 940867100003.
Відповідно до п. 288.7 ст. 288 Податкового Кодексу України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.
Так, згідно ст. 285 Податкового Кодексу базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі (п. 286.2 ст. 286 Податкового Кодексу України).
Судом встановлено, що відповідач подав до Державної податкової інспекції у Червонозаводському районі м. Харкова податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 рік, в якому самостійно визначив суму податкового зобов'язання, відповідно до якого розмір плати за землю за місяць становить 8248,48 грн., а всього загальна сума за 2011 рік - 98981,76 грн.
Відповідно до ст. 287 Податкового Кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю.
Згідно з п.п. 56.11. ст. 56 Податкового кодексу України не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (ст. 57 Податкового Кодексу України).
Відповідно до п. 14.1.153 ст. 14 ПК України податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Статтею 59 ПК України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання ДНІ Червонозаводського району м. Харкова направила боржнику податкову вимогу від 31.05.2011 № 804 яка була надіслана на адресу боржника поштою, та яку Укрпоштою було повернуто до ДПІ у Червонозаводському районі в зв'язку з закінченням терміну зберігання.
В порушення вимог зазначеного вище законодавства відповідач в добровільному порядку не сплатив самостійно визначеної суми податкових зобов'язань по орендній платі за землю комунальної та державної власності.
На час розгляду справи доказів оплати спірної суми заборгованості або доказів відсутності обов 'язку сплачувати спірну суму заборгованості відповідачем до суду надано не було.
Відповідно до п.п. 14.1.175. ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Таким чином, станом на час розгляду справи, ПП В«Алва-ІнвестВ» має податковий борг з орендної плати за землю у розмірі 12267.24 грн (заборгованість ПП «Алва-Інвест»складається з орендної плати за землю комунальної та державної власності за період травень-червень 2011 року)., що підтверджується обліковою карткою платника податків.
Зазначений борг виник у зв 'язку з несплатою суб 'єктом підприємницької діяльності своїх зобов 'язань у зв 'язку з використанням земель комунальної та державної власності.
Зазначена податкова вимога відповідачем відповідно до вимог чинного законодавства, оскаржена не була у визначений законом спосіб та строк, а тому сума боргу вважається узгодженою та як такою, що підлягає перерахуванню до державного бюджету.
Відповідно до ст.2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", завданням органів державної податкової служби, зокрема є: здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також, неподаткових доходів, установлених законодавством (далі-податки, інші платежі).
Згідно ст.10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" до функцій органів державної податкової служби входить здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів). Крім того, податкові органи контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків та інших платежів, а також, перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства. а також, стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами: проводять перевірки фактів приховування і зниження сум податків та зборів (обов'язкових платежів) у порядку, встановленому цим Законом та іншими законами України.
Відповідно до ст..104 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративного суду має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин. Суб'єкт владних повноважень має право звернутись до адміністративною суду у випадках, встановлених законом.
Відповідно до ст. 121 Конституції України на прокуратуру України покладено обов'язок представляти інтереси громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.
Згідно ст. 60 КАС України прокурор мас право звертатися з адміністративним позовом та здійснювати представництво інтересів громадянина або держави в порядку, встановленому цим Кодексом та іншими законами.
Відповідно до ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру" підставою для представництва прокуратурою у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняють між ними або з державою. Однією з форм представництва прокуратури є звернення до суду з позовом або заявою на захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси громадянина або держави. Прокурор самостійно визначає підстави для представництва у судах, форму його здійснення і може здійснювати представництво у будь-якій стадії судочинства в порядку, передбаченому процесуальним законодавством.
Таким чином, при наявності заборгованості перед державним бюджетом по сплаті загальнообов'язкових платежів є підстави для представництва прокурором інтересів держави в суді у даних правовідносинах.
При вирішенні даного спору суд бере до уваги приписи ч.1 ст.2 КАС України, відповідно до якої завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Оскільки норми КАС України не встановлюють виключення з наведеного правила, то суд вважає, що дане правило підлягає застосуванню, в тому числі і при розв'язанні спорів за зверненнями суб'єкта владних повноважень.
Державна податкова інспекція у Червнонозаводському районі м. Харкова в силу норм Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та за наведеними у ст. 3 КАС України ознаками є суб'єктом владних повноважень, право на звернення до суду з позовом про стягнення заборгованості перед бюджетом надано згаданому суб'єкту владних повноважень п.11 ст.10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", а тому спір по даній справі підлягає вирішенню в порядку КАС України.
Суд зазначає, що приписи ст. 95 Податкового кодексу України визначають, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Крім того, право керівника державної податкової служби щодо стягнення до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу передбачено в пп. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідач правом участі в судовому засіданні не скористався, заперечень на позов до суду не надав.
Наявність заборгованості в сумі відповідача перед державним бюджетом підтверджена приєднаною до справи карткою його особового рахунку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідач вимог суду не виконав, доказів оплати спірної суми заборгованості чи доказів відсутності обов 'язку оплачувати спірну суму заборгованості не надав, заявлених до нього адміністративних позовних вимог не спростував.
За таких обставин, суд знаходить позов обґрунтованим, доведеним і таким, що підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб 'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 159 - 163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Прокурора Червонозаводського району м. Харкова в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Червонозаводському районі м.Харкова до Приватного підприємства "Алва-Інвест" про стягнення заборгованості -задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Приватного підприємства «Алва-Інвест»(код 32471813, адреса: вул.Ощепкова,52, смт. Високий, м.Харків) до місцевого бюджету суму боргу по орендній сплаті за землю у розмірі 12267,24 грн. (дванадцять тисяч двісті шістдесят сім гривень 24 коп.) на розподільчий рахунок№34129999700011 УДК Червонозаводського району, код 24134627 банк ГУ ДКУ в Харківській області, МФО 851011.
Постанова може бути оскаржена.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлено 07 жовтня 2011 року.
Суддя Шляхова О.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2011 |
Оприлюднено | 14.11.2016 |
Номер документу | 18616705 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шляхова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні