Категорія №10.3.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
04 жовтня 2011 року Справа № 2а-6988/11/1270
Луганський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого судді: Захарової О.В.
секретаря судового засіда ння: Білоконя Д.І.
за участю:
представника позивача: О СОБА_1 (довіреність №03-06/1070 від 10.06.2011)
представник відповідача:н е прибув
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Лу ганського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів до Міського кому нального спеціалізованого т еплозабезпечуючого підприє мства «Перевальськтепло» пр о стягнення адміністративно -господарської санкції та пе ні, -
ВСТАНОВИВ:
15 серпня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов Луганського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів до Міського комунального спеці алізованого теплозабезпечу ючого підприємства «Перевал ьськтепло» про стягнення адм іністративно-господарської санкції та пені в розмірі 9660,96 грн.
В обґрунтування позову поз ивач зазначив, що Міське кому нальне спеціалізоване тепло забезпечуюче підприємство « Перевальськтепло» в порушен ня ст. 19 Закону України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні» не прац евлаштувало необхідну кільк ість інвалідів. На підприємс тві у 2010 році замість 1 інваліда , не працювало жодного інвалі да. Таким чином, на підприємст ві за 1 робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте інвалідом, ві дповідач до 15.04.2011 повинен був са мостійно сплатити адміністр ативно-господарські санкції у розмірі 9315,00 грн.
За несплату відповідачем а дміністративно-господарськ их санкцій, утворилась забор гованість, на яку нарахована пеня в розмірі 345,96 грн.
Міське комунальне спеціал ізоване теплозабезпечуюче п ідприємство «Перевальськте пло» в порушення Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні» не працевлаштувало необх ідну кількість інвалідів та не сплатило адміністративно -господарські санкції, тому п ідлягає відповідальності за порушення чинного законодав ства.
Відповідач не інформував у 2010 році Перевальський районн ий центр зайнятості про наяв ність вільних посад для забе зпечення працевлаштування і нвалідів, що підтверджується листом Первомайського міськ ого центру зайнятості від 19.05.20 11 №23/03-1077.
У зв' язку з чим, позивач пр осить суд стягнути з відпові дача на користь Луганського обласного відділення Фонду с оціального захисту інваліді в несплачені адміністративн о-господарські санкції в роз мірі 9315,00 грн. та пеню за порушен ня терміну сплати санкції в р озмірі 345,96 грн.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зов, надав пояснення, аналогі чні викладеним у позовній за яві, просив позовні вимоги за довольнити в повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, п ро дату, час і місце судового р озгляду повідомлявся належн им чином, причини неявки суду невідомі.
На адресу суду повернувся к онверт з позначкою пошти «за закінченням терміну зберіга ння».
Суд вважав можливим розгля дати справу за відсутності п редставника відповідача.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах позовних в имог і доказів, наявних в мате ріалах справи, оцінивши дока зи відповідно до вимог ст.69-72 КА С України, суд прийшов до наст упного.
Фонд соціального захисту і нвалідів відповідно до п.1 Пол оження про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердже ного Постановою Кабінету Мін істрів України №1434 від 26.09.2002 (із н аступними змінами і доповнен нями) є урядовим органом держ авного управління, який діє у складі Міністерства праці т а соціальної політики та під порядковується йому.
Основним завданням Фонду с оціального захисту інваліді в, відповідно до пункту 3 цього Положення є, зокрема контрол ь за виконанням підприємства ми, установами, організаціям и, у тому числі підприємствам и, організаціями громадських організацій інвалідів, фізи чними особами, які використо вують найману працю (далі - роб отодавці), нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого ста ттею 19 Закону У відповідності до покладених на Фонд завдан ь останній здійснює контроль за сплатою роботодавцями ад міністративно-господарськи х санкцій і пені (підпункт 3 пу нкту 4 зазначеного Положення ).
Таким чином, Фонд та його ві дділення є органами державно ї влади, які у правовідносина х з роботодавцями, зокрема у з в'язку із здійсненням контро лю за перерахуванням адмініс тративно-господарських санк цій, передбачених статтею 20 За кону, реалізують владні упра влінські функції.
Луганське обласне відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів відповідно до п.9 з азначеного Положення є терит оріальним органом Фонду соці ального захисту інвалідів, і діє на підставі Положення пр о Луганське відділення Фонду соціального захисту інвалід ів.
Луганське обласне відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів як територіальни м органом Фонду соціального захисту інвалідів, у розумін ні пункту 7 частини першої ста тті 3 КАС України, є суб'єктом в ладних повноважень, а спори з а участю цих органів та юриди чних осіб щодо стягнення адм іністративно-господарських санкцій та пені за невиконан ня нормативу робочих місць, є публічно - правовими, оскіл ьки виникають за участю суб'є кта владних повноважень, що р еалізує у спірних правовідно синах надані йому чинним зак онодавством владні управлін ські функції, та відповідают ь визначенню «адміністратив ної справи».
Частиною 1 ст. 2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень, шляхом справедливог о, неупередженого та своєчас ного розгляду адміністратив них справ.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та Закона ми України.
Відповідно до ст.7 Закону №875- ХІІ законодавство про соціал ьну захищеність інвалідів в Україні складається з цього Закону та інших актів законо давства, що видаються відпов ідно до нього.
Стаття 18 Закону України від 21 березня 1991 року №875-XII “Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні” передбача є, що підприємства, установи, о рганізації, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, зобов' язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів , у тому числі спеціальні робо чі місця, створювати для них у мови праці з урахуванням інд ивідуальних програм реабілі тації і забезпечувати інші с оціально-економічні гаранті ї, передбачені чинним законо давством, надавати державній службі зайнятості інформаці ю, необхідну для організації працевлаштування інвалідів , і звітувати Фонду соціально го захисту інвалідів про зай нятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встанов леному Кабінетом Міністрів У країни. Забезпечення прав ін валідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому ч ислі з умовою про виконання р оботи вдома, здійснюється шл яхом їх безпосереднього звер нення до підприємств, устано в, організацій чи до державно ї служби зайнятості.
Відповідно до вимог ст. 19 Зак ону України від 21 березня 1991 ро ку №875-XII “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні”:
- для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у к ількості одного робочого міс ця.
- підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно розраховують кількість р обочих місць для працевлашту вання інвалідів відповідно д о нормативу, встановленого ч астиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштува ння інвалідів. При розрахунк ах кількість робочих місць о круглюється до цілого значен ня;
- підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно здійснюють працевлаштув ання інвалідів у рахунок нор мативів робочих місць виходя чи з вимог статті 18 цього Зако ну.
Відповідно до ст. 19 Закону №87 5-ХІІ, відповідачу встановлен ий норматив робочих місць ін валідів у кількості 1 працівн ика. На протязі 2010 року на підпр иємстві не працювало жодного інваліда. Кількість робочих місць не зайнятих інвалідам и становить - 1 особа (Розраху нок суми позову, а.с. 6).
Відповідач - Міське комун альне спеціалізоване теплоз абезпечуюче підприємство «П еревальськтепло» (код ЄДРПОУ 35015712) як юридична особа, яка вик ористовує найману працю, має зобов' язання перед Фондом по забезпеченню працевлашту вання інвалідів у рахунок но рмативів робочих місць.
Про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів роботодавці повідомляють те риторіальні відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів згідно з наказом Міністе рства праці та соціальної по літики України "Про затвердж ення форми звітності №10-ПІ (рі чна) "Звіт про зайнятість і пра цевлаштування інвалідів" та Інструкцію щодо заповнення ф орми звітності № 10-ПІ (річна) "Зв іт про зайнятість і працевла штування інвалідів" від 10.02.2007 №4 2 щороку до 1 березня, наступно го після звітного періоду, по дається або надсилається рек омендованим листом за місцем їх державної реєстрації від діленню Фонду.
Звіт про зайнятість та прац евлаштування інвалідів за 2010 рік Форми №10-ПІ був наданий ві дповідачем до Луганського об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів 2 4.02.2011 (а.с. 7), що підтверджується в хідним штампом Луганського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів вх.№3049, та що не заперечував у с удовому засіданні представн ик позивача.
Судом встановлено, що згідн о звіту про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів за 2 010 рік форми № 10-ПІ (а.с. 7), складено го відповідачем, середньообл ікова чисельність штатних пр ацівників облікового складу становила 10 працівників, кіль кість інвалідів - штатних пра цівників, які повинні працюв ати на робочих місцях, створе них відповідно до вимог стат ті 19 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні» - 1 особа, з ни х протягом року на підприємс тві не працювало жодного інв аліда.
Встановлена позивачем від повідно до наданого суду роз рахунку кількість інвалідів - штатних працівників, які пов инні працювати на робочих мі сцях Міського комунального с пеціалізованого теплозабез печуючого підприємства «Пер евальськтепло» становить 1 о соба (середньооблікова чисел ьність штатних працівників о блікового складу осіб - 10 осі б х 0,04 = 1). На протязі 2010 року на під приємстві не працювало жодно го інваліда. Кількість незай нятих робочих місць, признач ених для забезпечення працев лаштування інвалідів станов ить - 1 особа (Розрахунок суми позову, а.с. 6).
За невиконання нормативу р обочих місць, призначених дл я працевлаштування інваліді в у 2010 році позивачем були нара ховані адміністративно-госп одарські санкції у розмірі 9315 ,00 грн. та пеня в розмірі 345,96 грн. (а.с. 6).
Діючим законодавством пер едбачено, що про наявність ва кантних місць роботодавці по винні повідомляти центри зай нятості.
Відповідно до п.2 Порядку по дання підприємствами, устано вами, організаціями та фізич ними особами, що використову ють найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів та інформації, н еобхідної для організації їх працевлаштування, затвердже ного Постановою Кабінету Мін істрів України від 31 січня 2007 р оку №70, інформацію про наявніс ть вільних робочих місць (вак антних посад) для працевлашт ування інвалідів роботодавц і подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як пл атників страхових внесків на загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування на випадок безробіття за формо ю, затвердженою Мінпраці за п огодженням з Держкомстатом.
Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 19.12.2005 №420, зареєстровани м в Міністерстві юстиції Укр аїни 21.12.2005 за №1534/11814, затверджена т а погоджена з Держкомстатом України форма звітності № 3-ПН “Звіт про наявність вакансі й” (місячна). Зазначена форма в икористовується для інформу вання населення про наявніст ь вакансій, сприяння працевл аштуванню громадян, зареєстр ованих у центрах зайнятості як такі, що шукають роботу, для підбору персоналу на замовл ення роботодавців, для оцінк и поточної потреби в кадрах т а організації професійної пі дготовки населення відповід но до потреб ринку праці.
Так, відповідно до Розділу 3 «Додаткові вимоги» Інструкц ії щодо заповнення форми зві тності №3-ПН «Звіт про наявніс ть вакансій», затвердженої Н аказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005 №420, у графі 15 Звіту наво дяться дані про можливість п рацевлаштування на вільне ро боче місце (вакантну посаду) о соби, що належить до окремої к атегорії громадян, які потре бують соціального захисту і не здатні на рівних умовах ко нкурувати на ринку праці, у ра хунок річної броні, установл еної місцевими державними ад міністраціями, виконавчими о рганами відповідних рад за п оданням центрів зайнятості, відповідно до ст. 5 Закону Укра їни «Про зайнятість населенн я», із змінами і доповненнями , а також інвалідів, пенсіонер ів, студентів та інших.
Судом встановлено, що протя гом 20010 року відповідач не нада вав до Перевальського районн ого центру зайнятості інформ ацію про наявність посад для працевлаштування інвалідів та потреби в працівниках - інв алідах за формою № 3-ПН, про що с відчить лист Перевальського районного центру зайнятості від 19.05.2010 №23-03-1077 (а.с. 8).
Згідно частини 1 статті 218 Гос подарського кодексу України підставою господарсько-прав ової відповідальності учасн ика господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Част иною 2 статті 218 Господарськог о кодексу України передбачен о, що учасник господарських в ідносин відповідає за невико нання або неналежне виконанн я господарського зобов'язанн я чи порушення правил здійсн ення господарської діяльнос ті, якщо не доведе, що ним вжит о усіх залежних від нього зах одів для недопущення господа рського правопорушення.
З матеріалів справи не вбач ається про належне виконання відповідачем обов'язку, пере дбаченого нормами чинного за конодавства щодо соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні, по забезпеченню певної кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів .
Тобто, відповідач не здійсн ив передбачених чинним закон одавством заходів щодо створ ення робочих місць для праце влаштування інвалідів та зах одів щодо інформування відпо відних державних органів про наявну можливість на підпри ємстві для працевлаштування інвалідів.
Згідно із ч. 1 ст. 20 Закону Укра їни від 21 березня 1991 року №875-XII “П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні” пі дприємства, установи, органі зації, у тому числі підприємс тва, організації громадських організацій інвалідів, фізи чні особи, які використовуют ь найману працю, де середньоо блікова чисельність працююч их інвалідів менша, ніж устан овлено нормативом, передбаче ним статтею 19 цього Закону, що року сплачують відповідним в ідділенням Фонду соціальног о захисту інвалідів адмініст ративно-господарські санкці ї, сума яких визначається в ро змірі середньої річної зароб ітної плати на відповідному підприємстві, установі, орга нізації, у тому числі підприє мстві, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичної особи, яка використов ує найману працю, за кожне роб оче місце, призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Для підприємств, установ, ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, організацій громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичних осіб, на яких працює в ід 8 до 15 осіб, розмір адміністр ативно-господарських санкці й за робоче місце, призначене для працевлаштування інвалі да і не зайняте інвалідом, виз начається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використовує найману працю.
Частина 4 ст. 20 зазначеного За кону передбачає, що адмініст ративно-господарські санкці ї розраховуються та сплачуют ься підприємствами, установа ми, організаціями, у тому числ і підприємствами, організаці ями громадських організацій інвалідів, фізичними особам и, зазначеними в частині перш ій цієї статті, самостійно в с трок до 15 квітня року, наступн ого за роком, в якому відбулос я порушення нормативу, встан овленого ч.1 ст.19 цього Закону.
Розрахунком суми позовної заяви, проведеного на підста ві звіту форми 10-ПІ за 2010 рік, над аного Міським комунальним сп еціалізованим теплозабезпе чуючим підприємством «Перев альськтепло» до Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів встановлено, що сума штраф них санкцій за нестворені ві дповідачем робочі місця скла дає 9315,00 грн. (а.с. 6).
Оскільки відповідачем пор ушений терміни сплати адміні стративно-господарської сан кції, то це є підставою для нар ахування пені.
Відповідно до ч.2 ст.20 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів Ук раїні» від 21.03.1991 №875-Х11 порушення термінів сплати адміністрат ивно-господарських санкцій т ягне за собою нарахування пе ні. Пеня обчислюється виходя чи з 120 відсотків річних облік ової ставки Національного б анку України, що діяла на моме нт сплати, нарахованої на пов ну суму недоїмки за весь її ст рок.
Розмір нарахованої пені за порушення строків сплати ад міністративно-господарсько ї санкції становить 345,96 грн. (а.с . 6).
Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку про обґрунтов аність позовних вимог та ная вності підстав щодо застосув ання відносно відповідача ві дповідальності, передбачено ї ст.20 Закону України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні» про стяг нення адміністративно-госпо дарської санкції у розмірі 9315 ,00 грн. і пені в сумі 345,96 грн.
При прийнятті рішення суд к ерується нормами матеріальн ого права які діяли на момент виникнення правовідносин та розгляду справи по суті.
Доказів, які бспростовувал и доводи позивача,відповідач суду не надав.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.17, 18, 19, 20 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні», Постановою Кабінету Мін істрів України від 31 січня 2007 р оку №70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні», ст.ст.2, 17, 18, 87, 94, 158-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Луганськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до Міського комунального спеціалізованого теплозабе зпечуючого підприємства «Пе ревальськтепло» про стягнен ня адміністративно-господар ської санкції та пені в розмі рі 9660,96 грн., задовольнити повні стю.
Стягнути з Міського к омунального спеціалізовано го теплозабезпечуючого підп риємства «Перевальськтепло » (і.к. 35015712) на користь Лугансько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів адміністративно-господа рські санкції у розмірі 9315,00 гр н. (дев' ять тисяч триста п'ятн адцять гривень 00 копійок) та п еню за порушення термінів сп лати адміністративно-господ арських санкцій у розмірі 345,96 г рн. (триста сорок п' ять гриве нь 96 копійок).
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодекс ом адміністративного судочи нства України, якщо таку скар гу не було подано.
Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом десяти дн ів з дня її проголошення. У раз і застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодек су, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Апе ляційна скарга подається до адміністративного суду апел яційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвал ив оскаржуване судове рішенн я. Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 цього Кодекс у, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п ' ятиденного строку з момент у отримання суб' єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.
Повний текст постанови скл адено та підписано 07 жовтня 2011 року.
Суддя О.В. Захарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2011 |
Оприлюднено | 19.10.2011 |
Номер документу | 18654322 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Захарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні